Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRK TELEKOM ILKOKULU MUSTAFA BILGE 2/D SıNıF ÖĞRT.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRK TELEKOM ILKOKULU MUSTAFA BILGE 2/D SıNıF ÖĞRT."— Sunum transkripti:

1 TÜRK TELEKOM ILKOKULU MUSTAFA BILGE 2/D SıNıF ÖĞRT.

2 KONUŞMA Duygu,düşünce ya da isteklerimizi karşımızdakilere sözlü olarak iletmeye konuşma deriz. En çok aile bireylerimiz, arkadaşlarımız ve öğretmenleri- miz duygu düşünce ve isteklerimizi anlattığımız kişilerden bazılarıdır.

3 Ayrıca komşularımız, satıcılar,çeşitli meslekteki insanlar konuştuğumuz kişilerdir.Bu insanlarla duygularımızdan daha çok düşünce ve isteklerimizi paylaşırız.

4 Konuşma Kuralları -Dinleyicilerin işitebileceği ses tonuyla konuşmalıyız. -Dinleyicilerin yüzüne bakarak göz teması kurmalıyız. -Kullandığımız sözcükleri doğru söylemeliyiz.

5 -Sesimizi,duygularımızı yansıtacak biçimde kullanmalıyız. -Konuşmalarımızın etkili olması için el,kol,yüz gibi beden hareketleri yaparak beden dilimizi kullanmalıyız. -Konuşurken; eeee,şey gibi anlamsız sözcükleri kullanmamaya özen göstermeliyiz. -Bir topluluğa konuşma yaparken neler konuşacağımızı önceden planlamalıyız.

6 Günlük Konuşmalar Özür Dileme:Kırıcı davranışlarda bulunduğumuz zaman affedilmemiz için yapmamız gereken bir davranıştır. Tanışma:Birbirlerini tanımayan insanların birbirlerini tanır hale gelmeleridir.

7 3,Tanıştırma:Birbirlerini tanımayan insanları ortak tanıdık biri tarafından tanıştırılmasıdır. 4,Telefonla konuşma:İnsanlar birbirleriyle iletişim kurabilmek için telefon ya da cep telefonlarıyla görüşürler. Telefonla konuşurken uymamamız gereken kurallar vardır.

8 -Arayan kişi biz isek öncelikle kendimizi tanıtmalıyız. -Telefon konuşmamızı uzun tutmamalıyız. -Telefon konuşmasının sonunda “iyi günler,hoşça kalın” gibi ifadeler kullanmalıyız.


"TÜRK TELEKOM ILKOKULU MUSTAFA BILGE 2/D SıNıF ÖĞRT." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları