Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır."— Sunum transkripti:

1

2

3 İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır.

4 İletişim ile ilgili neler söyleyebilirsiniz? İletişim ile ilgili neler söyleyebilirsiniz? Her canlı değişik yöntemlerle iletişim kurar, Örneğin hayvanlar kimi zaman birbirlerini koklayarak kimi zaman da çeşitli sesler çıkartarak iletişim kurarlar. İletişimde en önemli husus nedir ? İletişimde en önemli husus, ETKİLİ İLETİŞİM YÖNTEMLERİ’dir. 1 2 Diğer canlılardan farklı olarak insanlar konuşma ve dinleme yeteneğine sahip olduğundan iletişimi geliştirme şansına sahiptir

5 Başlıca İletişim Kurma Yöntemleri Nelerdir ? 1-Sözlü İletişim: Karşılıklı konuşmaya dayalı iletişimdir Yazılı İletişim: Yazı yoluyla sağlanan iletişimdir. Not, mektup, gazete, dergi ve kitaplardaki yazılar veya yazılı işaretler aracılığı ile yapılan iletişimdir. 3 3-Vücud Dili İletişim: Jest, mimik ve çeşitli hareketlerle sağlanan iletişimdir. Sözsüz veya Beden dili ile iletişim de denilebilir.

6 İletişimi başlatmanın ilk aşaması nedir? Dr. Ekrem Bey, memleketi Burdur’a yıllık izine giderken yolda Trafik Kazası geçirir. Eşi ve çocukları ile beraber kendisi, kazadan hafif yaralı olarak kurtulmuşlardır. İzin bitiminde çalıştığı hastanenin bulunduğu Antalya’ya geri döndüğünde hastanede Dr. Ahmet Bey ile karşılaşır ve…. Dr.Ahmet Bey Dr.Ekrem Bey Buna göre; Kendimizi ve çevremizi, çevremizdeki insanları tanımak, anlamak iletişimi başlatmanın ilk aşamasıdır. Arkadaşım, bugün çok üzgün görünüyorsun… İstersen senin yerine ben bugün hastane de nöbete bakarım. Arkadaşım, bugün çok üzgün görünüyorsun… İstersen senin yerine ben bugün hastane de nöbete bakarım. Çok iyisin… Ben yine de olaylardan uzaklaşmak için bugün çalışacağım…

7 Belli bir ortamda yaşanan anlaşmazlıkların, kırgınlıkların ve hoş karşılanmayan durumların ortaya çıkmasının en önemli nedeni sizce ne olabilir ? Bıktım artık bu kavgalardan… Kavgalarımızın en önemli nedeni,birbirimizi anlayamamak…Yani iletişimsizlik… Bıktım artık bu kavgalardan… Kavgalarımızın en önemli nedeni,birbirimizi anlayamamak…Yani iletişimsizlik… Hayattaki anlaşmazlıkların en önemli nedeni İLETİŞİMSİZLİK ‘tir.

8 Etkili Bir İletişimde Nelere Dikkat Etmek Gerekir ? 1-Bireyin Kendini Tanıması: Kendisini tanıyan ve sahip olduğu özelliklerin farkında olan bir kişi çevresindeki insanları daha kolay algılar ve tanır, onlarla daha kolay ve uyumlu bir iletişim sağlar. 2-Etkili Anlatım: Karşımızdaki insanlarla konuşurken; 2a-Konuşurken doğal olmalıyız, yapmacık konuşma ve hareketlerden kaçınmalıyız. 2-Etkili Anlatım: Karşımızdaki insanlarla konuşurken; 2a-Konuşurken doğal olmalıyız, yapmacık konuşma ve hareketlerden kaçınmalıyız. 2b-Dinleyici ile göz teması kurarak onun zihnine ve gönlüne girmeye çalışmalıyız, ona pozitif enerji vermeye çalışmalıyız. 2c-Ses tonumuzu sürekli olarak konuşmamızın içeriğine göre ayarlamalıyız, tek düze bir konuşma insanın dikkatini çekmez. 2d-Kullandığımız kelime ve cümlelerin karşımızdaki insanların anlayabileceği düzeyde olmasına dikkat etmeliyiz. 2e-Jest ve mimiklerimizi, bedenimizi konuşmamızın içeriğine uygun olarak kullanmalıyız. Konuşma süresini uzun tutarak dinleyenleri sıkmamalıyız. 3-Etkili Dinleme: Etkili bir dinleme yapabilme için; 3a-Konuşmacı ile göz teması sağlamalıyız, kendimizi rahat ve hafif tutmalıyız. 3-Etkili Dinleme: Etkili bir dinleme yapabilme için; 3a-Konuşmacı ile göz teması sağlamalıyız, kendimizi rahat ve hafif tutmalıyız. 3b-Kendimizi rahat ve hafif tutmalıyız. Karşımızdaki insan konuşurken “evet”, ”demek öyle”,”gerçekten mi?” gibi tepkiler vererek onu dinleme isteğimizin olduğunu ona hissettirmeliyiz. 3c-Konuşmacıyı dinlerken empati kurmalı, kendimizi onun yerine koymalıyız. 3d-Asla konuşmacının sözlerini kesmemeliyiz, sorularımızı ve eleştirilerimizi sona saklamalıyız. 4-Empati Kurma: Kendimizi onun yerine koyma anlayışıdır. Karşımızdakinin gözüyle olayları anlayabilme durumudur.

9 İletişimi Zorlaştıran Davranışlar Neler Olabilir? 1- Karşımızdaki insanı yönlendirmeye çalışmak,nasihat-öğüt vermek 2- Karşımızdaki insanı eleştirmek, suçlayıcı davranmak ve yargılamak. 3- Çok veya alakasız sorular sormak. 4- Teselli etmek, konuyu değiştirmeye çalışmak. 5- Teşhis, tanı koymak. 6- Konuştuğumuz kişinin adını öğrenmeye çalışmamak veya adını hiç kullanmamak. 7- Karşımızdaki insanlara takma isimleriyle hitap etmek, 8- Argo(Düşük seviyeli sokak ağzı) ve hakaret içerikli konuşmalar yapmak. 9- Kendi düşünce ve fikirlerimizi tek doğru olarak kabul etmek, başkalarının duygu ve düşüncele- rini önemsememek 10- Ön yargılı davranmak. İnsanları oldukları gibi kabul etmemek. 11- Sözünden dönmek, alay etmek, oyalayıcı davranmak. 12- Olumsuz eleştiri yaparken Ben Dili yerine Sen Dili ’ni çok kullanmak

10 Soru-1

11 Soru-2

12 Soru-3

13 Soru-4

14 Soru-5

15 Soru-6

16 Soru-7

17 Soru-8

18 Soru-9

19 Soru- 10

20 Soru-11

21 Soru- 12

22 Soru-13

23 Soru- 14

24 Soru-15

25 Soru-16

26 Soru- 17


"İletişim Nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılmasıdır." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları