Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yeterli ve Dengeli Beslenme Sağlığımızın korunması için bir günde tüketilen yiyeceklerin dört ana besin grubunu içermesi ; Yaş, cinsiyet ve aktiviteye.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yeterli ve Dengeli Beslenme Sağlığımızın korunması için bir günde tüketilen yiyeceklerin dört ana besin grubunu içermesi ; Yaş, cinsiyet ve aktiviteye."— Sunum transkripti:

1

2 Yeterli ve Dengeli Beslenme Sağlığımızın korunması için bir günde tüketilen yiyeceklerin dört ana besin grubunu içermesi ; Yaş, cinsiyet ve aktiviteye göre gereken miktarda tüketilmesidir.

3 Besin- Sağlık Dengesi Sağlıklı bir kiloya sahip olmanın yolu öncelikli olarak dengeli ve yeterli beslenmektir. Besin piramidi bu konuda en iyi rehberdir. Önemli olan ihtiyaçlarımızı karşılayacak besinler seçmek ve yüksek miktarda yağ içeriği olan yiyeceklerden özenle kaçınmaktır.

4 DENGELİ BESLENMENİN 10 ALTIN KURALI   TÜKETİLEN GIDALARIN ÇEŞİTLİ AÇIDAN ZENGİN OLMASI   ALMIŞ OLDUĞUMUZ ENERJİ/KALORİ MİKTARININ ÖNEMİ   TOPLAM GIDANIN ÖĞÜN SAYISINA BÖLÜNEREK TÜKETİLMESİ   YETERİ KADAR PROTEİN ALINMASI   TÜKETİLEN YAĞIN SINIRDA TUTULMASI

5   HER GÜN TAZE SEBZE, MEYVE VE TAHIL ÜRÜNLERİ TÜKETİLMESİ   TATLILARDAN UZAK DURULMASI   GIDALARA ZARAR VERMEDEN YEMEK HAZIRLANMASI   SUYA ÖNEM VERİLMESİ   SPOR VE EGZERSİZ YAPILMASI


"Yeterli ve Dengeli Beslenme Sağlığımızın korunması için bir günde tüketilen yiyeceklerin dört ana besin grubunu içermesi ; Yaş, cinsiyet ve aktiviteye." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları