Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İletişim Sorunları ve Nedenleri İletişim Korkuları İletişim Ön Kazası Duyarsızlık İsim Takma Merakı İletişimde Kendine Güvensizlik İletişimde Kararsızlık.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İletişim Sorunları ve Nedenleri İletişim Korkuları İletişim Ön Kazası Duyarsızlık İsim Takma Merakı İletişimde Kendine Güvensizlik İletişimde Kararsızlık."— Sunum transkripti:

1

2 İletişim Sorunları ve Nedenleri İletişim Korkuları İletişim Ön Kazası Duyarsızlık İsim Takma Merakı İletişimde Kendine Güvensizlik İletişimde Kararsızlık İletişimde Alınganlık İletişimde Ben-Merkezcilik

3 Korkular Ön Kabuller Duyarsızlık İsim Takma Merakı Kendine Güvensizlik Sürekli kendini Öne Çıkarma

4 Yeni Durum ve insanlardan Yanlış Şeyleri Söylemekten Alaya alınmaktan Başkasının Gözüne Aptal Görünmekten Duygularımızı ifade edememekten

5 Ön kabul; bir fikir, duygu yada olguyu gerçek olup olmadığını bilmeden geçerli saymaktır. Karşımızdaki kişiyi görüşünü dinlemeden ön yargımızla karşılamak iletişim sorununun temel nedenidir.

6 Çevremizde bu durumla sıklıkla karşılaşırız. Bu durumu engellemek için karşımızdaki kişiyi dinlemeliyiz, onun görüşlerine saygı duymalıyız böylece iletişim bozukluğu ortadan kalkmış olur.

7 Kimi zaman başkalarının duygularını dikkate almak bize fazla gelir. Karşımızdaki kişinin duygu ve düşüncelerini dinlememek sonucunda çevremizdeki tepkilerden dolayı dışlanırız.

8 Örneğin şişko Ahmet, gibi ve isim takmalar kişiyi etkiler, kişi zamanla kendini kötü hisseder iletişimi zayıflamaya başlar. Bu gibi durumlarda karşı tarafı kırmadan konuşmalıyız.

9

10

11 Konuşurken şey, eee gibi ifadelerin sık kullanılması kişinin karar vermekten söylediklerinin dinlenmeyeceğinden korkması sonucunda iletişim bozulur. Bunun için bol bol kitap okunmalıdır.

12 Alıngan kişi, karşısındaki insanların her söylediğinden mutlaka kendine yönelik bir olumsuzluk çıkartır. Kendisiyle öteki insanlar arasında duvarlar ördüğü için iletişim bozulur.

13 İnsanlar konuşurken pek çok şey söyler. Ama verdiğimiz mesajlar esas olarak ; Gözlem Düşünce Duygu ihtiyaç olmak üzere oluşur.

14 iletişim, iki tarafın yer aldığı bir süreçtir. Tarafların düşünce ve duygularını ifade edebilmeleri ve birbirlerini doğru anlayabilmesi gerekir “sürekli kendinden bahsetmesi” den dolayı iletişim gerçekleşmez.

15 Kişiler sağlıklı bir yaşam sürdürebilmeleri için kesinlikle iletişim kurmaları gereklidir. İletişimi engellenmiş insanlar da daha önceden görülmemiş psiko-patolojik hastalıklar görülmektedir.

16 İletişim karşılıklı olarak düşüncelerin duyguların ve heyecanların anlaşılmasıdır. Karşılıklı konuşma beden duruşu yüz ifadesi ses tonu mimikler birer iletişim enstrumanıdır.

17 İLETİŞİMDE KARŞI TARAFI DİNLEMEME İletişim bozukluğunun en önemli nedenlerinden biride karşımızdaki insanı düzgün bir şekilde dinlemememiz onun görüşünü dinlemeden kendi görüşümüzü ortaya çıkarmamızdır. Çevremizde bu durumla sıklıkla karşılaşırız.

18

19 SİZ HİÇ YANLIŞ ANLAŞILDINIZ MI ?

20 Bu kararsızlık biçimi, iki birey arasında geçen iletişimde bir görüş hakkında çelişki arasında kalmak ve bir sonuca bağlamanın güç olması sonucunda ortaya çıkar.

21 Beş duyumuzla gözlemlediklerimizi aktarmaktır. Dokunduğumuz ve gözlemlediklerimiz hakkında varılan sonuçlardır. Bu sonuçlar aracılığıyla aslında ne olup bittiği ve neden böyle olduğunu kavrarız.

22 Günümüzde aile-içi iletişim çok önemlidir. Bu sorunu düzeltmek için aile-içi iletişimdeki sorunları tespit edip, daha sağlıklı iletişim kurulmalıdır.

23 Feyza Delibaş


"İletişim Sorunları ve Nedenleri İletişim Korkuları İletişim Ön Kazası Duyarsızlık İsim Takma Merakı İletişimde Kendine Güvensizlik İletişimde Kararsızlık." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları