Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

En İyi Promosyon Yöneticisi Projesi Grup Hatipoğlu Aziz Kavak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "En İyi Promosyon Yöneticisi Projesi Grup Hatipoğlu Aziz Kavak."— Sunum transkripti:

1 En İyi Promosyon Yöneticisi Projesi Grup Hatipoğlu Aziz Kavak

2 Proje Adı: En İyi Promosyon Yönetimi Proje Başlangıç Tarihi : Proje Bitiş Tarihi : P roje Sonuç: Sürdürülebilir karlılık Grup Hatipoğlu Gıda San. Tic. Ltd. Şti AZİZ KAVAK & Özet

3 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması 1. Mağazaların yerleşim planlarının çıkartılması 2. Mağazaların promosyon alanlarının belirlenmesi 3. Promosyon alanlarının kategorilere dağılımı 4. Kategorilerin firmalara göre dağılımları 5. Mağazalarla paylaşımı ve uygulaması 6. İş sonuçlarına katkısı

4 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması 1. Mağazaların yerleşim planlarının çıkartılması 2. Mağazaların promosyon alanlarının belirlenmesi

5 MERDİVENASANSÖR ASKILIK BÖCEK İLAÇ ÜÇG.PEYN. KR.PEYNİRB.PEYNİRKAŞART.YAĞMARGARİN EKMEKLER K.YEMİŞ TEM PERWOL DETERJAN SÜTLÜK SEPET İÇECEK SÜTLÜK BAKLİYAT DETERJAN TEŞHİR DOLAP TEŞHİR DETERJAN MEY.YOĞURT ET ÜRÜNLERİ YUMURTA AMPULLER HAY.MAMA ODA KOKU SÜTLER SODA GAZLI İÇECEKLER UNLAR KAPALI BAKLİYAT NİŞASTA ÇORBALAR BEBEK MAMA K.YEM. PLASTİK ÜRÜNLER TENCERE BEZ SIVI SABUN PEÇETE TUVALET KAĞIT YUMUŞATICI HİJYENİK PEDLER TURŞU ŞRKÜTERİ MEYVE SULARI CİPS ZEYTİN PUDING KAĞIT HAVLU BL.SÜNGER TAVA PEYNİR KATI SAB. TUZ PİKNİK CAMSİL 8 SU 9 10 P.BAHÇE WC KOKU ÇEÇİL K.MAK DUŞ JEL T.YAĞ 7 6 BİTKİ ÇAY INSERT P.BAHÇE BAN-MUT. 5 4 KAŞAR C.TURKA HELVA KONSERVE SIVI YAĞ MAKARNA N.CAFE ÇAY BİSKÜVİ PAŞABAHÇE EL DET. YÜZ.TEM. BEBEK BEZ HAS. BEZ AĞIZ BAKIM ŞAMPUAN + SAÇ KREM SALÇA ET ÜRÜNLERİ BAL+PKMZ POŞ ÇAY PEPSİ SALÇA BEBEK BEZ REÇL TURŞU BUL.MK.DET. Ç.SUYU SİR+LİM COLA ÇOKOKREM ŞEKER KIRMIZI ET (KASAP) KASAP KTÇ+MYNZ LEKE ÇIK KONSERVE ÇİKOLATA ÜLK.ÇİK KREM/KOL TON-MISIR KİNDER/MİLKA ETİ/NESTLE ÇOCUK ŞAMP. TEŞHİR SEPET TEŞHİR 17 BUL.ELDİVEN SAÇ BOYASI BZD,ÇÖP POŞET+FIRIN ISLAK HAVLU ALGİDA TEŞHİR KASA 5 KASA 4 KASA 3 KASA 2 KASA 1 ALGİDA TEŞHİR BEYAZ ET (KASAP) ALGİDA AĞDA PAMUK TEŞHİR PRF+DEO SİGARA DOLAPLAR MANAV COLAPEPSİGOLFS.FRESH PINAR STAND GILLETTE DANIŞMA KAFETERYA KİTAPLIK OYUN MAĞAZA GİRİŞİ GAZE CAK TE/DERGİ MANAV TEZGAHI MARKET ARABALARI MANAV MANAV TEZGAHI MAĞAZA DIŞI MANAV MANAV TEZGAHI GRUP HATİPOĞLU - KİPTAŞ MAĞAZA (1400 M2) Kiptaş Mağazası Mağazaların yerleşim planları ve promosyon alanların belirlenmesi

6 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması 3. Promosyon alanlarının kategorilere dağılımı

7 GONDOL BAŞI KİRALAMA A ASYAPARK dAZgg g gg İİ K İAYİİİİPPPPPİİİİ MALTEPE gAZgg g gg gAYKİİ IHLAMURKUYU gAZgg İİİİAY TAŞDELEN gAZggİggg KİPTAŞ gAZ ggggg ggg B GÜZELYALI AZgggİİİAY Z.EVLER 1(NİL) gAZ İ ÜMRANİYE-1 gAZİİK KÜÇÜKYALI AZ ggggg ÇAKMAK gAZİİ KÜÇÜKKÖY gggAZ ATAKENT AZg gg gggg g gİİİİİK YAVUZTÜRK gİİAY ÖRNEK BULGURLU AZ gggg SULTANBEYLİ MALTEPE-2 AZgggKİ SOĞANLIK AZ g gggİİİ SANTRAL AZgg ggİİAY ŞAHİNBEY AZ C Z.EVLER 2 TÜLİN AZ ggg K.KARABEKİR ggİ-AYİdAZ DUDULLU g İÇERENKÖY d ÜNALAN BAĞCILAR-2 ddddd CEVİZLİ gggİİKddİİ KAYIŞDAĞI dgAYİİİ KÜÇÜKSU gggİ GÜZELYALI gİİd 240 PROMOSYON Alanı Gıda grubu Deterjan&kağıt Nonfood Promosyon alanlarının kategorilere dağılımı

8 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması 4. Kategorilerin firmalara göre dağılımları

9 GONDOL BAŞI KİRALAMA A ASYAPARKAZ MALTEPE AZ IHLAMURKUYU AZ TAŞDELEN4M2AZ KİPTAŞ AZ B FİKİRTEPEAZ Z.EVLER 1(NİL) AZ ÜMRANİYE-1 AZ KÜÇÜKYALIAZ ÇAKMAK AZ KÜÇÜKKÖY AZ ATAKENTAZ YAVUZTÜRK 15 ÖRNEK BULGURLUAZ 12 SULTANBEYLİ MALTEPE-2AZ 5 SOĞANLIKAZ SANTRALAZ 16 ŞAHİNBEYAZ C Z.EVLER 2 TÜLİNAZ 16 K.KARABEKİR AZ DUDULLU 6 İÇERENKÖYAZ ÜNALAN 7 BAĞCILAR-2AZ CEVİZLİ AZ 1 KAYIŞDAĞIAZ KÜÇÜKSU GÜZELYALI AZ 79 PROMOSYON Alanı HAYAT KİMYA ASTEL ÜNİLEVER j.wax sezonluk Procter BENCKİSER COLGATE&PAL HENKEL Kategorilerin firmalara göre dağılımları

10 Promosyon Alanları ve Yıllık Kiralanması 6. İş sonuçlarına katkısı

11 İŞ SONUÇLARINA KATKISI Mağaza içi (innovation) değişiklik ve yenilik Sirkülasyonun artması Mağaza içi canlılık Tüketici alışkanlıklarının farklılaşması Üretici firma cirosuna etkisi Mağaza Ciroların artmasına etkisi Promosyon alanlarına satılabilecek uygun ürünleri çıkartmak,yenilemek ve takip etmek açısından da çok etkilidir. Karlılığa en büyük etken Rol’u oynamaktadır.

12 YAPILAN PROMOSYON TEŞHİRLERİ

13 FİRMALARA ETKİSİ Ciroların artması ve pazar paylarının yükselmesi Yeni ürünlerin sergilenmesi ve hareketinin izlenmesi Aksiyonların yere göre ve satışa göre planlanması Özel gondol giydirmesi yapıp,bu noktalarda satış destek elemanları bulundurması.

14 2012 yılında teşhir alanlarını kiralamadan çalışan firmaların,2013 yılında aldıkları tehir alanları ile gerçekleşen büyümeleri: (kendi kategorileri içinde) gondol kiralayan Türk Henkel firmasının büyüme oranı: 2013 yılında kasa çıkışlarına göre % 24 net büyüme! 2. Colgate &Palmolive % büyürken 3. Procter&Gamble firması % büyüme gerçekleştirmiştir. FİRMALARA ETKİSİ

15 Sadece deterjan,kağıt grubundan promosyon alanı alan firma sayısı : 8 Kiralanan promosyon alanı sayısı: 78 Kiralanan promosyon alanı bedeli firmaya ve mağazanın içerisindeki yere ve konuma göre değer biçilmekte olup ortalama adet bedeli 300 TL’dir 78x300X12= tl yıllık promosyon alanı bedeli Bu kategorinin sadece yıllık cirosunun 36 milyon tl olduğunu düşünürsek, kendi kategorisinin toplamının içinde yaklaşık % 1 ek promosyon karlılığı sağlar Promosyon alanı sayısının 240 olduğunu düşünürsek yılda TL toplar İŞ SONUÇLARINA KATKISI

16 Mağazalarımızın her m 2 nin ne kadar önemli olduğunu, Her m2 nin verimli kullanıldığında sürdürülebilir kar ve yenilik getirisinin olduğunu, Yapılabilecek en iyi promosyonun teşhir alanlarının yıl buyunca sürekli verimli bir şekilde kullanılmasından geçtiğini, önemle bilgilerinize arz ederim. SÜRDÜRÜLEBİLİR KARLILIK

17 TEŞEKKÜRLER


"En İyi Promosyon Yöneticisi Projesi Grup Hatipoğlu Aziz Kavak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları