Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÜMRANİYE BELEDİYESİ İŞÇİ SAĞLIĞI, İŞ GÜVENLİĞİ,İLGİLİ MEVZUAT ve BEŞERİ İLİŞKİLER SEMİNERİ 2007.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÜMRANİYE BELEDİYESİ İŞÇİ SAĞLIĞI, İŞ GÜVENLİĞİ,İLGİLİ MEVZUAT ve BEŞERİ İLİŞKİLER SEMİNERİ 2007."— Sunum transkripti:

1 ÜMRANİYE BELEDİYESİ İŞÇİ SAĞLIĞI, İŞ GÜVENLİĞİ,İLGİLİ MEVZUAT ve BEŞERİ İLİŞKİLER SEMİNERİ 2007

2 GÜVENLİ ARAÇ BAKIM ONARIM ve KULLANMA TEKNİKLERİ

3 ARAÇ ve İŞ MAKİNESİ KULLANIMI İLE İLGİLİ KAİDELER Şoför ve operatörler görevlendirildikleri araç ve iş makinelerini,  En iyi şekilde korumak,  Temiz tutmak,  Günlük ve periyodik bakımlarını yapmak,  Arızalarını en kısa zamanda bildirmek  Tüm Trafik kural ve kaidelerine,ikaz ve işaretlere uymakla yükümlüdürler.

4 ARAÇ ve İŞ MAKİNESİ KULLANIMI İLE İLGİLİ KAİDELER Araç Sorumlusu Şoför ve Operatörler,aracında ve/veya iş makinesinde;  Görev Kağıdını,  Ruhsat,Trafik sigortası,muayene evraklarının birer nushasını,  Günlük Bakım kartlarını bulundurmak zorundadırlar.

5 ARAÇ ve İŞ MAKİNESİ KULLANIMI İLE İLGİLİ KAİDELER 237 Sayılı Taşıt Kanunu gereğince, 237 Sayılı Taşıt Kanunu gereğince,  Belediyemize ait tüm araçlar ve iş makineleri, Ancak Resmi görevlerde kullanılabilirler.  Görevleri dışında, izinsiz olarak güzergahları dışına kesinlikle çıkmamalıdırlar.

6 ARAÇ ve İŞ MAKİNESİ KULLANIMI İLE İLGİLİ KAİDELER Trafik Kazası Durumunda,  Herhangi bir trafik kazası durumunda, araç sorumlusu, en kısa zamanda ilk amirine bilgi vererek,kaza raporları ve diğer resmi işlemlerin tamamlanmasını beklemek zorundadırlar.  Amirlerinin izni olmadan olay mahallinden ayrılmamalıdırlar.

7 ARAÇ ve İŞ MAKİNESİ GÜNLÜK BAKIMLARI Günlük Bakım; göreve çıkmadan önce şoför ve operatörler tarafından her gün MUTLAKA yapılması gereken bakımdır.Bu bakımda; Günlük Bakım; göreve çıkmadan önce şoför ve operatörler tarafından her gün MUTLAKA yapılması gereken bakımdır.Bu bakımda;  Aracın içi ve dışı genel olarak gözden geçirilir.  Aracın temizliği yapılır.  Aracın yakıt durumu kontrol edilir.Gerekli ise yakıt ikmali yapılır.  Aracın motor yağ seviyesi kontrol edilir.  Aracın su seviyesi kontrol edilir.  Genel sızıntı kontrolü yapılır.Sızıntı var ise giderilir.

8 ARAÇ ve İŞ MAKİNESİ GÜNLÜK BAKIMLARI  Fren ve hava depoları kontrol edilir.  Göstergelerin,korna ve cam sileceklerin,far ve lambaların çalışıp çalışmadığı kontrol edilir.  Lastik havaları kontrol edilir,bijon somunları sıkılır.  Gerekli avadanlıklar ve özellikle YANGIN TÜPÜ kontrol edilir.

9 ARAÇ ve İŞ MAKİNESİ GÜNLÜK BAKIMLARI  Günlük bakımda araç veya iş makinesinin işe çıkmasına engel ve tehlike arz eden bir arızası olduğu tespit edilirse, derhal ilk amirine bilgi verilerek, Arıza fişi düzenlenir.

10 ARAÇ ve İŞ MAKİNESİ PERİYODİK BAKIMLARI Araçların ve iş makinelerinin özelliklerine ve çalışma sürelerine göre belirlenecek (her ay veya her 3 ayda bir) periyotlarda, Yıllık Periyodik Bakım Takvimi doğrultusunda,Atölye Şefliği’nin ilgili bakım ve yağlama personeli kontrolünde yapılan bakımdır. Araçların ve iş makinelerinin özelliklerine ve çalışma sürelerine göre belirlenecek (her ay veya her 3 ayda bir) periyotlarda, Yıllık Periyodik Bakım Takvimi doğrultusunda,Atölye Şefliği’nin ilgili bakım ve yağlama personeli kontrolünde yapılan bakımdır.

11 ARAÇ ve İŞ MAKİNESİ PERİYODİK BAKIMLARI Periyodik Bakımda;  Yapılacak bakımın cinsine göre, yağ,yakıt,hava filtreleri değiştirilir.  Motor yağı,şanzıman yağı,diferansiyel yağı,hidrolik yağı gerekli periyotlarda değiştirilir.  Genel gresleme yapılır.  Genel temizlik yapılır.

12 Trafik Kazaları Ülkemizde her gün yaklaşık 600 ve her saat 27 trafik kazası oluyor. Bu kazalarda günde 5-20 kişi ölüyor, 200 kadar kişi de yaralanıyor. Ortalama her yıl 5-6 bin kişi ölmekte ve bin kişi de yaralanmaktadır. Trafik kazalarının oluşmasının en önemli etmeni insandır. Bu oran ortalama %94’lere kadar ulaşmaktadır. trafik kazası trafik kazası

13 Trafik Kazalarının Nedenleri  İnsan Faktörüne Bağlı Trafik Kazalarının Nedenleri a) Acemilik, b) Dikkatsizlik, c) Uzun süre uykusuzluk, d) Hatalı sollama, e) Aşırı hız, f) Fazla yük taşımak, g) Alkollü araç kullanmak, h) Bazı ilaçları kullandıktan sonra araç kullanmak, i) Trafik kurallarını dikkate almamak, j) Rutin araç bakımlarını yaptırmamak.

14 Trafik Kazalarında Sorumluluk  Kişi faktörü; Ülkemizde sürücülerin çok kaza yapmalarının nedenlerinden biri, kişilerin eğitim, kültür ve toplumsal kurallara uyma yetenek ve uyma alışkanlıklarındaki kusurlardır. Şehir içinde arkadan çarpma, ilk geçiş hakkı vermemek, aşırı hız, şerit değiştirme ve hatalı sollama en ön sıralardadır. Sürücülerin yaralanma ve ölümle biten kazalarında en önemli kusurun yakın takip, aşırı hız ve alkollü araç kullanma sonucu çarpışmalardır. Ayrıca, kavşaklara yaklaşma ve dönme, şerit değiştirme kurallarına uymama sonucu kazalara sebep olduğu görülmektedir.

15 Trafik Kazalarında Sorumluluk  Araç faktörü; Taşıtların fren, ışık, direksiyon, tekerlek sistemi gibi teknik niteliklerinin şartlara uygun olmaları yönünde yapılan periyodik kontrollerin yeterince hassas yapılmayışı önemli bir kaza nedeni olarak ortaya çıkmaktadır.

16 Trafik Kazalarında Sorumluluk  Çevre faktörü; Yol, Yaya, Araç İçindekiler ve Meteorolojik etkenler olmak üzere 4 grupta toplanmaktadır.  Trafik kazalarında yol kusurları, yol çökmesi ve bozukluğu, işaret eksikliği, çukur, kasis, tümsek (hız kesici) yapımı hatası ve yol kenarı (düşük banket) kusurlarıdır.

17 BİR ANLIK DİKKATSİZLİK ve SONUÇLARI!!!!  Direksiyon Başında UYUYAN Kamyon ŞOFÖRÜ, FACİAYA YOL AÇTI: 15 ölü, 16 yaralı... Ş.urfa-Mardin yolu kan gölüne döndü.. •İstanbul Fatihte KIRMIZI IŞIKTA GEÇTİ: 1 Ölü, 6 Yaralı... Adıyaman’da AŞIRI HIZ 2 can aldı... ÖRNEKLERDE DE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ: BİR ANLIK DALGINLIK, AŞIRI HIZ,KIRMIZI IŞIK İHLALİ İNSANLARIN CANINA MAL OLMAKTADIR. •SİGARASINI Yakmak İsterken SULAMA KANALINA UÇTU...

18 Trafik Kazalarından Korunma Yolları  Alkollü araç kullanmayınız,  Emniyet kemerinizi mutlaka takınız,  Araç kullanırken dikkatinizi dağıtmayınız,  Hız limitlerine uyunuz,  Far ayarlarınızı kontrol ediniz,  Tehlikeli sürüş ve yakın takipten kaçınınız,  Kavşaklarda durunuz, tehlikeli yerlerde sollama yapmayınız,  Acelecilikten kaçınınız,  Trafikte dikkatli ve hoşgörülü olunuz.  Araç kullanırken cep telefonu ile konuşmayınız.

19 SÜRÜCÜLERİN UYMASI GEREKEN BAZI ÖNEMLİ KURALLAR  Karayollarında araç sürme kurallarına,  Hız kurallarına,  Öndeki aracı geçme kuralına,  Dönüş ve manevra kurallarına,  Kavşaklardaki ilk geçiş hakkına,  Geçiş üstünlüğüne sahip araçlar ve kullanılmasında uyulacak kurallara,  Gelen trafikle karşılaşmada geçiş kolaylığı sağlama kuralına,  Araçların ışıklarının kullanılması kuralına,  Durma, duraklama ve park etme kurallarına,  Yaya geçidi, okul geçidi ve demir yolu geçidinden geçme kurallarına,  Yük ve yolcuların taşınması kurallarına, uymak zorundadırlar.

20 ARAÇLARDA KIŞ HAZIRLIKLARI  Araçlarımızın soğutma sistemine antifriz koyulur. Soğutma sisteminde antifriz bulunuyorsa antifrizin derecesi ölçülür ve yetersizse antifriz eklenerek yeterli düzeye getirilir. Yüzde 50 su, yüzde 50 antifriz oranında bir karışım kış aylarında araçlar için yeterli olacaktır. Antifriz soğutma sisteminin donması engellemenin yanında içeriği ile soğutma sistemindeki tortuları eritir ve kaçağa neden olabilecek delikleri açarak fark edilmesini kolaylaştırır.  Araçlarımızda mutlaka zincir bulundurun.  Soğuk kış sabahlarında araçlar çalıştırılıp 3-5 dakika motorun ısınmasını bekleyin. Böylece motorun yağlama sistemi motorun her tarafına ulaşacak ve motordaki aşınma en aza inecektir.  Güvenli bir sürüş için lastik basınçlarının araçların kullanım kılavuzundaki değerlerde olması sağlanmalıdır.Lastik basıncını ölçerken lastiklerin soğuk olmasına özen gösterilmelidir.

21 ARAÇLARDA KIŞ HAZIRLIKLARI  Akü kutup başları kontrol edilir. Eğer oksitlenmişlerse temizlenir ve gevşememeleri için iyice sıkılmalıdır.  Lastiklerin diş kalınlığını kontrol edilir ve gerekiyorsa kış lastikleri takılır.  Farlar, sis farları, sinyaller ve stop lambaları kontrol edilir ve çalışmayan lambalar değiştirilir.  Silecekler eskimişse değiştirilir. Eğer yeni olmalarına rağmen iyi silmiyorlarsa ayarları yaptırılır.  Don tehlikesi varsa silecekleri camdan ayırın, aksi takdirde soğuğun etkisiyle silecekler cama yapışacaktır ve de silme özelliklerini yitireceklerdir.  Araçların kalorifer sistemlerinin çalışıp çalışmadığını kontrol edilmelidir.

22 ÖNEMLİ BİR HUSUS: BELEDİYEMİZ BÜNYESİNDE ÇOK ÇEŞİTLİ TİPTE ARAÇ ve İŞ MAKİNELERİ BULUNMAKTA OLUP, BELEDİYEMİZ BÜNYESİNDE ÇOK ÇEŞİTLİ TİPTE ARAÇ ve İŞ MAKİNELERİ BULUNMAKTA OLUP, GENEL KURALLAR İLE BİRLİKTE, ARAÇLARIN ÖZEL TEKNİK BAKIMLARI,EKİPMAN KULLANIMLARI VE BAKIMLARI DA USULÜNE ve TEKNİĞİNE UYGUN OLARAK YAPILMALIDIR. ÖRNEĞİN: ASFALT ROBOTU EKİPMANI İLE KALDIR-GÖTÜR TİP ÇEKİCİ ARACIMIZIN KULLANIMLARI,EKİPMAN BAKIMLARI FARKLILIK GÖSTEREBİLİR.

23 SONUÇ OLARAK;  Kullandığınız Araç ve iş makinesini korumak,  Aracınızı mutlaka ve her şartta temiz tutmak,  Günlük Bakımlarını Muntazam olarak yapmak,kartlarına işlemek,  Evrak eksikleri olmadığını kontrol etmek,  Trafik kurallarına uygun olarak kullanmak,  Diğer insanlara ve taşıdığımız yolculara/personele saygılı,güler yüzlü davranmak,her zaman yardımcı olmak,  Görev Kağıdı ile göreve çıkmak,Güzergah dışına çıkmamak,  Yangın tüpü,zincir,stepne gibi eksikliklerimizin tamamlanmasını sağlamak,  Kurallara uygun olarak,güvenli yerlerde park etmeye çalışmak,  Araç kullanırken Cep telefonu ile konuşmamak,  Aşırı Hız ve Aşırı Yükten kaçınmak, SİZ DEĞERLİ PERSONELİMİZDEN BEKLENTİLERİMİZDİR. SİZ DEĞERLİ PERSONELİMİZDEN BEKLENTİLERİMİZDİR.

24 TEŞEKKÜR EDERİM.


"ÜMRANİYE BELEDİYESİ İŞÇİ SAĞLIĞI, İŞ GÜVENLİĞİ,İLGİLİ MEVZUAT ve BEŞERİ İLİŞKİLER SEMİNERİ 2007." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları