Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU Neden bu konu? NEDEN KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU ? •Otomobilin genel kliması kişinin sırtına etki etmez ve vücutta.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU Neden bu konu? NEDEN KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU ? •Otomobilin genel kliması kişinin sırtına etki etmez ve vücutta."— Sunum transkripti:

1

2 KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU

3 Neden bu konu?

4 NEDEN KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU ? •Otomobilin genel kliması kişinin sırtına etki etmez ve vücutta sıcaklık farkı oluşur. •Çok sıcak yaz günlerinde veya çok soğuk kış günlerinde otomobilin genel kliması sürücü için yeterli olmamaktadır. •Ortam kliması ilk etapta sürücüye etki etmemektedir. •Otomobilin ısınması ya da soğuması belli bir zaman almaktadır.

5 •Alman ADAC “Motorwelt” dergisinin •C sınıfı on beş farklı marka otomobil sürücüsü ile yaptığı anket sonucunda •“otomobilinizde neyin daha iyileştirilmesini istiyorsunuz?” sorusuna verilen cevaplarda •%12 ile en çok “koltuğun iyileştirilmesini istiyorum” cevabı baş sırayı almıştır iyileştirmekoltukmotorİç donanımGürültü ve titreşim Değerlendirme( %) 12653

6 Klimalı otomobil koltuğunun çalışma prensibi

7 DENEY ÇALIŞMASI •Dört ayrı firmanın ürettiği koltuk •Koltuklarda 5 ayrı ısıtma ve soğutma fonksiyonları •Koltuklar klima odasında simülasyon düzeneğinde •Koltuk ayarları deneklere bırakılmış

8 DENEY ÇALIŞMASI •Deneklerin özellikleri •Deney parametreleri •Sürüş simülasyonu •Deney odaları •Deneyler Darmastadt teknik üniversitesi, makine mühendisliği bölümü, iş bilim kürsüsünün klima odasında yapılmıştır.

9 Deney sırasında yapılan ölçümler •Objektif Ölçümler

10 Sübjektif Ölçümler •Deneklere objektif ölçümlere paralel olmak üzere sorulan sorular *arka baldırınızı, karın bölgenizi, göğüs bölgenizi… nasıl hissediyorsunuz?

11 Deney Sonuçlarının İncelenmesi •Sübjektif sorgulama verileri, objektif ölçüm sonuçları ile birleştirilerek SPSS veri değerlendirme programı yardımıyla tüm sonuçlar değerlendirilmiştir.

12 SONUÇ •G•Göğüs bölgesi incelendiğinde sübjektif sorgulama ile sorgu bölgesinde ölçülen deri sıcaklığı arasında anlamlı ilişki olmadığı görülmüştür. •K•Koltuğa yaslanılan bölüm olan sırt ve bel bölgesinden alınan sonuçlar birbiriyle çelişmektedir.

13 SONUÇ •Deneklerin kendilerini iyi hissettikleri sıcaklık aralığı 28 0 C ile 35 0 C arasında değişmektedir. Bu da çok geniş bir aralıktır.

14 •Avrupa’nın önde gelen üniversiteleri tarafından çalışmalar devam etmektedir. •Konunun yeni ve halen araştırılıyor olması, ülkemiz de bu tür çalışmalara öncülük etmesi bakımından önemli bir yer teşkil etmektedir. Bu Nedenlerden Dolayı

15 ANCAK… •Sürücü vücudu üzerindeki sıcaklık farklılıklarından ve hava akımından dolayı hasta olabilmektedir. •Klimalı otomobil koltuğunda ise, bu defa aynı etkinin klimalı koltuğun sürücüye temas eden yerleriyle temas etmeyen yerleri arasında oluşabilecek sıcaklık farkından dolayı problem olacağı düşünülebilir. •Ancak, otomobilin genel kliması kullanılmadan da, sadece koltuk kliması kullanılarak yapılan deneylerde, koltuk klimasının vücudu homojen bir şekilde soğutmayı sağladığı görülmektedir.

16 1)Mühendis ve Makine Cilt: 45 Sayı: 539 2) Endüstri Mühendisliği Dergisi Cilt: 17 Sayı: 1 Sayfa: (2-12)

17 BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM


"KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU Neden bu konu? NEDEN KLİMALI OTOMOBİL SÜRÜCÜ KOLTUĞU ? •Otomobilin genel kliması kişinin sırtına etki etmez ve vücutta." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları