Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum."— Sunum transkripti:

1 ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum olabilir. Alıcı, kaynak tarafından gönderilen mesajlara tepki gösteren ya da tepkisini belli etmeden salt mesajı alan edilgen biri olabilir.

2 İletişimin çift yönlü bir süreç olma durumu, alıcının aldığı mesaja tepki göstermesiyle gerçekleşir. Alıcının tepki göstermesi ise öncelikle kendisine gönderilen mesajı algılayıp, anlamasını gerektirir. Algılamanın gerçekleşebilmesi ise söz konusu mesajın, alıcının dikkatini çekmesine bağlıdır. Dikkat çekmeyen bir mesajın algılanması olanaksızdır.

3 Dikkat çekme yöntemi olarak, şiddet, BÜYÜKLÜK, hız, tekrarlanma sayısı ve zıtlık-benzerlik ilişkisi gibi birçok teknikten yararlanılır. Örneğin, yüksek sesle ya da bağırarak konuşmak, bir uyarı panosunu oldukça büyük bir boyutta, okunaklı bir şekilde resim, grafik ve canlı renklerle hazırlamak gibi yöntemler alıcının dikkatinin mesaja çekilmesine yardımcı olacaktır.

4 İnsanlar kendilerine ulaşan mesajların tümünü değil bunların arasından bazılarını seçerek algılarlar. Seçici algı olarak bilinen bu durum, iletilen mesajlardan bazılarının ihmal edilmesi ve seçilenlerin üzerine odaklanma durumu olarak tanımlanır.

5 Alıcının ihtiyaçları Öğretmenlerin, öğrencilerle sağlıklı bir iletişim kurabilme yeteneği onların birey olarak ihtiyaçlarını, dürtülerini anlama gücüne bağlıdır. Öğrenci fizyolojik ve güvenlik ihtiyaçlarını büyük ölçüde karşıladıysa işte o zaman davranışlarının esas belirleyicisi toplumsal ihtiyaçlar olmaya başlar. Bunların başında sevgi görme ve ait olma gelmektedir. Grup içinde sevildiğini ve bir yere sahip olduğunu gören öğrenci öğrenmeye daha çok güdülenir.

6 GERİBİLDİRİM Alıcının, kaynağın mesajına verdiği yanıt, geri bildirim olarak adlandırılır. Kaynak, kendisine ulaşan yanıtı değerlendirerek, mesajını yeniden düzenler ve iletir. Geribildirim süreci ile kaynak ile alıcı yer değiştirerek, alıcı kaynak, kaynak da alıcı konumuna geçer.

7 Geribildirim, her şeyden önce kaynağa, kurduğu iletişimin başarısı hakkında bilgi verir. Başka deyişle, geribildirim yoluyla kaynak, ilettiği mesajın alıcı tarafından doğru bir şekilde anlaşılıp anlaşılmadığını öğrenir. Eğer alıcı mesajı anlamamış ya da yanlış yorumlamışsa, bunu gidermek için yeniden mesajını alıcının ihtiyaçlarına ve tepkilerine uygun hale getirmesi için çalışmasına yol açar.

8 Sınıfta dönütün kullanımına örnek Öğrenci sorusu: hocam az önce alternatif diye bir sözcük kullandınız. O sözcük ne anlama geliyor? Öğretmen: alternatif ‘seçenek’ demektir. Öğretmenin kararı: yabancı sözlük kullanmamaya özen göstereyim. Örnekte de görüldüğü gibi dönütü alan öğretmen düzeltme yapıyor ve geleceğe yönelik bir karara da varıyor.

9 Kaynağın kendisini ve mesajlarını değerlendirme olanağı sağlayan geribildirim, “olumlu” ve “olumsuz” olmak üzere iki biçimde gerçekleşir. Olumlu geribildirim, kaynağa iletişim amacını gerçekleştirdiğini, olumsuzu ise gerçekleştirmediğini bildirir. Özellikle olumsuz geribildirim söz konusu olduğunda, kaynağın bir değerlendirme yaparak, mesajlarını yeniden iletmesi gerekir. Ancak bu şekilde geribildirim süreci ve ona bağlı olarak da iletişim etkin bir şekilde gerçekleşmiş olur.

10 Etkili Dönüt İçin Öğretmen Nitelikleri İyi bir öğretmen vereceği dönütte öğrencinin ortaya koyması gereken performansı dikkate alır. Öğretmen verdiği dönüte karşı öğrencinin gösterdiği tepkilere duyarlıdır. Öğretmen dönütü inanç ve içtenlikle verdiği sürece öğrenciler tarafından kabul edilir. İyi bir öğretmen yapıcı dönütler vermeye özen gösterir. Dönüt verme işlemi sonucunda öğrencilerin hiçbir kuşkuları kalmamalıdır.

11 İletişimde kalmak üzere


"ALICI İletişim sürecinde, kaynağın gönderdiği mesaja hedef olan kişi, grup ya da kitleye alıcı adını veriyoruz. Alıcı bir kişi, bir grup, örgüt ya da toplum." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları