Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir.

2 İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI (1)
Konuşulanları yarıda Kesmeyin, Kişiler hakkında yorum yapmayın, Dinlerken başka şeyler yapmayın, Yargılamayın ve eleştirmeyin, Savunmaya geçmeyin; sadece dinleyin, Birisi ağlamaya başladığında tedirgin olmayın,

3 İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI (2)
Çok fazla konuşmayın, Zıtlaşmayın ve tartışmayın, Saldırgan tavırlar takınmayın, Anlatılanlara gülmeyin; insanları utandırmayın, Duygularınızı gizlemeye çalışmayın, Kişileri karar vermeye, yorum yapmaya zorlamayın,

4 İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI (3)
Geri bildirim verin, Daha iyi anlamak için sorular sorun, Empatik, sabırlı ve kabul edici olun, Gerçekçi ve belirli önerilerde bulunun, Etkileşime önem verin, uygun olduğunda kişiye dokunun ve sarılın, Dikkatli bir şekilde dinleyin ve dinlediğinizi davranışlarınızla belli edin,

5 İLETİŞİMİN TEMEL KURALLARI (4)
Yeri ve zamanı uygun olduğunda şaka yapın, gülümseyin, Göz teması kurun, Basit ve anlaşılır bir dil kullanın, Açık uçlu sorular sorun, Yumuşak bir sesle ve acele etmeden konuşun, Çocukla yüz yüze konuşun, gerekirse yere, yanına oturun,

6 İLETİŞİM ENGELLERİ Kendi kişisel algımızı gerçekmiş gibi düşünmek,
Tek bir olaydan giderek kişiyi tanıdığımızı düşünmek, Kendimizi ifade etmekten kaçınmak, onun yerine anlaşılmayı beklemek, Beklentilerimizin söyleneni yorumlamakta etkili olması, İletişimde dinlemek ve anlamaya çalışmak yerine hemen yargılamak, Konuştuğumuzda da herkesin bizim düşünce ve duygularımızı hemen anlayıp onaylaması ve paylaşması gerektiğine inanmak,

7 Hoşumuza gitmeyen bir şeyi duymak istemeyiz.
NEDEN DİNLEMEYİZ? Hoşumuza gitmeyen bir şeyi duymak istemeyiz. Hoşlanmadığımız bir insanın söylediklerini dinlemekte zorlanırız. Eğer karşımızdakinin ne söyleyeceğini biliyorsak (bildiğimizi zannedersek) dinlemeyiz. Karşımızdaki daha sözüne başlar başlamaz cevap hazırlamaya başladığımız için ne dediğini duyamayız.

8 NASIL DAHA İYİ DİNLERİZ?
Onu daha iyi anlamak için sorular sorun. Dikkatinizi konuşulana verip duygularınızı kontrol etmeye çalışın.  Konuşurken dinleyemezsiniz! konuşmayı kesin ve dinlemeye istekli olduğunuzu gösterin. Kendinizi konuşanın yerine koyun. Onun bakış açısını, tutumlarını, değerlerini ve yaşını gözönüne alarak anlamaya çalışın.


"İLETİŞİM   İletişim, dil kullanarak ya da kullanmaksızın insanlar arasındaki duygu, düşünce ve yaşantıların ifade edilme yöntemidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları