Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”"— Sunum transkripti:

1 TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”
OKUL ÖNCESİ ZÜMRESİ

2 İÇİNDEKİLER Ayın Teması Kavramlarımız Ayın Fen Çalışmaları Ayın Değeri
Ayın Sesi Nisan Ayı Doğum Günleri

3 4 YAŞ SOSYAL – DUYGUSAL ALAN NİSAN
AYLAR AMAÇLAR VE KAZANIMLAR NİSAN PSİKOMOTOR ALAN AMAÇ 2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme 7. El becerilerini gerektiren bazı araçları kullanır 10. Yönergeye uygun çizgiler çizer 12. Çeşitli malzemeleri değişik şekillerde katlar 13. Malzemeleri istenilen nitelikte keser 14. Malzemeleri istenilen nitelikte yapıştırır SOSYAL – DUYGUSAL ALAN HEDEF 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme 1. Kendiliğinden iletişimi başlatır 2. Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır 3. Grupta sorumluluk almaya istekli olur 4. Aldığı sorumluluğu yerine getirir 5. Kendisinin ve başkalarının haklarına saygı gösterir HEDEF 15. Atatürk ile ilgili etkinliklere ilgi gösterebilme 1. Atatürk ile ilgili etkinliklere katılır 2. Atatürk ile ilgili etkinliklerde aldığı sorumlulukları yerine getirir DİL ALANI HEDEF 2. Konuşurken sesini doğru kullanabilme 1. Nefesini doğru kullanır 2. Kelimeleri doğru telaffuz eder 3. Konuşurken sesinin tonunu işitilebilir biçimde ayarlar 4. Konuşurken sesinin hızını ayarlar HEDEF 5. Dinlediklerini çeşitli yollarla ifade edebilme 5. Dinlediklerini resim, müzik, drama, şiir, öykü v.b. yollarla sergiler HEDEF 7. Ses bilgisinin farkında olabilme 1. Sözcüklerin başlangıç seslerini söyler 2. Aynı sesle başlayan sözcükler söyler 3. Kafiyeli sözcükler söyler BİLİŞSEL ALAN HEDEF 3. Dikkatini toplayabilme 1. Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı fark eder 2. Dikkatini nesne/durum/olay üzerinde yoğunlaştırır 3. Dikkat edilmesi gereken nesneyi/durumu/olayı söyler 4 YAŞ

4 4 YAŞ ÖZBAKIM BECERİLERİ 1. Olay ya da varlıkları söyler
AYLAR AMAÇLAR VE KAZANIMLAR NİSAN HEDEF 4. Algıladıklarını hatırlayabilme 1. Olay ya da varlıkları söyler 8. Nesnelerin içinden eksilen ya da eklenen bir nesneyi söyler 9. Nesne, durum ya da olayı bir süre sonra yeniden ifade eder HEDEF 9. Nesneleri sayabilme 1. 20 içinde ileriye doğru birer birer ritmik sayar 2. 10 içinde geriye doğru birer birer ritmik sayar 3. Söylenilen sayı kadar nesneyi gösterir. HEDEF 15. Nesnelerle basit toplama ve çıkarma yapabilme 1. Nesne grubuna belirtilen sayı kadar nesne ekler 2. Nesne grubundan belirtilen sayı kadar nesneyi ayırır 3. Nesneleri kullanarak toplama yapar 4. Nesneleri kullanarak çıkarma yapar 5. 10 içinde toplama gerektiren problemleri çözer 6. 5 içinde çıkarma gerektiren problemleri çözer HEDEF 21. Atatürk'ün Türk Toplumu için önemini açıklayabilme 1. Atatürk'ün getirdiği yenilikleri söyler 2. Atatürk'ün getirdiği yeniliklerin önemini açıklar ÖZBAKIM BECERİLERİ AMAÇ 2: Giysilerini giyme ve çıkarabilme 1.Duruma ve hava koşullarına uygun giyeceği seçer. 2. Giysilerini yardımsız çıkarır. 3. Giysilerini yardımsız giyer. 4. Giysilerini doğru şekilde giyer. 5. Giysilerini katlar. 6. Giysilerini asar. 4 YAŞ

5 AYIN TEMASI Bitki nedir, bitkilerin kısımları nelerdir?
Bitkilerin bakımı nasıl olmalıdır? Bitkilerin yararları nelerdir? Bitkilerin hammaddesinden elde edilen ürünler nelerdir?

6 Kavram Haritası BİTKİLER YAŞAMI Bitkileri büyümesi için BİTKİLER
Neler gereklidir? Bitkilerin bakımı,beslenmesi nasıldır? BİTKİLER Bitki nedir? Özellikleri (Canlıdır, ürerler,vb.) ? Bitkilerin kısımları (Kök, Gövde,tohum vb.) nelerdir? BİTKİLER YARARLARI İnsanlar, hayvanlar, Dünya, çevremiz, Yaşamımız vb. açısından Yararları nelerdir? DÖNÜŞÜMÜ Bitkilerin hammaddesinden Neler elde edilir? (Masa, kağıt, ilaç vb.)

7 Altında – Üstünde - Ortasında
KAVRAMLARIMIZ... Canlı - Cansız Kısa - Uzun Büyük – Orta - Küçük Tek - Çift Sağ – Sol Altında – Üstünde - Ortasında Parça - Bütün

8 “Kelimeler farklı seslerden oluşur.”
AYIN SESLERİ “P,H,Ğ,V,F" “Kelimeler farklı seslerden oluşur.” “P,H,Ğ,V,F” sesleri ile başlayan kelimeleri bulma-listeleme. “P,H,Ğ,V,F” sesleri ile başlayan hayvan,meyve ve sebze, eylem, insan isimleri ve nesneleri gruplayarak kavram panosu hazırlama. Grafik oluşturma ve yorumlama.(“P” sesiyle kaç tane canlı var, kaç tane isim var vb)... “P,H,Ğ,V,F” sesleri ile başlayan kelime oyunları . “P,H,Ğ,V,F” sesleri ile biten kafiyeli dizeler oluşturma. “P,H,Ğ,V,F” sesleri ile başlayan nesnelerle “Göster-anlat” oyunları.

9 AYIN DEĞERİ “DÜNYA BARIŞI "
Dünya barışı işaretini tanıma, Dünya barışı ile ilgili çember zamanı sohbetleri, Barış içeren hikayeler oluşturma, Ailelerden çocuklarıyla dünya barışı ile ilgili afiş hazırlamalarını isteme.

10 Dünya barışı işaretini tanıma.
Kavram Haritası Dünya barışını tanıma, Dünya Barışı için ne yapabiliriz? DÜNYA BARIŞI Dünya barışı işaretini tanıma.

11 Nisan Ayında Doğanlar ANA-A Doğa Yağbasan Şerife Uyar ANA-C
Beren Gökçen Budak Eyşan Nalbantoğlu Begüm Taş Göktuğ Köksal Öztürk Mesut Mustafa Yüzbaşıoğlu ANA-D Emre Yılmaz ANA-E Nehir Aygün Ayça Güneş ANA-F Ceren Özden Duru Aksu Ali Rıza Avcı


"TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “NİSAN AYI BÜLTEN”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları