Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEner Adivar Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
Ç.Ü Mühendislik Mimarlık Fakültesi Fakülte Misyonu Ülkemiz ihtiyaçları doğrultusunda, kuramsal ve deneysel bilgiler ile donatılmış, iletişim teknolojilerini tamamıyla özümsemiş mühendisler yetiştirmek, Hem ülkemiz ihtiyaçları gözetilerek, hem de global gelişmeler doğrultusunda araştırma faaliyetleri yürütmek, Bölge ihtiyaçlarına yönelik mühendislik hizmetleri sunmaktır.
3
Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, 1979-1980 öğretim yılında İnşaat ve Makina Mühendisliği Bölümleriyle eğitim-öğretim faaliyetlerine başlamıştır. 1982 yılında da Temel Bilimler Fakültesi bünyesinde kurulmuş olan Yerbilimleri Bölümü Jeoloji Mühendisliği Bölümü adı altında Fakülte bünyesine dahil edilmiştir. 1987 yılında Elektrik-Elektronik Mühendisliği, 1989 yılında Mimarlık, 1990 yılında Maden ve Tekstil Mühendisliği, 1992 yılında Endüstri ve Çevre Mühendisliği, 2003 yılında Bilgisayar Mühendisliği, 2008 yılında da Otomotiv Mühendisliği ve 2009 yılında da Biyomedikal Mühendisliği Bölümleri kurulmuştur.
4
Fakültemizde tüm Bölümlerde lisans ve yüksek lisans öğretimi (Otomotiv Mühendisliği hariç), Makina, İnşaat, Jeoloji, Elektrik-Elektronik, Maden, Tekstil, Endüstri ve Çevre Mühendisliği Bölümlerinde ise doktora öğretimi sürdürülmektedir. Bunun yanı sıra, Makina, İnşaat, Jeoloji, Elektrik-Elektronik, Bilgisayar, Mimarlık, Maden, Tekstil ve Çevre Mühendisliği Bölümlerinde ikinci öğretim, Makine Mühendisliği Anabilim Dalı ve Mühendislik ve Teknoloji Yönetimi Anabilim Dalı’nda ise tezsiz ikinci öğretim yüksek lisans programları yürütülmektedir.
5
Mühendislik-Mimarlık Fakültesi, Üniversitemizin en çok öğrenci alan fakültelerinin başında gelmektedir. 2010-2011 eğitim öğretim yılında Lisans Eğitimi toplam öğrenci sayısı 5261’dir.
6
Erasmus programı kapsamında Fakültemize gelen yabancı öğrenciler:
7
Erasmus programı kapsamında Fakültemizden Yurt Dışındaki Üniversitelere giden öğrenciler;
8
Profesör40 Doçent32 Yardımcı Doçent26 TOPLAM ÖĞRETİM ÜYESİ98 Öğretim Görevlisi19 Uzman3 Araştırma Görevlisi11 (Dekanlık Kadrosu) Araştırma Görevlisi43 (Fen Bilimleri Enstitüsü Kadrosu) Araştırma Görevlisi (35.madde) 19
9
ProfesörDoçentYardımcı Doçent Öğretim Görevlisi UzmanAraştırma Görevlisi ( DEKANLIK ) Araştırma Görevlisi ( FEN BİLİMLERİ ) Araştırma Görevlisi ( 35.MADDE ) Bilgisayar1561 Çevre25221262 Elektrik-Elektronik345173 Endüstri1225112 İnşaat881145 Jeoloji933151 Maden441231 Makina102135+4 ( Otm ) 4 Mimarlık114414 Tekstil2221231 TOPLAM403226193114319
10
BÖLÜM 2008 YILI2009 YILI MAKALE SAYISI ÖĞRETİM ÜYESİ SAYISIMAKALE/ÖĞR.ÜYE. MAKALE SAYISI ÖĞRETİM ÜYESİ SAYISIMAKALE/ÖĞR.ÜYE. İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ 16170,9431171,82 MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ 12140,8621131,62 TEKSTİL MÜHENDİSLİĞİ 460,67961,50 BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ250,40961,50 ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ 541,2554 MADEN MÜHENDİSLİĞİ 1992,1111101,10 ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ1091,119110,82 JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ 14170,8211160,69 ELEKTRİK_ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ 8120,673110,27 MİMARLIK 360,50160,17 2008 ve 2009 Yılları ISI Web of Science Veri Tabanında Taranan Tam Makaleler (Full Article)
12
İşbirliği Yapılan Kuruluşlar Adana Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi TEMSA Global Sanayi ve Ticaret A.Ş.
13
Adana Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi Tekstil Mühendisiği Bölümü ile Türk Tekstil Vakfı Tarafından Adana da kurulan Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi arasında sağlanan işbirliği kapsamında, Staj, Yüksek Lisans ve Doktora çalışmalarında Merkezin sahip olduğu labaratuar ve atölye olanakları kullanılmaktadır.
14
TEMSA Glabal Sanayi ve Ticaret A.Ş. Makine Mühendisliği bünyesinde açılmış olan Otomotiv Mühendisliği Bölümü Lisans ve Yüksek Lisans programları ile Ar-Ge çalışmaları kapsamına giren konularda TEMSA ile işbirliği protokolu bulunmaktadır.
15
TEMSA Glabal Sanayi ve Ticaret A.Ş. Bu protokol kapsamında yapılması planlanan çalışmalar; Teknolojik araştırma geliştirme proje çalışmaları Deney yeteneği kazandıracak altyapı çalışmaları. Rutin deneylerin yapılması Öğretim üyelerinin kuruluşta yapacakları danışmanlık faaliyetleri Lisansüstü öğrencilerin tezlerini kuruluş ile işbirliği içinde yapmaları. Lisans öğrencilerinin staj, proje ve bitirme tezlerini kuruluş ile işbirliği halinde yapmaları Üniversite ile kuruluş arasında karşılıklı eğitim seminer, konferans ve tanıtım etkinlikleri.
16
TEMSA Glabal Sanayi ve Ticaret A.Ş. Kuruluşun sağlayacağı katkılar; Kuruluş alt yapının oluşumu için imkanları ölçüsünde maddi destek sağlayacak. Ders verebilecek düzeydeki teknik elemanlar, istenildiği takdirde bu programda ders vermek amacıyla görevlendirilecek. Öğrencilerin 7 ve 8. yarıyıl eğitimlerini fabrika alanı içerisindeki eğitim tesislerinde yapmaları sağlanacak Kuruluşun ihtiyaçları da dikkate alınarak konusu belirlenen tezler süresince ilgili tez çalışmaları için gerekli alet, cihaz ve donanım kuruluş tarafından temin edilecektir. Kuruluş eleman ihtiyacını öncelikli olarak otomotiv mühendisliği programından mezun olan lisans ve yüksek lisans öğrencilerinden karşılamaya özen gösterilecektir.
17
2010 YILI ÖSYS TABAN PUANLARI ve TÜRKİYE SIRALAMALARI Ç.Ü. Mühendislik Mimarlık Fakültesi
38
Eğitim Alanları (Derslikler) Eğitim AlanıKapasitesi 0–50 Kapasitesi 51–75 Kapasitesi 76–100 Kapasitesi 101–150 Kapasitesi 151–250 Kapasitesi 251–Üzeri Amfi-2---- Sınıf2254--- Bilgisayar Lab.13----- Diğer Lab.24-2--- Toplam5976--- Toplantı – Konferans Salonları Kapasitesi 0–50 Kapasitesi 51–75 Kapasitesi 76–100 Kapasitesi 101–150 Kapasitesi 151–250 Kapasitesi 251–Üzeri Toplantı Salonu 9----- Konferans Salonu 41---- Toplam131----
39
Hizmet Alanları Akademik Personel Hizmet Alanları Sayısı (Adet) Alanı (m2) Kullanan Sayısı (Kişi) Çalışma Odası15510.800178 Toplam15510.800178 İdari Personel Hizmet Alanları Sayısı (Adet) Alanı (m2) Kullanan Sayısı Servis2672029 Çalışma Odası1548015 Toplam41120044
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.