Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERHABA. SINIF YÖNETİMİ ZAMAN YÖNETİMİ SINIFTA ZAMAN?  İNSAN BEYNİ TARAFINDAN ÜRETİLMİŞTİR. SİSTEMATİK OLARAK ÖĞRETİLİR.  TÜM İNSANLARA EŞİT OLARAK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERHABA. SINIF YÖNETİMİ ZAMAN YÖNETİMİ SINIFTA ZAMAN?  İNSAN BEYNİ TARAFINDAN ÜRETİLMİŞTİR. SİSTEMATİK OLARAK ÖĞRETİLİR.  TÜM İNSANLARA EŞİT OLARAK."— Sunum transkripti:

1 MERHABA

2 SINIF YÖNETİMİ ZAMAN YÖNETİMİ SINIFTA

3 ZAMAN?  İNSAN BEYNİ TARAFINDAN ÜRETİLMİŞTİR. SİSTEMATİK OLARAK ÖĞRETİLİR.  TÜM İNSANLARA EŞİT OLARAK VERİLMİŞTİR  DÖNDÜRÜLEMEZ  BİRİKTİRİLEMEZ  ÇOĞALTILAMAZ PLANLAMA İLE YÖNETİLİR SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ

4  VERİMLİ ZAMAN  AYRILMIŞ ZAMAN  ÖĞRENME ZAMANI  MEŞGUL OLMA ZAMANI SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİNİN ÖĞELERİ

5 ACİL ÖNEMLİ ACİL OLMAYAN ÖNEMLİ ACİL ÖNEMSİZ ACİL OLMAYAN ÖNEMSİZ SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /VERİMLİ ZAMAN

6 SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /AYRILMIŞ ZAMAN ÖĞRENME ÇEVRESİNİ DÜZENLEME GÜNLÜK KAYITLARI DOLDURMA (YOKLAMA-DERS) ÖĞRETME-ÖĞRENME ÇALIŞMALARINI YÖNETME ÖDEV KONTROLÜ TOPLU UYARI BİREYSEL UYARI BİREYSEL ÖĞRENCİ GÖRÜŞMESİ GRUP ÖĞRENCİ GÖRÜŞMESİ VELİ GÖRÜŞMESİ ARAÇ-GEREÇ BULMA ARAÇ HAZIRLAMA ARAÇ BAKIM ONARIM ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARINI DEĞERLENDİRME ÖDEV VERME BAHÇEDE GEZİNTİ BİNAYI DOLAŞMA ARKADAŞLARLA GÖRÜŞME İŞYERİ RAHATLAMASI ARKADAŞLARLA TAKIŞMA ve ŞAKALAŞMA ÖĞRENCİLERLE TAKIŞMA ve ŞAKALAŞMA EĞİTSEL KOL ÇALIŞMASI YÖNETİME YARDIM İŞLERİ NÖBET SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ÇALIŞMASI ÖĞRENCİ KULÜBÜ ÇALIŞMASI SAĞLIK VE GÜVENLİĞİ ARTTIRICI ÇALIŞMALAR

7 1. DERS ÖNCESİ ÇALIŞMALAR SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /ÖĞRENME ZAMANI PLANLAMA (YILLIK, ÜNİTE/TEMA, GÜNLÜK-DERS) ÖĞRENME ÇEVRESİNİ DÜZENLEME ARAÇ-GEREÇ BULMA ARAÇ HAZIRLAMA ARAÇ BAKIM-ONARIM

8 DİKKAT ÇEKME *SORU SORMA *ÖRNEK OLAY, ANI, FIKRA SUNMA *ARAÇ-GEREÇ KULLANMA *ŞEKİL, RESİM, GRAFİK GÖSTERME *BEDEN DİLİ ve SES KONTROLÜNÜ KULLANMA 1. GİRİŞ? (ÖĞRENMEYE HAZIR HALE GELME) * DERSE KATILMAYA İSTEKLİ OLMA * DERS DIŞI İŞLERLE İLGİLENMEME * SINIF DİSİPLİNİNİ BOZMAMA AŞAMA ÖĞRETMEN DAVRANIŞIÖĞRENCİ TEPKİSİ GÜDÜLEME *KONUNUN ÖNEMİNİ, ÖNCELİĞİNİ AÇIKLAMA *ÖĞRENİLECEKLERİN YAŞAMDA NE İŞE YARAYACAĞINI ANLATMA *ÖĞRENCİLERİN İSTEKLİ HALE GELMESİ HEDEFTEN HABERDAR ETME *ÖĞRENCİLERİN NELER ÖĞRENECEĞİNİ AÇIKÇA ANLAMALARINI SAĞLAMA ÖN KOŞUL BİLGİLERİ SÖYLEME *ÖNCEDEN BİLİNENLERLE YENİ ÖĞRENİLECEKLER ARASINDA İLİŞKİ KURMA * ÖĞRENME İSTEĞİNİN ARTMASI * ÖĞRENMEK İÇİN ÇABALAMA * SÖYLENENLERİ YAPMA * BAŞARMAYA İNANMA * GÜÇLÜKLERDEN YILMAMA * YENİ HEDEFLER KOYMA * DIŞSAL FAKTÖRLERE YÖNELMEME * BİLİNÇLİ OLMA * KENDİSİNDEN BEKLENENLERİN, SORUMLULUKLARININ ve YAPACAKLARININ FARKINDA OLMA * BİLDİKLERİYLE ÖĞRENECEKLERİ ARASINDA BAĞ KURMA * BİLGİYİ YAPILANDIRMA, ŞEMALAMA, SOMUTLAŞTIRMA SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /ÖĞRENME ZAMANI 2. DERS ESNASINDAKİ ÇALIŞMALAR (İLK 5-10 DAKİKA)

9 *ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİNİ YAPMA *YÖNTEM/TEKNİKLERİ KULLANMA *ARAÇ-GEREÇ/MATERYAL KULLANMA, KULLANDIRMA *BİLGİ PAYLAŞIMI/İLETİŞİM *HAZIR BULUNUŞLUK SORUNLARINI ÇÖZME *ÖĞRENCİ KATILIMINI ARTTIRMA *İPUÇLARI KULLANMA *PEKİŞTİREÇLERDEN YARARLANMA *DÖNÜT-DÜZELTME YAPMA *DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİNİ GERÇEKLEŞTİRME 2. GELİŞME? (DAVRANIŞ DEĞİŞME SÜRECİ) 3. SONUÇ? ÖĞRENME KONTROLÜ AŞAMA ÖĞRETMEN DAVRANIŞIÖĞRENCİ TEPKİSİ * DERSE ETKİLİ KATILMA * ETKİNLİKLERİ YAPMA * SORUMLULUKLARINI YERİNE GETİRME * ÖĞRENME ORTAMIYLA İLETİŞİM KURMA * ARAÇ-GEREÇ, MATERYAL KULLANMA * SORU SORMA, CEVAP VERME * DAVRANIŞINI DEĞİŞTİRME *ÖĞRENME EKSİK ve YANLIŞLARINI ANLAMAYA ve GİDERMEYE YÖNELİK ÇALIŞMA YAPMA *ÖZETLEME, TEKRARLAMA *FARKLI YÖNTEM ve TEKNİKLERLE GÖZDEN GEÇİRME *BİR SONRAKİ ÖĞRENMEYE YÖNELİK YÖNLENDİRME YAPMA * ÖZETLEME, TEKRARLAMA * ÖĞRENDİKLERİNİ ORGANİZE ETME * EKSİK ve YANLIŞLARI FARKETME, GİDERMEYE ÇALIŞMA * SONRAKİ DERSLER İÇİN SORUMLULUK ALMA SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /ÖĞRENME ZAMANI 2. DERS ESNASINDAKİ ÇALIŞMALAR ( ORTA DAKİKA, SON 5-10 DAKİKA) (SON 5-10 DAKİKA) (ORTA DAKİKA)

10 3. DERS SONRASI ÇALIŞMALAR SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /ÖĞRENME ZAMANI ÖĞRENME ÇEVRESİNİ DÜZENLEME ÖDEV KONTROLÜ BİREYSEL ÖĞRENCİ GÖRÜŞMESİ GRUP ÖĞRENCİ GÖRÜŞMESİ ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARINI DEĞERLENDİRME SAĞLIK VE GÜVENLİĞİ ARTTIRICI ÇALIŞMALAR

11 MEŞGUL OLMA ZAMANI? ÖĞRENCİNİN ETKİNLİK YA DA İŞE GERÇEKTEN VERDİĞİ ZAMANDIR SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ /MEŞGUL OLMA ZAMANI MEŞGUL OLMA ZAMANI?  ÖĞRENCİNİN YAŞINA  GELİŞİM ÖZELLİKLERİNE  ÖĞRENME ORTAMININ ETKİLİLİĞİNE  ÖĞRETMENİN ÖĞRENCİ KATILIMINI YÖNETME-İPUCU-PEKİŞTİREÇ- DÖNÜT/DÜZELTME TEPKİLERİNE BAĞLI OLARAK DEĞİŞİR.

12 DOSTÇA KALIN


"MERHABA. SINIF YÖNETİMİ ZAMAN YÖNETİMİ SINIFTA ZAMAN?  İNSAN BEYNİ TARAFINDAN ÜRETİLMİŞTİR. SİSTEMATİK OLARAK ÖĞRETİLİR.  TÜM İNSANLARA EŞİT OLARAK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları