Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ LET İŞİ M M İ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ MERSİN SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ HASTA HAKLARI İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ LET İŞİ M M İ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ MERSİN SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ HASTA HAKLARI İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ."— Sunum transkripti:

1 İ LET İŞİ M M İ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ MERSİN SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ HASTA HAKLARI İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ

2 İletişim üzerine bir mit….

3 NEDİR İLETİŞİM ? İKİ KUTUPLUDUR SİZ………………………………………...DİĞERİ/DİĞERLERİ KONUŞAN……………………………….DİNLEYEN EYLEMİ GERÇEKLEŞTİREN………EYLEME MAARUZ KALAN Bir SEN…………………………………. Bir BEN CANLI SÖZÜN HER ZAMAN BİR HEDEFİ VARDIR.

4 Klasik tanıma göre: 2 ya da daha fazla taraf arasındaki etkileşimden doğan her türlü ilişki İletişim sayılabilir… Buna göre:

5 İLETİŞİMİN TARİFİ İletişim öğrenilen bir şeydir. Öğrenilecek bazı teknikler Bazı püf noktaları Bol miktarda sağduyu Dozunda sözcükler Doğru beden dili

6 İLETİŞİMİN ORANLARI İLETİŞİM : % 10 sözcükler- mesajın içeriği % 30 seslerle (alçak, yüksek, ritim, tonlama) % 60 vücut hareketleriyle (beden dili ve yüz ifadeleri) Buna göre : DAVRANIŞINIZ NE İSE SİZ O’ SUNUZ

7 SAĞLIK PERSONELİ VE HASTA İLİŞKİSİ PATERNALİST (BABACIL) İlişkide otorite vardır. Bu yaklaşımda emir kipiyle konuşulur Hastalar sağlık çalışanlarını “ipleri ellerinde tutan kişiler” olarak algılarlar KATILIMCI İlişki açık ve katılımcıdır. Çözüm beraber bulunur. Sağlık personeli öneride bulunur ve motive eder. İDEAL İLETİŞİM ŞEKLİDİR.

8 HASTALIK KARŞISINDA DUYGULANIM Yetersizlik Duygusu Gelecek Kaygıları (Hiçbir Şey Eskisi Gibi Olmayacak!) Gelecek Kaygıları (Hiçbir Şey Eskisi Gibi Olmayacak!) Belirsizliğin Verdiği Tedirginlik Belirsizliğin Verdiği Tedirginlik Öfke Öfke Cezalandırılma Duygusu ( Neden Ben?) Cezalandırılma Duygusu ( Neden Ben?) Korku Korku Kısıtlanmışlık Hissi Kısıtlanmışlık Hissi Hayatın Anlamsız Olduğu Düşüncesi ( Depresyon!) Hayatın Anlamsız Olduğu Düşüncesi ( Depresyon!)

9 HASTANIN TEMEL İHTİYAÇLARI NELERDİR?  Değer verildiğini, önemsendiğini hissetmek  Kendini ifade edebilme fırsatı bulmak  Dinlenilmek  Anlaşıldığını hissetmek

10 BAKIŞIMIZLA,YÜZ İFADEMİZLE,GİYİNİŞ TARZIMIZLA, EL KOL HAREKETİMİZLE, OTURUŞUMUZ VE KALKIŞIMIZLA KARŞIMIZDAKİLERE ÇEVREMİZDEKİLERE SÜREKLİ MESAJ VERİRİRİZ.

11 SÜREKLİ İLETİŞİM İÇİNDEYİZ Peki ideal iletişimi nasıl sağlayabiliriz?

12 İDEAL İLETİŞİM İÇİN : Sessiz kalmak Beden duruşu Göz teması Baş sallama Hımm, evet, anlıyorum

13 BEDEN DURUŞU  Etkin beden duruşunda beden;konuşulan/dinlenilen kişiye dönüktür  Beden hafifçe öne doğru eğiktir  Beden rahat, eller ve ayaklar beden duruşuna uyumlu hareket eder

14 GÖZ TEMASI  Göz teması, karşımızdaki kişiyi dinlerken ve onunla konuşurken doğrudan gözüne bakmak şeklindedir  Göz teması doğal ve rahat olmalıdır

15 BAŞ SALLAMA  Dinlerken yapılan başın aşağı-yukarı sallanması şeklindedir  Tebessümle birlikte konuşan kişinin paylaştıklarıyla uyuşan bir yüz ifadesi olmalı

16 HIM-MM, EVET, ANLIYORUM  “ Devam et. Seni dinliyorum ve anlıyorum ” mesajını verir  Beraber olmayı ve birlikteliği simgeler Hım-mm Evet Anlıyorum

17 OLUMLUYU DESTEKLEMEK  Bir düşünce ya da davranışın üzerinde durmak büyüteç gibidir  O düşünceyi ya da davranışı büyütür  Güzel, doğru olan davranışı vurgulamak daha kolay tekrarlanmasına, kalıcı hale gelmesine yardım eder  Doğru, olumlu bulduğumuz düşünce ve davranışları yakalamaya çalışalım, vurgulayalım  Böylece sürekliliğini desteklemiş oluruz

18  Emretme, talep etme  Teskin etme, teselli etme  Ben bilirimcilik, nutuk çekme, tartışma  Yargılama, eleştirme, suçlama  Aşırı inceleme, soruşturma  İlgiyi başka yöne çekerek konu değiştirme İLETİŞİMİ TIKAYAN MESAJLAR VERME

19 Görüşme Yaparken Dikkat Edilecek Noktalar  Görüşme mekanının, mümkün olduğunca sessiz olmasına ve rahatsız edilmeyecek bir yer olmasına özen gösterin  Öncelikle görüşeceğiniz kişiyi selamlayın ve ilk görüşmeniz ise kendinizi tanıtın  Görüşeceğiniz kişiyi görüşme odasına mutlaka yalnız alın

20  Aranızda iletişimi engelleyecek masa, sehpa vb. bulundurmayın  Yüz yüze oturun. Vücudunuz kişiye dönük olsun ve göz teması kurun  Görüşme boyunca ses tonunuz, jest ve mimikleriniz ile yargılayıcı ve yönlendirici olmamaya özen gösterin Görüşme Yaparken Dikkat Edilecek Noktalar

21  Sorularınızı yönelttikten sonra görüşülen kişinin konuşabilmesi için sessiz kalın ve dinleyin  Görüşülen kişinin anlattıkları içinde olumlu olan düşünce ya da davranışları vurgulayarak, kalıcılığını pekiştirin  Görüşme bittiğinde bir sonraki görüşmeyi birlikte planlayın Görüşme Yaparken Dikkat Edilecek Noktalar

22  İhtiyacı olduğunda size ulaşabilmesi için birimin telefonunu verebilirsiniz  Görüşmeyi teşekkür ederek bitirin  Görüşülen kişi ile paylaştıklarınızın sadece sizde kalmasına özen gösterin Görüşme Yaparken Dikkat Edilecek Noktalar

23 ÖZET Dinleyici kal Olumlu geri bildirim ver İhtiyaç duyulan bilgileri ver

24 SUS VE DİNLE !!! HAMU Ş VE B İŞ NEV !!!

25


"İ LET İŞİ M M İ ? KOLAY !!! SOSYAL HİZMET UZMANI F. BURÇİN KARPUZ MERSİN SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ HASTA HAKLARI İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları