Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ. Herşeyden önce iyi bir sürüş pozisyonu elde edin… Havadaki yağıştan bağımsız olarak arabaya her binişinizde; Koltuğu,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ. Herşeyden önce iyi bir sürüş pozisyonu elde edin… Havadaki yağıştan bağımsız olarak arabaya her binişinizde; Koltuğu,"— Sunum transkripti:

1 YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ

2 Herşeyden önce iyi bir sürüş pozisyonu elde edin… Havadaki yağıştan bağımsız olarak arabaya her binişinizde; Koltuğu, elinizi uzattığınızda bileğiniz direksiyonun en üst kısmına uzanacak konuma ayarlayın. Kafa koruyucuyu kafanızın tam arka kısmına gelecek fakat kafanıza değmeyecek biçimde ayarlayın. Direksiyonu simetrik olarak, saat 3 ve 9 konumlarında tutun. Böylelikle onu sağa ve sola daha çabuk ve tam istediğiniz kadar döndürebilirsiniz. Elinizi direksiyon simidinin tam üstünde tutarsanız, bir tehlike anında hava yastığı şişerse kolunuzu kırabilir ya da yüzünüze çarpabilir. Kontrol edin. Aracı hareket ettirmeden ve durdurmadan önce her şeyin yolunda olup olmadığını kontrol edin. Far yakın. Gece sürüşleri dışında, şehirlerarası yollarda, yağmurlu ve sisli havalarda gündüzleri de farlarınızı açık tutun. Bu daha iyi görülmenizi sağlayarak karşıdaki sürücülerin daha dikkatli olmalarını sağlayacaktır. Gece sürüşlerinde farlarınızın karşıdan gelen taşıtın sürücüsünün gözünü almaması için, geçiş süresince kısa far durumuna getirmeyi de unutmayın. TEAM ACADEMY

3 Yağmur Yeni Başladı ve Yola Çıkmanız Gerekiyor… Unutmayınız ki yağmur ilk çiselemeye başladığında, ıslak asfalttan daha kaygandır. Özellikle de trafiğin yoğun olduğu şehirde ve şehir çevresindeki yollarda. Bu durumda yapılacak en akıllıca şey biraz daha bekleyip otomobil sürücülerinin ıslaklığı tüm asfalta eşit olarak yaymasını beklemektir. TEAM ACADEMY

4 Yoldasınız ve yağmur çiselemeye başladı… Yağmurlu durumlarda araba kullanırken en tehlikeli zaman tam yağmurun başladığı zamandır. İlk yapacağınız şey yavaşlamak olmalıdır. Böylelikle lastiklerin yol tutuşu güçlenecek ve çekiş artacaktır. Mümkünse yağmur yoları iyice ıslatana ve yolun yüzeyinde bulunan toz, yağ, kauçuk tozu karışımını yıkayana kadar kısa bir mola vermek yerinde olacaktır. Trafiğin akışına ayak uydurun, trafiğin akışından daha hızlı ya da daha yavaş olmak tehlike yaratabilir. TEAM ACADEMY

5 Su Birikintileri Tehlikelidir…. Su birikintilerinin üzerinden geçmemeye özen gösterin, zira su yoldaki delikleri veya diğer tuzakları gizler. İçlerinden geçerken aracınıza ve lastiklerinize zarar verebilirsiniz. Su birikintileri hydroplanning (su üzerinde kızaklama) oluşmasına sebep olabilirler. TEAM ACADEMY

6 Hydroplaning (su yastığı üzerinde kayma – kızaklama) nedir? Hydroplaning suyun lastikle yüzeyin arasına girmesi sonucu, lastiğin yer ile temasının kaybolmasıdır. Buna sebep olan faktörler: −Yol üzerinde yetersiz su tahliyesi sebebi ile birikintilerin oluşması −Lastiklerin diş derinliğinin ve desenlerinin uygunsuzluğu −Hız TEAM ACADEMY

7 Hydroplaning nasıl oluşur? Lastiğin altında ve önünde bulunan su basıncı, seyir hızıyla artar. Su basıncı sürekli artmaya başlayarak bir süre sonra, lastiğin yol yüzeyinde yüzmesine sebep olur. Lastiğin su kanallarının kapasitesi dolunca, lastiğin yüzeyle teması engellenir. Normal yol tutuşu Hyroplanning (kızaklama- kayma) TEAM ACADEMY

8 Hydroplaning olasılığı nelere bağlıdır? Aracın hızına Lastik diş derinliğine Lastik dizaynı Suyun derinliğine Hydroplaninge karşı alınabilecek en iyi önlem yavaşlamaktır… TEAM ACADEMY

9 Aracınızın Hızı Lastik yüzeyle temasını sürdürür, su zorlanmadan kanallardan geçer. Su basınç oluşturmaya başlar, ve lastiği yerden bir miktar kaldırabilir. Lastik ve yüzey arasında su sıkışması meydana gelir. Lastiğin zeminle teması kesilir. 30 km/s Veya daha az 30 km/s Veya daha az km/s arasında 70 km/s veya daha fazla 70 km/s veya daha fazla TEAM ACADEMY

10 Lastiklerin diş Derinliği Lastiğin araçla yol yüzeyi arasında sadece bir halka olduğunu unutmayınız. Lastiğin şişkinlik basıncını periyodik olarak kontrol edin ve diş derinliğinin 2mm’nin altında olmadığına emin olun. TEAM ACADEMY

11 Ayağınızı gazdan çekin Fren yapmayın veya hızlanmayın Direksiyonu ani kırmayın Lastikleriniz yüzey ile yeniden temasa geçene kadar bekleyin Hydroplaning’in üstesinden gelebilmek TEAM ACADEMY

12 Genel Olarak Hız limitlerine uyun. Doğru zamanda fren yapın. Dönüşlere gelmeden önce uygun hıza yavaşlayın. Dönüşün ortasında yapacağınız sert fren aracınızın dengesini bozar. ABS'yi deneyin. Aracınız ABS ile donatılmışsa, ilk kez karşılaştığınızda pedal titreşim ve gürültüleri sizi şaşırtabilir. Bu nedenle, ABS'nin nasıl hissedildiğini anlamak üzere, acil bir durumu beklemeden, yağmurlu bir günde kumlu, kaygan bir yol veya boş bir park alanı bularak, ABS'yi uyarmak üzere sert bir fren yapın. TEAM ACADEMY

13 Genel Olarak Araç kullanırken telefonu kullanmayın. Araştırmalara göre, araç kullanılırken yapılan telefon konuşmaları kaza riskini dört kat kadar artırmaktadır. Risk, "hands-off" veya kulaklıklı telefon kullanımında da aynıdır. Gece görüşünüzü koruyun. Yaklaşan farlara fazla bakmayın. Körleştiriyorsa, bakışınızı yolun sağ kenarına yoğunlaştırın. Çok yaklaşmayın. Unutmayın ki yağmurda fren mesafesi uzayacaktır ve önünüzdeki aracın karışacağı kaza sizin de karışacağınız bir kaza haline gelebilir. TEAM ACADEMY

14 Güvenli ve Tehlikesiz Sürüşler Dileğimizle TEAM ACADEMY


"YAGMURLU HAVALARDA GÜVENLİ SÜRÜŞ. Herşeyden önce iyi bir sürüş pozisyonu elde edin… Havadaki yağıştan bağımsız olarak arabaya her binişinizde; Koltuğu," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları