Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

0-6 yaş arasını kapsayan erken çocukluk dönemi çocuğun en hızlı geliştiği dönemdir. Beyin yapısı ve fonksiyonlarının gelişiminin üçte ikilik bölümü 0-4.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "0-6 yaş arasını kapsayan erken çocukluk dönemi çocuğun en hızlı geliştiği dönemdir. Beyin yapısı ve fonksiyonlarının gelişiminin üçte ikilik bölümü 0-4."— Sunum transkripti:

1

2 0-6 yaş arasını kapsayan erken çocukluk dönemi çocuğun en hızlı geliştiği dönemdir. Beyin yapısı ve fonksiyonlarının gelişiminin üçte ikilik bölümü 0-4 yaş arasında tamamlanmaktadır. Erken çocukluk dönemindeki deneyimler beynin çalışma biçimi için belirleyicidir. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ

3 Olumlu kişilik temellerini n atıldığı, Yaratıcı yönlerin in ortaya çıkarıldı ğı Çocukların kendilerine güven duymaları nın sağlandığı bir ortamdır. OKUL ÖNCESİ EĞİTİM

4 Ebeveyn ve eğitimcilerin etkin olduğu kaliteli bir okul öncesi eğitim programına katılan çocukların diğer çocuklara kıyasla gelecekte ; Okul başarıları daha yüksek, Sosyal ve duygusal, sözel, zihinsel ve fiziksel gelişim açısından daha yetkin olduklarını araştırmalar göstermiştir.

5 Çocukların zeka puanlarında yükselme, Çocukların beslenme ve sağlık durumunda iyileşme, Sosyal ve duygusal davranış gelişiminin daha ileri olması, Daha olumlu ebeveyn-çocuk ilişkisi kurulması. Okul öncesi eğitimin yararları

6 Kendi işlerini kendisinin yapması, sorunları kendisinin halletmesi ve bazı kararları kendisinin vermesi sayesinde kendine güveni yükselir. Fiziksel olarak yapılan kesme, boyama, yapıştırma gibi faaliyetlerle ince motor kasları gelişir. Ayrıca koşma, zıplama, fırlatma gibi faaliyetlerle de kaba motor fonksiyonlarını kullanır. (enerji boşalımı) O KUL ÖNCESI EĞITIMIN YARARLARı

7 Dikkat eksikliği sorunu ve öğrenme güçlüğü olan çocukların erken fark edilmesi ve okula başlamadan gerekli önlemlerin alınmasını sağlar. Çocukların beslenme ve sağlık durumunda iyileşme görülür. Canlandırma, taklit gibi hayali oyunlar sayesinde hayal gücü gelişir. O KUL ÖNCESI EĞITIMIN YARARLARı

8 Bu yüzden bu dönemde çocuğun zihinsel ve bedensel olarak yeterli beslenmesi ve etkileşimde bulunabildiği, onun gelişimini destekleyen bir ortamda bulunması gerekmektedir. Erken çocukluk eğitimi insan gelişiminin başlangıç noktasıdır. Okul öncesi eğitim, çocukların uzun vadede daha üretken, daha yaratıcı, sorun çözmede daha yetkin olmasını sağlar. Okul öncesi eğitimin yararları

9

10 Eğitimde çocuğun, kendine saygı ve güven duyması sağlanır, öz denetim kazandırılır. Çocukla iletişimde, kişiliğini zedeleyici şekilde davranılmaz, baskı ve kısıtlamalara yer verilmez. Okul öncesi dönemde verilen eğitim ile çocukların sevgi, saygı, işbirliği, sorumluluk, hoşgörü, yardımlaşma, dayanışma ve paylaşma davranışları geliştirilir. Okul öncesi eğitimin yararları

11

12 Çocukların bağımsız davranışlar geliştirmesi desteklenir. Yardıma gereksinim duyduğunda yetişkin desteği, rehberliği ve güven verici yakınlığı sağlanır. Çocuğun kendisinin ve başkalarının duygularını fark etmesi desteklenir. Çocukların hayal güçleri, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerileri, iletişim kurma ve duygularını anlatabilme davranışları geliştirilir. Okul öncesi eğitimin yararları

13

14 Çocuğa verilen eğitim, onun gereksinimlerine uygun olmalıdır.  Eğitim çocuğun bildiklerinden başlar ve deneyerek öğrenmesine olanak tanır.  Oyun, çocuklar için en uygun öğrenme yöntemidir.

15 İlköğretime hazır olmanın şartlarından biri çocuğun kendi yaşına uygun zihinsel gelişim düzeyine erişmesidir. Buna paralel olarak ilkokula başlayacak her çocuğun bazı temel becerileri kazanmış olması şarttır. Okul öncesi eğitim bu becerilerin kazanılmasında önemli bir rol oynar.

16

17 O KUL ÖNCESI EĞITIMDE KAZANıLAN BECERILER Çocuklar okul öncesi eğitim ile sosyal, duygusal, fiziksel ve zihinsel birçok beceri kazanır ve geliştirirler. Sosyal olarak paylaşmayı, sıra beklemeyi kurallara uymayı karşılıklı konuşmayı oyun kurmayı yaşıtları ile çıkan çatışmaları çözmeyi,

18

19 Yemek, uyku, tuvalet gibi özbakım becerilerini kazanmak, anne-babadan ayrı kalmak duygusal gelişimine katkıda bulunarak kendine güvenini artırır. Kesme, yapıştırma, boyama, kalem kullanma gibi faaliyetlerin düzenli olarak yapılması ise çocukların ince motor becerilerini geliştirir. Koşma zıplama atlama yaparak da kaba motor kaslarının gelişimini sağlar. Nesneleri eşleştirme, sınıflandırma, ölçme, gözlem yapma ve fikirler üretme gibi çeşitli faaliyetler çocuğun matematik ve bilim becerilerinin gelişmesini sağlar. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE KAZANILAN BECERİLER

20

21 Canlandırma, taklit ve hayali oyunlar sayesinde hayal gücü gelişir. Arkadaşları ve öğretmenleri ile konuşmak dil becerilerini geliştirir. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE KAZANILAN BECERİLER

22 Kitapları incelemek, boyama ve çizimler yapmak gibi faaliyetler de dikkat ve konsantrasyonun artmasına ve erken okuma ve yazma yetilerinin gelişmesine yardımcı olur. Okul öncesi eğitim çocuğun yaratıcı yönlerini ve ilgi alanlarını ortaya çıkarmak açısından da önem taşır. OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE KAZANILAN BECERİLER

23 Okul öncesi eğitimde aile katılımı çok önemlidir.Mümkün olduğunca etkinliklere katılarak çocuğunuza ihtiyacı olan bu zamanı ayırmaya gayret gösterin…

24

25 O KULUN ILK GÜNLERI UYUM SAĞLAMA DA SORUN YAŞAYAN ÇOCUKLARDA BU DAVRANıŞLAR GÖZLEMLENEBILIR Ağlayarak ya da sözel olarak ayrılığı protesto etmek Anne ve babasının kucağından inmek istememek Okuldan gitmelerine sarılarak izin vermemek Arkalarından ağlamak Okulda sessizce gruba katılmadan bir köşede oturmak Sürekli olarak anne babasının ne zaman geleceğini sormak

26 ÇOCUĞUN OKULA UYUM AŞAMASINDA NELER YAPILMALI Çocuk okula başladığı ilk gün anne-baba ya da ikisinden biri çocuğu okula getirmeli ve okula geliş-gidiş saatleri, kimin getipip götüreceği açıklanmalıdır. Çocuğun okula başladığı ilk gün yaşadığı en önemli kaygı sürekli okulda kalacağı ve eve dönmeyeceği ile ilgilidir.Bu tip kaygıların giderilebilmesi için, çocuğa açık net bilgiler verilmeli ve çocuklar bu şekilde rahatlatılmalıdır.

27 ÇOCUĞUN OKULA UYUM AŞAMASINDA NELER YAPILMALI Çocuğunuz sabah okula gelmeniz ve onunla kalmanız konusunda ısrar ediyorsa ona herkesin bir görevi olduğu, onun görevinin ise okula gitmek olduğu anlatılmalıdır. Durumu açıklarken kullanacağınız ifadeler kısa, net ve kesin olmalıdr. Ayrıca söz ve davranışlarınız tutarlı ve kararlı olması gerekir.

28 ÇOCUĞUN OKULA UYUM AŞAMASINDA NELER YAPILMALI Ayrıca bazı psikomatik belirtiler de kaygı düzeyine göre görülmektedir.Bunlar; Baş ağrısı mide bulantısı kusma yüksek ateş gibi Bu durum yetişkinlerde de görülebilen kaygı ve stres durumların da ortaya çıkar.Çocuğunuzda bu belirtileri gördüğünüzde ve çocuğunuzun günlük hayatta bir rahatsızlığı olmadığını da biliyorsanız bu okul kaygısından kaynaklıdır.Böyle durumlarda neler yapılabilir?

29 ÇOCUĞUN OKULA UYUM AŞAMASINDA NELER YAPILMALI Çocuk yargılanmadan eleştirilmeden dinlenir. Okula gitmek istememesinin altındaki gerçek neden bulunur Daha sonra da bu soruna yönelik gerekli açıklama teşvik yapılır. Okulda daha verimli olmaları için yatma ve kalkma saatleri iyi ayarlanmalı


"0-6 yaş arasını kapsayan erken çocukluk dönemi çocuğun en hızlı geliştiği dönemdir. Beyin yapısı ve fonksiyonlarının gelişiminin üçte ikilik bölümü 0-4." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları