Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Ders: Matematik-1 Konu: Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayılarla çarpma işlemi) Ders: Matematik-1 Konu: Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Ders: Matematik-1 Konu: Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayılarla çarpma işlemi) Ders: Matematik-1 Konu: Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a."— Sunum transkripti:

1

2 Ders: Matematik-1 Konu: Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayılarla çarpma işlemi) Ders: Matematik-1 Konu: Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayılarla çarpma işlemi)

3 Öğrenci Kazanımları (Hedef ve Davranışlar) Öğrenci Kazanımları (Hedef ve Davranışlar)

4 HEDEF – 1: Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayıların çarpma işlemini kavrayabilme. HEDEF – 1: Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayıların çarpma işlemini kavrayabilme.

5 Davranışlar 1.“Tane”, “kere”, “çarpı” kelimelerinin çarpma işlemi ile ilgili olduğunu söyleme. 2.İki doğal sayının çarpma işlemini “tane”, “kere” ve “çarpı” işaretlerini kullanarak yazma. 3.Verilen iki doğal sayının çarpma işlemini “x” işaretini kullanarak yazma. 4.İki doğal sayının çarpma işlemini yan yana yazarak gösterme. 5.İki doğal sayının çarpma işlemini alt alta yazarak gösterme. 6.Bir çarpma işleminde, çarpanları ve çarpımı gösterip, söyleme. 7.Bir çarpma işleminde,çarpanların yerleri değiştirildiğinde çarpımın değişmediğini söyleme. 8.Çarpanları ve çapımı verilen bir çarpma işlemini sayı doğrusunda gösterme. 9.Sayı doğrusunda, çarpanları ve çarpımı verilen bir çarpma işlemini yazma. 1.“Tane”, “kere”, “çarpı” kelimelerinin çarpma işlemi ile ilgili olduğunu söyleme. 2.İki doğal sayının çarpma işlemini “tane”, “kere” ve “çarpı” işaretlerini kullanarak yazma. 3.Verilen iki doğal sayının çarpma işlemini “x” işaretini kullanarak yazma. 4.İki doğal sayının çarpma işlemini yan yana yazarak gösterme. 5.İki doğal sayının çarpma işlemini alt alta yazarak gösterme. 6.Bir çarpma işleminde, çarpanları ve çarpımı gösterip, söyleme. 7.Bir çarpma işleminde,çarpanların yerleri değiştirildiğinde çarpımın değişmediğini söyleme. 8.Çarpanları ve çapımı verilen bir çarpma işlemini sayı doğrusunda gösterme. 9.Sayı doğrusunda, çarpanları ve çarpımı verilen bir çarpma işlemini yazma.

6 Ünite Kavramları ve sembolleri (Davranış örüntüsü) Ünite Kavramları ve sembolleri (Davranış örüntüsü) 1.Çarpma 2.Çarpma İşlemi 3.Tane 4.Kere 5.Çarpı 6.Çarpma işareti (x) 7.Çarpan 8.Çarpım 9.Sayı doğrusu 1.Çarpma 2.Çarpma İşlemi 3.Tane 4.Kere 5.Çarpı 6.Çarpma işareti (x) 7.Çarpan 8.Çarpım 9.Sayı doğrusu

7 Öğretme – Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğretme – Öğrenme Yöntem ve Teknikleri 1.Tümevarım 2.Tümden Gelim 3.Soru – Cevap 4.Anlatım 5.Gösterip Yapma 6.Uygulama 1.Tümevarım 2.Tümden Gelim 3.Soru – Cevap 4.Anlatım 5.Gösterip Yapma 6.Uygulama

8 Kullanılan Eğitim Teknolojileri, Araç, Gereçler ve Kaynakça 1.Matematik Ders Kitabı 2.Yardımcı kitaplar 3.Resim ve modeller 1.Matematik Ders Kitabı 2.Yardımcı kitaplar 3.Resim ve modeller

9 Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri 1.Dikkati Çekme 2.Gözden Geçirme 3.Derse Geçiş 4.Çoklu Zeka Etkinlikleri 5.Bireysel Öğrenme Etkinlikleri 6.Grupla Öğrenme Etkinlikleri 7.Özet 1.Dikkati Çekme 2.Gözden Geçirme 3.Derse Geçiş 4.Çoklu Zeka Etkinlikleri 5.Bireysel Öğrenme Etkinlikleri 6.Grupla Öğrenme Etkinlikleri 7.Özet

10 Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri 1.Dikkati Çekme Şarkı söyleme, sayı sayma veya tekerleme söylenip öğrencilerin dikkati çekilir.

11 Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri 2. Güdüleme Dün evimize 3 kişi misafir geldi. Annem her tabağa 2’şer elma koyarak misafirlere ikram etti. Acaba annem bütün misafirlere kaç elma ikram etti? Dün evimize 3 kişi misafir geldi. Annem her tabağa 2’şer elma koyarak misafirlere ikram etti. Acaba annem bütün misafirlere kaç elma ikram etti?

12 Öğretme ve Öğrenme Etkinlikleri 3. Gözden Geçirme Şeklinde bir sorunun sınıfa sorulması ve sorunun cevaplandırılmasının istenmesi. Soruya uygun şekil ve şemanın çizilmesi

13 = = ? ? Soruya uygun matematiksel ifadenin yazdırılması. Soruya uygun matematiksel ifadenin yazdırılması.

14 = = ? ? İfadesinde 2, 3 defa tekrar ediliyor. Bu ifadeyi, İfadesinde 2, 3 defa tekrar ediliyor. Bu ifadeyi, “3 tane 2, 6 eder.” “3 kere 2, 6 eder.” “3 defa 2, 6 eder.” biçiminde söyleriz ve “3 tane 2, 6 eder.” “3 kere 2, 6 eder.” “3 defa 2, 6 eder.” biçiminde söyleriz ve “3 x 2 = 6” biçiminde yazarız. “3 x 2 = 6” biçiminde yazarız. Şeklinde ifade edilmesi. Şeklinde ifade edilmesi.

15 Çarpma işleminde, çarpan ve çarpımın gösterilmesi. Birinci çarpan İkinci çarpan Çarpım x x = =

16 Çarpma işleminde, çarpanların yerleri değiştirildiğinde çarpımın değişmediğinin söylenmesi 3 3 Birinci çarpan İkinci çarpan Çarpım x x 2 2 = = 6 6 Çarpma işleminde, çarpan ve çarpımın gösterilmesi.

17 Çarpanları ve çarpımı verilen bir çarpma işleminin sayı doğrusunda gösterilmesi x x = =

18 Çoklu Zeka Etkinlikleri

19 1.Sözel-Dilsel Çarpma işlemi ile ilgili düşüncelerini söyleme Çarpma işlemi ile ilgili düşüncelerini söyleme

20 Çoklu Zeka Etkinlikleri 2. Sosyal-Kişiler Arası 2. Sosyal-Kişiler Arası Arkadaşlarının işlemlerini kontrol etme ve yorumlama Arkadaşlarının işlemlerini kontrol etme ve yorumlama

21 Çoklu Zeka Etkinlikleri 3. Görsel-Uzaysal 3. Görsel-Uzaysal Yapılan ilemlere uygun şekiller çizilmesi Yapılan ilemlere uygun şekiller çizilmesi

22 Çoklu Zeka Etkinlikleri 4. İçsel-Bireysel 4. İçsel-Bireysel Çarpma işlemi ile hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları Çarpma işlemi ile hoşlandıkları ve hoşlanmadıkları

23 Çoklu Zeka Etkinlikleri 5. Mantıksal-Matematiksel 5. Mantıksal-Matematiksel Çarpma işleminde sayıların artmasındaki mantığı kavrama Çarpma işleminde sayıların artmasındaki mantığı kavrama

24 Çoklu Zeka Etkinlikleri 6. Müziksel-Ritmik 6. Müziksel-Ritmik Yaptığı çarpma işlemlerinin ritimle söylenmesi Yaptığı çarpma işlemlerinin ritimle söylenmesi

25 Çoklu Zeka Etkinlikleri 7. Bedensel-Kinestetik 7. Bedensel-Kinestetik Yapılan çarpma işlemine uygun dramatizasyon yapılması Yapılan çarpma işlemine uygun dramatizasyon yapılması

26 Çoklu Zeka Etkinlikleri 8. Doğacı 8. Doğacı Konuyu doğa ile ilişkilendirme çalışması Konuyu doğa ile ilişkilendirme çalışması

27 Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.) Bireysel Öğrenme Etkinlikleri (Ödev, deney, problem çözme vb.) Anlatım, dinleme ve izleme, soru-cevap, yaparak yaşayarak öğrenme Anlatım, dinleme ve izleme, soru-cevap, yaparak yaşayarak öğrenme

28 Grupla Öğrenme Etkinlikleri Verilen örneklerin sıra gruplarına çözdürülmesi Verilen örneklerin sıra gruplarına çözdürülmesi

29 Özet Sadece 2’yi katlamalara dayanan ve çarpımı 10’u geçmeyen sayılarla çarpmalar yapılması Sadece 2’yi katlamalara dayanan ve çarpımı 10’u geçmeyen sayılarla çarpmalar yapılması

30 Ölçme- Değerlendirme Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri düzey öğrenme hızında olan öğrenciler için ek ölçme değerlendirme etkinlikleri Bireysel öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme Grupla öğrenme etkinliklerine yönelik ölçme değerlendirme Öğrenme güçlüğü olan öğrenciler ve ileri düzey öğrenme hızında olan öğrenciler için ek ölçme değerlendirme etkinlikleri

31 Bireysel Değerlendirme Ders kitabının ilgili sayfalarında yer alan alıştırmaların yaptırılması. Grup Değerlendirme: 1- Soru-cevapla değerlendirme. 2- Dönüt düzeltmeler yapma. 3- Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerle birebir ilgilenme. Ders kitabının ilgili sayfalarında yer alan alıştırmaların yaptırılması. Grup Değerlendirme: 1- Soru-cevapla değerlendirme. 2- Dönüt düzeltmeler yapma. 3- Öğrenme güçlüğü olan öğrencilerle birebir ilgilenme.

32 Hüseyin GEZER Çağlayan Memduh Gülseçen İlköğretim Okulu Osmangazi/Bursa Hüseyin GEZER Çağlayan Memduh Gülseçen İlköğretim Okulu Osmangazi/Bursa


"Ders: Matematik-1 Konu: Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a kadar olan doğal sayılarla çarpma işlemi) Ders: Matematik-1 Konu: Çarpma İşlemi (Çarpımları 10’a." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları