Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp."— Sunum transkripti:

1 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp

2 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Sunum içeriği: Bologna süreci Bologna süreci Avrupa Yüksek Öğretim Alanının Öncelikleri Avrupa Yüksek Öğretim Alanının Öncelikleri Kocaeli Üniversitesinin durumu Kocaeli Üniversitesinin durumu İç ve dış değerlendirmelerden sonra yapılanlar İç ve dış değerlendirmelerden sonra yapılanlar

3 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ 2010 yılına kadar Avrupa Yüksek Öğretim Alanının oluşturulması için ortaya konan hedef ve reformları ifade eden süreç

4 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANI Her ülkede ulusal durum ve kültürle uyumlu olmak kaydıyla; -Eğitim kalitesini arttırmayı -İş dünyası ve sivil toplum beklentilerine uygun bir şekilde - Deneyimleri paylaşmayı - İşbirliğini - Kazanılan yetkinliklerin geçerliliğini sağlamayı amaçlamaktadır.

5 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ 1999’da 29 ülkenin eğitim bakanları başlattı. 1999’da 29 ülkenin eğitim bakanları başlattı. 2005’de 45 ülke, 2001’de Türkiye de dahil oldu. 2005’de 45 ülke, 2001’de Türkiye de dahil oldu. 2010 yılında sürecin tamamlanması sözkonusu. Bu süreçte iki yılda bir gelişmelerin ülkeler seviyesinde ve Avrupa genelinde izlenmesi (EUA-Trends Raporları) hedeflenmiştir. 2010 yılında sürecin tamamlanması sözkonusu. Bu süreçte iki yılda bir gelişmelerin ülkeler seviyesinde ve Avrupa genelinde izlenmesi (EUA-Trends Raporları) hedeflenmiştir.

6 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİNİN ÖNCELİK ALANLARI 1-Öğrenci/Öğretim üyesi hareketliliğini teşvik (Hayat Boyu Öğrenme; Erasmus, Comenius, Grundtvig, Minerva, Leonardo da Vinci) (Hayat Boyu Öğrenme; Erasmus, Comenius, Grundtvig, Minerva, Leonardo da Vinci) 2-Kolay anlaşılabilir ve karşılaştırılabilir bir derece sistemi

7 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA ÖNCELİK ALANLARI 3-Ortak kredi sistemi 4-Lisans/Yüksek Lisans, iki kademeli eğitim 5-Kalite güvencesi ve yeterlilikler çerçevesi 6-Avrupa doktora ve araştırma alanlarının oluşturulması

8 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BU HEDEFLERE ULAŞIRKEN: Ülkelerin Eğitim sistemlerindeki farklılıkların korunarak ortak hedeflerin benimsenmesi Ülkelerin Eğitim sistemlerindeki farklılıkların korunarak ortak hedeflerin benimsenmesi Şeffaflık Şeffaflık Karşılıklı güven ve tanıma Karşılıklı güven ve tanıma Birbirinin deneyimlerinden yararlanma Birbirinin deneyimlerinden yararlanma

9 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP PRAG, 2001 7-HAYAT BOYU ÖĞRENME 8- YÜKSEK ÖĞRETİMDE ENSTİTÜ ve ÖĞRENCİLER 9-AVRUPA YÜKSEK ÖĞRENİM ALANININ ÇEKİCİLİĞİNİN ARTIRILMASI

10 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BERLİN, 2003 10-DOKTORA ve 3 KADEMELİ AKADEMİK DERECELENDİRME –KALİTE GÜVENCESİ –TANINMA

11 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BERGEN, 2005 Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı (2010) gözetilerek, Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin geliştirilmesi Avrupa Yüksek Öğrenim Alanı (2010) gözetilerek, Ulusal Yeterlilikler Çerçevelerinin geliştirilmesi Kalite güvencesi ve tanınma Kalite güvencesi ve tanınma Kurumsal otonomi ve yönetim Kurumsal otonomi ve yönetim

12 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP SÜREÇTEKİ ÖNEMLİ ALT BAŞLIKLAR Derece yapıları Derece yapıları Ortak dereceler Ortak dereceler YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ Öğrenme Ürünleri Öğrenme Ürünleri Tanınma Tanınma Kalite güvencesi Kalite güvencesi

13 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ NEDİR? Ulusal yeterlilikler çerçevesi bir eğitim sistemi içerisindeki yeterlilikleri tanımlar ve bunlar arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu belirtir. Ulusal yeterlilikler çerçevesi bir eğitim sistemi içerisindeki yeterlilikleri tanımlar ve bunlar arasındaki ilişkinin nasıl olduğunu belirtir.

14 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ NEDEN ÖNEMLİDİR? Uluslararası şeffaflık Uluslararası şeffaflık Yeterliliklerin uluslararası olarak tanınması Yeterliliklerin uluslararası olarak tanınması Öğrencilerin ve mezunların uluslararası hareketliliği Öğrencilerin ve mezunların uluslararası hareketliliği

15 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 15 YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ GENEL OLARAK NELERDEN OLUŞUR? Kademeler Seviye Tanımlayıcıları Öğrenim Çıktıları Krediler Öğrenim Yükü Profil Kalite Güvencesi

16 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Kocaeli Üniversitesi Bologna Sürecinde hangi aşamada ? Erasmus şartı sağlandı (2004) Erasmus şartı sağlandı (2004) Diploma eki verildi (2006) Diploma eki verildi (2006) Öğrenci/öğretim üyesi hareketliliği artmış düzeyde (2007-2008) Öğrenci/öğretim üyesi hareketliliği artmış düzeyde (2007-2008) Genişletilmiş Erasmus Beyannamesi alındı (2007) Genişletilmiş Erasmus Beyannamesi alındı (2007) Lisans, YL ve doktora yerleştirmeleri başladı (2008) Lisans, YL ve doktora yerleştirmeleri başladı (2008) ECTS’ler gözden geçirildi ECTS’ler gözden geçirildi

17 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Yeterlilikler çerçevesi açısından: Kademeler: Ülke standardında Kademeler: Ülke standardında Öğrenim çıktıları mevcut Öğrenim çıktıları mevcut ECTS yapıldı ECTS yapıldı Öğrenim yükü tekrar değerlendirilmeli Öğrenim yükü tekrar değerlendirilmeli Kalite güvencesi:Çalışılan alan Kalite güvencesi:Çalışılan alan

18 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Yıllara Göre Erasmus Öğrenci Değişimi 2004-2005: 18 lisans 2004-2005: 18 lisans 2005-2006: 24 lisans, 6 yüksek lisans 2005-2006: 24 lisans, 6 yüksek lisans 2006-2007: 46 lisans, 12 yüksek lisans, 6 doktora 2006-2007: 46 lisans, 12 yüksek lisans, 6 doktora 2007-2008: 83 lisans, 9 yüksek lisans, 6 doktora 2007-2008: 83 lisans, 9 yüksek lisans, 6 doktora 2008-2009: 121 lisans, 12 yüksek lisans, 5 doktora öğrencisi 2008-2009: 121 lisans, 12 yüksek lisans, 5 doktora öğrencisi

19 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP 2008-2009 30 BÖLÜM 270 ÖĞRENCİ 22 ÜLKE 2007-2008 22 BÖLÜM 167 ÖĞRENCİ 19 ÜLKE

20 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Erasmus Öğrenci Yerleştirme (staj) Konsorsiyum Yerleştirme ile İİBF’den Konsorsiyum Yerleştirme ile İİBF’den 22 lisans, 1 yüksek lisans, 1 doktora 22 lisans, 1 yüksek lisans, 1 doktora İhsaniye, Kocaeli ve Köseköy MYO’dan 29 önlisans, Mühendislik Fakültesinden 9, Güzel Sanatlar Fakültesinden 6, İletişim Fakültesinden 4, Teknik Eğitim Fakültesinden 2 lisans, Kablosuz Haberleşme ve Bilişim Sistemleri Araştırma Biriminden 4 doktora İhsaniye, Kocaeli ve Köseköy MYO’dan 29 önlisans, Mühendislik Fakültesinden 9, Güzel Sanatlar Fakültesinden 6, İletişim Fakültesinden 4, Teknik Eğitim Fakültesinden 2 lisans, Kablosuz Haberleşme ve Bilişim Sistemleri Araştırma Biriminden 4 doktora Toplam 24+54 = 78 öğrenci için AB ülkelerinde staj yapabilmeleri için anlaşma yapılmıştır. Toplam 24+54 = 78 öğrenci için AB ülkelerinde staj yapabilmeleri için anlaşma yapılmıştır.

21 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Yıllara Göre Erasmus Personel Değişimi 2004-2005: 4 akademik personel 2004-2005: 4 akademik personel 2005-2006: 2 akademik personel 2005-2006: 2 akademik personel 2006-2007: 16 akademik personel 2006-2007: 16 akademik personel 2007-2008: 2007-2008: 28 akademik personel ders verme, 1 idari personel olmak üzere 11 personel eğitim alma 2008-2009: 2008-2009: 10 akademik personel yüksek öğretimde ders verme 4 akademik personel işletmelerde eğitim alma, 3 akademik personel yüksek öğretimde ders alma 7 idari personelde yüksek öğretimde eğitim alma eğitim alma

22 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Üniversitemizde ilkler İlk kez, giden Erasmus öğrencilerine oryantasyon eğitimi verildi, üçe ulaştı. İlk kez, giden Erasmus öğrencilerine oryantasyon eğitimi verildi, üçe ulaştı. Yabancı Diller Yüksekokulu’nda, giden Erasmus öğrencilerine Almanca kursu açıldı. Yabancı Diller Yüksekokulu’nda, giden Erasmus öğrencilerine Almanca kursu açıldı. 2007-2008 Yaz dönemi Erasmus Türkçe Yoğun Dil Kursu (EILC) açıldı, 2008-2009 yaz ve kış dönemi EILC kursu açma başvurumuz kabul edildi. 2007-2008 Yaz dönemi Erasmus Türkçe Yoğun Dil Kursu (EILC) açıldı, 2008-2009 yaz ve kış dönemi EILC kursu açma başvurumuz kabul edildi. Konsorsiyum başvurusu kabul edildi. Konsorsiyum başvurusu kabul edildi.

23 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Avrupa Üniversiteler Birliği (EUA) Dış değerlendirme: Dış değerlendirme: 2001 yılında kuruldu, 45 Avrupa ülkesinden 760 Üniversite EUA üyesi. 2001 yılında kuruldu, 45 Avrupa ülkesinden 760 Üniversite EUA üyesi. Ülkemizde 47 yükseköğretim kurumu birliğe üye. Ülkemizde 47 yükseköğretim kurumu birliğe üye. KOÜ 2006’da EUA dan dış değerlendirme talep etmiştir. KOÜ 2006’da EUA dan dış değerlendirme talep etmiştir. Dış değerlendirme talebi kabul edilmiş ve 4 kişilik bir ekip (geçmişte yükseköğretim kurumlarında çalışmış tecrübeli rektör ve öğretim üyelerinden oluşan) üniversitemizi Şubat ve Nisan 2006 da iki kez ziyaret etmiştir. Dış değerlendirme talebi kabul edilmiş ve 4 kişilik bir ekip (geçmişte yükseköğretim kurumlarında çalışmış tecrübeli rektör ve öğretim üyelerinden oluşan) üniversitemizi Şubat ve Nisan 2006 da iki kez ziyaret etmiştir.

24 27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP Sonuç olarak: Üniversitemiz Bologna sürecinde: Üniversitemiz Bologna sürecinde: Öğrenci hareketliliği (Erasmus- LLL), staj-YL- doktora yerleştirmeleri, ortak kredi sistemi, eğitim kademeleri, öğrenim çıktıları, seviye belirleyicileri, araştırma projeleri, alt yapıdaki gelişme, elektronik bilgi sistemi, dış paydaşlarla ilişki, sem, teknopark, kalite güvence çalışmaları, öğrenci hizmetleri ile belirgin ilerlemeler kaydetmiştir ve eksiklerini en kısa sürede tamamlamayı hedeflemektedir. Öğrenci hareketliliği (Erasmus- LLL), staj-YL- doktora yerleştirmeleri, ortak kredi sistemi, eğitim kademeleri, öğrenim çıktıları, seviye belirleyicileri, araştırma projeleri, alt yapıdaki gelişme, elektronik bilgi sistemi, dış paydaşlarla ilişki, sem, teknopark, kalite güvence çalışmaları, öğrenci hizmetleri ile belirgin ilerlemeler kaydetmiştir ve eksiklerini en kısa sürede tamamlamayı hedeflemektedir.


"27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları