Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğrenen Örgütler. 2 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Takdim Planı 1. Neden öğrenen örgütler ? 2. Öğrenen örgüt nedir ? 3. Öğrenen bir örgüt oluşturma 4. Sonuç.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğrenen Örgütler. 2 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Takdim Planı 1. Neden öğrenen örgütler ? 2. Öğrenen örgüt nedir ? 3. Öğrenen bir örgüt oluşturma 4. Sonuç."— Sunum transkripti:

1 Öğrenen Örgütler

2 2 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Takdim Planı 1. Neden öğrenen örgütler ? 2. Öğrenen örgüt nedir ? 3. Öğrenen bir örgüt oluşturma 4. Sonuç

3 3 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Giriş “Hiçbir problem kendisini ortaya çıkaran bakış açısı ile çözülemez; dünyayı yeni bir şekilde görmeyi öğrenmemiz gerekir” Albert EINSTEIN

4 4 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Neden Öğrenen Örgütler ? Ekonomik, sosyal ve teknolojik değişimler Her geçen gün artan uluslararası rekabet Belirsizliklerle dolu bir çevre Çalışanların her geçen gün değişen ihtiyaç ve beklentileri Kısa sürede değişen, gelişen ve eskiyen bilgi ÖĞRENEN ÖRGÜT

5 5 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Örgüt Tasarımının Değişen Paradigması Performans konusunda örgütsel değişim Mekanik Sistem ParadigmasıDoğal Sistem Paradigması Dikey Yapı Katı Kültür Rutin Görevler Rekabetçi Strateji Biçimsel Sistemler Durağan Çevre Etkili Performans Değişken Çevre Öğrenen Örgüt Yatay Yapı Adaptif Kültür Güçlendirilmiş Görevler İşbirlikçi Strateji Paylaşılan Bilgi

6 6 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Örgüt Nedir ? Bir örgütün sürekli olarak yaşadığı olaylardan sonuç çıkarması, bunları aynı zamanda çalışanlarını geliştirebileceği bir sistem içinde değişen çevre koşullarına adapte edebilmesi ve tüm bunların sonucunda sürekli olarak değişen, gelişen ve kendini yenileyen dinamik bir örgüt olmasıdır (Senge, 1996) Öğrenen bir örgüt bilginin ortaya çıkarılması, edinilmesi ve transferi ile yeni bilgi anlayışlarının yansıtılması için davranış değiştirme becerisine sahip bir örgüttür (Garvin, 1993) Öğrenen örgüt, öğrenmeye öncelik verendir (Braham, 1998) Öğrenen bir örgüt, tüm üyelerinin öğrenmesini kolaylaştıran ve kendisini sürekli yenileyen örgüttür (Pedler, Burgoyne ve Boydell, 1991)

7 7 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Örgütler Bilen Örgütler Anlayan Örgütler Düşünen Örgütler Öğrenen Örgütler Kişisel Ustalık Takım Halinde Öğrenme Sistem Düşüncesi Zihni Modeller Paylaşılan Vizyon McGill ve Slocum (1993) Senge (1990)

8 8 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Bir Örgüt Oluşturma Belirsizlikle Mücadele Merkezileşme Ademi Merkezileşme Her bir parçanın devamlılığı örgütün bütününün belirliliği ile sağlanır Bütünün devamlılığı her bir parçanın belirliliği ile sağlanır COCA COLA “Global düşün, yerel davran” HSBC “Dünyanın yerel bankası”

9 9 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Bir Örgüt Oluşturma (2) Sistematik problem çözme Yeni yaklaşımlarla tecrübe kazanma Kendi tecrübelerinden ve geçmişinden öğrenme Diğerlerinin tecrübe ve başarılarından öğrenme Bilgiyi örgüt içinde hızla ve etkin bir şekilde yayma Garvin (1993)

10 10 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Bir Örgüt Oluşturma (3) Destekleyici Liderlik Sürekli Öğrenme Sistemler Arası Bağlantı Diyalog ve Araştırma Paylaşılan Vizyon Takım Halinde Öğrenme Paylaşımcı Sistemler ÖĞRENEN ÖRGÜT Öğrenen Örgüt Alt Boyutları (Watkins ve Marsick, 1993)

11 11 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Bir Örgüt Oluşturma (4) Yaygınlaştır Kullan Elde Et Öğrenme Döngüsü (DiBella ve Nevis, 1998)

12 12 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Bir Örgüt Oluşturma (5) Odaklanma Kabiliyet Arzu Bağlantı Güçlendirme Stratejik Başarı Örgütsel Öğrenme Destek Anahtar Elemanlar Arası Bağlantı (Drew ve Smith, 1995)

13 13 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Örgütlere Bazı Örnekler  Hewlett – Packard  IBM  Royal / Dutch Shell

14 14 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Örgütlerin Önündeki Engeller  Aciliyet duygusu, telaş ve panik içinde sistematik olmayan adımlar atmak, bunlardan kısa sürede sonuçlar beklemek ve sonuçlar gecikince bunları uygulamaktan vazgeçmek,  Stratejik düşünmek için zaman ayırmadan sistem ve süreçler üzerinde çok durmak,  Öğrenen örgüt olmayı bir zihniyet veya kültür değişimi sürecinden çok, belirli sistem ve süreçlerin uygulanması olarak görmek,  Özgün fikirlere değer vermeden, onları göz ardı ederek yerleşik fikirlere bağlı kalmak,  Çok çalışmayı ödüllendirip, akıllı çalışma sistemini ödüllendirmemek,  Yetkilendirmeyi olması gerektiği ölçüde uygulamamak,

15 15 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Öğrenen Örgütlerde Liderlik Geleneksel Örgütlerde : Tepedeki önemli kararları vermek ve kontrol mekanizmalarını işletmek Öğrenen Örgütlerde : Öğrenmeyi kolaylaştırmak ve öğrenme ortamı yaratarak kişilerin gizli yeteneklerini açığa çıkarmak Liderler tasarımcı rollerinin yanı sıra, öğrenme süreçlerinde aktif rol alan öğretici rolünü de oynarlar. Öğrenen örgütlerde liderlerin öğrenme potansiyeli ne bildiği ile değil; nasıl öğrendiği ile, yani öğrenme süreci ile değerlendirilir (McGill, Slocum ve Lei, 1992)

16 16 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Yeni ürün, süreç ve hizmet gelişiminin artması Diğer örgütlerden daha fazla öğrenme Çevreye kolay tepki gösterme ve uyum sağlama Stratejik değişimler için gerekli zamanın azalması ÖĞRENEN ÖRGÜT Sonuç Her seviyede çalışanın en verimli şekilde kullanılması Örgütün her yerinde sürekli gelişimin sağlanması


"Öğrenen Örgütler. 2 / 16 Harun ŞEŞEN 2006 Takdim Planı 1. Neden öğrenen örgütler ? 2. Öğrenen örgüt nedir ? 3. Öğrenen bir örgüt oluşturma 4. Sonuç." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları