Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ 2013. TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ diğer Mühendislik Fakültelerinden temelde üç farklı özelliği ile ayrılarak yapılandırılan.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ 2013. TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ diğer Mühendislik Fakültelerinden temelde üç farklı özelliği ile ayrılarak yapılandırılan."— Sunum transkripti:

1 TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ 2013

2 TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ diğer Mühendislik Fakültelerinden temelde üç farklı özelliği ile ayrılarak yapılandırılan yeni bir mühendislik fakültesidir. Teknoloji Fakülteleri, ülkemizdeki Mesleki ve Teknik Eğitimin güçlendirilmesi amacıyla tarihinde kurulan ve diğer Mühendislik Fakültelerinden temelde üç farklı özelliği ile ayrılarak yapılandırılan yeni bir mühendislik fakültesidir. Henüz yeni kurulmasına rağmen şimdiden uyguladığı model ile ülkemiz Mühendislik Eğitimine yeni bir boyut ve dinamizm katmaya başlamıştır.

3 TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ anabilim dalı seviyesinde spesifik alanlarda Birinci farkımız, Teknoloji Fakülteleri olabildiğince anabilim dalı seviyesinde spesifik alanlarda eğitim vermektedirler. sektörün alanında uzmanlaşmış mühendis ihtiyacı Örneğin Makine Mühendisliği bölümü yerine Makine İmalat Mühendisliği, Makine Enerji Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği yerine Yazılım Mühendisliği gibi bölümler açılmaktadır. Böylece sektörün alanında uzmanlaşmış mühendis ihtiyacı daha çabuk karşılanması amaçlanmıştır.

4 TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ her bölümün kontenjanının üçte biri MTOK(Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları) İkinci farkımız, her bölümün kontenjanının üçte biri MTOK(Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları) mezunlarından Teknoloji Fakültesini tercih etmek isteyen öğrenciler için ayrılmaktadır. mesleki ve teknik eğitimin ortaöğretim altyapısına Bu öğrencilerimiz iki yarıyıllık bilimsel hazırlık sonrası mühendislik müfredatına başlatılmaktadırlar. Böylece mesleki ve teknik eğitimin ortaöğretim altyapısına da önemli ölçüde destek verilmiş olunmaktadır.

5 TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ işyeri eğitimi Üçüncü farkımız, öğrencilerimiz 72 günlük yaz stajına ilave olarak, 8 yarıyıllık mühendislik eğitiminin 7. yarıyılını sektöründe lider, örnek, yönlendirici, Ar-Ge ve eğitim altyapılarını oluşturmuş firmalarda “işyeri eğitimi” adı altında, müfredatı planlanmış bir program ile geçireceklerdir. sektörü, yapacakları işleri ve iş ortamlarını tanımalarını sağlayacağı uzmanlaşacakları alanlara karar vermelerinde İşyeri eğitiminin, öğrencilerin mezun olmadan sektörü, yapacakları işleri ve iş ortamlarını tanımalarını sağlayacağı ayrıca, uzmanlaşacakları alanlara karar vermelerinde yardımcı olacağı düşünülmektedir.

6 NEDEN İŞYERİ EĞİTİMİ? alanında uzmanlaşmış, teknolojik uygulamaları yapabilecek kalifiye mühendislere ihtiyaç duyduğumevcut mühendislik eğitiminin çağın ihtiyaçlarına cevap verecek biçimde güncellenmesi gerekliliği ortaya konulmuştur Teknoloji Fakültesi bir proje olarak hazırlanırken ülkemiz her sektöründen sanayiciler ve meslek sivil toplum örgütleri ile yapılan toplantı, çalıştay, anket ve görüşmeler sonunda, sektörlerin kalifiye işçi, teknisyen ve tekniker dışında alanında uzmanlaşmış, teknolojik uygulamaları yapabilecek kalifiye mühendislere ihtiyaç duyduğu ve mevcut mühendislik eğitiminin çağın ihtiyaçlarına cevap verecek biçimde güncellenmesi gerekliliği ortaya konulmuştur.

7 İŞYERİ EĞİTİMİ NEDİR? örgün eğitim koşulları altında öğrenciye verilemeyen bilgi, beceri, deneyim, uygulama ve işyeri görgüsünün bir müfredat kapsamındasanayi-okul-öğrenci işbirliği ile öğrencilerimize, yeni nesil mühendislere kazandırılmasını amaçlayan bir proje, bir programdır. İşyeri Eğitimi, örgün eğitim koşulları altında öğrenciye verilemeyen bilgi, beceri, deneyim, uygulama ve işyeri görgüsünün bir müfredat kapsamında, sanayi-okul-öğrenci işbirliği ile öğrencilerimize, yeni nesil mühendislere kazandırılmasını amaçlayan bir proje, bir programdır.

8 İŞYERİ EĞİTİMİ NASIL İŞLER? ÖĞRENCİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ SEKTÖR SANAYİ İŞYERİ EĞİTİMİ

9 İŞYERİ EĞİTİMİ NASIL İŞLER? İŞYERİ İşyeri Yöneticisi İşyeri Eğitimi Yetkilisi GÖREV VE SORUMLULUKLARI Müfredat, plan, program çerçevesinde işyeri eğitimi verir Değerlendirme yapar İşyeri Eğitimi Protokolü ve Sözleşmesini uygular TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Fakülte İşyeri Eğitimi Kurulu Fakülte-Sanayi Koordinatörlüğü Fakülte-Sanayi Koordinatörü Denetçi Öğretim Üyesi/Elemanı GÖREV VE SORUMLULUKLARI Müfredat, plan, program hazırlar Öğrenciyi sigortalar İşyeri Eğitimi Yetkilisine ücret verir Denetleme, değerlendirme yapar Tüm koordinasyondan sorumludur BELGELER İşyeri Eğitimi Protokolü İşyeri Eğitimi Sözleşmesi TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ SEKTÖR SANAYİ İŞYERİ EĞİTİMİ ÖĞRENCİ İşyeri Eğitimi Öğrencisi GÖREV VE SORUMLULUKLARI Müfredat, plan, program çerçevesinde işyeri eğitimi yapar İşyeri Eğitimi Sözleşmesini uygular

10 SDÜ TF BÖLÜMLERİ  ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ  ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ  İMALAT MÜHENDİSLİĞİ  İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ  BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ  MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ  YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ

11 İŞYERİ EĞİTİMİ PROTOKOLÜ İMZALAYAN SEKTÖR TEMSİLCİLERİ

12

13 İŞYERİ EĞİTİMİ YENİ NESİL MÜHENDİSLERİ BERABER YETİŞTİRECEĞİZ!


"TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ 2013. TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ diğer Mühendislik Fakültelerinden temelde üç farklı özelliği ile ayrılarak yapılandırılan." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları