Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYE’NİN KOZMETİK HİKAYESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYE’NİN KOZMETİK HİKAYESİ"— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE’NİN KOZMETİK HİKAYESİ
KMD SOHBETLERİ ŞUBAT AYI TOPLANTISI TÜRKİYE’NİN KOZMETİK HİKAYESİ KONUŞMACI Sayın TEKİN ACAR

2

3 TEKİN ACAR TANITIM FİLMİ 1
İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

4 MÜŞTERİMİZİN GÖZÜNDEN TEKİN ACAR COSMETICS
İZLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ

5

6

7

8

9 1985 1989 1991 1995 1998 2000 2002 2003 1979 1983 ANKARA İSTANBUL TEKİRDAĞ KOCAELİ SAKARYA BURSA YALOVA İZMİR AYDIN MUĞLA DENİZLİ ANTALYA MERSİN ADANA HATAY GAZİANTEP ŞANLIURFA MALATYA KAYSERİ ERZURUM ORDU SAMSUN KONYA ESKİŞEHİR KÜTAHYA 2012 2013 2005 2007 2009 2010 2011

10 Tekirdağ’dan Erzurum’a…..
şehir

11

12

13

14 2009 2010 2012 4 yıldır gerçekleştirilen
AVM’lerde En Beğenilen 1 Numaralı Markalar Tüketici Araştırması Kişisel Bakım ve Kozmetik Kategorisinde

15

16 Türkiye çapında gerçekleştirilen çalışmayla belirlenmiştir
Kasım 2012 Nielsen tarafından Türkiye çapında gerçekleştirilen çalışmayla belirlenmiştir

17 Ankara Panora Alışveriş Merkezi
Guinness World Record 24 saatte en fazla makyaj Dünya rekoru 20 Haziran 2012 Ankara Panora Alışveriş Merkezi

18

19

20

21

22

23

24 2013 YILI MÜŞTERİ DEMOGRAFİ DAĞILIMI
Yaş Cironun %78’i Cinsiyet Şehir Cironun %58’i > Cironun %58’i İstanbul ve Ankara illerinden gelmektedir.

25 BEAUTY CLUB CARD BÜYÜME
%29 Büyüme 830,000 666,800 2013 Tekin Acar Kartlı Müşteri Sayısı 666,800 Büyüme oranı %29 2014 Tekin Acar Kart Hedefi ~ 830,000

26 2013 YILI BCC PERFORMANS 2013 yılında alışveriş yapan müşterilerin %90’ ı Beauty Club Card’lı müşteridir. 2013 yılında satışın %92’si Beauty Club Card’lı müşteriler tarafından yapılmıştır. Beauty Club Card’lı müşterilerin ortalama alışveriş tutarı 178 TL’dir. Tüm müşterilerin ortalama alışveriş tutarı 172 TL’dir.

27 MÜŞTERİMİZ KİM - ALIŞKANLIKLARI
kart numaralı Tekin Acar Cosmetics Müşterisi ; Demografik Bilgiler Adı : Hülya Soyadı : KAVVASOGLU Cinsiyet : Bayan İletişim Numarası : 0537XXXXX00 İl : MERSİN İlçe : Merkez Doğum Tarihi : 19/02/1967 Satış Bilgileri Toplam Alışveriş Tutarı : 18,150TL Satış yapılan reyonlar Cilt : 9,058 TL Makyaj : 1,468 TL Kadın Parfüm : TL MAĞAZA & MARKA ŞUBAT MAYIS TEMMUZ AĞUSTOS EYLÜL ARALIK Genel Toplam MRS_FORUM 4,318 TL 4,125 TL 1,570 TL 116 TL 4,799 TL 3,220 TL 18,150 TL Cilt 4,192 TL 3,702 TL 1,327 TL 4,624 TL 3,025 TL 16,987 TL Makyaj 424 TL 71 TL 195 TL 690 TL Vücut 126 TL 189 TL 104 TL 419 TL Güneş 53 TL VERİLEN HEDİYE -TRI AKTILINE INSTANT DEEP WRINKLE FILLER 30ML -TOMMY HILFIGER MASTERBRAND BAG HEDİYE -CLN TEKİN ACAR MAYIS HEDİYESİ PEMBE BAG -DKNY BE DELICIOUS BODY LOTION 50ML HEDİYE -EL ANR EYE TUBED HEDİYE -DKNY WOMEN BLACK TOTE ÇANTA HEDİYE -GOODSKIN Z-PORE INSTANT PORE REFINER 20ML -EL SP 13 PERFUMERY 16 MAKYAJ ÇANTASI HEDİYE TOPLAM 8 ADET HEDİYE

28 MÜŞTERİMİZ KİM - ALIŞKANLIKLARI

29 MÜŞTERİMİZ KİM - ALIŞKANLIKLARI

30 MÜŞTERİMİZ KİM - ALIŞKANLIKLARI

31 ÜRÜN BİLGİ MONİTÖRLERİ
Mağazalarda hem görsel hem de self-servis ihtiyaçları karşılamak için aşağıda gösterildiği gibi Bilgi Monitörü sistemleri kurulur. Amaç ürünün barkodu okutulduğunda o ürünle ilgili resim, kullanım ve içerik bilgisinin ekranda gösterilmesidir. Ürün okutulmadığı durumda da reklamların görsel olarak dönmesidir.

32 PDKS (Personel Devam Kontrol Sistemi)
Mağazalarda personellerin tüm giriş çıkış bilgileri parmak izi okuyan cihazlar aracılığı ile PDKS yazılımıyla sağlanır. Bu cihazlar mağazalarda kolay ulaşılabilir yerlerde konumlandırılır ve tüm giriş-çıkışlarda kullanılmak zorundadır.

33 KAMERA SİSTEMİ Mağazalarda gece ve gündüz tüm mağazadaki görüntüleri kaydeden kamera sistemleri vardır. Mağazanın büyüklüğüne göre 4 ile 8 arasında değişen kameralar ile görüntü kaydı sağlanır. Görüntü kalitesi ve kullanılan cihazın sürümüne göre 4-5 hafta arasında görüntüler arşivlenir.

34 IP TELEFON SİSTEMİ Mağazalarda birbirleri ve merkez ile ücretsiz, müşterileri ile ise daha avantajlı bir ücret üzerinden konuşmak için IP telefonlar kurgulanmıştır. Kısa kodlar ile istenilen mağazaya yada merkezde bir kişiye hızlıca internet üzerinden ulaşılır.

35 KİŞİ SAYMA SİSTEMİ Mağazalarda giriş-çıkış yapan kişi sayısını sayan ve satışa dönen müşteri ile oranlayan sistem kurgulanmıştır. Aşağıdaki rapor bu durumun analiz edildiği örnek raporlardan sadece birisidir.

36 İŞ ZEKASI UYGULAMALARI
ANGEL mağazalarda ve merkezde Bilgi Sistemleri tarafından geliştirilen ve tamamen kurum ihtiyaçları ve istekleri doğrultusunda oluşturulan bir raporlama arayüzüdür. Yine her mağazanın kendi kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yaprığı ve yetkilendirmenin mağaza bazında yapıldığı bir kurgu ile çalışır. Hazır performans raporları ile donatılmıştır. Karar destek merkezi için gerekli tüm veriyi detaylı analiz eder.

37 MOBİL UYGULAMALAR Özellikle sahada bulunan destek ekipler için (Bölge Müdürü, Satış Müdürü) hem veriye ulaşma hızı, hem de operasyon desteği sağlamak için mobil uygulamalar geliştirilmiştir. Online satış verisine istenilen birçok tasarımda ulaşılabildiği gibi, onay gerektiren bir çok operasyon ofis dışında da yönetilebilmektedir.

38 B2B B2B Sistemi, Satış -Stok Raporları ve Sipariş ekranları ile kullanıma hazır hale getirilerek , 2009 Yılbaşı dönemi için firmaların kullanımına açıldı.

39 B2B B2B Sistemi ile SATIŞ bilgilerine; Marka toplamında, Referans detayında, Mağaza dağılımında, İstenilen iki tarih aralığında, Adetsel ve Tutarsal verilere tek tuş ile ulaşılabilir.

40 B2B B2B Sistemi ile STOK ve otomatik siparişin temelini oluşturan RAF STOK bilgilerine; Marka toplamında, Referans detayında, Mağaza dağılımında, Kategori bazında, Adetsel ve Tutarsal verilere tek tuş ile ulaşılabilir.

41 B2B OTOMATİK SİPARİŞ = RAF STOK – STOK alt yapısı ile işletilir. B2B Sistemi ile satışı gerçekleşen tüm referanslar, her bir referans için tanımlanan raf stok değerine göre merkez depo üzerinden OTOMATİK SİPARİŞ oluşturur. Oluşan siparişler mail yolu ile ilgili marka yöneticisine ulaşır. Aşağıdaki örnekte olduğu gibi tüm mağaza ihtiyaçları, raf stok tanımlarına göre DEPO üzerinden otomatik sipariş oluşturur.

42 Çalışanlar her zaman için kurumumuzun en değerli varlıklarıdır.
İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKAMIZ Çalışanlar her zaman için kurumumuzun en değerli varlıklarıdır. Şirketimizin yönetiminde benimsenen 7 temel ilke vardır. Bunlardan insan kaynakları politikalarına yön veren 2 maddeyi Sizlerle paylaşmak isteriz. Çalışanlarımızla ilişkilerimizde her zaman adil, dürüst, şeffafız. Ahlaklı, eğitimli, kişisel gelişim gösteren çalışanlarımız için şirket içinde fırsatlar yaratır, onların mesleki gelişimleri için gerekli ortamı ve kaynakları sağlarız. İnsan kaynaklarımızı bu ilkelerimizden yola çıkarak şekillendirir ve yönetiriz. Bu doğrultuda çalışanlarımız emeklerinin karşılığını kariyer imkanları, ücret, kişisel gelişim olarak alırlar.

43 KARİYER YÖNETİMİ Mağazalarımızda her yaştan ve her gelir seviyesinden müşterilere hizmet sunulmaktadır. Bu anlamda Biz Tekin Acar Cosmetics olarak farklı sektörde çalışmak isteyen ya da ara verdiği iş hayatına geri dönmek isteyenlere istihdam imkanı yaratıyoruz. Dışarıdan bakıldığında mağazacılık meslek olarak değerlendirilmiyor, ancak Tekin Acar Cosmetics ekibi olarak görüyoruz ki satış danışmanlığı ile başlayan çalışanlarımız kurum içerisinde söz sahibi pozisyonlarda iş hayatlarına devam ediyorlar. Satış danışmanı olarak aramıza katılan arkadaşlarımızdan bazıları bugün merkez ofisimizde bölge müdürü, satın alma müdürü ve eğitim asistanı olarak görev yapmaktadır.

44 EĞİTİM POLİTİKAMIZ

45 Şirketin " Eğitim Birimi" tarafından bu güne kadar değişik marka,
EĞİTİM POLİTİKAMIZ Şirketin " Eğitim Birimi" tarafından bu güne kadar değişik marka, ürün ve satış destek alanlarında 1600 farklı eğitim gerçekleştirilmiştir. "Müşteri ne isterse onu alır" prensibinden asla ödün vermeyen şirketimizde, çalışanlarımız mağazada satılan tüm marka ve ürünlere ait temel bilgilerin yanı sıra, cilt, makyaj ve uygulama alanında ileri seviye özel eğitimler almaktadır.

46 EĞİTİM SÜRECİMİZ Mesleki ve kişisel gelişim eğitimleri, hem kurum bünyemizde hem de perakende sektörünün önde gelen eğitim firmaları tarafından gerçekleştirilir. Her eğitim programının sonunda gerçekleştirilen sınav sonucunda başarılı performans gösteren çalışanlarımız sertifika alma hakkı kazanır. Hak kazanılan bu sertifikalar özellikle kozmetik sektöründe çalışana ayrıcalık, değer ve üstünlük sağlar.

47 EĞİTİM SÜRECİMİZ

48 2007 yılında “Eğitim ve Sertifika Programlarımız” başlatılmıştır.
EĞİTİM SÜRECİMİZ 2007 yılında “Eğitim ve Sertifika Programlarımız” başlatılmıştır. Bugüne kadar toplam; eğitim gerçekleştirilmiş, bu eğitimlerde kişi eğitim almıştır.

49 EĞİTİM SÜRECİMİZ

50 Özel eğitim programımızda yeni takım arkadaşlarımız;
BEAUTY SCHOOL PROJEMİZ Kozmetik sektörünün perakende lideri TEKİN ACAR COSMETICS sektörün yetişmiş iş gücü ihtiyacını tamamlamaya yönelik olarak hazırlanan, nitelikli , dinamik, personel yetiştirmeyi hedefleyen  BEAUTY SCHOOL Projeleri ile sektöre ivme kazandırmaya devam etmektedir. Özel eğitim programımızda yeni takım arkadaşlarımız; Temel Cilt Eğitimi, Kabin Bakımı Eğitimi, Makyaj Eğitimi gibi niteliksel eğitimleri aldıktan sonra selektif marka eğitimi almaya hazır hale gelmektedir.

51 EĞİTİMDE YENİLİK PROJESİ
Bağlantılı Satış Teknikleri adı altında hayata geçirilen projede 9 farklı senaryo yer almıştır. Müşteri ve güzellik uzmanı olarak merkez ofisimiz ve mağazalarımızda görev yapan arkadaşlarımız ile çekim gerçekleştirilmiştir. Güneş ürünleri, parfüm, cilt bakımı, makyaj ve ürün iade konularını içeren videolar mağazalarımızda görev yapan ekip üyelerimiz için bir oryantasyon filmi niteliği taşımaktadır.

52

53

54

55

56

57 * * kendi personelimizle büyüyoruz!
72 mağazamızın 51’inin yöneticisi kendi içimizde yetiştirildi

58 * *Sertifikalı

59

60

61

62 exclusive brands

63

64

65

66

67

68

69

70

71

72

73

74

75

76

77

78

79

80 10 yıldır devam eden Hürriyet proje sayfası

81


"TÜRKİYE’NİN KOZMETİK HİKAYESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları