Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları."— Sunum transkripti:

1 Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Atılım Üniversitesi Kütüphanesi

2 Pazarlama Sosyal Medya Pazarlaması Geleneksel Pazarlama’dan Sosyal Medya Pazarlamasına Geçiş Pazarlama Anlayışındaki Değişim Zero Moment of Truth (ZMOT) Sosyal Medya Pazarlaması ve Bilgi Hizmetleri Sunum Planı Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Atılım Üniversitesi Kütüphanesi

3 Ürün/hizmet Doğal kaynaklar Gerçekleştirilen etkinlikler Son kullanıcı (Uraz, 1978) Pazarlama Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

4 Hedef kitlenin gereksinimi Eylemler bütünü İnsan ve kurum etkinlikleri Planlı ve programlanmış Kurum Kültürü Kurum Kimliği Pazarlama Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

5 Çevreyle etkileşim Hedef kitlenin özellikleri Teknolojik olanaklar ve altyapı Uygun araçlar Geri bildirim alma Kurum Kimliği Pazarlama Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

6 Kataloglar, broşürler, afişler Posta gönderileri (el afişleri...) Telefon, Televizyon İnternet / E-posta SMS Sosyal Medya Araçları Kare Kod Uygulamaları Pazarlama Araçları Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

7 Web 1.0 Web 2.0 ve yansımaları Tek yönlü etkileşimden – Çok yönlü etkileşime geçiş İçerik takibi – İçerik üretimi ve içeriğe katkı Paylaşım Sosyal Medya ? Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

8 Zaman ve mekan sınırlaması yok, Mobil platformlarla uyumlu, Paylaşım ve tartışma tabanlı, İletişim şekli. (Vural ve Bat, 2010) Sosyal Medya ? Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

9 Veri ilişkilendirme (Linked Data), Semantik yaklaşımlar, Kurumsal iletişim, Proje yönetimi Sosyal Medya ? Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

10 Sosyal medya siteleri İnternet ortamındaki görünürlük Mal ve hizmetlerin sunumu Sosyal iş ağları oluşturma Fikir ve bilgi değişimi sağlama Sosyal Medya Pazarlaması Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

11 Sosyal Medya Pazarlaması Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

12 Üç temel nokta; İletişimin etkinliği Katılımcı yaklaşımı Hedef kitleye ulaşma / Geri bildirimler Sosyal Medya Pazarlaması – Geleneksel Pazarlama Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

13 Kullanıcılarla aynı platformda bulunma, Kurum farkındalığını artırma, Kurumun marka değerini artırma, itibar ve imajı artırma Ürün/hizmet kullanımını artırma, Kurum kültürünü yansıtma Pazarlama amaçlarını gerçekleştirme (Akar, 2010) Hedefler Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

14 Odak noktasını belirleme (Politikalar...), Kullanılabilecek en son teknolojiden faydalanma, Erişilebilirliği sağlama (SEO) Katılımcı grubunu oluşturma, Kurumu temsil eden bir slogan ya da logonun oluşturulması Uygun sosyal medya araçlarına karar verme, Uygulamaları geliştirme/ Hizmetlerle bütünleştirme, Sosyal Medya Pazarlamasında Adımlar Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

15 Odak noktasını belirleme (Politikalar...), Kullanılabilecek en son teknolojiden faydalanma, Erişilebilirliği sağlama (SEO), Katılımcı grubunu oluşturma, Kurumu temsil eden bir slogan ya da logonun oluşturulması, Uygun sosyal medya araçlarına karar verme, Uygulamaları geliştirme/ Hizmetlerle bütünleştirme. Sosyal Medya Pazarlamasında Adımlar Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

16 Pazarlama Anlayışındaki Değişim Atılım Üniversitesi Kütüphanesi “When consumers hear about a product today, their first reaction is ‘Let me search online for it.’ And so they go on a journey of discovery: about a product, a service, an issue, an opportunity. Today you are not behind your competition. You are not behind the technology. You are behind your consumer.” Rishad Tobaccowala Chief Strategy & Innovation Officer VivaKi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

17 Zero Moment of Truth Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

18 Zero Moment of Truth Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

19 Sosyal Medya Pazarlaması ve Bilgi Hizmetleri Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Bilgi Merkezleri ?? Kullanıcı kitlesi ve değişen bilgi arama davranışları Hizmetlerin sosyal medya ile entegrasyonu Politikaların belirlenmesi Sosyal medya uzmanları Mobil platformların kullanımı Sosyal medya ortamı sağlayan yazılımların adaptasyonu Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

20 Atılım Üniversitesi Kütüphanesi Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları

21 Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları Atılım Üniversitesi Kütüphanesi


"Arş. Gör. Tolga Çakmak Hacettepe Üniversitesi – Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü Sosyal Medya ile Değişen Pazarlama Anlayışları." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları