Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi,"— Sunum transkripti:

1 Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi, BÖTE Akademik Bilişim ‘05

2 Quest Atlantis Bilgisayar Oyunları Kronolojisi –1960’lar, 1980’ler, 2000’ler Bilgisayar Oyunlarından elde edilen hasılatın Hollywood gişe hasılatını geçmesi Eğitimde kullanılması –Bilgisayarların ve bilgisayar oyunlarının çocuklar için vazgeçilmezliği

3 Quest Atlantis

4

5

6

7 Hiç Söylenme, Gene Kıracam

8 Quest Atlantis Bilg. Oyunları Özellikleri QA Projesi –2002-devam ediyor –BT tarafından desteklenen eğitsel bir oyun ortam tasarımı Malone (1980) Challenge (Öğrenci düzeyinde zorlayan etkinlikler) Curiosity (Merak) Control (Kontrol) Fantasy (Fantezi) QA Fantezisi (Hikayesi)

9 Quest Atlantis Web Alanı Quest Atlantis Kişilik, Etkinlik Kişilik, Etkinlik Yaşam

10 Quest Atlantis QA Yapısı Eğlence Toplumsal Sorumluluk İlkeleri Eğitim Quest Atlantis

11 Bu Sunumun Gündemi QA Teknik Yapıları –3-B grafik motoru –3-Boyut içerisindeki sanal dünyalar ve yapılar –Perl ile dinamik olarak oluşturulan bilgiler –MySQL veritabanı üzerinde tutulan oyun ve öğrenci verileri –Bu bileşenlerle ilgili sorunlar ve bu sorunların giderilmesi

12 Quest Atlantis QA 3-B Grafik Motoru Önceleri WebQuest türünde bir tasarım öngörülmüştür 3-B popülerliği Bir 3-B grafik motoru geliştirilmesi kapsamlı bir iş Grafik motorunun dışarıdan hazır alınarak kullanılması yöntemi (Quake/Half Life) ActiveWorlds 3-B Grafik Motoru

13 Quest Atlantis QA 3-B Grafik Motoru Başlangıçta QA’in sanal ortamı için 2-Boyutlu bir Web arayüzü düşünülmüştür. Şekilde sol tarafta 2-Boyutlu oyun dünyası, sağ tarafta ise bir kullanıcıya ait kişisel sayfa görülmektedir. Şekilde QA’in 3-B bir grafik motorunu kullanan versiyonu görülmektedir. Sol tarafta 3-B oyun dünyası, sağ tarafta ise bir kullanıcıya ait kişisel sayfa görülmektedir.

14 Quest Atlantis QA 3-B Grafik Motoru QA Sanal evreni –Sanal Dünyalar İstemci, evren sunucusu ve FTP sunucusu arasındaki iletişim

15 Quest Atlantis QA Sanal Dünyaları ve Yapıları Avatar temsili Gerçek zamanlı etkileşim Ekoloji dünyası, kültür dünyası, birlik dünyası, sağlık dünyası, okyanus dünyası,... Ekoloji dünyası –vahşi yaşam köyü, su köyü ve habitat köyü Dünyaların yapımı nesne-tabanlıdır ve programlama gerektirmez Nesneler (RWX ve COB formatında) –Kütüphanedeki hazır nesneler –Geliştirilip kütüphaneye eklenen nesneler

16 Quest Atlantis Veritabanı Yönetim Sistemi Oyuncu verileri, sanal dünya verileri, Quest verileri, öğrencilerin bu eğitsel etkinliklere verdiği cevaplar, v.b. MySQL –Açık kaynak kodlu veritabanı yönetim sistemi –İlişkisel –Yapısal Sorgulama Dili (Structured Query Language, SQL)

17 Quest Atlantis Program Kodları PERL (Practical Extraction and Reporting Language) Metin verilerini işlemek üzere tasarlanmış SQL komutlarını kullanarak QA veritabanına bir arayüz sağlar Bir program kodunun çalışması

18 Quest Atlantis QA Teknik Bileşenleri Entegrasyonu AW teknolojisi –3-B grafik motoru ve grafik göstericisi –Web sayfalarını göstermek için bir İnternet tarayıcısı –Sohbet aracı

19 Quest Atlantis Genel Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Tasarıma-dayalı araştırma (Design-Based Research) (Brown, 1992; Collins, 1992) Amacı doğal koşullardaki öğrenme ve öğretmeyi etkileyecek yeni kuramları ve uygulamaları ortaya koymaktır Bu yöntem değişik öğrenme formları tasarlamayı ve bu öğrenme formlarını çalışmayı gerektirir Tasarlanan bağlam devamlı olarak tekrar eden testlere ve revisyonlara tabi tutulur QA tasarımı organik bir süreçtir

20 Quest Atlantis İ stemci ve sunucu esasına göre çalışma –Gecikme süresi (latency) Nesnelerin sıkıştırılması Nesnelerin önbelleklenmesi (cache) AW teknolojisine olan bağımlılık –Gerçek dünyaya ait fizik koşullarının olmayışı –Yazılım Geliştirme Kiti (SDK) QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi

21 Quest Atlantis QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi $$$ Evren sunucusu için Kullanılan sanal alanın büyüklüğüne göre Dünyalara giriş yapabilecek kullanıcı sayısına göre Sanal bir dünyanın ortaya konulması zahmetli –Sanal dünyanın kavramsal bir taslak olarak ortaya konması –Kullanılacak uygun nesnelerin bulunması ya da üretilmesi ve sanal dünya kütüphanesine yüklenmesi –QA içerisinde bu görevlerle 3 üye ilgileniyor

22 Quest Atlantis QA 3-B Grafik Motoru, Sanal Dünyaları ve Yapıları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Sanal dünyada kullanılacak nesnelerin ya da avatarların kütüphanede olmayışı –Ücretsiz olarak Web’e konanlar –AW kullanıcı topluluğundan taşeron geliştiriciler Sanal yapıların geliştirilmesi –Küçük nesnelerle oluşturulması –Tek parça

23 Quest Atlantis Veritabanı Yönetim Sistemi ve Program Kodları ile İlgili Sorunlar ve Bu Sorunların Giderilmesi Debug –Hata kayıt dosyası –Kullanışlılık Testleri PERL’in yorumlanan bir dil olması –Nispeten yavaş –Veritabanı ve kod optimizasyonu

24 Quest Atlantis Duyuru, Yorumlar ve Sorular Duyurular –Yüksek Lisans ya da Doktora Öğrencileri BTÖ517 (Güz) & BTÖ514 (Bahar) Hacettepe Ün., Fen Bilimleri Ens. –QA Uygulamak isteyen okullar ve öğretmenler –Hakan Tüzün –Daha Fazla Bilgi İçin QA Web Sitesi: H. Tüzün Web Sitesi: Yorumlar Sorular


"Quest Atlantis Dünya Üzerine Yayılmış Çok-Kullanıcılı Çevrim-İçi Eğitsel Bir Bilgisayar Oyununun Teknik Yapısı Öğr. Gör. Dr. Hakan Tüzün Hacettepe Üniversitesi," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları