Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YEREL ZİNCİRLER BULUŞUYOR 2014

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YEREL ZİNCİRLER BULUŞUYOR 2014"— Sunum transkripti:

1 YEREL ZİNCİRLER BULUŞUYOR 2014
En İyi Promosyon Yöneticisi Projesi Grup Hatipoğlu Aziz Kavak

2 Özet Proje Adı: En İyi Promosyon Yönetimi
Proje Başlangıç Tarihi : Proje Bitiş Tarihi : Proje Sonuç: Sürdürülebilir karlılık Grup Hatipoğlu Gıda San. Tic. Ltd. Şti AZİZ KAVAK &

3 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması
Mağazaların yerleşim planlarının çıkartılması Mağazaların promosyon alanlarının belirlenmesi Promosyon alanlarının kategorilere dağılımı Kategorilerin firmalara göre dağılımları Mağazalarla paylaşımı ve uygulaması İş sonuçlarına katkısı

4 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması
Mağazaların yerleşim planlarının çıkartılması Mağazaların promosyon alanlarının belirlenmesi

5 GRUP HATİPOĞLU - KİPTAŞ MAĞAZA (1400 M2)
Mağazaların yerleşim planları ve promosyon alanların belirlenmesi MERDİVEN ASANSÖR ASKILIK BÖCEK İLAÇ ÜÇG.PEYN. KR.PEYNİR B.PEYNİR KAŞAR T.YAĞ MARGARİN EKMEKLER K.YEMİŞ TEM PERWOL DETERJAN SÜTLÜK SEPET İÇECEK BAKLİYAT TEŞHİR DOLAP TEŞHİR DETERJAN MEY.YOĞURT ET ÜRÜNLERİ YUMURTA 16 15 AMPULLER HAY.MAMA 14 13 ODA KOKU SÜTLER SODA GAZLI İÇECEKLER UNLAR KAPALI BAKLİYAT NİŞASTA ÇORBALAR BEBEK MAMA K.YEM. PLASTİK ÜRÜNLER TENCERE BEZ SIVI SABUN PEÇETE TUVALET KAĞIT YUMUŞATICI HİJYENİK PEDLER TURŞU ŞRKÜTERİ MEYVE SULARI CİPS ZEYTİN PUDING KAĞIT HAVLU BL.SÜNGER TAVA PEYNİR KATI SAB. TUZ PİKNİK CAMSİL 8 SU 9 10 P.BAHÇE WC KOKU 11 12 ÇEÇİL K.MAK DUŞ JEL 7 6 BİTKİ ÇAY INSERT BAN-MUT. 5 4 C.TURKA HELVA KONSERVE SIVI YAĞ MAKARNA N.CAFE ÇAY BİSKÜVİ PAŞABAHÇE EL DET. YÜZ.TEM. BEBEK BEZ HAS. BEZ AĞIZ BAKIM ŞAMPUAN + SAÇ KREM SALÇA BAL+PKMZ POŞ ÇAY PEPSİ REÇL BUL.MK.DET. Ç.SUYU SİR+LİM COLA ÇOKOKREM ŞEKER KIRMIZI ET (KASAP) KASAP KTÇ+MYNZ LEKE ÇIK ÇİKOLATA ÜLK.ÇİK. 1 2 3 KREM/KOL TON-MISIR KİNDER/MİLKA ETİ/NESTLE ÇOCUK ŞAMP. TEŞHİR 17 BUL.ELDİVEN SAÇ BOYASI BZD,ÇÖP POŞET+FIRIN ISLAK HAVLU ALGİDA KASA 5 KASA 4 KASA 3 KASA 2 KASA 1 BEYAZ ET (KASAP) AĞDA PAMUK PRF+DEO SİGARA DOLAPLAR MANAV GOLF S.FRESH PINAR STAND GILLETTE DANIŞMA KAFETERYA KİTAPLIK OYUN MAĞAZA GİRİŞİ GAZE CAK TE/DERGİ MANAV TEZGAHI MARKET ARABALARI MAĞAZA DIŞI GRUP HATİPOĞLU - KİPTAŞ MAĞAZA (1400 M2) Kiptaş Mağazası

6 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması
Promosyon alanlarının kategorilere dağılımı

7 Promosyon alanlarının kategorilere dağılımı
GONDOL BAŞI KİRALAMA 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 A ASYAPARK d AZ g İ K AY P MALTEPE IHLAMURKUYU TAŞDELEN KİPTAŞ B GÜZELYALI Z.EVLER 1(NİL) ÜMRANİYE-1 KÜÇÜKYALI ÇAKMAK KÜÇÜKKÖY ATAKENT YAVUZTÜRK ÖRNEK BULGURLU SULTANBEYLİ MALTEPE-2 SOĞANLIK SANTRAL ŞAHİNBEY C Z.EVLER 2 TÜLİN K.KARABEKİR İ-AY DUDULLU İÇERENKÖY ÜNALAN BAĞCILAR-2 CEVİZLİ KAYIŞDAĞI KÜÇÜKSU 240 PROMOSYON Alanı Gıda grubu Deterjan&kağıt Nonfood

8 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması
Kategorilerin firmalara göre dağılımları

9 Kategorilerin firmalara göre dağılımları
GONDOL BAŞI KİRALAMA 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 A ASYAPARK AZ MALTEPE IHLAMURKUYU TAŞDELEN 4M2 KİPTAŞ B FİKİRTEPE Z.EVLER 1(NİL) ÜMRANİYE-1 KÜÇÜKYALI ÇAKMAK KÜÇÜKKÖY ATAKENT YAVUZTÜRK ÖRNEK BULGURLU SULTANBEYLİ MALTEPE-2 SOĞANLIK SANTRAL ŞAHİNBEY C Z.EVLER 2 TÜLİN K.KARABEKİR DUDULLU İÇERENKÖY ÜNALAN BAĞCILAR-2 CEVİZLİ KAYIŞDAĞI KÜÇÜKSU GÜZELYALI 79 PROMOSYON Alanı Procter HAYAT KİMYA BENCKİSER ASTEL COLGATE&PAL ÜNİLEVER HENKEL j.wax sezonluk

10 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması
İş sonuçlarına katkısı

11 İŞ SONUÇLARINA KATKISI
Mağaza içi (innovation) değişiklik ve yenilik Sirkülasyonun artması Mağaza içi canlılık Tüketici alışkanlıklarının farklılaşması Üretici firma cirosuna etkisi Mağaza Ciroların artmasına etkisi Promosyon alanlarına satılabilecek uygun ürünleri çıkartmak,yenilemek ve takip etmek açısından da çok etkilidir. Karlılığa en büyük etken Rol’u oynamaktadır.

12 YAPILAN PROMOSYON TEŞHİRLERİ

13 FİRMALARA ETKİSİ Ciroların artması ve pazar paylarının yükselmesi
Yeni ürünlerin sergilenmesi ve hareketinin izlenmesi Aksiyonların yere göre ve satışa göre planlanması Özel gondol giydirmesi yapıp ,bu noktalarda satış destek elemanları bulundurması.

14 FİRMALARA ETKİSİ 2012 yılında teşhir alanlarını kiralamadan çalışan firmaların ,2013 yılında aldıkları tehir alanları ile gerçekleşen büyümeleri: (kendi kategorileri içinde) 16 gondol kiralayan Türk Henkel firmasının büyüme oranı: yılında kasa çıkışlarına göre % 24 net büyüme! Colgate &Palmolive % büyürken Procter&Gamble firması % büyüme gerçekleştirmiştir.

15 Sadece deterjan,kağıt grubundan promosyon alanı alan firma sayısı : 8
İŞ SONUÇLARINA KATKISI Sadece deterjan,kağıt grubundan promosyon alanı alan firma sayısı : 8 Kiralanan promosyon alanı sayısı: 78 Kiralanan promosyon alanı bedeli firmaya ve mağazanın içerisindeki yere ve konuma göre değer biçilmekte olup ortalama adet bedeli 300 TL’dir 78x300X12= tl yıllık promosyon alanı bedeli Bu kategorinin sadece yıllık cirosunun 36 milyon tl olduğunu düşünürsek, kendi kategorisinin toplamının içinde yaklaşık % 1 ek promosyon karlılığı sağlar Promosyon alanı sayısının 240 olduğunu düşünürsek yılda TL toplar

16 SÜRDÜRÜLEBİLİR KARLILIK
Mağazalarımızın her m2 nin ne kadar önemli olduğunu, Her m2 nin verimli kullanıldığında sürdürülebilir kar ve yenilik getirisinin olduğunu, Yapılabilecek en iyi promosyonun teşhir alanlarının yıl buyunca sürekli verimli bir şekilde kullanılmasından geçtiğini, önemle bilgilerinize arz ederim.

17 TEŞEKKÜRLER


"YEREL ZİNCİRLER BULUŞUYOR 2014" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları