Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA. ARAÇ MATERYAL GEREÇ MATERYAL ARAÇ-GEREÇ? *ÖĞRENMEYİ SOMUTLAŞTIRMAK *EN FAZLA DUYU ORGANINI ETKİLEMEK *ÖĞRENCİNİN İLGİSİNİ ARTTIRMAK İÇİN KULLANILIR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA. ARAÇ MATERYAL GEREÇ MATERYAL ARAÇ-GEREÇ? *ÖĞRENMEYİ SOMUTLAŞTIRMAK *EN FAZLA DUYU ORGANINI ETKİLEMEK *ÖĞRENCİNİN İLGİSİNİ ARTTIRMAK İÇİN KULLANILIR."— Sunum transkripti:

1 MERHABA

2 ARAÇ MATERYAL GEREÇ

3 MATERYAL ARAÇ-GEREÇ? *ÖĞRENMEYİ SOMUTLAŞTIRMAK *EN FAZLA DUYU ORGANINI ETKİLEMEK *ÖĞRENCİNİN İLGİSİNİ ARTTIRMAK İÇİN KULLANILIR

4 DALE’İN YAŞANTI KONİSİ ÇOK SAYIDA DUYU ORGANINDAN AZ SAYIDA DUYU ORGANINA KENDİ KENDİNE EDİNİLENDEN YARDIMLA EDİNİLENE DOĞRUDAN DOĞRUYA EDİNİLEN AMAÇLI YAŞANTILAR MODEL ve NUMUNELERLE EDİNİLEN DRAMATİZASYONLAEDİNİLEN GEZİLER YOLUYLA EDİNİLEN GÖSTERİLER YOLUYLA EDİNİLEN SERGİLER YOLUYLA EDİNİLEN TELEVİZYONLA EDİNİLEN HAREKETLİ RESİMLERLE EDİNİLEN RADYO, PLAK, ŞERİT, RESİMLE EDİNİLEN GÖRSEL SEMBOLLERLERLE EDİNİLEN SÖZEL SEMBOLLERLE GÖZ veya KULAKLA GÖZLE GÖZ ve KULAKLA BÜTÜN DUYU ORGAN LARIYLA KENDİ KENDİNE EDİNİLEN BAŞKALARININ YARDIMIYLA EDİNİLEN

5 DUYU ORGANLARINA GÖRE BİLGİLERİN KALICILIK ORANLARI %90 %80 %50 %30 %20 DEMİREL’İN DUYU ORGANLARI ŞEMASI

6 ARAÇ-GEREÇLERİN SINIFLANMASI *RADYO *TEYP *SES BANTLARI *CD LER İŞİTSEL ARAÇLAR? GÖRSEL ARAÇLAR? *GERÇEK EŞYA ve MODELLER *YAZI TAHTASI, PANOLAR *DERS KİTABI, DERGİLER *RESİM, ŞEKİL, HARİTA, GRAFİK *PROJEKSİYON, SLAYT, DİA GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR? *TV-VİDEO *CD ve DVD *KUKLALAR TEKNOLOJİ DESTEKLİ ARAÇLAR? *ETKİLEŞİMLİ VİDEO *BİLGİSAYAR/İNTERNET *ETKİLEŞİMLİ BİLGİSAYAR *AKILLI TAHTA *İLETİŞİM UYDULARI

7 MATERYAL ARAÇ-GEREÇ? *KONUNUN YERİNE GEÇMEYEN *DERSİN HEDEF ve DAVRANIŞLARINA UYGUN *ÖĞRENCİNİN YAŞINA-GELİŞİMİNE UYGUN *BASİT, SADE, ANLAŞILIR *DAYANIKLI, SAĞLAM *KOLAY ERİŞİLEBİLEN ve KULLANILABİLEN *EN FAZLA DUYU ORGANINI ETKİLEYEBİLEN *GERÇEK HAYATI YANSITAN *DİL, GÖRÜNTÜ, SES AÇISINDAN SORUNSUZ *GELİŞTİRİLEBİLEN, GÜNCELLENEN ÖZELLİKLERDE OLMALIDIR

8 DERS KİTABI? * BİR DERSİN ÖĞRETİMİNDE, BELLİ DÜZEYDEKİ ÖĞRENCİLER İÇİN, ÖĞRETİM PROGRAMINA UYGUN OLDUĞU ONAYLANMIŞ TEMEL KAYNAKTIR. *GEREKTİĞİNDE ÖĞRETMENİN GÖREVİNİ ÜSTLENEREK ÖĞRENCİYİ YÖNLENDİREBİLMELİDİR. *BİLGİYİ SİSTEMATİZE EDER, UYGUN ŞEKİLDE SIRALAR, KENDİ KENDİNE ÖĞRENMEYİ KONTROL EDER. * GÖRÜNÜM, BİLİMSEL İÇERİK, DİL ve ANLATIM GİBİ BÜTÜN ÖZELLİKLERİ DEVLETİN KONTROLÜNDEDİR.

9 *BİÇİMSEL OLARAK: RENK SEÇİMİ, EBATLARI, RESİM SEÇİMİ, ÇOK SAYIDA DUYGU ORGANINA HİTAP ETMESİ, YAZI BÜYÜKLÜĞÜ ve SATIR ARALIKLARI, GÖRSELLİK ÖZELLİKLERİ, SAYFA DÜZENİ, KAĞIT KALİTESİ ve CİLT SAĞLAMLIĞI HEDEF ALDIĞI ÖĞRENCİ DÜZEYİNE UYGUNDUR. *İÇERİK OLARAK: ÖYKÜ ve ÖRNEK OLAY SEÇİMİ, BİLGİLERİN HEDEFE UYGUN OLARAK DÜZENLENMESİ, İÇERİĞİN GÜNÜN KOŞULLARINA ve ÖĞRETİM İLKELERİNE UYGUN OLARAK SIRALANMASI, NOKTALAMA-DİL ÖZELLİKLERİ-ÜSLUP BÜTÜNLÜĞÜ AÇISINDAN KUSURSUZDUR.

10 MATERYAL ARAÇ-GEREÇ KULLANIMININ YARARLARI *FAZLA SAYIDA DUYU ORGANINI KULLANMAYI SAĞLAR *KONU DAHA KOLAY ALGILANIR *GÜDÜLENMEYİ KOLAYLAŞTIRIR *BİREYSEL FARKLARI DESTEKLER *ÖĞRENCİNİN İLGİSİNİ SÜREKLİ HALE GETİRİR *ÖĞRETİMDE ÇOKLU ORTAM OLUŞTURUR *ÖĞRENMEYİ SOMUTLAŞTIRIR *ZAMANI DAHA ETKİLİ KULLANMAYI SAĞLAR, ÖĞRENME SÜRESİNİ AZALTIR *KALICI ve ANLAMLI ÖĞRENME SAĞLAR *ALIŞTIRMA ve PRATİKTE SINIRSIZ TEKRAR SAĞLAR *ÖĞRETİME ÇEŞİTLİLİK ve ZENGİNLİK KAZANDIRIR SORUNLARI *KLASİK YÖNTEMLERE GÖRE ZOR ve KARMAŞIKTIR. *DÜŞÜNME BECERİSİNİN KULLANIMINI AZALTABİLİR. *KULLANIM İÇİN ZAMAN ve HAZIRLIK GEREKTİRİR. *ÖĞRETMENİN ARAÇLA İLGİLİ KÜLTÜRE ve BECERİYE SAHİP OLMASI GEREKİR. *PAHALI ve TAŞINMASI ZOR OLABİLİR.

11 DOSTÇA KALIN


"MERHABA. ARAÇ MATERYAL GEREÇ MATERYAL ARAÇ-GEREÇ? *ÖĞRENMEYİ SOMUTLAŞTIRMAK *EN FAZLA DUYU ORGANINI ETKİLEMEK *ÖĞRENCİNİN İLGİSİNİ ARTTIRMAK İÇİN KULLANILIR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları