Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 GÜLBAHAR HATUN ANAOKULU.  Okul öncesi eğitimin temel özellikleri.  Okul öncesi dönemdeki çocukların genel özellikleri  Okula alışma.  Okul başarısında.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 GÜLBAHAR HATUN ANAOKULU.  Okul öncesi eğitimin temel özellikleri.  Okul öncesi dönemdeki çocukların genel özellikleri  Okula alışma.  Okul başarısında."— Sunum transkripti:

1 1 GÜLBAHAR HATUN ANAOKULU

2  Okul öncesi eğitimin temel özellikleri.  Okul öncesi dönemdeki çocukların genel özellikleri  Okula alışma.  Okul başarısında anne babanın rolü. * İlköğretime hazırlık ve etkileyen faktörler. * Okula başlayacak çocukların sahip olması gereken yeterlilikler * Çocuğunuzu nasıl desteklemelisiniz. 2

3 3

4 Grup etkileşimi fazladır. Süreç önemlidir. Esnek bir programdır. Ders yoktur. Etkinlik süreleri standardize edilmemiştir. Kurallar gruba ve grubun özelliğine göre oluşturuluyor. Öğretmen rehberdir. Sınıf düzenindeki farklılık çocukları programda değişik düzeylerde aktif kılar Çocuklar deneyerek yaşayarak öğrenirler. 4

5  2-6 Yaş(İlk Çocukluk)  Yaşam becerileri,taklit  Dikkat süresi azdır  Temel alışkanlıkları(tuvalet,yemek,uyku)edinir.  Başkalarının yanında utandırmamak,keşfetmesine izin vermek,hayal ürünü anlattıklarına yalan şeklinde yaklaşmamak,ceza vermemek(önceden söylemek),sorularını cevapsız bırakmamak(kime soruyorsa),tuvalet eğitiminde baskıcı ve serbest olmamak 5

6  Fiziksel faktörler  Zihinsel faktörler  Duygusal faktörler  Sosyal faktörler 6 İlköğretime Hazırlığı Etkileyen Faktörler

7  İlköğretime başlamadan bir dönem önce, matematik ve çizgi çalışmalarının yapılması değil, 5-6 yaş grubu çocukların bütünsel gelişimlerinin desteklenerek, ilköğretim için gerekli becerilerin kazandırıldığı sistemli çalışmalar bütünüdür.  Fiziksel faktörler (Bedensel gelişim, büyüme, hastalıklar)  Zihinsel faktörler (Zeka, dil)  Duygusal faktörler (Duygularını ifade etme, anneden ayrılık, kırıklık duygusu)  Sosyal Faktörler (Ailedeki yetişkinlerin çocukla birliktelik kalitesi, sosyal çevrenin çocuğa sağladığı olanaklar) 7

8 8

9 Kendi kendine giyinme (fermuarını çekme, düğmesini ilikleme, bağlama vb.) Sırada dik ve belli bir mesafede oturma Tuvalet kontrolü Kendi temizliğini yapabilme Sırasını bekleme, sabır gösterme Teneffüslerde kendisini koruma, dengeli hareket etme Kendi sorumluluğunu taşıma Anneden ve evden kolay ayrılabilme Anneden ayrı olduğu için kırıklık duymama Öğretmen ile iletişim kurabilme Öğretmenin verdiği talimatlara uyma Diğer çocukların varlığına katlanabilme ve onlarla baş edebilme Kendini ifade etme Arkadaşlık ilişkileri ve iletişim 9

10  Özbakım Becerileri İle İlgili Çalışmalar  Duygusal Alanda Yapılacak Çalışmalar  Sosyal Alanda Yapılacak Çalışmalar  Psikomotor Alanda Yapılacak Çalışmalar  Zihinsel Alanda Yapılacak Çalışmalar  Dil Alanında Yapılacak Çalışmalar 10

11 – Kendi işini yardımsız olarak yapma – Tuvalet, el-yüz temizliğini yardımsız yapma – Giysilerini yardımsız giyip çıkarma – Eşyalarını toplama – Kendi sorumluluğunu üstlenme 11

12 – Kendi duygularını tanıma ve ifade etme – Başkalarının duygularını anlama – Duygusal tepkilerini kontrol etme 12

13 – Başkalarıyla iletişim kurma – Toplumsal kurallara uyma (sosyal kurallar, nezaket kuralları, saldırganlık vb.) – Yeni bir gruba adapte olma, bir grubun üyesi olma – Paylaşma, yardımlaşma, işbirliği – Sorumluluk alma, aldığı sorumluluğu yerine getirme – Sırasını bekleme, izin isteme 13

14 -Beden dengesini sağlama -Dengeli yürüme, koşma- -Farklı hareketler yaparken beden dengesini koruma -Koordineli hareket etme -Engellerle karşılaştığında seri ve çabuk hareketler yapma -Vücut organları arasında koordinasyonu sağlama -El-göz koordinasyonu ve ince motor beceriler -Nesneleri bir kaptan diğerine aktarma, makas tutma vb. -Düzgün kalem tutma -Çizgileri birleştirme -Çizgileri kopya etme 14

15 – Dikkat ve hafıza becerileri – Matematik becerileri Nesne sayma, rakam tanıma Nesnelerle arttırma, eksiltme yapma Renk, şekil setleri – Bilimsel düşünme becerileri Gözlem yapma Tümevarım, tümdengelimsel düşünme Neden-sonuç ilişkisi kurma Problem çözme - Dil Alanında Yapılacak Çalışmalar – Kelime hazinesini zenginleştirme – Türkçeyi düzgün kullanma – Kelimeleri doğru telaffuz etme – Sesinin tonunu ve hızını ayarlama – Aynı sesle başlayan-biten kelimeler üretme – Anlatma ve ifade etme becerileri 15

16 EL, KOL, VE PARMAK KASLARINI GELİŞTİRMEK İÇİN; YAPABİLECEKLERİNİZ: EL, KOL, VE PARMAK KASLARINI GELİŞTİRMEK İÇİN; YAPABİLECEKLERİNİZ: 16

17  Hamur ve çamur ile oynaması,  Yere dökülen bir avuç mercimek, düğme, boncuk gibi ufak şeyleri tek tek toplaması,  Düğme ilikleyip açması,  Resim yapması,  Çizgi çalışmaları,  Bir leğene su ve içine biraz şampuan konulur, Avuçlarına alabileceği büyüklükte iki tane sünger verilir. Avuçlarını açıp kapayarak süngerleri sıkması böylece köpük üretmesi istenilir. Bunlar el kaslarını geliştirmede yararlı olur. 17

18 18

19  Her çocuğun okula uyum süreci diğerinden farklıdır.  Bizler çocuklarımıza bu yeterlilikler kazandırmış olsak da çocuk okulun ilk günlerinde ağlayıp sınıfa girmek istemeyebilir.  Bu, her çocuğun gösterebileceği normal bir tepkidir.  Anne-babanın panik olmasını gerektirecek bir durum söz konusu değildir.  Önemli olan anne-babanın çocuğa kendi duygusallığını yansıtarak bu durumu daha güç hale getirmemesidir.  Anne-babanın kararlılığı çok önemlidir. Onu anladığımızı belirtmek, ancak bununla baş edebileceğini de vurgulamak önemlidir.  Eğer çocuğumuz ilköğretime iyi bir şekilde hazırlandıysa bu dönemi çok kısa sürede atlatacaktır. 19

20  Öğrenmeye istekli,  Düşüncelerini, bilgilerini rahat ifade edebilen,  Çevresiyle olumlu ilişkiler kurabilen,  Kendine güvenen,  Mutlu, başarılı çocuklar yetiştirelim. 20

21 ÇOCUKLARIN BAŞARISINDA YA DA BAŞARISIZLIKLARINDA ANNE VE BABALARIN TUTUMLARI ÖNEMLİ BİR YER ALIR. Veli olarak Sizler; Bu sorumluluğu küçümsememeli ancak gereğinden fazla da büyütmemelisiniz.

22 22  Çocuğunuzu, ne arkadaşı, ne diğer çocuğunuz, ne kendi çocukluğunuz, ne de olmasını istediğiniz, zihninizde canlandırdığınız o, ‘harika çocukla’ asla kıyaslamayın.Çocuğunuzu olduğu gibi tanıyın, kabul edin, saygı duyun.

23 23 Katıldığınız ve beni dinlediğiniz için teşekkür ederim.


"1 GÜLBAHAR HATUN ANAOKULU.  Okul öncesi eğitimin temel özellikleri.  Okul öncesi dönemdeki çocukların genel özellikleri  Okula alışma.  Okul başarısında." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları