Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ"— Sunum transkripti:

1 BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ

2 2 ULUSAL ÖĞRENCİ KONSEYİ Birliğin kurulabilmesi için önceden çalışmalara başlanmış ancak 2005 yılında resmi olarak kurulmuştur. Tüm Türkiye Üniversiteleri öğrencilerini temsil eder. Seçimler her yıl Aralık ayında yapılır ve seçimleri takiben ilk ay içerisinde genel kurul toplantır.

3 3 ULUSAL ÖĞRENCİ KONSEYİ-2 Bologna Sürecini yakından takip eder, sürece uyum sağlamak için çalışmaktadır. ESU (Europan Student Union) üyesi olmak için görüşmelere başlanmıştır. (Polonya/Krakow-2010)

4 4 ULUSAL ÖĞRENCİ KONSEYİ SORUNLAR Tamamen özerk olmaması sebebi ile ESU’ya katılım daha önce uygun görülmemiştir. Şimdiye kadar bütçesi olmamakla beraber yeni dönem Konsey Başkanları için yapılan çalışma sonlandırılmış, verilme şekli ve miktarı belirlenme aşamasındadır. Toplantılar ve çalışmaların yürütülebilmesi için merkezi bir ofisi yoktur.

5 5 ULUSAL ÖĞRENCİ KONSEYİ SORUNLAR-2 Konsey Başkanlarının seçimlere farklı yaklaşımları.(maddi ve güç) Ulusal Öğrenci Konseyinin siyasi bir çalışma ortamı olarak düşünülmesi. Üniversite Yönetimlerinin Konseylere destek olmamaları,önemsememeleri. Destek olmak istemeleri durumunda dahi çalışmalara maddi destek vermek istememeleri veya verememeleri.

6 6 ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ Bologna Faaliyet Alanlarının Öğrencilere Getirisi Kalite Yeterlilikler Tanınma ve AKTS-DE

7 7 KALİTE GÜVENCESİ Kalite süreci öncelikle öğrenciye kaliteli bir yükseköğretim imkanı getirir. Yükseköğretim kurumları arasında kalite farklılığı azalacağından fırsat eşitliği sağlanmış olur. Öğrenci gelişimine ve mezunların istihdam edilebilirliğine fayda sağlayacak bir uygulamadır. Öğrencilerin ilerlemesini ve başarısının izlenmesini sağlar.

8 8 YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ-1 Öğrencilerin eğitim programlarını ve derslerini bilinçli seçmelerine yardımcı olur. Derslerini başarı ile tamamladıklarında neleri bileceklerine, uygulayabileceklerine ve hangi sosyal ve iletişim yetkinliklerine sahip olacaklarını önceden bilmelerine yardımcı olur. Öğrencilerin öğrenim programları dışındaki aktivitelerinde de öğreneceklerinin anlaşılır olmasına yardım eder.

9 9 YETERLİKLER ÇERÇEVESİ-2 Öğrenci hareketliliği için engelleri azaltır ve yaşam boyu öğrenimi teşvik eder. Eğitim-Öğretim düzeyleri arasında yatay ve dikey geçişleri anlaşılabilir hale getirir ve kolaylaştırır. Yükseköğretim yeterliklerinin ve kredi aralıklarının belirlenmesiyle öğrencilere yardım eder, onları destekler ve onlara yönelik bütün eğitim fırsatlarını açıklar.

10 10 TANINMA VE AKTS/DE-1 Diploma Eki (DE), öğrencilerin beceri ve yeteneklerini daha iyi anlatabilmelerine yardımcı olmak amacıyla oluşturulmuş bir belgedir. Diplomaya ek olarak mezuniyette İngilizce, Almanca, Fransızca dillerinden birinde verilir. Transkript değildir! Diplomaların ve öğrenim sürelerinin ülkelerarası tanınabilir olmasını sağlar. Böylelikle eğitimini başka bir ülke ve kurumda devam ettireceklerinden süre kaybetmelerinin önüne geçilmiş olur.

11 11 TANINMA VE AKTS/DE-2 Öğrenciler üniversite yıllarında ders çalışmanın dışında kişisel gelişimlerine katkıda bulunacak faaliyetler gerçekleştirmeye zaman bulabilecekler Üniversiteler öğrencilere yalnızca meslek kazandırma kurumu değildir! Öğrencilerin sosyal boyutta desteklemesi gerekmektedir.

12 12 HAREKETLİLİK Bologna Süreci temelde hareketliliğe katkı sağlar. Hareketlilik ise; Öğrencilerin özgüven duygusunu geliştirir. Yeni kültürler tanımasına olanak sağlar. Öğrencilerin ekonomik durumlarını gözetmeksizin aynı eğitimi almasını hedefler.

13 13 BOLOGNA SÜRECİNİN ÖĞRENCİLERE SUNDUĞU FIRSATLAR Özet olarak Bologna süreci öğrencilere, İstihdam edilebilirlik Akademik tanınma ve hareketlilik Karar alma süreçlerinde eşit paydaşlar olarak yer almak Üye ülkelerdeki akademik ve kültürel ortamı tanımak Öğretilen değil; öğrenen birey olmak konularında önemli fırsatlar sunar.

14 14 ÖĞRENCİLER OLARAK NE YAPMALIYIZ? Öğrenciler olarak her türlü haklarımızı öğrenmeliyiz. Bilgi takibi yapmalıyız. Bologna Sürecini araştırmalı,öğrenmeli ve BEK toplantılarını takip etmeli ve katılmalıyız. Üniversite Konsey Başkanlığı seçimlerini takip etmeli, önemsemeli, oyumuzu hakkımızı koruyacağına inandığımız kişi için kullanmalıyız. Ancak o zaman yargılayabilir ve hakkımızı arayabiliriz. Öğrenci Konseyi, Rektörlük ile öğrenciler arasında köprüdür, bir problem olduğunda bu köprüyü kullanmalıyız.

15 TEŞEKKÜR EDERİM


"BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları