Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SWOT ANALİZİ NEDİR? - STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS? -NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -AKADEMİK KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SWOT ANALİZİ NEDİR? - STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS? -NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -AKADEMİK KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?"— Sunum transkripti:

1 SWOT ANALİZİ NEDİR? - STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS? -NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -AKADEMİK KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?

2 SWOT NEDİR? SWOT, İNGİLİZCE’DEKİ DÖRT KELİMENİN BAŞ HARFLERİNDEN OLUŞAN BİR KISALTMADIR. STRENGHTS : GÜÇLER (KUVVETLİ YÖNLER) WEAKNESSES: ZAYIFLIKLAR (ZAYIF YÖNLER) OPPORTUNITIES: FIRSATLAR THREATS: TEHDİTLER

3 SWOT ANALİZİ NEDİR? SWOT ANALİZİ, HERHANGİ BİR KURULUŞUN, ÖRGÜTÜN, KAMU KURUMUNUN YA DA ÖZEL SEKTÖR FİRMASININ İÇSEL DURUMUNU ve ONU ÇEVRELEYEN DIŞSAL FAKTÖRLERİ TAHLİL ETMEK İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLERDEN BİRİDİR. BİR ANLAMDA, MEVCUT DURUMUN, TÜM YÖNLERİYLE, İÇ VE DIŞ DİNAMİKLERİN DE GÖZ ÖNÜNDE BULUNDURULMASIYLA, FOTOĞRAFININ ÇEKİLMESİDİR.

4 SWOT ANALİZİ NEDİR? KÖKLERİ 1950LERE UZANMAKLA BİRLİKTE, AKADEMİK BİÇİMİNİ ALMASI, 1970LERDE STANFORD’DA OLMUŞTUR. KÖKLERİ 1950LERE UZANMAKLA BİRLİKTE, AKADEMİK BİÇİMİNİ ALMASI, 1970LERDE STANFORD’DA OLMUŞTUR. KULLANIM ALANI, ŞİRKET ANALİZLERİNDEN BİREYSEL KARİYER PLANLAMAYA KADAR GENİŞ BİR YELPAZEDİR. KULLANIM ALANI, ŞİRKET ANALİZLERİNDEN BİREYSEL KARİYER PLANLAMAYA KADAR GENİŞ BİR YELPAZEDİR.

5 SWOT ANALİZİ NE İŞE YARAR? SWOT analizi temelde iki işe yarar: 1) ANLAMAYI VE ALGILAMAYI KOLAYLAŞTIRIR: Kurumun ve onu çevreleyen ortamın tüm yönleriyle ve tüm çıplaklığıyla gözler önüne serilmesi. 2) KARAR ALMAYI KOLAYLAŞTIRIR: Mevcut durumun görülüp, kuruma ilişkin ileriye dönük adımların, daha sağlıklı, daha gerçekçi ve daha etkin atılması.

6 SWOT ANALİZİ NE İŞE YARAR? SWOT analizi sayesinde, kurumunuzun güçlü ve zayıf yönlerini açığa çıkarttığınız bir tabloya kavuşursunuz. Kurumunuzun yüzyüze olduğu tehditleri ve fırsatları daha net görürsünüz. Böylece, kurumun güçlü yönleri üzerinde yoğunlaşır; zayıflıklarını azaltır; kuruma yönelik tehditleri bertaraf etmenin yollarını arar; fırsatlardan en büyük ölçüde yararlanmaya kilitlenirsiniz.

7 SWOT ANALİZİ NASIL YAPILIR? SWOT ANALİZİ HERKESİN YAPABİLECEĞİ BASİTLİKTEDİR. KOLAY ÖĞRENİLİR. KOLAY UYGULANIR. BİR KALEM VE KAĞITTAN BAŞKA HİÇBİR ARAÇ GEREKTİRMEZ. İKİ AŞAMADAN OLUŞUR: ÖNCE, GÜÇLÜ YÖNLERİNİZİ, ZAYIFLIKLARINIZI, YÜZYÜZE OLDUĞUNUZ FIRSATLARI VE TEHDİTLERİ AYRI AYRI LİSTELER HALİNDE SIRALARSINIZ. SONRA, BU LİSTELERİ BİR TABLO (MATRİS) İÇİNDE BİRLEŞTİRİRSİNİZ.

8 NE ZAMAN KULLANILMALI ? Stratejik bir plan geliştirilmesi aşamasında Stratejik bir plan geliştirilmesi aşamasında Sorun tanımlama ve çözüm oluşturulması aşamalarında Sorun tanımlama ve çözüm oluşturulması aşamalarında Nicel verilerin yetersiz, bilgilerin kişilerin belleklerinde olduğu durumların analizinde Nicel verilerin yetersiz, bilgilerin kişilerin belleklerinde olduğu durumların analizinde

9 YÖNTEM Farklı birim ve alanlardan kişilerin bir araya gelmesi Farklı birim ve alanlardan kişilerin bir araya gelmesi Çapraz fonksiyonel takım yaklaşımı ve kolaylaştırıcı katkısı Çapraz fonksiyonel takım yaklaşımı ve kolaylaştırıcı katkısı Çevresel değişimlere karşılık sistem yeteneklerinin haritasının çıkarılması Çevresel değişimlere karşılık sistem yeteneklerinin haritasının çıkarılması Deneyimlere ve farklı gözlemlere dayalı öznel bilgilerin anlamlı bir halde düzenlenmesi Deneyimlere ve farklı gözlemlere dayalı öznel bilgilerin anlamlı bir halde düzenlenmesi

10 YÖNTEM İç analiz İç analiz –Kuruluşun, sistemin kaynak ve yeteneklerinin incelenerek güçlü ve zayıf yönlerin belirlenmesi –Genellikle kontrolumuz altında olabilen –Kıyaslama Dış Analiz Dış Analiz –Çevre etkenlerinin belirlenerek fırsat ve tehditlerin saptanması –Genellikle kontrolumuz dışında olan –Dış etkenler : Politik Ekonomik Sosyo-Kültürel Teknolojik

11 “GÜÇLÜ YÖNLER” NEDİR? KUVVETLİ YÖNLERİNİZİ ORTAYA ÇIKARIRKEN BAŞLICA DÖRT TEMEL SORUYA YANIT ARARSINIZ: 1- SAHİP OLDUĞUNUZ AVANTAJLAR NELERDİR? 2-NELERİ İYİ YAPARSINIZ? 3-HANGİ KAYNAKLARA KOLAY ULAŞIM İMKANLARINIZ VAR? 4- DIŞARIDAN BAKANLAR, SİZİN HANGİ YÖNLERİNİZİ KUVVETLİ GÖRÜR?

12 ZAYIFLIKLAR NEDİR? ZAYIF YÖNLERİNİZİ ORTAYA ÇIKARIRKEN BAŞLICA ÜÇ TEMEL SORUYA YANIT ARARSINIZ: 1- GELİŞTİRMENİZ GEREKEN – MÜKEMMEL OLMAYAN - YÖNLERİNİZ NELERDİR? 2-NELERİ KÖTÜ YAPARSINIZ? 3- NELERDEN KAÇINMALISINIZ?

13 FIRSATLAR NEDİR? FIRSATLARI ALGILAMAYA ÇALIŞIRKEN BAŞLICA İKİ SORUYU SORMALISINIZ: 1- İYİ FIRSATLAR NEREDE VE NASIL BULUNUR? 2- ETRAFINIZDA GELİŞMEKTE OLAN SÜREÇLER VE EĞİLİMLER NELERDİR?

14 TEHDİTLER NEDİR? TEHDİTLERİ ALGILAMAYA ÇALIŞIRKEN BAŞLICA ŞUNLARI SORABİLİRSİNİZ: 1- İLERLEMENİZİN ÖNÜNDEKİ ENGELLER NEDİR? 2- DAHA İYİ VE DAHA BAŞARILI OLMANIN KOŞULLARI DEĞİŞİYOR MU? 3- SİZE ZARAR VERİCİ FAKTÖRLER NELERDİR?

15 Bazı Anahtar Özellikler Genellikle on kişiden küçük gruplar ile yapılır. Genellikle on kişiden küçük gruplar ile yapılır. Beyin Fırtınası teknikleri kullanılarak uygulanabilir. Beyin Fırtınası teknikleri kullanılarak uygulanabilir. Fırsatların belirlenmesinde somut çözümler üretmek yerine sorunun araştırılması ve çözümlenmesi ön plandadır. Fırsatların belirlenmesinde somut çözümler üretmek yerine sorunun araştırılması ve çözümlenmesi ön plandadır.

16 FIRSATLAR NELER OLABİLİR? -Uluslararası işbirliği olanaklarının artması: Altıncı Çerçeve Programı, Erasmus vs. -Bilimsel araştırmalara verilen desteğin artması -Mekan değiştirme, mekan yenileme, mekan geliştirme olanakları -Kaliteli öğretim elemanı istihdamının artması -Daha kaliteli öğrenci alma olasılıkları. -Özel sektörle işbirliği olanakları -Kamuyla işbirliği olanakları vs.

17 TEHDİTLER NELER OLABİLİR? -Ücretlerin azalması -Bütçe kısıtlamaları -Kadro azlığı -Ayrılan öğretim üyeleri -Diğer üniversitelerden gelen rekabet -Mekansal aşınma -Öğrenci memnuniyetinin azalması -Yurtdışındaki işbirliği alanlarına girememek -Yönetime katılım sorunları


"SWOT ANALİZİ NEDİR? - STRENGTHS?, WEAKNESS?, OPPORTUNITIES?, THREATS? -NE İŞE YARAR? -NASIL YAPILIR? -AKADEMİK KURUMLARDA NASIL UYGULANIR?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları