Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GÜNÜMÜZDE GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? 1. Ülkemizde ortalama 18.000.000 trafiğe kayıtlı araç 24.000.000 sürücü belgesi sahibi insanımız.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GÜNÜMÜZDE GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? 1. Ülkemizde ortalama 18.000.000 trafiğe kayıtlı araç 24.000.000 sürücü belgesi sahibi insanımız."— Sunum transkripti:

1

2 GÜNÜMÜZDE GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? 1. Ülkemizde ortalama trafiğe kayıtlı araç sürücü belgesi sahibi insanımız var 2. Ülkemizde, trafik kazalarından dolayı her yıl ortalama kişi hayatını kaybetmekte. 3. Trafikte haklı olmak önemli değil.

3 GÜVENLİ SÜRÜŞ, SÜRÜŞ ÖNCESİNDE BAŞLAR 1- ARAÇ KONTROLÜ Kış öncesi araç kontrolü Yaz öncesi araç kontrolü Periyodik kontroller Araca binmeden önce yapılacak olan kon trol

4 KIŞ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ 1. Yaz aylarında V kayışı genişler, Kayışı germeniz mümkünse gererek kullanın, aksi takdirde kayışı değiştirmek gerekir. Çünkü gevşek kayış şarjı etkiler, vantilatörün devir daimini yavaşlatır. 2. Kış mevsimi başında hava filtresini kontrol etmek, temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir. 3. Motorun sağlıklı çalışabilmesi için soğutma suyuna antifriz konulmalı.

5 KIŞ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ 4. Eski bir akü soğuk havalarda görevini tam yapamayabilir, bu nedenle kontrol edilmeli. 5. Kış aylarında arabada aracın lastik çapına uygun zincir bulundurulmalı. 6. Silecek suyunda her zaman için soğuğa dayanıklı özel sıvılar kullanılmalı. Soğutma sıvıları antifriz desteği yerine, sürekli su ile tamamlanmamalı.

6 KIŞ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ 7. Aracın ön camında oluşan buzlanmalara karşı buz kazıyıcının bulunması gerekir. 8. Zincir takma, lastik değiştirme gibi durumlar için arabada bir eldiven olmalı. 9. Hava Sıcaklığı 7 derecenin altına düşmeye başladığından itibaren, kışlık lastikler takılmalı.

7 YAZ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ 1. Hava sıcaklıkları 7 derecenin üzerine çıkmaya başlamışsa eğer artık kışlık lastiklerin çıkartılma zamanı gelmiştir. 2. Klimanın verimli çalışması için kış dahil ayda 1 en az dakika klima çalıştırılmalıdır. 3. Kış aylarında araçların altına yapışan solüsyon ve tuzun oluşturacağı çürümeleri önlemek için havaların ısınması ile beraber aracın altı buharlı sıcak su ile yıkanması gerekir.

8 YAZ ÖNCESİ YAPILACAK ARAÇ KONTROLLERİ 4. Aracın boyasına güneş ışınlarından gelecek zararları önlemek için boya koruyucusu veya pasta cila yaptırmak araç boyasını besleyecektir. 5. Kışın Yağan Kar ve yağmurun etkisi ile araçlar yol yüzeyinde oluşan çukurlara tekerlekler düşmekte, bu sebeple araçların ön düzen ve tekerleklerin rot- balans ayarlarında bozulmalar meydana gelmektedir, ön düzen ve rot başları ile rot-balans ayarlarına baktırmakta fayda vardır.

9 PERİYODİK KONTROLLER Aracın motor yağı yılda bir sefer, yada km bir değiştirilir, Aracın fren balataları yılda bir kontrol edilir Araç hidrolik fren yağı iki yılda bir yenilenir Aracın periyodik bakımları gününde yaptırılır , , bakımları gibi. Yılda bir sefer yada km. bir bujiler yenilenir.

10 GÜNLÜK ARAÇ KONTROLLERİ Araca binmeden önce araç çevresi bir tur dolaşılarak gözle kontrol edilir. Araca binmeden önce paspas düzeltilir, Araç koltuğu ayarlanır, Direksiyon ayarı yapılır, Orta ve yan aynalar ayarlanır, Emniyet kemeri takılır, yolcu var ise emniyet kemeri taktırılır, En son araç çalıştırılır.

11 GÜVENLİ SÜRÜŞ NEDİR? Sürücünün, sürüşün her anında araca tam olarak hakim olması, Araç dışında gelişen olaylara en seri şekilde cevap vererek; Aracın doğru yerde, doğru pozisyonda ve olması gerektiği sürede intikalini sürücü tarafından sağlanması,

12 GÜVENLİ SÜRÜŞ NEDİR? Sürücünün aracı ve aracın limitlerini tanımasıdır. Riskleri önceden algılayarak zamanında yapılan savunma hareketi ile canını, zamanını ve paranı korumaya yönelik araç kullanma tekniğidir. Ancak yetenek ve beceriler açısından üstün durumda olmak; trafikte güvende olmak anlamına gelmemektedir.

13 GÜVENLİ SÜRÜŞ NEDİR? Riskleri önceden algılayarak zamanında yapılan savunma hareketi ile canını, zamanını ve paranı korumaya yönelik araç kullanma tekniğidir. Ancak yetenek ve beceriler açısından üstün durumda olmak; trafikte güvende olmak anlamına gelmemektedir.

14

15

16

17 1. ÇEVRESEL RİSKLER Virajlar Kavşaklar Tepe üstleri Köprüler – Viyadükler Bağlantı Yolları Hava ve yol durumu

18

19

20

21 2. İNSAN KAYNAKLI RİSKLER Alkol ve uyuşturucu etkisi ile araç kullanmak, Uykusuz ve yorgun araç kullanmak, Hız yapma, Araç donanımlarını uygun kullanmama, Takip mesafesi

22 1-Alkollü Araç Kullanmak

23

24

25 3-Hız Yapma

26

27 Araç Donanımlarını Doğru Kullanma Sinyaller Işık Donanımı (Farlar) Korna

28

29

30

31 AYNALARIMIZI 90 DERECE AYARLAYARAK +20 DERECE GENİŞ AÇIYLA ÇEVREMİZİ GÖREBİLİRİZ

32 Ayna Ayarı

33

34

35

36

37

38 TABAN OMUZ YANAK

39 175 / 70 R 14 MİLİMETRE CİNSİNDEN LASTİĞİN GENİŞLİĞİ (Tabanı) (17,5 santimetre) YANAK’ IN TABANA ORANI (175 in % 70 i) (133,25 milimetre) RADYAL LASTİK İNÇ ÖLÇÜSÜNDE JANT ÇAPI 14X2,54= 35,56 Santimetre

40 LASTİK YANAKLARINDA BULUNAN “DOT” DAMGASI LASTİKLERİN STANDART OLARAK ÜRETİLDİKLERİNİ GÖSTERİR KULLANACAĞINIZ LASTİĞİN STANDART OLARAK ÜRETİLMİŞ BİR LASTİK OLMASI ÖNEMLİDİR!!

41 LASTİKLERİN, YANAKLARINA DAMGALANAN ÜRETİM YILINDAN İTİBAREN 4 YIL SONRA KULLANIM ÖMRÜNÜ TAMAMLADIĞINI BİLİYOR MUYDUNUZ?

42 YÜK ENDEKSİ 84 AZAMİ YÜK KAPASİTESİ 500 KG

43 HIZ END EKSİ HIZ (KM/S AAT) Q160 R170 S180 T190 U200 H210 V*210 + V240 W270 Y300 Z300 + BU LASTİĞİN HIZ ENDEKSİ T MAKSİMUM HIZ 190 km/ saat

44 TREADWEAR/LASTİĞİN AŞINMA DEĞERİ Rakam küçüldükçe kauçuk yumuşar ve tutunma kabiliyeti artar lastiğin ömrü kısalır. Yükseldikçe ise lastik ömrü artar ancak tutunması azalır.

45 ÇEKİŞ GÜCÜ SEMBOL ORAN AA ÇEKİŞ GÜCÜ EN İYİ A ÇEKİŞ GÜCÜ NORMAL B ÇEKİŞ GÜCÜ AZ C ÇEKİŞ GÜCÜ EN AZ

46 ISI MUKAVEMETİ SEMBOL ORAN A SICAĞA DAYANIKLI B SICAĞA NORMAL DAYANIKLI C SICAĞA AZ DAYANIKLI

47 Yakıt verimi lastiğin dönme direncinin ölçüsüdür. Dönmek için daha az enerji gerektirdiğinden, dönme direnci düşük bir lastik yakıtı daha verimli kullanır. Yakıt verimi, A (en yüksek derece) ila G (en düşük derece) arasında derecelendirilir. Islak zeminde kavrama lastiğin ıslak zeminli yollarda fren yapma yeteneğinin ölçüsüdür. Islak zeminde kavrama, A (en yüksek derece) ila G (en düşük derece) arasında derecelendirilir. Harici gürültü açısından karşılaştırmayı kolaylaştırır lastik tarafından üretilir, desibel cinsinden ölçülür. Siyah ses dalgaları, 1 (sessiz) ile 3 (gürültülü) arasında gürültü sınıfını belirtir KASIM AYINDAN İTİBAREN ÜRETİLEN LASTİKLERDE OLMASI ZORUNLU AB LASTİK ENDEKSİ

48

49 DOĞRU BASINÇ DEĞERİ TABLOSU

50

51

52

53 KISA FARLAR 25 METRE, UZUN FARLAR 100 METRE İLERİYİ AYDINLATIR

54

55 600 kg. 200 kg. 50 kg. 150 kg. Sert direksiyon hareketleri, ani gaz ve fren uygulamaları ağırlık transferine neden olur ve araç SAVRULMAYA BAŞLAR !

56

57

58 YAKIT TASARRUFU İÇİN GAZ PEDALI İLE DOST OLUN HALK DİLİNDE BİR TABİR VARDIR «GAZ PEDALININ ALTINDA YUMURTA VARMIŞ GİBİ GAZA BASMAK» Otomobilinizin son süratinin yüzde 70-80′ini geçmemek tutumlu sürüş için en basit kuraldır.

59 90 KM/S’DEN SONRAKİ HER 1 KM/S ARTIŞ YAKIT TÜKETİMİNİ YÜZDE 1 ORANINDA ARTIRIR. SAATTE 120 KM HIZLA GİDEN BİR ARAÇ 80 KM/S HIZLA GİDEN BİR ARACA GÖRE YÜZDE 25 DAHA FAZLA YAKIT TÜKETİR.

60 YAKIT TÜKETİMİNİ ARTIRAN “SALDIRGAN” SÜRÜŞTEN KAÇININ; ANCAK AZ YAKIT TÜKETMEK İÇİN ÇOK DÜŞÜK DEVİRLERDE DE SÜREKLİ YOL ALMAYA ÇALIŞMAYIN. ÇOK DÜŞÜK DEVİRLERDE KULLANILAN BİR OTOMOBİLİN MOTORU DAHA ÇABUK YIPRANIR; BU DA YAKIT TÜKETİMİNİ AZALTARAK YAPILAN TASARRUFUN TAMİR VE YEDEK PARÇAYA VERİLMESİNE NEDEN OLUR.

61 ARABANIZIN MOTORUNU RÖLANTİDE ISITMAYIN OTOMOBİLİ ÜÇ DAKİKA ISITMAK İÇİN HARCANAN BENZİNLE 1 KM YOL YAPABİLİRSİNİZ. BU NEDENLE UZUN SÜRELİ DURMALARDA MOTORU DURDURMAKTA FAYDA VAR.

62 KISA MESAFELER İÇİN OTOMOBİL KULLANMAK LÜKS 1.6 benzinli bir otomobil 0 0 derece de kontağı çevirdiğinde 100 km de 40 litreye eşit yakıt tüketir. 4 km sonra motor ısındığında tüketim normal seviyesine gelir.

63 DOĞRU ZAMANDA VİTES DEĞİŞTİRİN, EKONOMİK VİTESTE SÜRÜN 100 km uzunluğundaki düz bir yolda 100 kilometrenin sonunda 4. viteste 60 km/s sabit hızda gidildiğinde 5.8 litre. 3. viteste 60 km/s sabit hızda 9 litre. 3. viteste 30 km/s sabit hızla 7 litre 2. viteste 30 km/s sabit hızda ise yaklaşık 10 litre tüketim saptanıyor.

64 SAKİN, YOL VE TRAFİK KOŞULLARINA UYUMLU KULLANIM Ne kadar kararlı ve uyumlu otomobil kullanırsanız o denli az benzin tüketir o denli az sinirlenirsiniz ve otomobiliniz o denli az yıpranır.

65 OTOMOBİLİNİZİ HAFİFLETİN Otomobilinizin üzerine monte ettiğiniz eşya yüklü portbagaj 100 km.de 2 litre Açık camlar 100 km.de 0.3 litre, Klima kullanıma bağlı olarak 0.5 ile 1 litre arasında, Standart bir otomobilde her 100 kg fazlalık ise 100 km’de 1 litre fazla tüketim demektir.

66 ARABANIZIN BAKIMINI İHMAL ETMEYİN Hava filtrelerini sık sık kontrol ettirin, Lastikleriniz aracınızın üreticisi tarafından tavsiye edilen ölçülerde olmalıdır, Lastik hava basıncını lastikler ısınmadan her 15 günde bir ölçün, Arabanızın aerodinamik yapısını bozan tüm eklentileri sökün, Hız sabitleme sistemini mümkün olduğunca düz yol kesimlerinde kullanın,

67


"GÜNÜMÜZDE GÜVENLİ SÜRÜŞ EĞİTİMİNE NEDEN İHTİYAÇ VAR? 1. Ülkemizde ortalama 18.000.000 trafiğe kayıtlı araç 24.000.000 sürücü belgesi sahibi insanımız." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları