Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

27.05.2007 Prof. Dr. Sibel KARAKAYA Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Beslenme Bilim Dalı GIDALARIN SAĞLIK ÜZERİNE ETKİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "27.05.2007 Prof. Dr. Sibel KARAKAYA Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Beslenme Bilim Dalı GIDALARIN SAĞLIK ÜZERİNE ETKİSİ."— Sunum transkripti:

1 Prof. Dr. Sibel KARAKAYA Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Beslenme Bilim Dalı GIDALARIN SAĞLIK ÜZERİNE ETKİSİ

2 “Sağlıklı olmak insanın yapısını (genetik ) ve çeşitli gıdaların gücünü bilmeyi gerektirir. Ancak yalnızca yemek yemeği kontrol etmek yeterli değildir. Aynı zamanda sağlığı olumlu etkilediği bilinen egzersiz de uygulanmalıdır. Gıda alımında veya egzersizde herhangi bir yetersizlik olursa hastalık kaçınılmazdır.” Hipokrat Yaklaşımı

3 YAŞAM TARZI SAĞLIMIZI VE YAŞAM SÜRESİNİ ETKİLER % 10% 20% 51 % 19 Sağlık bakımı ÇevreYaşam tarzı Genetik YAŞAM TARZI SAĞLIĞIMIZI VE YAŞAM SÜRESİNİ ETKİLER

4 Kalp Hastalıkları Kanser Diyabet Siroz Yüksek Kan Basıncı Demir Eksikliği Anemisi Osteoporoz Obezite

5 KALP HASTALIKLARI Hayvansal yağ ve kolesterol bakımından zengin gıdaların tüketimi Bazı vitaminlerin az miktarda tüketilmesi Meyve sebze tüketiminin yeterli olmaması Balık tüketiminin yeterli olmaması

6 KANSER Az miktarda meyve ve sebze tüketimi Lifli gıdaların yeterli miktarda tüketilmemesi Fazla vücut yağı Alkol tüketimi

7 KALP HASTALIKLARI VE KANSERE KARŞI EN GÜÇLÜ SAVUNMA SİLAHIMIZ 5 + porsiyon TÜKET TÜKETME VEYA AZALT 3 + porsiyon Düzenli tüketim

8 DİYABET Vücut yağ kütlesinin fazla olması Meyve ve sebze tüketiminin az olması Doymuş yağ bakımından zengin beslenme

9 Kilo verin Düzenli egzersiz yapın Sigara içmeyin Zeytinyağı tüketin Kompleks karbonhidratları tüketin Anne sütü ile besleyin DİYABETLE NASIL BAŞA ÇIKARIZ ?

10 SİROZ Aşırı alkol tüketimi Kötü beslenme

11 YÜKSEK KAN BASINCI Fazla miktarda tuz tüketimi (sodyum) Fazla miktarda alkol tüketimi Yetersiz meyve sebze tüketimi Vücut yağ kütlesinin fazla olması

12 Porsiyon Sebzeler 4-5 Meyveler 4-5 Tahıllar ve kurubaklagiller 7-8 Düşük yağlı süt ve süt ürünleri 2-3 Yağsız kırmızı et, balık ve kümes hayvanları2 veya daha az Kuru yemişler ve çerezler1 BESLENME MODELİ ?

13 DEMİR EKSİKLİĞİ ANEMİSİ Demir mineralinin yetersiz alımı

14

15 OSTEOPOROZ Yetersiz kalsiyum Yetersiz D vitamini

16 Kemik yoğunluğunda azalma omurilikte hasara yol açar.

17 OBEZİTE Aşırı enerji alımı

18 Yetişkinlerde kilo alımı genellikle yaşları arasında gerçekleşmektedir. Düzenli egzersiz yaşa bağlı olarak gelişen şişmanlığın önlenmesine yardımcı olur. Porsiyon miktarlarını azaltmak etkili olur. Günde 2 – 4 porsiyon süt ve/veya süt ürünleri tüketimi kilo alımını önlemeye yardımcı olur.

19 Yeterlilik Denge Kararında tüketim Çeşitlilik ENERJİ KONTROLÜ

20


"27.05.2007 Prof. Dr. Sibel KARAKAYA Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü Beslenme Bilim Dalı GIDALARIN SAĞLIK ÜZERİNE ETKİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları