Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ATATÜRK’ÜN DÜŞÜNCE SİSTEMİ ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN GELİŞMELER

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ATATÜRK’ÜN DÜŞÜNCE SİSTEMİ ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN GELİŞMELER"— Sunum transkripti:

1

2 ATATÜRK’ÜN DÜŞÜNCE SİSTEMİ ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN GELİŞMELER
FRANSIZ İHTİLALİ OSMANLI DEVLETİNİN AVRUPANIN GERİSİNDE KALMASI OSMANLI TOPRAKLARININ HIZLA DARALMASI OSMANLI DEVLETİNİN DÜNYADAKİ GELİŞMELERİ TAKİP EDEMEMESİ ÖNEMLİ TÜRK VE YABANCI AYDINLARIN DÜŞÜNCELERİ

3 FRANSIZ İHTİLALİ FRANSIZ İHTİLALİ

4 Fransa İhtilâli bütün dünyaya hürriyet düşüncesini yaymıştır ve bu düşüncenin şimdi de izleri görülmektedir. Ancak o tarihten beri insanlık ilerlemiştir. Türk demokrasisi Fransa İhtilâli’nin açtığı yolu izlemiş, ancak kendisine özgü seçici niteliğiyle yükselmiştir. Çünkü, her millet inkılâbını sosyal çevresinin baskıları ve gereksinimine bağlı olan dahilinde ihtilâl ve inkılâbın oluş zamanına göre yapar. Her zaman ve  her yerde aynı olayın yinelenmesine tanık değil miyiz? Her ne kadar milletlerin ve demokrasilerin ortak çalışmaları gerek ve mümkün ise de, ortak çalışma ancak bir tek amaca, yani barışa yönelmiş ise mümkün ve yararlı olabilir. Bu noktayı anlamayanlar oluşturduğumuz eser konusunda bir düşünce ve karar belirtemezler.

5 OSMANLI DEVLETİNİN AVRUPANIN GERİSİNDE KALMASI
OSMANLI DEVLETİ 18.YY DA AVRUPANIN GERİSİNDE KALDIĞINI KABUL ETMİŞTİR. AVRUPAYI YAKLAMAK İÇİN BATILI TARZDA YENİLİKLER YAPILSA DA İSTENİLEN SONUÇ ALINAMAMIŞTIR. BU ORTAMDA AYDINLAR AVRUPADA BENİMSENEN “MEŞRUTİYET” YÖNETİMİNİN OSMANLIDA UYGULANMASININ DEVLETİ KURTARACAĞINI SAVUNMUŞTUR. ANCAK MEŞRUTİYETE GEÇİŞ DE OSMANLIYI PARÇALANMAKTAN KURTARAMAMIŞTIR. MEŞRUTİYET KİM ZAMANINDA, NE ZAMAN İLAN EDİLDİ?

6 OSMANLI TOPRAKLARININ HIZLA DARALMASI
OSMANLI DEVLETİ YILLARINDA RUSYA İLE YAPTIĞI SAVAŞTA BALKANLARIN ÇOĞUNU KAYBETMİŞTİ. RUSYA ERMENİLERİ VE BALKANLARDA Kİ DEVLETLERİ KIŞKIRTIRKEN, İNGİLTERE DE OSMANLI TOPRAĞI OLAN MISIRI İŞGAL ETMİŞTİ. TRABLUSGARP SAVAŞI AFRİKA’DA,BALKAN SAVAŞLARI BALKANLAR’DA OSMANLININ SINIRLARININ DARALMASINA NEDEN OLMUŞTUR. AVRUPALI DEVLETLERİN OSMANLI TOPRAKLARINA SALDIRMASI NEYİN SONUCUDUR?

7 OSMANLI DEVLETİ’NİN DÜNYADAKİ GELİŞMELERİ TAKİP EDEMEMESİ
BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK GELİŞMELERİ TAKİP EDEMEMESİ KAPİTÜLASYONLAR NEDENİYLE SANAYİSİNİN GELİŞEMEMESİ DIŞ BORÇLARI ÖDEYEMEMESİ SAVAŞLARDA YENİLMESİ İYİCE ZAYIFLAMASINA NEDEN OLMUŞTUR.

8 ÖNEMLİ TÜRK VE YABANCI AYDINLARIN DÜŞÜNCELERİ
NAMIK KEMAL ZİYA GÖKALP TEVFİK FİKRET JAN JAK RUSSO VOLTER

9 NAMIK KEMAL 21 Aralık 1840’ta Tekirdağ’da doğdu, 2 Aralık 1888’de Sakız Adası’nda öldü. Asıl adı Mehmed Kemal. Namık adını ona şair Eşref Paşa verdi. Vatan Şairi" diye de isimlendirildi. Tiyatroya özel bir önem verdi, altı oyun yazdı. Bir yurtseverlik ve kahramanlık oyunu olan Vatan Yahut Silistre, Avrupa’da da ilgi uyandırdı ve beş dile çevrildi. Döneminin hemen hemen bütün yenilik yanlısı ve ilerici gazetelerinde yazıları yayınlandı. Siyasal ve toplumsal sorunlardan edebiyat, sanat, dil ve kültür konularına dek çok çeşitli alanlarda yazdığı makalelerin sayısı 500 kadar.

10 ZİYA GÖKALP 23 Mart 1876’da Diyarbakır’da doğdu. 25 Ekim 1924’te İstanbul’da yaşamını yitirdi. Asıl ismi Mehmet Ziya. Düşüncesinin temelinde, Türk toplumunun kendine özgü ahlaki ve kültürel değerleriyle, Batı'dan aldığı bazı değerleri kaynaştırarak bir senteze ulaşma çabası yatıyordu. "Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak" diye özetlediği bu yaklaşımın kültürel öğesi Türkçülük, ahlaki öğesi de İslamcılıktı. Uluslararası kültürün yapıcı öğesinin ulusal kültürler olduğunu savundu. Toplumsal ve siyasi görüşlerini anlattığı sayısız makale yazdı. "Türkçülük" düşüncesini sistemleştirdi.

11 TEVFİK FİKRET 24 Aralık 1867'de İstanbul'da doğdu. Asıl adı Mehmet Tevfik'tir. 1888'de Galatasaray Sultanisi'ni birincilikle bitirdi ve yine aynı lisede öğretmenlik yaptı. Toplumcu ve vatancı Türk şairidir. Yurt ve millet sevgilerini dile getiren şiirler yazdı. Haluk’un Defteri adlı kitabında oğlu Haluk’un kişiliğinde ,istediği neslin özelliklerini, onlara verdiği öğütleri anlattı.

12 JAN JAK RUSSO Jean Jacques Rousseau
(28 Haziran, Temmuz, 1778) tarihleri arasında yaşamış Fransız felsefeci, yazar, politika teorisyeni. Jean Jacques Rousseau insan doğasına ilişkin çözümlemesiyle, insanın özü itibariyle iyi ol­duğuna ilişkin görüşü ve toplumsal sözleşme öğretisiyle ün kazanmış olan ünlü Fransız düşünür. Monarşiye karşı halk iradesini savunmuştur. Toplum hayatının yeniden düzenlenmesinden yanaydı. Toplumdaki fertlerin eşit olmasını istiyordu. Mutlak demokrasi taraftarıydı. Milli egemenliği savunan bir cumhuriyetçi idi.

13 VOLTAİRE Voltaire 21 Kasım 1694'te Paris'te doğdu. Asıl adı François-Marie Arouet'dir. Fransız devrimi ve Aydınlanma hareketine büyük katkısı olmuştur. Din ve ifade özgürlüklerinin yanı sıra, insan hakları konusundaki düşünceleri ve felsefi yazınları ile ünlenmiştir. Eserlerinde Kilise dogmaları ve döneminin Fransız müesseselerini yoğun olarak hicvetmiştir. Zamanın en etkili isimlerinden biri olarak tanınır.

14 ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİNİN OLUŞMASINDA;
ATATÜRK’ÜN YAŞADIĞI DÖNEMDEKİ OLAYLARI AKICI BİR BAKIŞ AÇISIYLA DEĞERLENDİRMESİ,TARİH BİLİNCİ İLE DEĞERLENDİRMESİ ÜLKENİN İÇİNDE BULUNDUĞU SİYASİ,ASKERİ, EKONOMİK VE KÜLTÜREL DURUM İLE YÖNETİMİN OLAYLAR KARŞISINDAKİ YETERSİZLİĞİ ETKİLİ OLMUŞTUR....


"ATATÜRK’ÜN DÜŞÜNCE SİSTEMİ ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN GELİŞMELER" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları