Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet Hayrettin KESKİNGÖZ Tolgahan ACAR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet Hayrettin KESKİNGÖZ Tolgahan ACAR."— Sunum transkripti:

1 Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet Hayrettin KESKİNGÖZ Tolgahan ACAR

2 Bilgisayar Destekli Eğitim (BDE) Öğretime ait içerik ve faaliyetlerin bilgisayar ve internet yoluyla aktarılmasıdır.

3 BDE’nin kapsamı Bilgisayar, Öğretici Alıştırma yaptıran Uygulatan Bir olayın benzerini canlandıran

4 Öğretmen rehber özelliğini üstlenir Bilgisayar, öğrenmenin meydana geldiği ortamdır. Öğrenci ile dersleri içeren program etkileşim içindedir. BDE’nin temel özellikleri

5 BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 1) Alıştırma ve Uygulama Programları Öğrenilmiş konu üzerinde öğrencilere alıştırma yapma olanağı veren programlardır. Öğretici değildir. Tekrar için vardır. Amaç, bilginin kısa süreli hafızadan, uzun süreli hafızaya yerleşmesidir.

6 BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 2) Bire-Bir Eğitim Programları Öğretmenin sınıf içindeki öğretim etkinliklerini, bilgisayar ortamında sunan programladır. Bilgi veren Alıştırma yaptıran Geri bildirim sunan Öğrencinin performansını değerlendiren Öğrenciyi yönlendiren programlardır.

7 BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 3) Eğitsel Oyunlar Gerçek hayattan simülasyon oyunlar Günlük hayattan roller ve senaryolar içerir Akademik Oyunlar Öğrencinin motivasyonunu daha az dikkat çekici başlıklarla bütünleştirmeye çalışan Çoklu öğretim ortamı sağlayan yazılımlardır

8 BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 3) Eğitsel Oyunlar Kullanıcı öğrenme ortamında sürekli aktiftir Her oyun, kullanıcıyı tanımlar ve belli roller verir Kullanıcının belli oranlarda sorumluluk alarak verdiği kararların sonuçlarını gösteren yazılımlardır.

9 BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 4) Simülasyon Programları Gerçek hayatta öğrencilerin karşılaşabileceği tehlikeleri ya da olumsuzlukları sınıf ortamına taşımadan, gerçek hayata ait olayları veya olguları öğrenciye sunmayı amaçlayan programlardır. Öğrenciler, bazı kararlar vermek ve verdikleri bu kararın sonuçlarını görmek suretiyle değişkenler arasındaki ilişkileri öğrenebilirler

10 BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 4) Simülasyon Programları öğrenciye yeni bilgi kazandırdığı gibi, yeni öğrendikleri ile arasında ilişki kurmasını sağlamakla birlikte, yeni öğrendiklerini anlamlandırmasına uzun süreli bellekte depolamasına yardım etmektedir.

11 BDE’ye Dayalı Öğretim Etkinlikleri 4) Simülasyon Programları İyi bir simülasyon programı öğrencinin güdülenmesini ve esinlenmesini sağlamalıdır.

12 İnternet Tabanlı Öğretimde Hedefler Üst düzey düşünme becerileri kazandırmak Öğrenilen yeni bilgiyi anlamlandırmaları Bilgiyi nasıl, nerede kullanacağını bilen Kendi öğrenme yöntemini geliştiren

13 İnternet Tabanlı Öğretimde İçerik Bilinenden yola çıkar Kolaydan zora; basitten karmaşığa doğru konular belirlenmelidir. Öğrenci yaş ve düzeyi gözetilmelidir. Bilimsel bilgiye uygunluk ve güncellik olmalı İçeriğin nasıl güncelleneceği belirlenmeli

14 İnternet Tabanlı Öğretimde Değerlendirme Yeni yaklaşımların önerdiği gelişim dosyası (portfolio) değerlendirme yöntemini önerir. Öğrencinin gelişiminin tam bir resmini yansıtan değerlendirmelerdir Gelişim dosyaları sınavlara göre daha objektiftir. Çoklu ortam araçları ile dijital gelişim dosyası oluşturulur

15 İnternet Tabanlı Öğretimde Değerlendirme Geleneksel Sınıf OrtamıÖğrenci Merkezli Sınıf Ortamı Öğretmen / Öğrenci Öğretmen konuyu anlatır. Öğrenci pasif alıcı durumundadır. Öğretmen ve öğrenci eşit katılıma sahiptir. Sınıf düzeni ve kurallarını öğrenciler belirler. Öğretim Süreci Küçük gruplara veya bireylere değil tüm sınıfa yöneliktir Öğretim küçük gruplara yöneliktir. Öğretim materyalleri gruplar ya da bireyler tarafından oluşur. Zaman Kullanımı öğretmen tarafından belirlenir. Kullanımında öğretmen ve öğrenci söz sahibidir. Konu Öğretmen el kitabına bağlı kalarak karar verir Konunun içeriğini öğrenci belirler ve düzenler. Sınıf Düzeni Sıraların arka arkaya sıralanmasından oluşur Sıralar yuvarlak biçimde düzenlenir.

16 BDE ve İnternet Tabanlı Eğitimin Yararları Zaman ve ortamdan bağımsızlığı sağlar Öğrenme hızı farklılıklarını dikkate alır Birey merkezli öğretim sunar Öğrenci etkinliklerinin ve performansının değerlendirilmesini kolaylaştırır. Öğretim etkinliklerinin çok çeşitli olması önemlidir.


"Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet Hayrettin KESKİNGÖZ Tolgahan ACAR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları