Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GENEL UÇAK MODELLERİ Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GENEL UÇAK MODELLERİ Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014."— Sunum transkripti:

1 GENEL UÇAK MODELLERİ Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

2

3 Uçak havada uçabilen bir araçtır.Diğer uçucu araçlardan olan Balon,Zeplin ve Helikopterden ayrılan en önemli tarafı kaldırma kuvvetinin kanatları aracılığıyla sağlanmasıdır. İlk kontrollü ve güç kullanılarak yapılan sürekli uçuş 17 kasım 1903’de sabah saat 10.35’de kuzey Carolina’da Kitty Havk’daki Kill Devill Hill’de gerçekleşmiştir.Uçuşu gerçekleştiren ORVILLE WRIGHT tanıkları kardeşi Wilbur Wright,dört adam ve bir çocuktur.

4 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 İnsanlarda;kuşlar gibi uçmak arzusunun başladığı çok eski tarihlerden beri yapılan çeşitli uçma girişimleri bir tarafa bırakılırsa asıl anlamda ilk uçuşlar 20.yüzyılda gerçekleştirildi.Yerçekimi kuvvetini mekanik enerjiyle yenme prensibine dayanan uçaklar kısa zamanda hızla gelişti.

5 İLK UÇAK GÖRÜNTÜLERİ FROM YOU TUBE FİLMİ GÖSTERİLECEK Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

6 Uçaklarda ihtiyaç duyulan motor,iniş takımları ve yük taşıma kısımları gibi sebeplerden dolayı uçan kanat tipi uçaklar gelişmedi.Bunun yerine kuyrukları kanata bağlayan ve motor gibi sistemleri taşıyan gövdeli tip uçaklar gelişti.Ayrıca uçağın inip kalkabilmesi için tekerlekleri taşıyan iniş takımları ve uçağın dengesinin sağlanması ve manevra yapabilmesi için düşey kuyruklar eklendi.Uçakta gövde,kanat,iniş takımları,yatay ve düşey kuyruk gibi ana elemanlar meydana geldi.

7 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 KANATLAR:Uçakların en önemli ana elemanıdır.Uçağın kaldırma kuvveti bunlarla sağlanır.Ayrıca kanatların iç kısımları yakıt deposu olarak kullanılır.Kanatların üsten bakıldığında şekilleri de değişik değişiktir.

8 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 UÇAĞIN GÖVDESİ:Kanatla kuyruğu birbirine birleştirir. KUYRUK:Uçağın dengesini sağladığı gibi sağa sola dönme,burun aşağı ve yukarı gelecek şekilde yunuslama ve dalış,tırmanış hareketlerini de sağlar.

9 UÇAKLAR NASIL UÇAR?1 you tube Filmi gösterilecek Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

10 İNİŞ TAKIMLARI:Uçağın yere inmesini,yerden kalkmasını ve yerdeki hareketlerini sağlamak için kullanılır.İkisi ana biri yardımcı olmak üzere iniş takımları üç tekerlekli yapılır.Yardımcı iniş takımları uçağın burun ve kuyruk kısmında bulunur. Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

11 Kullanıldıkları yerlere, gayelere göre üzerinde taşıdığı motorlara göre şekillerine daha pekçok kritere göre uçakları tiplere ayırmak mümkündür. Kullanılma yeri açısından askeri ve sivil uçaklar olarak iki gruba ayrılabilir.

12 KARGO BÖLÜMÜ:Uçak gövdesinin alt bölümleri kargo olarak dizayn edilmiştir.Uçak tiplerine göre ön ve arka kargolar olarak ayrılır.Bulk kargo bölümleri;yükleme ve canlı hayvan taşımaya uygun bölümlerdir. Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

13 BUİLDİNG 777 FİLMİ Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

14 KABIN TANITIMI VE KOKPİT TANITIMI Havayolunun tercihine göre kabin F/C,B/C, Y/C vb bölümlere ayrılır. YOLCU KOLTUKLARI: Genişlik ve koltuk arkalığı yatış açısından kabin bölümlerine göre farklılık gösterir. Koltuğun kenarındaki düğmeye basılıp koltuğun arkalığına dayanarak koltuk arkası istenilen pozisyona getirilir.Koltuğu dik duruma getirmek için dik oturulur ve düğmeye basılır.Her koltuğun bir masası vardır; ya koltuğun yanından çıkar (katlanan)ya da koltuk arkalıklarında bulunur.her koltuğun bir kemeri vardır; kilitlenir ve bele göre ayarlanır. Yeri olmayan bebeğe ilave bebek kemeri verilir. Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

15 Dar gövdeli uçaklarda; kabinde sağlı sollu 3’er adet uçak tiplerine göre sıra sayıları değişen yolcu koltukları bulunur. Sol taraftaki koltuklar; ABC, sağ taraftaki koltuklar; DEF olarak isimlendirilir. Geniş gövdeli uçaklar çift koridora sahiptir ve bölümlerden oluşurlar. Bu bölümler A,B,C vb. zone olarak ayrılabildiği gibi FWD-MID-AFT olarak da ayrılabilir. Sol taraftaki koltuklar; AB, orta taraftaki koltuklar; DEFG, sağ taraftaki koltuklar; KJ olarak isimlendirilir.

16 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Uçak tiplerine göre koltuk sayıları ve isimlendirme değişiklik gösterir. FWD Ön kabin(forward) MID Orta kabin(middie) AFT Arka kabin Ayrıca uçaklar; kapı durumlarına ve kabin memuru oturma yerlerine göre de right (sağ) ve left (sol) olarakta ayrılırlar.

17 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Katlanabilir masalar; koltukların arkasında bulunur, önünde sıra olmayan koltuklarda ve F/C B/C vb. bölümlerde koltuk yan kollarının iç bölümlerine yerleştirilmiştir ve katlamalı masa olarak kullanıma sunulmuşlardır. Economy Class Y/C Business Class B/C Comfort Class C/C First Class F/C

18 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 BAŞÜSTÜ DOLAPLARI:Kabin boyunca yan duvarlarda çift koridorlu uçaklarda kabinin ortasında boydan boya uzanırlar.Baş üstü dolap kapakları açık veya kapalı konumda kalabilecek menteşe düzenine sahiptir. Bu dolapların alt bölümlerinde PSU panelleri üzerinde; okuma ışıkları, kabin memuru çağırma düğmesi, fasten seat belt /no smoking ışıkları, yolcu oksijen ünitesi, hoparlör sistemi, havalandırma fanları bulunur. PSU-----Passenger Service unit------Yolcu Servis Paneli Her koltuğun altında can yelekleri bulunur.

19 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Kabin Ekibinin Koltukları ve özellikleri: Bu koltuklar; sabit katlanabilir, döner katlanabilir, tekli veya çiftli olarak uçak tiplerine göre değişiklik gösterirler. Kapı yanlarında yada yakınlarında bulunurlar bel ve omuz kemerleri mevcuttur. Ekip koltuklarının altında ve yakınlarında emergency malzeme dolapları bulunur.

20 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 AMERİCAN AİRLİNESNEW AİRCRAFT CABİN İNTERİOR TOUR –AİRBUS A3 FİLMİ ON BOARD EMİRATES AİRBUS A380 İN FLİGHT FROM YOU TUBE FİLMİ TURKİSH AİRLİNES ECONOMY CLASS 3D-FROM YOU TUBE FİLMİ TURKISH AİRLİNES COMFORT CLASS 3D FROM YOU TUBE FİLMİ GÖSTERİLECEK

21 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 GALLEY:Uçak tiplerine göre sayıları ve konumları farklılık gösterir.Elektriki noktalar temiz ve atık su sistem bağlantıları ile havalandırma mevcuttur. Galley de servis troleyleri,fırınlar(oven), su ısıtıcıları(water boiler), hot-cup,malzeme dolapları,taşınabilir malzeme dolapları(standart unit),çay ve kahve makineleri,çalışma masaları bulunur.

22 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 AİRBUS SPİCE GALLEY CONCEPT YOU TUBE FİLMİ FWD+MİD –GALLEY B777 LPD-FROM YOU TUBE FİLMİ SWİSS İNTERNATİONAL AİRLİNES GALLEY FROM AİRBUS A-321 FİLMİ

23 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 T UVALETLER:Uçakların tuvaletleri ;kabine yolcu ve ekibin konforunu sağlayacak şekilde yerleştirilmiştir.Her tuvaletin lavabosu vardır,soğuk ve sıcak su bağlantıları ile havalandırma fanları mevcuttur. Tuvalet kapıları;dışa açılan veya katlanan kapı tipindedir.Bütün tuvalet kapılarında kilit mekanizması vardır(VACANT/OCCUPIED).Bazı tuvaletlerde katlanabilir bebek bezi değiştirme masası bulunur. Kilit göstergesi kırmızı ise; tuvalet meşgul ve kilitlidir. Kilit göstergesi yeşil ise; kapı açılabilir. Bütün tuvaletlerde bir tuvalet servis ünitesi vardır. RETURN TO CABIN

24 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 LUFTHANSA TOİLET WC FİLMİ WHAT CAN I EXPECT İF I USE THE BATHROOM ON AN AİRPLANE film HOW TO USE TOİLET İN FLİGHT FİLMİ

25 HABERLEŞME SİSTEMİ Uçaklara göre haberleşme sistemleri; temelinde aynı olmakla beraber özellikleri ve donanımları açısından farklılıklar gösterirler. Sesli ve ışıklı ikazlara sahip çağrılardır. Amber:Tuvalet çağrısı sabit yanar.Tuvalette duman ikazında yanıp söner. Kırmızı:Kabin ekibi arasında yapılan çağrıdır, sabit yanar. Mavi:Yolcu çağrısı sabit yanar. Acil çağrılar yanıp sönen (flash yapan) çağrılardır. Cabin alert system intro-from you tube filmi Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

26 A.C.P ARENA CALL PANEL Kabin ekibinin kimin çağırdığını gösteren sesli ve ışıklı ikazlara sahip paneldir. Çağrı çeşitlerine göre ikazları farklıdır. INTERPHONE Uçak içi iletişimi sağlayan sistemdir.Hemen hemen her K/M istasyonunda vardır.Kabin dahili telefon sistemi;K/M istasyonları ve kokpit arasındaki iletişimi sağlamak amacı ve yolcu anons sistemi için donanımlardır.

27 AYDINLATMA SİSTEMİ Kabin ışıklandırma sistemi; kabinin, tuvaletlerin, galleylerin ve çalışma sahalarının aydınlanmasını sağlar. Uçaklar yerdeyken elektrik temini; harici elektrik kaynağı olan GPU’dan (Ground Power Unit) ya da uçakların kendi APU’dan (Auxiliary Power Unit) sağlanır. Motorların çalışmasıyla; devreye giren jeneratörlerden tüm uçağın elektrik gücü sağlanmış olur. Kabin ışıklandırma sistemleri ve bunların kontrol panelleri uçak tiplerine göre değişiklik gösterir. -Kabin pencere ve tavan ışıkları -Giriş ve koridor ışıkları -Yolcu okuma ışıkları (Passenger Reading light) -K/M’ları çalışma ışıkları (Cabin attendant work light) -Tuvalet aydınlatması Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

28 -Galley aydınlatması Kabin bölümleri ayrı ayrı aydınlatılabildiği gibi;aydınlatma kademeleri de ayrı ayrı ayarlanabilir.Kabin ışıklandırma panellerinden tüm aydınlatma kontrol edilir.

29 ACİL DURUM IŞIKLARI Normal ışıklandırma sisteminin kaybı halinde yolcu kabinini, koridor ve çıkış bölgelerini aydınlatan ışık sistemi emergency ışık sistemi olarak adlandırılır. -Kapıları ve emergency çıkışları gösteren YER ve YÖN BELİRLEYEN IŞIKLAR -EMERGENCY PATH LIGHTS -Tuvaletlerin ana aydınlatma sisteminden bağımsız olarak aydınlatılması -SLIDE’ların kendisine ait emergency aydınlatma sistemi vardır. Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

30 Emergency aydınlatma sistemi; kokpitten ve K/M istasyonundan çalıştırılabilir.Devreye girdikten sonra kullanım süresi uçak tiplerine göre dakika arasında değişir.

31 KAPILAR VE GENEL ÖZELLIKLERI Uçak tiplerine ve modellerine göre kapı sayıları değişir. Genellikle dar gövdeli uçaklarda; 4 kabin kapısı ve 4 kanat üstü çıkış bulunur. -Kabin kapılarının 2’si ön bölümde, 2’si arka bölümde yer alır. Sol taraftaki kapılar yolcu almak için, sağ taraftaki kapılar servis için kullanılır. Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

32 -Kanat üstü acil çıkış kapılarının 2’si gövdenin sol, 2’si sağ tarafında yer alır.Bunlar yerlerinden çıkarılan ve sadece acil durumda kullanılan kapılardır. Geniş gövdeli uçaklarda; 6 veya 8 yada daha fazla kabin kapısı ve 2 veya 4 yada daha fazla acil çıkış kapısı (Emergency Exit) bulunur. -Kabin kapılarının 2’si ön bölümde 2 veya 4 Yada daha fazlaları orta bölümlerde,2’si arka bölümde yer alır. -Emergency çıkış olan kapılar; önce içeri sonra yukarı ve ileri bir hareketle açılan kapılardır.

33 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Tüm çıkışlar tahliye sırasında emergency exit olarak kullanılır. Tahliye de kullanılmak üzere bütün kapıların alt taraflarına koruyucu bir kapak içinde slide konmuştur. Tahliye de kullanılmak üzere kanat üstü pencerelerin pervazlarına da halat konmuştur.

34 GENEL OLARAK KAPI ÜZERINDEKI BÖLÜMLER *Slide paket muhafazası *Kapı kontrol kolu *Gust lock (Kapıyı kilit sisteminden kurtarmaya yarayan düğme) *Yardımcı kollar *Gözetleme penceresi *Kapı kilit ikaz göstergeleri *Kapı belirleyici yer exit ışığı *Kabin memuru çalışma ışığı *Arming sistem (Slide’ı armed veya disarmed yapmaya yarayan kol) Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

35 Kanat üstü acil çıkış pencerelerinde ve emergency çıkış kapılarında; kapı kontrol kolları koruyucu bir kapak altında bulunur. Slide tek kayma yolludur. Slide-Raft çift kayma yolludur. Escape Slide Raft Slide

36 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Kapıların yerde slide pozisyonu DISARMED Uçağın yerde ilk hareketiyle kapıların slide pozisyonu ARMED yapılır, uçak yere inip park yerine varıp motorları durana kadar bu pozisyonu devam eder.Sonra motorların durmasıyla yine DISARMED yapılır. Slide kolu ARMED pozisyonda iken kapı dışarıdan açılırsa slide otomatik olarak DISARMED konuma geçer.

37 OKSIJEN SISTEMI Uçakta Oksijen 3 kaynaktan alınır. Kabin sabit oksijen sistemi: Yolcu kabin ekibi için kimyasal sistem. Kokpit sabit oksijen sistemi: Kokpit ekibi için gazlı sistem. Taşınabilir oksijen tüpleri: Kokpit ve kabin ekibini emergency bir durumda korumak amacıyla. İlk yardım amacıyla. Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

38 Kabin sabit oksijen sistemi: Emergency durumda kabin ekibi ve yolculara; oksijen sağlar. Oksijen jeneratörü ve dağıtım üniteleri; yolcu koltuklarının üstüne, kabin memurları istasyonlarına, tuvaletlere, galleylere yerleştirilmiştir. Kabin irtifa +/ feet’e ulaşması durumunda maske kapakları otomatik olarak açılır, maskeler yolcu ve kabin ekibinin kullanımı için düşer.

39 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Oksijen akışının başlatılabilmesi için maskelerden birinin çekilmesi gerekir.Jeneratör kimyasal reaksiyon sonucu oksijen üretmeye başlar; ağız ve burunu içine alacak şekilde yüze bastırılarak lastik bantın başın üzerinden geçirilmesi gerekir. Oksijen akışı başladıktan sonra durdurulamaz; bu akış süresi uçak tiplerine göre dakika arasında değişir.

40 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Ebebeyn önce kendi maskesini daha sonra çocuğunun maskesini takar.  Ani tazyik boşalmasında  Kokpiti kaplayan duman veya gaz oluştuğunda Kokpit sabit oksijen sistemi: Kokpit ekip üyelerinin korunmasını sağlar. Her kokpit koltuğunda ‘’Ouick Donning Mask’’ kişisel oksijen vardır.

41 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Tazyik boşalmasından sonra, yangında, duman ve zehirli gaz durumunda aynı zamanda yolculara ilkyardım oksijeni olarak kullanılabilen Taşınabilen Oksijen Tüpleri uçaklarda mevcuttur.

42 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Portable oksijen tüpleri, devamlı akışı olan oksijen maskeleri, Body Protection, Smoke Hood Bu cihazların; geçerlilik tarihlerine, doluluk oranlarına, kilit veya seal’li olmalarına uçak başı kontrollarda bakılır.

43 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Kabin memuru ünitelerine, tuvaletlere 2 adet oksijen maske ünitesi yerleştirilmiştir. Açılmayan ünite kapakları MRT (MANUEL RELEASE TOOL) ile açılır.

44 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 KOKPİT TANITIMI AEGEAN A 320 BRİEF COCKPİT PRESANTATİON FİLMİ

45 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 KOKPİT:Hava aracının kullanımından sorumlu ve SHGM tarafından lisanslandırılmış gerekli sayıdaki pilotlar ile uçuş mühendislerinin uçaktaki çalışma alanlarıdır. Uçağın bir adet sorumlu pilotu (kaptan) vardır.Diğer pilotlar Co-pilot,(fist officer) flight engineer diye adlandırılır.Sorumlu pilot sol tarafta oturur.

46 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Dar gövdeli uçaklarda kokpitte; 3-4 adet koltuk bulunur. *Ön sol Commander (kaptan) *Ön sağ Co-pilot (yardımcı pilot) *Bu koltukların arkasında 1-2 adet Observer Gözlemci koltukları bulunur. Geniş gövdeli uçaklarda kokpitte koltuk sayısı fazlalaşır.

47 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 *Ön sol Kaptan *Ön sağ Yardımcı pilot *3-4 adet Gözlemci koltukları Kokpitte 3 koltuk zemine yerleştirilmiş raylar üzerinde hareket edebilen yapıdadır. Diğer koltuklar ise; katlanan tip koltuklardır bazılarının kaydırılma özelliği bulunur. Koltukların hareketleri elektriki ve manuel olarak sağlanabilir.

48 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Koltukların hareket düğmeleri; kaptan koltuğunun sağında, ikinci pilot koltuğunun solunda bulunur. Koltukların kenarlarına yerleştirilmiş kilit mekanizması omuz kemerlerini kitler. Teknolojinin gelişmesiyle uçak kokpitleri; konforlu dizayn edilerek sıcak ve sesten etkilenmiyecek şekilde izole edilmişlerdir.

49 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 KOKPİT KAPISI:Kurşun geçirmez, ani basınç kaybı esnasında bunu algılayabilen sisteme sahip,üzerinde gözetleme deliği olan,kokpite bakan tarafında ayna bulunan, manyetik ve yay yüklü kilit mekanizmasına sahip olup kabinden kokpite doğru açılır. Kokpit kapısı iki şekilde açılır. *Normal *Emergency

50 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 *Normal durumda kokpite çağrı gönderilerek; kokpit ‘okey’ler ve kapı açılır yada kapının kabin tarafına yerleştirilmiş numaratik key-pad ile açılımı sağlanır. *Acil durumda kabin tarafından açılabildiği gibi, kokpit tarafından da kabine doğru açılımı sağlanır.

51 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 KOKPİT PENCERELERİ:Sabit ve sürgülü olmak üzere iki çeşit pencere bulunur. Ön taraf ve yan arka pencereler sabit, yan ön pencereler sürgülüdür. Sol ve sağda birer adet bulunan sürgülü pencere; acil çıkış penceresi olarak kullanılır. Sürgülü pencereler içerden kaydırılarak açılırlar kurtulma halatları kullanılarak kokpit ekibi dışarı çıkar.

52 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Pencere camları; kuş çarpmalarına dayanıklıdır, buzlanmaya ve buğulanmaya karşı özellik taşır. AVIONIC KAPAK: Bazı uçak tiplerinde kaptan koltuğunun arkasında yerde bulunur. Avionic kompartmana geçmek için katlanabilir merdiven bulunur, buradan yere iniş sağlanır.

53 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 YOLCU EĞLENCE SİSTEMİ Entertaintment Sistem(PES)  Audio/Video Sistem; uçakta gösterime sunulan safety demo kasetleri ve çeşitli filmler yer alır.  Air Show Sistem; yolculara uçuş hakkında bilgi veren görsel sistemdir.

54 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 KABİN EKİBİ DİNLENME BÖLÜMÜ SG-WABRKO TO FİLMİ FLİGHT ATT.CREW REST ON A330

55 TAHLİYE UYARI SİSTEMİ Uçaklara Acil durum için sinyal sistemi konmuştur. Uçağın emergency durumlarda tahliye edilmesi için bu sistemden görsel ve işitsel uyarılar gelir. Sistemin yerleri; uçak tiplerine göre değişiklik göstermekle beraber; kokpit ve kabin bölümlerinde bulunur. Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

56 TAHLİYE ARAÇLARI * Kokpitteki Çıkışlar -Kokpit Pencereleri (Kurtulma Halatı) -Kokpit Kapısı -Avionic Kapak *Tahliye Slide/Slide Raft -Escape Slide:Tek kayma yolludur. Kapı Slide kolu armed pozisyonda iken çıkış kapısı açılırsa slide otomatik olarak şişer. Kapı açılırken slide aşağı sarkar ve otomatik şişmeye başlar. Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

57 Slide, otomatik olarak şişmezse manuel şişirme kolu çekilerek de şişirilir. -Slide Raft:Çift kayma yolludur; escape slide ve slide raft görevi vardır. Slide kolu armed pozisyonda iken kapı açıldığında, slide otomatik olarak şişer.Şişmezse manuel şişirme kolu çekilerek şişirilir Manuel olarak şişmezse de o çıkış iptal edilir.

58 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Slide’ların ışıkları; slide şiştiği zaman otomatik yanar.

59 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Her emergency çıkışta bir tahliye slide’ı vardır. Bunlar bir emergency durumda yolcunun ve ekibin çok çabuk tahliyesini sağlar.

60 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014 Her Slide Raft de birer adet Survival kit ve Canopy (tente) bulunur. Uzun süre su üzerinde gerçekleştirilen, uzun uçuşlarda cankurtaran botlarının bulunduğu uçak tiplerinin tercihi zorunludur. Uçak kapasitesi ile Slide/Raft kapasiteleri orantılı olarak hesaplanır.

61 TAŞINABİLİR EMERGENCY MALZEMELER *İlk Yardım Çantası *El Fenerleri *Megafon *Emergency Radio-ELT *Can Yelekleri *Taşınabilir Yangın Söndürücüler *Taşınabilir Oksijen Tüpleri-Koruyucu Solunum Teçhizatı (PBE) *Balta *Yangınla Mücadele Eldivenleri Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

62 *Duman Gözlüğü *Demonstration Kit *DR Kit *Dangerous Goods Kit (Tehlikeli Madde Taşıma Torbası) *Defibrilatör Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

63 İLK YARDIM ÇANTASI Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

64 YANGIN SÖNDÜRÜCÜLER Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

65 SULU YANGIN SÖNDÜRÜCÜ Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

66 BALTA

67 Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

68

69 TAŞINABİLİR OKSİJEN TÜPLERİ Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014

70

71 Emergency Malzemeleri kontrol ederken; yerinde, emniyetli, kullanılabilir durumda ve kolay ulaşılabilir olup olmadığına bakılır.

72 DEFİBRİLATÖR Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014


"GENEL UÇAK MODELLERİ Hazırlayan: F. IŞIL TÜZÜN 2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları