Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TRAFİK KAZALARININ ÖNLENMESİ. TRAFİK KAZASI Karayolu üzerinde meydana gelen bir veya birden çok aracın veya canlının karışmış olduğu maddi hasar, yaralanma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TRAFİK KAZALARININ ÖNLENMESİ. TRAFİK KAZASI Karayolu üzerinde meydana gelen bir veya birden çok aracın veya canlının karışmış olduğu maddi hasar, yaralanma."— Sunum transkripti:

1 TRAFİK KAZALARININ ÖNLENMESİ

2 TRAFİK KAZASI Karayolu üzerinde meydana gelen bir veya birden çok aracın veya canlının karışmış olduğu maddi hasar, yaralanma veya ölümle sonuçlanabilen; (kötü niyetli hareketler veya tabii afetler hariç ) her türlü istenmeyen olaya (kazaya) TRAFİK KAZASI denir.

3 KAZA FAKTÖRLERİ Günümüzde %95 oranında suçlu SÜRÜCÜLER dir. 1.Kendine ve araca aşırı güven 2.Tedbirsizlik-araç bakımlarını zamanında ve usulüne uygun yaptırmamak 3.Kanun emir ve talimatlara uymamak. 4.Sevk ve idare hataları 5.Alkollü, yorgunluk veya uykusuzluk.

4 6.Aşırı hız-yakın takip ve sollama hataları 7.Dikkatsizlik, görevi küçümseme ve gereksiz özgüven 8.Acemilik, bilgi yetersizliği. 9. Geç algılama 10. Kullanış- sürüş pozisyonu. 11. Hasta ve sakat kişilerin araç kullanması Kalp hastası-şeker hastaları, görme ve duyma zorluğu ve ortopedik rahatsızlar

5 12. Kazalarda yeterli önlemleri almamak. 13. Geceleri ışıklarını usulüne uygun olarak kullanmamak. 14. Seyir halinde telefonla görüşmek. 15. Gabari sınırlarını aşılarak yükleme yapılması ve dönüşlerde aracın dengesini bozacak şekilde yüklenmesi.

6 ARAÇ

7 1.Aracın periyodik bakımları ile mevsim değişikliğinde mevsimin özelliğine uygun ayar ve bakımların önemsenmesi gerekmektedir. 2.Kışlık-yazlık lastikler, diş yüksekliği yazın1,6 mm kışın 3mm’den az olmamak üzere balans ayarı yaptırılmalı. 3.Sileceklerin kontrolü, 4.Silecek suyunun ikmali ve kontrolü, 5.Soğutma suyunun kontrolü, antifriz ilavesi aksatılmamalıdır.

8 6.Donmalara karşı cam-buz temizleyici kullanılmalı, 7.Sis farlarının kontrolü veya sis gözlüğü unutulmamalı, 8.Zincir-takoz-çekme halatı bulundurulmalı ve bunların kullanma eğitimi yapılmalı 9.Fren ayarlarının kontrolü ve 10.Rot ayarlarının kontrolü aksatılmamalı

9 SİSTE Sis lambası veya kısa farlarınızı kullanınız. Islak zeminde sürüş tekniğini öğreniniz ve uygulayınız. Böyle durumlarda en doğrusu yola devam etmemektir. Siste daha iyi gören sürücü yoktur. Gereksiz yere risk alan sürücü vardır.

10 KARDA

11 Araçların kaymasında suçlu sürücüdür. Sert fren – ani gaza basma – debriyajı ani bırakma kaymayı başlatır. Lastik eksik diş derinliği ve eksik hava basıncı tutunmayı azaltır. İlk hareket için indirilirse hareketten sonra inik lastik karda çok daha fazla kayar. Karda tabanı geniş lastik değil dar lastik daha fazla tutunmayı sağlar. Hareketin zor olduğu durumlarda zincir takılması uygundur. Zincir çekici lastiklere ve iki yöne de takılır.

12 BUZDA

13 Çivili lastiklerin dışında buzda tutunma olanaksızdır. Olası buzlanma ; Soğuk günlerde; yol üzerinde görülen gölge, köprü veya viyadükler. Yüksek kesimlerde; gün batımı sonrasında, rüzgar alan yerlerde beklenmelidir. Bu gibi yerlerin buzlanmış olacağı varsayılır ve kuru yüzeydeyken derhal yavaşlanır. Buzlu satıhlarda; direksiyon, gaz, fren, debriyaj bırakılması gibi tüm hareketler çok yumuşak yapılmalıdır.

14 YAĞMURDA

15 Göz çabuk yorulur. Görüş mesafesi kısalır. Duruş mesafesi artar. Takip mesafesini arttırınız. İlk yağmur ve çok yağmurda risk fazladır. İlk yağmurda yerin tozu daha temizlenmediğinden zemin çok kaygandır bu durumu önde giden araçların lastik izlerini tam olarak gördüğümüzde anlarız. Çok yağmurda, lastikteki kanallar altına aldığı suyu yeterince tahliye edemediğinden(yastıklama) araç adeta suyun üstünde gider ve frenler etkisiz kalır.

16 - Su birikintisine girdiğinizde direksiyonu sıkı tutun ve gazdan ayağınızı çekin ve frene kesinlikle basmayınız. - Yerdeki su fren balatalarını ıslatır. Bu durumlarda freni kontrol edip hafif fren hareketi ile balataları kurutunuz. - Islak zemin karşıdan gelen araçların far ışıklarını yerden gözünüze yansıtacağını düşünerek daha dikkatli olunuz. - Yol üzerindeki 1,5cm kalınlığındaki su tabakasında; 16 hava basınçlı lastikte 67km hızda 24 hava basınçlı lastikte 82km hızda 32 hava basınçlı lastikte 94km hızda Kızaklıyarak kaymaya başlar.

17 MICIRLI YOL Böyle yolda; lastiğinizin altında adeta bilye varmış gibi olur ve direksiyon hakimiyeti kalkar fren tutmaz. Önceden yavaşlayınız. Ani direksiyon hareketlerinden kaçının ve etkili fren yapmayın.

18 EĞİMLİ YOL İnişte çıktığınız vitesle ininiz. Devamlı frene basmayınız. Debriyajı ani bırakmayın Kompresör (motor) freninden yararlanın, Balataları ısıtmayın. Mecbur olmadıkça sollamadan kaçının.

19 SAVRULMALAR Fizik kanunlarını değiştiremezsiniz (yavaş gir hızlı çık) değimini unutmayınız. Dönemece girmeden, 4 tekerlekler paralelken aracı yavaşlatınız ve hareket enerjisini nötrledikten sonra tekrar gaza basınız. Araç size tabii olacaktır. 15 tonluk bir araç 50 Km hızla 90 derecelik bir viraja girdiğinde dışa iten gücün 5 ton olduğunu unutmayın.

20 SÜRÜCÜLER VE KUSURLARI Emniyet genel müdürlüğünün istatistiklerine göre 1.Arkadan çarpma 74 Bin. 2.Manevraları yanlış yapmak 73 Bin 3.Kavşaklarda geçiş önceliğine uymamak. 50 Bin 4.Genel trafik kurallarına uymamak. 37 Bin 5.Aşırı hız 25 Bin 6.Kırmızı ışıkta geçme 7 Bin 7.Takip mesafesi 5 Bin 8.Ters yönde seyir 4 Bin 9.Geçme yasağı olan yerde geçme 4 Bin 10.Alkollü araç kullanmak 3 Bin 11.Telefonla görüşmek 1 Bin 12.Küçük yaştaki çocukları ön koltukta oturtmak 1 Bin 13.Fazla yük veya yolcu taşımak 1 Bin

21 SÜRÜCÜLER Trafiği paylaştığı ortakları arasında öncelikle dikkat etmesi gereken gruplar -Çocuklar -Yayalar -Yaşlılar -Hayvanlar -Motosiklet-bisiklet ve ağır vasıtalardır. Alkol-uyuşturucu veya teskin edici madde alanların direksiyona çıkması sakıncalı ve yasaktır. Sürüş anında hafif ve az yemek yemeli, dalgın-yorgun veya uykusuz araç kullanılmamalı ve sürüşü engellemeyecek şekilde giyinmelidir.

22 Ülkemizde 10 sürücüden 9 u eksik lastik havası ile gider. Genel inancın aksine inik lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. İnik lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Bu alan 5 ila 7cm dir. Bu kadar küçük alanda güvenli sürüşyapılamaz. Şerit değiştirmelerde aynaların gösteremediği ölü bir nokta her zaman vardır. Şerit değiştirirken aynalardan görünmeyen bu ölü noktaya sağ veya sol omuz arkasına bakarak görülmelidir. ÖNEMLİ NOTLAR

23 Yolcularınızın sizi yönlendirmesine izin vermeyiniz. Dışarıdan, diğer sürücülerden gelecek tepkileri umursamayın. Uygun bir dille söylemek gerekirse, asla GAZA GELMEYİN. Gaza gelmek, sürücülerin normalde yapmadıkları hareketleri yapmasına, bazı limitlerin ötesine geçmesine sebep olur. Böyle durumlarda KAZA GELİYORUM DER.

24 ASLİ KUSURLAR Kırmızı ışığa veya görevlinin ikazına riayetsizlik. Karşı trafiğe ayrılan şeride girmek Karşı trafiğe ayrılan bölüme girmek Arkadan çarpmak Geçme yasağı olan yerlerde geçmek. Manevraları yanlış yapmak Şerit tecavüzü

25 Kavşaklarda ilk geçiş önceliğine uymamak. Geçiş kolaylığı sağlamak. Manevraları düzenleyen genel şartlara uymamak Arızalı araçları işaretlememek ve şehirler arası taşıt yolunda duraklamak. Usulüne uygun olarak park etmiş araçlara çarpmak. Bu suçları işleyenlerin işlediği suçlar trafik sabıka kaydına işlenir ve %100 veya 8/8 suçlu olur.


"TRAFİK KAZALARININ ÖNLENMESİ. TRAFİK KAZASI Karayolu üzerinde meydana gelen bir veya birden çok aracın veya canlının karışmış olduğu maddi hasar, yaralanma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları