Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını."— Sunum transkripti:

1 TESTLER

2 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını ortaya çıkarma, Hangi konuların anlaşılmadığını belirleme, Bireyleri performanslarına göre sıralama, Not verme gibi farklı amaçlara hizmet eder.

3 3 1. Değerlendirme Sürecinde Bilgisayarlar  Bilgisayarlar, değerlendirme sürecinde iki şekilde kullanılabilir. Testleri oluşturma Testleri uygulama

4 4 1.1. Bilgisayarla Test Oluşturma

5 5

6 6

7 7  Gruplara ayırma  Sorular hazırlama  Soru havuzları

8 8 1.2. Testi Uygulama  Farklı zamanlarda uygulanabilir  Verilerin saklanması  Yorum sorusunun sorulamaması  Sınav kaygısı

9 9 1.2. Testi Uygulama  Yapılan araştırma sonuçları öğrencilerin yazılı ve klasik sınavları tercih etmediği ve sınavları bilgisayar üzerinden almayı tercih ettiklerini göstermiştir.

10 10 2. Testlerde Önemli Faktörler  Değerlendirme, her öğrenci için çok önemli bir süreç olduğundan testlerin güvenilir ve geçerli olması ve doğru biçimde uygulanması çok önemlidir. Bu nedenle testlere ilişkin dikkat edilmesi gereken iki önemli nokta vardır. 1.Testin İçeriği 2.Testin Uygulanması

11 11 2.1. Testin İçeriğine İlişkin Faktörler  Amaç  Önem derecesi  Hedefler  Uzunluk  Soru Bankaları/Soru Yazma  Soru Bankasının Boyutu  Test Maddeleri  Dönüt  Başarı Notu  Zaman sınırı  Saklanması istenen veri türü  Sonuçların sunulması

12 12 2.2. Testin Uygulanmasına İlişkin Faktörler  Testin içeriğini oluşturmak için; amacına, hangi maddelerin ne sırada verileceğine, dönütlerin nasıl olacağına, kaydedilen bilgilerin öğrenciye ve öğretmene nasıl bir rapor olarak sunulacağına karar verdik ve testi oluşturduk. Şimdi artık testi uygulayabiliriz.

13 13 2.2. Testin Uygulanmasına İlişkin Faktörler  Testler tasarlanırken aşağıdaki üç önemli noktaya dikkat etmek gerekir. Kullanıcı dostu olması Kullanıcı kontrolünün en üst düzeyde olması Güvenlik önlemlerinin alınması

14 14 3. Testten Önce  Öğretmenin Rolü Erişim Test değişkenlerini düzenleme Testi deneme  Öğrencinin Rolü Testin yönergeleri Uygulama

15 15 4. Test Süresince  Öğretmenin Rolü Kopya çekme Yanlışlıkla programdan çıkma  Öğrencinin Rolü Yanıtlarda esneklik Uygun dönüt Yorumlar Testin sonlandırılması Önlemler

16 16 5. Testten Sonra  Öğretmenin Rolü Sonuçların görüntülenmesi ve saklanması Verilerin değiştirilmesi ve silinmesi Sonuçların çıktısının alınması  Öğrencinin Rolü Sonuçlar Sonuçların çıktısının alınması ve bitiş

17 17 Kaynaklar  Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA.


"TESTLER. 2 Değerlendirme  Öğretim sürecindeki değerlendirme basamağı etkili öğretim için vazgeçilmezdir.  Değerlendirme; Konunun ne düzeyde anlaşıldığını." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları