Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM ENGELLERİ. İLETİŞİM engelinde KAYNAK ALICI KANAL.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM ENGELLERİ. İLETİŞİM engelinde KAYNAK ALICI KANAL."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM ENGELLERİ

2 İLETİŞİM engelinde KAYNAK ALICI KANAL

3 Kaynak kökenli kişisel engeller Kaynağın alıcıyı iyi tanımaması. Kaynağın alıcıyı iyi tanımaması. Mesajın yeterince açık olmaması. Mesajın yeterince açık olmaması. Kaynağın dikkatini alıcıya verememesi. Kaynağın dikkatini alıcıya verememesi.

4 Kişisel engeller(Alıcı kökenli) Alıcının kaynaktan kaçınması Alıcının kaynaktan kaçınması Alıcının önyargılı olması. Alıcının önyargılı olması.

5 Kişisel engellerde(alıcı kökenli) Alıcının konuya. ilgisiz olması. Alıcının konuya. ilgisiz olması. Alıcının iyi dinleme becerisine sahip olmaması. Alıcının iyi dinleme becerisine sahip olmaması.

6 Geribildirim Geribildirim Önyargı Önyargı

7 Kaynak ve alıcıdan kaynaklanan engeller. Bir örgütü oluşturan bireyler o örgüte belli davranışları,inançları değer yargılarıyla gelmektedirler.farklı değer yargılarının iletişimde sorun olması bu nedenle normaldir. Bir örgütü oluşturan bireyler o örgüte belli davranışları,inançları değer yargılarıyla gelmektedirler.farklı değer yargılarının iletişimde sorun olması bu nedenle normaldir. Önemli olan farklı uzlaştırma yeteneğinidir. Önemli olan farklı uzlaştırma yeteneğinidir.

8 Dil engelleri Kaynağın bir kelimeye yüklemiş olduğu anlamla alıcının yüklemiş olduğu anlamın farklı olması yanlış anlamalara neden olmaktadır olmaktadır. Kaynağın bir kelimeye yüklemiş olduğu anlamla alıcının yüklemiş olduğu anlamın farklı olması yanlış anlamalara neden olmaktadır olmaktadır.

9 Alıcı kaynağın kullandığı kelimeyi,sembolü v.b bilmediğinde yada anlamadığında da güçlüklerle karşılaşabiliriz. Çok parlak fikirleriniz olabilir,ama eğer onların anlaşılmasını sağlayamazsanız fikirleriniz sizi hiçbir yere ulaştırmaz. Çok parlak fikirleriniz olabilir,ama eğer onların anlaşılmasını sağlayamazsanız fikirleriniz sizi hiçbir yere ulaştırmaz.

10 Doktorum günde bir kadeh içebilirsin dedi…

11 Anlamadım … Anlamadım … A mı ? A mı ? B mi ? B mi ? C mi ? C mi ? AB m,CA mı AB m,CA mı Galiba sorun var… Galiba sorun var…

12 Bu tür sorunların olmaması için Dinleyiniz! Dinleyiniz!

13 DİNLEME Yeniliğe doğru ilk adım dinleme alışkanlığı edinmektir.

14 İletişimde; Çoğumuz karşımızdakinin ne söylemek istediğiyle ilgilenmektense, kafamızdakileri karşıya iletmekle meşgul oluruz. Çoğumuz karşımızdakinin ne söylemek istediğiyle ilgilenmektense, kafamızdakileri karşıya iletmekle meşgul oluruz. Buda karşıdakinin sözü; Buda karşıdakinin sözü; Fakat-Ama-Evet şeklindeki ifadelerle iletişimi engeller. Fakat-Ama-Evet şeklindeki ifadelerle iletişimi engeller.

15 Alıcının kaynağı; dinlememesi, verilecek mesaja kapalı olması demektir.

16 Dinle Kapalı bir zihin Kapalı bir zihin ölmekte olan ölmekte olan bir zihindir. bir zihindir.

17 İletişimde bulunan kişilerin üslubu önemlidir Emredici hükmedici üslup ”yapman gerekir,yapacaksın,yapmak zorundasın” Emredici hükmedici üslup ”yapman gerekir,yapacaksın,yapmak zorundasın” İsyankar davranışa neden olur İsyankar davranışa neden olur Uyarıcı tehdit edici üslup ”ya yaparsın yoksa…” Uyarıcı tehdit edici üslup ”ya yaparsın yoksa…” Gücenme ve kızgınlığa yol açabilir Gücenme ve kızgınlığa yol açabilir Ahlak dersi veren üslup “yapmalıydın” veya “senin sorumluluğun” yada “şöyle yapman gerekir”. Ahlak dersi veren üslup “yapmalıydın” veya “senin sorumluluğun” yada “şöyle yapman gerekir”. Suçluluk duyguları yaratır Suçluluk duyguları yaratır Mantık yoluyla inandırma,tartışma Mantık yoluyla inandırma,tartışma “İşte bu nedenle hatalısın ”olaylar gösteriyor ki “İşte bu nedenle hatalısın ”olaylar gösteriyor ki Savunucu tutumlara yol açar. Savunucu tutumlara yol açar.

18 İletişimde İletişimde Yargılayıcı,suçlayıcı,üslup Yargılayıcı,suçlayıcı,üslup “Olgunca düşünmüyorsun “Olgunca düşünmüyorsun “Sen zaten tembelsin” “Sen zaten tembelsin” Kişide yetersizlik duygularına neden olur,eleştirilme korkusuyla kişi rahat olamaz Kişide yetersizlik duygularına neden olur,eleştirilme korkusuyla kişi rahat olamaz Tahlil edici teşhis koyucu üslup ” senin derdin ne biliyor musun?” Tahlil edici teşhis koyucu üslup ” senin derdin ne biliyor musun?” “Aslında böyle demek istemiyorsun” “Aslında böyle demek istemiyorsun” Tehdit ve tedirgin edici olabilir.başarısızlık duygusu uyandırabilir Tehdit ve tedirgin edici olabilir.başarısızlık duygusu uyandırabilir İncelemeci,soruşturmacı üslup Neden?... Kim?.. Sen ne yaptın?.. İncelemeci,soruşturmacı üslup Neden?... Kim?.. Sen ne yaptın?.. Genellikle hayır demeye ve kaçak cevaplar vermeye yöneltir. Genellikle hayır demeye ve kaçak cevaplar vermeye yöneltir. Hiçbir şey bizi diğerlerine konuşma tarzımız kadar ele vermez Hiçbir şey bizi diğerlerine konuşma tarzımız kadar ele vermez

19 Geri bildirimlerin etkili olması için; Yerinde ve zamanında verilmeli Geri bildirim-feed back) Geri bildirim-feed back) alıcının aldığı mesafe verdiği yanıta,tepkiye geri bildirim denir. alıcının aldığı mesafe verdiği yanıta,tepkiye geri bildirim denir. Hastane ortamlarında geri bildirim; Hastane ortamlarında geri bildirim; Hastaların yaşantılarının nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sağlar Hastaların yaşantılarının nasıl olması gerektiği hakkında bilgi sağlar Beslenme ilaç kullanımlarını düzenler,hastayı cesaretlendirir Beslenme ilaç kullanımlarını düzenler,hastayı cesaretlendirir Hastane ortamlarında geri bildirim; Hastane ortamlarında geri bildirim; Olumsuzlukların fark edilmesini sağlar Olumsuzlukların fark edilmesini sağlar Eksiklerin giderilmesini sağlar Eksiklerin giderilmesini sağlar

20 Geri bildirimlerin etkili olması için Geri bildirimlerin etkili olması için Yapıcı olmalı Yapıcı olmalı İçtenlikle verilmeli İçtenlikle verilmeli İstenilen geri bildirim alınamıyorsa kaynak şu sorulara cevap aramalıdır İstenilen geri bildirim alınamıyorsa kaynak şu sorulara cevap aramalıdır Acaba alıcı mesaja katılıyor mu? Acaba alıcı mesaja katılıyor mu? Katılmıyorsa niçin? Katılmıyorsa niçin? Alıcı dinlemedi mi? Alıcı dinlemedi mi? Niçin dinlemedi? Niçin dinlemedi?

21 İstenilen geri bildirim alınamıyorsa kaynak şu sorulara yanıt aramalıdır Yoksa mesaj doğru anlaşılmadı mı? Yoksa mesaj doğru anlaşılmadı mı? Niçin yanlış anlaşıldı? Niçin yanlış anlaşıldı? İstenilen geri bildirim alınmıyorsa kaynak şu sorulara cevap aramalıdır İstenilen geri bildirim alınmıyorsa kaynak şu sorulara cevap aramalıdır Yoksa ben mesajı iyi veremedim mi? Yoksa ben mesajı iyi veremedim mi? İğneyi kendine,çuvaldızı başkasına batır atasözü İğneyi kendine,çuvaldızı başkasına batır atasözü

22 İfade açıklığı İfade açıklığı Yada gereksiz ayrıntılarla mesaj,kalabalıklaştırabilir. Yada gereksiz ayrıntılarla mesaj,kalabalıklaştırabilir. Bu tür sorunları önlemek için; Kaynak empatik bir yaklaşım sergilemelidir. Bu tür sorunları önlemek için; Kaynak empatik bir yaklaşım sergilemelidir.


"İLETİŞİM ENGELLERİ. İLETİŞİM engelinde KAYNAK ALICI KANAL." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları