Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ANTALYA 21 Mart 2003 Zülal Kızıltaş Ulusal Kalite Hareketi Proje Sorumlusu KalDer : Bağdat Caddesi 449-4, Suadiye 34740 İstanbul Tel : (0216) 411 00 34-35,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ANTALYA 21 Mart 2003 Zülal Kızıltaş Ulusal Kalite Hareketi Proje Sorumlusu KalDer : Bağdat Caddesi 449-4, Suadiye 34740 İstanbul Tel : (0216) 411 00 34-35,"— Sunum transkripti:

1 ANTALYA 21 Mart 2003 Zülal Kızıltaş Ulusal Kalite Hareketi Proje Sorumlusu KalDer : Bağdat Caddesi 449-4, Suadiye İstanbul Tel : (0216) , Faks : (0216) http : E-posta :

2 Kapsam KalDer Toplam Kalite Yönetimi Mükemmellik Aşamaları Ulusal Kalite Hareketi Kıyaslama Veri Tabanı Kapsam KalDer Toplam Kalite Yönetimi Mükemmellik Aşamaları Ulusal Kalite Hareketi Kıyaslama Veri Tabanı

3 K A L D E R KURULUŞ TARİHİ : 1991 TOPLAM ÜYE SAYISI : 1925 –ASİL ÜYE : 1385 –FAHRİ ÜYE : 491 –ÖĞRENCİ : 49 DESTEKLEYEN KURULUŞ SAYISI : 982 KURULUŞ TARİHİ : 1991 TOPLAM ÜYE SAYISI : 1925 –ASİL ÜYE : 1385 –FAHRİ ÜYE : 491 –ÖĞRENCİ : 49 DESTEKLEYEN KURULUŞ SAYISI : 982

4 MisyonumuzMisyonumuz Ülkemizdeki tüm özel / kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerine dünya çapında kalite seviyesine ulaşmaları ve rekabet güçlerini artırmaları için uygun ortamlar yaratmak.Vizyonumuz Toplam Kalite Yönetiminin ülke bazında yaygın ve etkin kullanımını sağlayarak dünyada örnek ve önder kuruluş olmak. Ülkemizdeki tüm özel / kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum örgütlerine dünya çapında kalite seviyesine ulaşmaları ve rekabet güçlerini artırmaları için uygun ortamlar yaratmak.Vizyonumuz Toplam Kalite Yönetiminin ülke bazında yaygın ve etkin kullanımını sağlayarak dünyada örnek ve önder kuruluş olmak.

5 Ana Faaliyet Alanları

6 BAŞARILARI TANIMA Ulusal Kalite ÖdülüUlusal Kalite Ödülü Yerel Kalite ÖdülleriYerel Kalite Ödülleri Mükemmellik AşamalarıMükemmellik Aşamaları BAŞARILARI TANIMA Ulusal Kalite ÖdülüUlusal Kalite Ödülü Yerel Kalite ÖdülleriYerel Kalite Ödülleri Mükemmellik AşamalarıMükemmellik Aşamaları

7 Ana Faaliyet Alanları BİLİNÇLENDİRME, DENEYİM PAYLAŞIMI Ulusal Kalite KongresiUlusal Kalite Kongresi Sempozyumlar ( Kamu, MAS, Bursa)Sempozyumlar ( Kamu, MAS, Bursa) Kalite Çemb. Paylaşım KonferansıKalite Çemb. Paylaşım Konferansı Yerel Kalite GünleriYerel Kalite Günleri Önce Kalite DergisiÖnce Kalite Dergisi E BültenE Bülten BİLİNÇLENDİRME, DENEYİM PAYLAŞIMI Ulusal Kalite KongresiUlusal Kalite Kongresi Sempozyumlar ( Kamu, MAS, Bursa)Sempozyumlar ( Kamu, MAS, Bursa) Kalite Çemb. Paylaşım KonferansıKalite Çemb. Paylaşım Konferansı Yerel Kalite GünleriYerel Kalite Günleri Önce Kalite DergisiÖnce Kalite Dergisi E BültenE Bülten

8 Ana Faaliyet Alanları BİLGİ VE DENEYİM KAZANDIRMA EğitimlerEğitimler ÇalıştaylarÇalıştaylar Firma ZiyaretleriFirma Ziyaretleri Kıyaslama Grup ProjeleriKıyaslama Grup Projeleri BİLGİ VE DENEYİM KAZANDIRMA EğitimlerEğitimler ÇalıştaylarÇalıştaylar Firma ZiyaretleriFirma Ziyaretleri Kıyaslama Grup ProjeleriKıyaslama Grup Projeleri

9 Ana Faaliyet Alanları BİLGİ ÜRETME Uzmanlık GruplarıUzmanlık Grupları KalDer YayınlarıKalDer Yayınları KalDer Forum DergisiKalDer Forum Dergisi Kıyaslama RaporlarıKıyaslama Raporları TKY Makale YarışmasıTKY Makale Yarışması BİLGİ ÜRETME Uzmanlık GruplarıUzmanlık Grupları KalDer YayınlarıKalDer Yayınları KalDer Forum DergisiKalDer Forum Dergisi Kıyaslama RaporlarıKıyaslama Raporları TKY Makale YarışmasıTKY Makale Yarışması

10 Ana Faaliyet Alanları BİLGİ KAYNAKLARININ SUNUMU KalDer Kalite KütüphanesiKalDer Kalite Kütüphanesi Etkileşimli web sitesiEtkileşimli web sitesi Excellence OneExcellence One KalDer Kıyaslama Veri TabanıKalDer Kıyaslama Veri Tabanı BİLGİ KAYNAKLARININ SUNUMU KalDer Kalite KütüphanesiKalDer Kalite Kütüphanesi Etkileşimli web sitesiEtkileşimli web sitesi Excellence OneExcellence One KalDer Kıyaslama Veri TabanıKalDer Kıyaslama Veri Tabanı

11 Ana Faaliyet Alanları İLETİŞİM ve PAYLAŞIM AĞI OLUŞTURMAİLETİŞİM ve PAYLAŞIM AĞI OLUŞTURMA ŞubelerŞubeler Ulusal Kalite HareketiUlusal Kalite Hareketi EFQM Üyeliği, Ulusal İşbirliği OrtaklığıEFQM Üyeliği, Ulusal İşbirliği Ortaklığı Yerel Kalite OdaklarıYerel Kalite Odakları Kalite ve Yönetim Sistemleri FuarıKalite ve Yönetim Sistemleri Fuarı İLETİŞİM ve PAYLAŞIM AĞI OLUŞTURMAİLETİŞİM ve PAYLAŞIM AĞI OLUŞTURMA ŞubelerŞubeler Ulusal Kalite HareketiUlusal Kalite Hareketi EFQM Üyeliği, Ulusal İşbirliği OrtaklığıEFQM Üyeliği, Ulusal İşbirliği Ortaklığı Yerel Kalite OdaklarıYerel Kalite Odakları Kalite ve Yönetim Sistemleri FuarıKalite ve Yönetim Sistemleri Fuarı

12 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ TKY’nin Tanımı ve Temel Kavramları Mükemmellik Modeli - Özdeğerlendirme Mükemmellik Modeli - Özdeğerlendirme Radar Puanlama Yöntemi Radar Puanlama Yöntemi TKY’nin Tanımı ve Temel Kavramları Mükemmellik Modeli - Özdeğerlendirme Mükemmellik Modeli - Özdeğerlendirme Radar Puanlama Yöntemi Radar Puanlama Yöntemi

13 Toplam Kalite Yönetimi Kuruluşların sürdürülebilir mükemmelliğe ulaşmalarını sağlayacak bir yönetim anlayışıdır.

14 Toplam Kalite Yönetiminin Temel Kavramları Sonuçlara Yönlendirme Müşteri Odaklılık Liderlik ve Amacın Tutarlılığı Süreçler ve Verilerle Yönetim Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Sürekli öğrenme, Yenilikçilik ve İyileştirme İşbirliklerinin Geliştirilmesi Toplumsal Sorumluluk Sonuçlara Yönlendirme Müşteri Odaklılık Liderlik ve Amacın Tutarlılığı Süreçler ve Verilerle Yönetim Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Sürekli öğrenme, Yenilikçilik ve İyileştirme İşbirliklerinin Geliştirilmesi Toplumsal Sorumluluk

15 Sonuçlara Yönlendirme Mükemmellik ilgili tüm paydaşların gereksinimlerinin dengelenmesine ve karşılanmasına bağlıdır (paydaş terimi kuruluştan parasal çıkarı olan hissedarlar kadar kuruluşta çalışanları, müşterileri, tedarikçileri ve genel olarak toplumu da kapsamaktadır). Müşteri Odaklılık Ürün ve hizmet kalitesini en son noktada değerlendirecek olan müşteridir. Müşteri bağlılığını sağlamanın, müşteriyi elde tutmanın ve Pazar payı elde etmenin en iyi yolu mevcut ve potansiyel müşterilerin gereksinimlerine net bir biçimde odaklanabilmektir.

16 Liderlik ve Amacın Tutarlılığı Bir kuruluşun liderlerinin davranışları kuruluş içinde amacın berraklığını, birliğini sağlar ve hem kuruluşun hem de çalışanlarının Mükemmelliğe erişebilecekleri bir ortam yaratır. Süreçler ve Verilerle Yönetim Kuruluşlar, en iyi performanslarını birbiri ile ilişkili tüm faaliyetler anlaşıldığı, sistematik bir biçimde yönetildiği ve işlemleri ve planlanan iyileşmeleri ilgilendiren kararlar paydaşların görüşlerini kapsayan güvenilir bilgilere dayanılarak alındığı zaman gösterirler.

17 Çalışanların Geliştirilmesi ve Katılımı Bir kuruluşun çalışanlarının potansiyelinin tam olarak yaşama geçirilebilmesi için paylaşılan değerler ile bir güven ve yetkelendirme kültürü olması gerekir. Böyle bir ortam herkesin katılımını kolaylaştırır. Sürekli Öğrenme, Yenilikçilik ve İyileştirme Kuruluşun performansı; bilgi birikimi sürekli bir öğrenme, yenilikçilik ve iyileştirme kültürü içinde yönetilirse ve paylaşılırsa, en üst noktasına çıkar.

18 İşbirliklerinin Geliştirilmesi Bir kuruluşun en iyi performansını ortaya koyması işbirliği yaptığı kuruşlara güvene, bilgi birikimin paylaşılmasına ve bütünleşmeye dayalı, karşılıklı yarar sağlayan ilişkiler kurmasına bağlıdır. Toplumsal Sorumluluk Kuruluşun ve çalışanlarının uzun vadeli çıkarlarının korunması etik bir yaklaşımın benimsenmesine, genel olarak toplumun beklentilerinin ve var olan düzenlemelerinin aşılmasına bağlıdır.

19 EFQM Mükemmellik Modeli Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramları’nın yapılandırılmış bir yönetim sistemi biçiminde yaşama geçirilmesinin ifadesidir. Toplam Kalite Yönetimi Temel Kavramları’nın yapılandırılmış bir yönetim sistemi biçiminde yaşama geçirilmesinin ifadesidir.

20 EFQM Mükemmellik Modeli Performansa, Müşterilere, Çalışanlara ve Topluma yansıyan Mükemmel sonuçlar, İşbirlikleri, Kaynaklar ve Süreçler aracılığıyla gerçekleştirilir.

21 EFQM Mükemmellik Modeli Çalışanlarla İlgili Sonuçlar Müşterilerle İlgili Sonuçlar Toplumla İlgili Sonuçlar Politika ve Strateji İşbirlikleri Ve Kaynaklar

22 EFQM Mükemmellik Modeli 9 KRİTER, 32 Alt kriter, 200’den fazla İlgili alan... 9 KRİTER, 32 Alt kriter, 200’den fazla İlgili alan...

23 5e5d 1d GİRDİ KRİTERLERİ LİDERLİK 1 1b 1a 1c ALT KRİTERLER Alt kriter açıklamaları SÜREÇLER 5 Alt kriter açıklamaları 5a 5b 5c “NASIL ?” sorusuna cevap aramaktadır.

24 EFQM Mükemmellik Modeli 4. İŞBİRLİKLERİ VE KAYNAKLAR 4b. Finansal Kaynakların Yönetimi - Finansal kaynakların politika ve stratejiyi destekleyecek şekilde kullanılması - Finansal strateji ve süreçlerin oluşturulması ve uygulanması İŞBİRLİKLERİ VE KAYNAKLAR 4b. Finansal Kaynakların Yönetimi - Finansal kaynakların politika ve stratejiyi destekleyecek şekilde kullanılması - Finansal strateji ve süreçlerin oluşturulması ve uygulanması

25 SONUÇ KRİTERLERİ “NE” elde edildiğini incelemektedir. MÜŞTERİ İLE İLGİLİ SONUÇLAR 6 TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI 9 l Kuruluşun gerçek performansı l Kuruluşun hedefleri ile karşılaştırma l UYGUN YERLERDE l Rakip performansları l Sınıfında “En iyiler” ile karşılaştırma 6a 6b 9a 9b

26 EFQM Mükemmellik Modeli 9. TEMEL PERFORMANS SONÇLARI 9a. Temel Performans Çıktıları – finansal sonuçlar - Bütçenin gerçekleşme düzeyi TEMEL PERFORMANS SONÇLARI 9a. Temel Performans Çıktıları – finansal sonuçlar - Bütçenin gerçekleşme düzeyi

27 ÖZDEĞERLENDİRMEÖZDEĞERLENDİRME Bir kuruluşun faaliyetlerini ve iş sonuçlarını, EFQM Mükemmellik Modelini esas alan bir modelle kıyaslayarak, kapsamlı, sistematik ve düzenli olarak gözden geçirme faaliyetidir.

28 Kurumsal olanakları ve kaynakları kullanma yetkinliği Kurumsal performans düzeyimiz ÖZDEĞERLENDİRME Bulunulan noktayı anlamak (Kuvvetli yönler- İyileştirmeye Açık Alanlar) Gelişim düzeyi ve eğilimler EYLEM PLANLARI EYLEM PLANLARI Kurumsal olanakları ve kaynakları kullanma yetkinliği Kurumsal performans düzeyimiz ÖZDEĞERLENDİRME Bulunulan noktayı anlamak (Kuvvetli yönler- İyileştirmeye Açık Alanlar) Gelişim düzeyi ve eğilimler EYLEM PLANLARI EYLEM PLANLARI ÖZDEĞERLENDİRMEÖZDEĞERLENDİRME

29 Results (sonuçlar), Approach (yaklaşım), Deployment (yayılım), Assessment (değerlendirme), Review ( gözden geçirme) Results (sonuçlar), Approach (yaklaşım), Deployment (yayılım), Assessment (değerlendirme), Review ( gözden geçirme) RADAR - Puanlama Matrisi

30

31 TKY Uygulama Adımları Kurum Kültürünün Anlaşılması Değişim Önceliklerinin Belirlenmesi Kuruluşun Yönünün Belirlenmesi Kuruluşun Yönünün Tüm Organizasyon ile Paylaşılması TKY Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi ve Karşılanması Müşteri Beklentilerinin Yönetimi Kurum Kültürünün Anlaşılması Değişim Önceliklerinin Belirlenmesi Kuruluşun Yönünün Belirlenmesi Kuruluşun Yönünün Tüm Organizasyon ile Paylaşılması TKY Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi ve Karşılanması Müşteri Beklentilerinin Yönetimi

32 TKY Uygulama Adımları İşbirliklerinin Yönetimi İyileştirme Projelerinin Başlatılması, Çalışanların Katılımının Sağlanması Çalışanların Değerlendirilmesi, Tanınması, Takdir Edilmesi Özdeğerlendirmenin Uygulanması İyileştirmelerin Planlanması Planların Uygulanması Kıyaslama Ziyaretlerinin Gerçekleştirilmesi İşbirliklerinin Yönetimi İyileştirme Projelerinin Başlatılması, Çalışanların Katılımının Sağlanması Çalışanların Değerlendirilmesi, Tanınması, Takdir Edilmesi Özdeğerlendirmenin Uygulanması İyileştirmelerin Planlanması Planların Uygulanması Kıyaslama Ziyaretlerinin Gerçekleştirilmesi

33 EFQM MÜKEMMELLİK AŞAMALARI

34 Kuruluşlarda EFQM Mükemmellik Modeli’nın uygulanmasını yaygınlaştırmak Mükemmellik yolculuğuna başlamış kuruluşlara destek vermek Mükemmellik yolculuğuna çıkmış kuruluşların hangi aşamada olduklarını göstermek Her düzeydeki kuruluşun tanınmasını sağlamak Kuruluşlarda EFQM Mükemmellik Modeli’nın uygulanmasını yaygınlaştırmak Mükemmellik yolculuğuna başlamış kuruluşlara destek vermek Mükemmellik yolculuğuna çıkmış kuruluşların hangi aşamada olduklarını göstermek Her düzeydeki kuruluşun tanınmasını sağlamak Programın Amacı

35 Kalite Ödülü Mükemmellikte Yetkinlik Mükemmellikte Kararlılık EFQM Modeli’nin tüm içerigi esas alinir. 75 sayfalik basvuru dokümani 4-8 kisilik Degerlendirme ekibi Uzlasim toplantisi ve saha ziyareti Alt-kriterler bazinda geri bildirim raporu Finalistlik, Basari Ödülü ve Büyük Ödül EFQM Modeli’nin tüm içerigi esas alinir. 51 sayfalik basvuru dokümani kisilik degerlendirme ekibi Uzlasim toplantisi ve saha ziyareti Ana kriterler bazinda geri bildirim raporu 400 puan ve üzerinde tanima Modelin 9 ana kriteri esas alinir. 12 sayfalik bir basvuru dokümani Degerlendirme ve saha ziyareti asamalari Iyilestirme planinin dogrulanmasinin ardindan tanima Özet

36 ULUSAL KALİTE HAREKETİ

37 Amacı: Ülkemizin sağlam temellere sahip yüksek rekabet gücüne erişebilmesi için Toplam Kalite Yönetimi’nin yaygınlık kazanmasını sağlamak. Amacı: Ülkemizin sağlam temellere sahip yüksek rekabet gücüne erişebilmesi için Toplam Kalite Yönetimi’nin yaygınlık kazanmasını sağlamak. Ulusal Kalite Hareketi

38 UKH SÜRECİ İyiniyet Bildirgesi Proje grubuna UKH Eğitimleri Özdeğerlendirme İyileştirme Projeleri İyileştirme Planları Kurumsal Olgunluk Aşamasının Belirlenmesi Rehberlik Desteği

39 Ulusal Kalite Hareketi UKH süreci –Bildirge UKH süreci –Bildirge Kuruluştan beklenenler: Proje ekibi oluşturmak TKY eğitimlerini almak Özdeğerlendirme uygulamak İyileştirme Planını oluşturmak ve uygulamak İyileştirme Planı ve Periyodik Durum Raporlarını KalDer’e göndermek Kuruluştan beklenenler: Proje ekibi oluşturmak TKY eğitimlerini almak Özdeğerlendirme uygulamak İyileştirme Planını oluşturmak ve uygulamak İyileştirme Planı ve Periyodik Durum Raporlarını KalDer’e göndermek

40 KalDer Destekleri Yol Haritasının Oluşturulmasına Katkı Yol Haritasının Oluşturulmasına Katkı Rehberlik Rehberlik Eğitimler Eğitimler Çalıştaylar Çalıştaylar  Kurum Kültürü / Değişim İhtiyacı  Süreç Yönetimi  Stratejik Planlama Kıyaslama Veri Tabanı Kıyaslama Veri Tabanı İlk Özdeğerlendirme çalışmasına Rehber desteği İlk Özdeğerlendirme çalışmasına Rehber desteği Yol Haritasının Oluşturulmasına Katkı Yol Haritasının Oluşturulmasına Katkı Rehberlik Rehberlik Eğitimler Eğitimler Çalıştaylar Çalıştaylar  Kurum Kültürü / Değişim İhtiyacı  Süreç Yönetimi  Stratejik Planlama Kıyaslama Veri Tabanı Kıyaslama Veri Tabanı İlk Özdeğerlendirme çalışmasına Rehber desteği İlk Özdeğerlendirme çalışmasına Rehber desteği

41 Uluslararası kabul gören bir Yönetim Modelini benimsemek, KalDer eşliğinde ilk özdeğerlendirme çalışmasını gerçekleştirmek, Özdeğerlendirme uygulamalarını sürekli iyileştirme çalışmalarının bir aracı olarak etkin olarak kullanmak, Ulusal Kalite Hareketi kapsamındaki faaliyetlerde yer almak. Uluslararası kabul gören bir Yönetim Modelini benimsemek, KalDer eşliğinde ilk özdeğerlendirme çalışmasını gerçekleştirmek, Özdeğerlendirme uygulamalarını sürekli iyileştirme çalışmalarının bir aracı olarak etkin olarak kullanmak, Ulusal Kalite Hareketi kapsamındaki faaliyetlerde yer almak. Kuruluşların Kazanımları

42 ÜSTÜN HİZMET KALİTESİ ÇALIŞANLARIN GELİŞMESİ, MOTİVASYONU, MUTLULUĞU TOPLUMDA SAYGI SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARI... ÜSTÜN HİZMET KALİTESİ ÇALIŞANLARIN GELİŞMESİ, MOTİVASYONU, MUTLULUĞU TOPLUMDA SAYGI SÜRDÜRÜLEBİLİR BAŞARI... Kuruluşların Kazanımları

43 Excellence One

44 Mükemmel Bilgi Avrupa’nın önde gelen kuruluşlarının geliştirdiği “iyi uygulamalara” erişim: Öğrenme Platformu Mükemmeliğe erişmiş kuruluşlardan gelen orijinal yaklaşımlara ve güncel haberlere erişim: Haber Platformu Konularında uzman kişilere direkt erişim: İletişim Platformu

45 Excellence One Öğrenme Platformu Öğrenme Platformu 600 sayfadan fazla kilit yönetim uygulamaları On-line Özdeğerlendirme En iyi kuruluşların uygulamaları 70’den fazla uygulamalı yönetim aracı

46 Eski Bir Afrika Atasözü Her Sabah Afrika’da Bir Aslan Uyanır. Aslan Açlıktan Ölmemek İçin Ceylandan Daha Hızlı Koşması Gerektiğini Çok İyi Bilir. Ceylan ya da Aslan Olmanız Hiç Farketmez, Siz İyisi mi Güneş Doğduğu Zaman Koşmaya Başlayın. Her Sabah Afrika’da Bir Ceylan Uyanır. Ceylan Aslan Tarafından Öldürülüp Yenmemek İçin Koşması Gerektiğini Çok İyi Bilir


"ANTALYA 21 Mart 2003 Zülal Kızıltaş Ulusal Kalite Hareketi Proje Sorumlusu KalDer : Bağdat Caddesi 449-4, Suadiye 34740 İstanbul Tel : (0216) 411 00 34-35," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları