Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ"— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ
Geribildirim

2 Amaç:Geribildirim kavramını bilmek ve önemi hakkında farkındalık geliştirmek
Öğrenim Hedefleri: Bu oturumun sonunda katılımcılar; Geri bildirimi tanımlayabilecek İletişimdeki önemi hakkında bilgi sahibi olacak Kabul iletilerini tanımlayabilecek Uygun kabul iletileri verme tutumu geliştireceklerdir.

3 Bir insana verebileceğiniz en güzel hediye geribildirimdir

4 Geribildirim Bir tür mesajdır.
Geribildirim sayesinde: mesajın alınıp alınmadığı, nasıl anlaşıldığı, neye ihtiyaç duyulduğu açığa çıkar. Kaynak, yanlış anlaşıldığını anlayıp, iletisini tekrar düzenleyebilir. Yöneticilerin, hekim – hasta ilişkisinde hekimlerin geri bildirim almak kadar vermeyi de bilmeleri gerekir. Olabildiğince fazla geri bildirim alıp vermek, bilgi alışverişinin sağlıklı işlemesi, işe ilişkin gereksiz kaygı ve dedikoduların önlenmesi, motivasyonun arttırılması için çok önemlidir. Geribildirim, alıcının iletişime katıldığı duygusunu yaşamasına yardımcı olur.

5 Kabul İletileri Koşullu (Davranışa yönelik) Pozitif (+)
Derse ilginiz mükemmel Negatif (-) Kursa geliş saatine uymadınız Koşulsuz (Varoluşa yönelik) (Genelleyici) Pozitif (+) Sizi seviyorum Negatif (-) Allah sizi kahretsin, hiçbir şeyden anlamaz mısınız?

6 Geribildirim Vermenin İncelikleri
Kişiye yönelik değil, söylediklerine, yaptıklarına, davranışlarına yönelik olması yeğlenmelidir. Negatif geri bildirimler koşullu verilmelidir.Koşulsuz negatifler yıkıcıdır. Kişilerin varoluşuna yönelik, genelleyici olumlu geri bildirimler içtenlikli olduklarında çok olumlu etki yapar Geribildirimlerde de sözlerden çok sözsüz mesajların etkili olduğu unutulmamalıdır.

7 Kabul İletileri Örnekleri
Çok yeteneklisin Seninle çalışmak çok zevkli Çok iyi açıkladınız Anlaşılan rapor yazmayı bilmiyorsunuz Raporunda şunları düzeltmenin gerektiğini düşünüyorum Siz hastalar zaten hiç kadir kıymet bilmezsiniz Tedaviye uyumunuz için çok teşekkür ederim Bence harika bir ekip çalışması yapıyoruz Kontrole gelmeniz beni çok memnun etti En kıymetli hastamsınız

8 Kabul mesajlarını vermek kadar almasını da bilelim
Koşulsuz olumlu kabul mesajlarını teşekkür ile kabul edip,keyfini hissedelim Koşullu olumlu kabul mesajları için kendimize “Aferin” diyelim Koşullu olumsuz kabul mesajlarını dikkate alıp,söz konusu işimizi kontrol edelim Koşulsuz olumsuz kabul mesajlarını verenin iletişim hatası sayıp,es geçelim

9 geribildirime ne kadar önem verilirse, iletişimin etkinliği, başarısı
İletişim sürecinde geribildirime ne kadar önem verilirse, iletişimin etkinliği, başarısı o kadar artar


"İLETİŞİM BECERİLERİ MODÜLÜ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları