Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SİMÜLASYONLAR. 18.12.2014 2 Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SİMÜLASYONLAR. 18.12.2014 2 Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe."— Sunum transkripti:

1 SİMÜLASYONLAR

2 18.12.2014 2 Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla popülerlik kazanan bir BDE türüdür. Eğitimsel simülasyon, bir olay veya aktivitenin etkileşim sonucu öğrenilmesini sağlayan modellemedir. Bu tanım mikrodünyalar, sanal gerçeklik ve olay- tabanlı senaryolar gibi bir dizi tekniği içermektedir.

3 18.12.2014 3 Simülasyonlar Simülasyonların iki önemli özelliği vardır: – Belli bir modele dayanması – Etkileşim sonucu öğrenme Bu nedenlerle, filmler, animasyonlar ve bazı oyun türleri simülasyon olarak nitelendirilmezler.

4 18.12.2014 4 Simülasyonlar Çoğu program simülasyon oyunu olarak adlandırılır. Bunun nedeni, hem eğitsel oyun özelliklerini taşıması (yarışma, kurallar, kaybetme veya kazanma) ve etkileşimli olması nedeni ile simülasyon tanımına uymasıdır. Bir modeli veya aktiviteyi güdüleyici olarak kullanan programlar ise genellikle eğitsel oyun veya alıştırma- uygulama türlerinden biri olarak değerlendirilir.

5 18.12.2014 5 Simülasyonlar Simülasyonlar sadece bir olayı taklit etmekle kalmaz, detayları veya özellikleri göz ardı eder, değiştirir veya yenilerini ekler. Bu kritik bir noktadır. Mühendislikte araştırma konuları baz alındığında simülasyonun başarısı gerçeğe uygunluğu ile değerlendirilir. Eğitsel simülasyonların basitleştirilerek verilmesi; süreçlerin, olayların özelliklerinin, farklı durumlarda neler yapılabileceğinin ve nasıl kontrol edilebileceğinin anlaşılması açısından daha yararlı olabilir.

6 18.12.2014 6 Simülasyonlar Simülasyonlar, öğrencilerin olaylar ve süreçler hakkında kendi bilişsel modellerini oluşturmasını, araştırmasını, uygulamasını ve bilgilerini etkili bir şekilde geliştirmesini amaçlar. Tasarımı ve hazırlanması diğer BDE türlerine göre daha zor olmasına karşın, kullanıcı memnuniyeti ve başarısı açısından yararları oldukça fazladır.

7 18.12.2014 7 Gerçek hayatla karşılaştırdığımızda... daha güvenli gerçek hayatta yaşayamayacağımız deneyimleri görme olanağı zaman aralıklarını düzenleme az rastlanır olayları yaygınlaştırma öğrenme durumunun karmaşıklığını öğretsel açıdan kontrol etme mali kazanç gibi avantajları vardır.

8 18.12.2014 8 Diğer medya ve materyallerle karşılaştırdığımızda... Motivasyon Kalıcı öğrenme Etkililik Esneklik gibi üstünlükleri vardır.

9 18.12.2014 9 Simülasyondan Öğrenme Teorisi... İçerik Özellikleri İçerik Özellikleri Öğrenci Özellikleri Öğrenci Özellikleri Simülasyon Özellikleri Simülasyon Özellikleri Kodlama, sunma ve bilgiyi kullanma Kodlama, sunma ve bilgiyi kullanma

10 18.12.2014 10 Gerçeğe yakınlık... Ön öğrenme Kalıcı ÖğrenmeGerçeğe yakınlık

11 18.12.2014 11 Algılanan gerçeğe yakınlık ve Motivasyon... Ön öğrenme Kalıcı ÖğrenmeGerçeğe yakınlık Algılanan Gerçeğe Yakınlık Motivasyon

12 18.12.2014 12 Öğretsel Strateji Mikrodünyalar Bilimsel Buluşla Öğrenme Sanal Gerçeklik Laboratuar Simülasyonları Rol oynama Döngüdeki operatör Durum-tabanlı senaryolar Oyun simülasyonları

13 18.12.2014 13 Simülasyon Modeli ve Parçaları... Nesneler (fiziksel, çizilmiş, anlatılmış) Kesinlik (simülasyon sürecini ne kadar iyi algılıyoruz?) Gerçekliğin türü (olay dünyada mı gerçekleşiyor?) Çözüm sayısı (gerçeklik olası çözümlerin sayısına göre değişir) Zaman (olay ne sıklıkta gerçekleşiyor?) Öğrencinin rolü (olayın içinde mi, dışında mı?)

14 18.12.2014 14 Simülasyon Modeli ve Parçaları... Giriş Hedefler Yönergeler Açılış Öğretsel destekler Motive ediciler Sıralama...

15 18.12.2014 15 Simülasyon Modeli ve Parçaları... Sunumlar – Seçenekler – Değiştirilebilir nesneler – Tepki gösterilecek olaylar – Araştırılacak sistemler Öğrenci Tepkileri

16 18.12.2014 16 Simülasyon Modeli ve Parçaları... Öğrenci Kontrolleri – İlk tercihler – Sıralama – Yönergelere ulaşma – Simülasyondan çıkma – Simülasyona tekrar başlama – Durdurma-devam etme – Verileri kaydetme – Çıktı alma – Zorluk derecesini değiştirme – Gerçeğe yakınlık derecesini değiştirme

17 18.12.2014 17 Simülasyon Modeli ve Parçaları... Simülasyon tepkileri ve dönüt – Doğal – Yapay – Hemen – Bir süre sonra

18 18.12.2014 18 Simülasyon Tasarımı ve Geliştirme Simülasyon faktörleri ışığında tasarım hakkında karar ver Modeli oluştur ve açıkla Modeli yazılıma uyarla Kullanıcı arayüzünü geliştir Öğretsel destekleri geliştir Olayı öğren ve analiz et

19 18.12.2014 19 Simülasyon Türleri FizikselTekrarlayanYöntemselDurumsal Ne (kavramlar) Nasıl (işlemler)

20 18.12.2014 20 Fiziksel Simülasyonlar Fiziksel bir nesnenin veya olayın sunulmasıdır. Fizik ve biyoloji (yerçekimi, kimyasal bağlar, fotosentez, hava vb.), mühendislik (elektrik, devreler vb.) ve sosyal bilimlerde (ekonomi, çevre planlaması, psikoloji vb.) uygulamalarına rastlanabilir.

21 18.12.2014 21 Simcity http://simcity.ea.com/ http://simcity.ea.com/

22 18.12.2014 22 Tekrarlayan Simülasyonlar Belli bir süre içerisinde simülasyonda değişiklikler yaratmak yerine kullanıcı belli değerleri değiştirerek simülasyonu tekrar tekrar çalıştırır. Kullanıcı değerleri belirler, simülasyonu çalıştırır ve sonucunu görür.

23 18.12.2014 23 Tekrarlayan Simülasyonlar Bu tür simülasyonların en büyük eğitsel özelliği, hızlandırma, yavaşlatma ve durdurma özelliklerinin olmasıdır. Bu tür simülasyonları amacı, öğrencinin deneyi farklı değişkenlerle tekrar tekrar gerçekleştirerek modeli veya süreci kendisinin keşfetmesinin sağlanmasıdır.

24 18.12.2014 24 Tekrarlayan Simülasyonlar Ekonomi (arz-talep ilişkisi), ekoloji (zaman içerisinde nesillerdeki değişim) ve fen bilimleri (bir deneyde değişkenlerin değiştirilerek sonuçların gözlenmesi) alanlarında uygulamalarına rastlanabilir.

25 18.12.2014 25 Tekrarlayan Simülasyonlar

26 18.12.2014 26 Tekrarlayan Simülasyonlar

27 18.12.2014 27 Tekrarlayan Simülasyonlar

28 18.12.2014 28 Tekrarlayan Simülasyonlar

29 18.12.2014 29 Yöntemsel Simülasyonlar Yöntemsel simülasyonlar, bir hedefe ulaşmak için bir dizi işlemin gerçekleştirilmesini amaçlayan simülasyonlardır. Bu tür simülasyonlar öğrenciye bir dizi işlemi nasıl gerçekleştireceğini öğretmeyi amaçladığından simüle edilmiş fiziksel nesneleri içerir.

30 18.12.2014 30 Yöntemsel Simülasyonlar Bu tür simülasyonlar, laboratuvar uygulamalarından önce öğrencilere konuyu tanıtmak ve konuya hazır hale getirmek için kullanılabilir. Genellikle tıp, biyoloji, uçuş eğitimi, yolculuk gibi konularda uygulamalarına rastlanır.

31 18.12.2014 31 Yöntemsel Simülasyonlar

32 18.12.2014 32 Yöntemsel Simülasyonlar

33 18.12.2014 33 Durumsal Simülasyonlar Durumsal simülasyonlar, insanların davranış ve tepkileri üzerine kurulmuş bir türdür. Bir yönteme dayalı olabilmesine rağmen amaç, öğrencinin çeşitli alternatifleri deneyerek sonuçlarını görmesini sağlamaktır.

34 18.12.2014 34 Durumsal Simülasyonlar Anne-babaların eğitimi, iş eğitimi (öğretmen- avukat, yönetici vb.), gibi iletişim ağırlıklı konularda, rollerin tanımlanması ve anlaşılması amacıyla kullanılabilir. Ayrıca macera oyunları da durumsal simülasyonların özelliklerini taşır.

35 18.12.2014 35 Durumsal Simülasyonlar Durumsal simülasyonlar, insanların davranış ve tepkileri üzerine kurulmuş bir türdür. Bir yönteme dayalı olabilmesine rağmen amaç, öğrencinin çeşitli alternatifleri deneyerek sonuçlarını görmesini sağlamaktır. Etkileşimli mahkeme, kapitalism gibi örnekleri vardır.

36 18.12.2014 36 Durumsal Simülasyonlar

37 18.12.2014 37 Durumsal Simülasyonlar

38 18.12.2014 38 Durumsal Simülasyonlar

39 18.12.2014 39 KAYNAKLAR Alessi, S. M. & Trollip, S. R. (2001). Multimedia for Learning: Methods and Development. Allyn and Bacon, USA. http://www.explorescience.com/index.cfm http://www.microsoft.com/games/fs2002/default.asp http://education.adam.com/products/aia/default.htm http://www.innerbody.com/htm/body.html http://www.worldvillage.com/wv/school/html/reviews/africa.htm http://gamesdomain.hol.gr/gdreview/zones/reviews/pc/march/capital.ht ml http://gamesdomain.hol.gr/gdreview/zones/reviews/pc/march/capital.ht ml http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/may97/capp.html http://www.gamesdomain.com/gdreview/zones/reviews/pc/may97/capp.html http://www.jsk.t.u- tokyo.ac.jp/~kuffner/humanoid/pics/mainWindowSnap.gif http://www.jsk.t.u- tokyo.ac.jp/~kuffner/humanoid/pics/mainWindowSnap.gif


"SİMÜLASYONLAR. 18.12.2014 2 Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları