Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Saadet Tabakçı /Murat Tabakçı/Kutlay SU. Mimar Sinan İlköğretim Okulu Akdeniz / Mersin Akdeniz ilçesinde bulunan okulumuzda ikili eğitim ve öğretim yapılmakta.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Saadet Tabakçı /Murat Tabakçı/Kutlay SU. Mimar Sinan İlköğretim Okulu Akdeniz / Mersin Akdeniz ilçesinde bulunan okulumuzda ikili eğitim ve öğretim yapılmakta."— Sunum transkripti:

1 Saadet Tabakçı /Murat Tabakçı/Kutlay SU

2 Mimar Sinan İlköğretim Okulu Akdeniz / Mersin Akdeniz ilçesinde bulunan okulumuzda ikili eğitim ve öğretim yapılmakta olup 1700 öğrenci mevcudu ve 98 personeli bulunmaktadır. Okulumuzun 1 konferans salonu,BT sınıfı,1 kütüphane, 1 fen laboratuarı ve 48 şubesi bulunmaktadır.

3 Felsefe “şimdi” ve “burada” olan üstünde düşünmekle başlar Çocuklar için felsefenin geçmişi 2 bin yıl öncesine, eski Yunanistan’da Sokrat zamanında yapılan sözlü etkinliklere kadar uzanıyor.Yunanistan Çocuklar için Felsefe yaklaşımı günümüzde eğitimsel açıdan güçlü bir yaklaşım olarak kabul edilmekte ve her geçen gün popülaritesi artmaktadır(Marashi,2008). Bugün Avusturalya, İran ve Çin’in de içinde bulunduğu elliyi aşkın ülkede program uygulanmaktadır( Fang ve Yu,2005; Marashi,2008).

4 Proje Özeti  Uygulamamız iki bölümden oluştu.  Birinci bölümü ;  öğretim yılı 2. yarısında,  ikinci bölümü ise öğretim yılı birinci döneminde uygulandı.  İlk bölümde 3 sınıftan seçilen 15 anne ve çocuğuna seçilen 20 kitap okutuldu.  İkici bölümde ise kendi sınıfım olan 3-H sınıfında öğrencilerime bu kitapların okutulması şeklinde devam etti.

5 Okutulan kitap listesi

6  Çıtır Çıtır Felsefe dizisinin 11 kitabı İyi ve Kötü Gerçekten ve Yalancıktan Oğlanlar ve Kızlar Güzellik ve Çirkinlik Bildiklerimiz Bilmediklerimiz Cesaret ve Korku Mutluluk ve Mutsuzluk Liderler ve Diğerleri Başarı ve Başarısızlık Ben ve Başkaları Zaman Çok ve Zaman Yok

7

8

9 Veli, çocuk ve okul

10 Gerekçelerimiz 1-Annelerin çoğunluğunun eğitim düzeyinin düşük olması nedeni ile çocuklarının derslerine yardımcı olma konusunda yeterli olamadığı için etkili de olamaması 2-Annelerin ve çocukların çevrelerinde rol model alacakları kişilerin az olması 3-Velimle kitap okuyorum projelerinde bana göre eksik bir yönün olması 4- Avrupa ülkelerinde ana okullarında düşünce eğitimi derslerinin olması. Bizde ise bu konuda fark edilen bir eksikliğin olması. 5-Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlatırken ifade güçlüğü çekmesi. Amaçlarımız  1-Öğrenci- veli- okul ilişkisini sürekli, canlı, verimli ve bilinçli tutabilmek.  2-Bilim insanlarının ve kahramanların yetişmesinde bilinçli ve bilgili annelerin rollerine dikkat çekmek.  3-Çocuğun sürekli iletişim kurduğu annesi ile arasında etkili ve verimli bir iletişim yolunu açık tutmak  4-Eğitimin hayat boyu sürekliliğine vurgu yapmak ve annenin çocuğa dersleri konusunda yardımcı olması için teşvik etmek.  5-Hayat Bilgisi ve Türkçe Derslerinde birçok konu başlığı ve okuduğu kitaplar ile çocuğun günlük yaşamı arasında ilişki kurmasına yardımcı olmak.  6-Soru sorma konusunda farkındalık yaratmak.  7-Kitabı sadece okumak değil günlük yaşamı ve yaşadığı çevre ile de ilişkilendirmek.

11 UYGULAMA AŞAMALARI  yılı ikinci dönem, 3 ayrı sınıftan,10 kişide sınıf velilerimden olmak üzere toplam 15 anne seçildi.Proje için belirlediğim 20 kitap hakkında ve proje ile ilgili açıklamalar yapıldı.  Okumalar yapılmadan önce anne ve çocuklara kitapların içerikleri ile özellikle felsefe kitaplarının konuları ile ilgili çok derinlemesine olmayan birer anket verildi.  Kitapları, önce anneler sonra okuma yapan bu 15 annenin çocukları okudu. Kitap değişimlerini, her gün okula gelemediği için,annesi adına çocuğu yaptı.

12 Bir dönem içinde anne ve çocuğu 20 kitabı okumuş oldu yılı birinci döneminde ise ; proje kendi sınıfım olan 3H sınıfında, sınıf içi etkinlikler düzenlenerek devam etti. Sınıfımızda,adını,yaptığımız beyin fırtınası ile belirlediğimiz ‘’Sorularım Çıtır Çıtır’’ adını verdiğimiz bir soru kutusu bulundurduk. Çocuklar için felsefe kitapları sınıf önünde bir öğrencinin sesli olarak okuması ve sonrasında kitap ile ilgili konuşma ve değerlendirmelerin yapılması şeklinde tamamlandı.

13 Anket Soruları 1-Sana göre iyi nedir? 2-Ne yapınca mutlu olursun? 3-Korkularını nasıl yenersin? 4-Öğrenmek neye yarar? 5-Senin için lider ne demektir? 6-Sana göre kimler başarılı? 7-Zamanımız çok mu az mı?hızlı mı yavaş mı davranmalıyız? 8-Başkaları olmadan yaşanabilir mi? 9-Para amaç mıdır? 10-Doğru iyi midir? Yalan kötü müdür? (Çocuğunun sana sorduğu ve cevaplamakta zorlandığın birkaç soruyu yazabilir misin? ** (Anne ya da babana sormak istediğin 3 tane soruyu buraya yazabilir misin?)

14 ve sonuçları Annelerin yanıtları 1-Birine şefkatle yaklaşmak,çocuklarımın iyi olması,kalbi güzel olan,dürüst olmak,nefes alabilmek,karşılıksız birine yardım etmek,dürüst merhametli,yardımsever olmak iyidir. Var olanı yok etmek,insani duyguları yok etmek,başkalarına eziyet etmek,kötü davranışı olandır,meslek sahibi olmamak,çevresine zarar veren kötüdür. 2-Çocuklarımla ve evimle ilgilendiğim zaman,alışveriş yapınca,iyilik yapınca,başımı dinlendirdiğimde,Kuranı kerim okuyunca,eşim ve çocuğumla birlikte vakit geçirmek,sevdiklerimi görünce,bir şeyi ilk defa yapınca,işlerim yolunda giderse,bir şeyi başardığım zaman mutlu olurum 3-Korkularımın üzerine giderek,kendime hep güvenirim,kendime telkinlerde bulunur ve dua ederim,onlarla yüzleşirim 4-Sorumluluk almak ve yönetmek,çevremizdeki insanlar insan gibi davranmak,başarılı olmak,düzen koyan her şeyi uygulayan,aileme huzur veren bir anne olmak,bir kuruma başkanlık yapmak,lider olmayanlara yardım etmek (senin için lider kimdir ) 5-En çok parayı alan,çalışan kişi,aldığı sorumluluğu yerine getiren,eşim,çocuğunu iyi yetiştirebilen anne-babalar,iyi öğrenciler yetiştiren eğitimciler,okuyan ve kendini yetiştiren,her kadın başarılıdır,bana göre çocuğum başarılıdır,azimli olup bir şeyleri başaran herkes başarılıdır,çalışan ve emek veren insan başarılıdır. 6-Öğrenmek kendini geliştirmek ve çevrendekiler faydalı olmak,,bilgili olursun kendine güvenin artar,kişiliğimizin gelişmesine ve daha bilgili bir insan olmaya,vatana-millete ve eğitime yararlı bir kişi olmaya,kişinin kendini yetiştirmesine,güven verir,hayatımızı kolaylaştırmaya,bir konuda bilgili olmaya,bilgili olmaya,cehaletten kurtulmaya yarar.(öğreneceğim şeylere göre değişir )

15  Biz dünyaya nasıl geldik? dünya nasıl döner? iş nedir? paralar nasıl yapılır? kalemin ucunu nasıl yapıyorlar? anne sen küçükken nasıl bir bebektin? anne sen büyükken nasıl genç oldun? baba 2’nin 3 katı kaçtır? anne sen niye babamla tartıştın? baba kaça kadar okudun? çiçekler nasıl büyür? meyve nasıl olur? anneler olmasaydı biz olur muyduk? baba seni küçükken seviyorlar mıydı?baba seni hiç parka götürdüler mi?  (Çocukların nasıl dünyaya geldiği,anne babaların neden yan yana yattığı,neden bazı şeyleri sürekli yaptığımız,güneş nasıl çıkıyor,neden düğününde ben yoktum,ben ablamdan önce doğsaydım olmaz mıydı,sen neden okumadın)

16 Çocukların yanıt ve soruları 1-bir kişiye yardım etmek, çalışmak, dürüst olan biri, çalışkan çocuklar,saygılı ve dürüst olur, mutlu olmak (iyi nedir?) 2-insanlar yardım edince, sürpriz yapınca, hediye alınca, istediğimi yaparak, resim yapınca, annem ve babamla olunca, birine hediye aldığım zaman, okuma yaparken, oyun oynarsam, bir kişiyle kalemimi paylaşınca mutlu olurum. 3-kaçarak, içimden 10’a kadar sayarım, üstüne giderek, korkmadan, çabalayarak,korkumu unuturum, iyilikle, savaşarak, korkumun üstüne başka şeyler düşünürüm, (korkunu nasıl yenersin?) 4-sorunlara, çalışmaya, çalışkan olmaya, büyüyüp meslek sahibi olmaya, bilgili ve zekaya,büyümeye, daha çok çalışkan olmaya, aklıma, okumaya yarar. (öğrenmek neye yarar?) 5-orta davranmalıyız, küçük olduğum için bilemem, işimize göre(Zamanımız az mı çok mu? Hızlı mı yavaş mı davranmalıyız?)

17 - Dürüstlük ve güven -Hayalimdeki ev -Farklılıklar güzeldir -Bedenimle mutluyum -Herkesin ailesi farklıdır -Benim arkadaşlarım nasıl olmalı -Birlikte başarabiliriz Hayat Bilgisi Dersi 3. Sınıf 1. Dönem Konuları Başlıkları

18 PROJENİN YANSIMALARI 1-Öğrencilerde özgüven ve kendilerini, davranışlarını sorgulama konusunda, bilinç oluşturmada yol alındı. ‘’bu davranışım çok kötü. Çünkü kuralları çiğneyip sınıfa geç geldim. ‘’Benim şefim benim ama büyük bir hata işledim. Sonra kendi kendime şu cezayı… ‘’davranışım çok kötü. Yaptığım arkadaşlarıma saygısızlık kendime verdiğim ceza en son çıkmak‘’ ‘’ -kendimizin şefi olmalıyız- Herkese saygıyla yaklaşmalıyız. Yani kısacası Abraham Lincol gibi.’’ ‘’top oynamamız kötü davranıştı. Biz derse giremedik. Bu davranışlar çok kötü bir davranıştı. Artık kendimin şefi benim ve kimse olmayacak.’’ 2-Sınıfta okuma bilmeyen annelerin çocukları annelerine psikolojik baskı sonucu okuma yazma kursuna kayıt yaptırdı. 3- Ödevlendirme konusunda otokontrol oluştu.

19 ÖĞRENMEYİ ÖĞRETMEK

20

21

22 SORU KUTUMUZDAN ÇIKAN ‘’ÇITIR ÇITIR SORULAR’’  -Kurallar olmasa ne olurdu?  -İyi öğretmen nasıl olur?  -Dünyada en mutlu olan kim?  -Kurban can çekişerek öldü mü?  -Cesur insanlar korkar mı?  -Neden her şey doğru değil? Kötüler niye iyi olmuyor?Bugün ben çok mutlu muyum ?  -Depremde insanlar nasıl ölür?  -Sevgi kalemi nerede olur?  -Başarıyı ilk kim buldu?  -Annemiz olmasa biz kendimizi nasıl doyururuz?  -Atatürk’ün annesi nerede öldü?Kalemlik kaç yıldır var?  -Neden her gün mutlu değiliz?  -Oyun oynamazsak ne olur?  -Benden başka bu dünyada hiç kimse olmasa?  -Kitaplar neden bu kadar güzel okunuyor?  -Ben korkağın tekiyim?  -Simetri adam var mı?  -Türkçe olmasa hayatımız nasıl olur?  -Başarısızlık olunca kötü mü olur?  -Çocuk demek yarın demek? Ne demek? Bekir iyi mi?

23

24 ‘‘ROL MODELLERİM ’’

25 “Hayatta en önemli şey soru sormaktır. ” Einstein

26 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.


"Saadet Tabakçı /Murat Tabakçı/Kutlay SU. Mimar Sinan İlköğretim Okulu Akdeniz / Mersin Akdeniz ilçesinde bulunan okulumuzda ikili eğitim ve öğretim yapılmakta." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları