Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Familielesing Okul –Aile işbirliğini geliştirmek için yapılan bir proje Hazrlayan: Sebiha Şafak.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Familielesing Okul –Aile işbirliğini geliştirmek için yapılan bir proje Hazrlayan: Sebiha Şafak."— Sunum transkripti:

1 Familielesing Okul –Aile işbirliğini geliştirmek için yapılan bir proje Hazrlayan: Sebiha Şafak

2 Fjell skole Fjell okulu Drammen şehrinde bulunan bir ilkokul. Okul 1971 yılında yapılmış. 36 farkli dil konuşan 640 öğrencinin okuduğu % 79 u iki dilli öğrencilerden oluşan Öğrencilerin çoğunluğu Türkçe, Urdu, Arnavutça ve Somalice konuşuyor Çoğunluğu oluşturan bu öğrenciler Anadili egitimi aliyor Hazrlayan: Sebiha Şafak

3 Projenin amacı Kitap okumanın alışkanlık haline gelmesini sağlamak Zengin bir kelime hazinesine sahip olmak Kitap okuyarak bilgi edinip, edindiği bilgiler sayesinde duygusal zekayı geliştirmek Çocukların kendine olan güveninin artması Hazrlayan: Sebiha Şafak

4 Kitap okuma alışkanlığını nasıl kazandırabiliriz? Hazrlayan: Sebiha Şafak

5 Okuma-Yazma projesi Çocuklar 1.sınıfa başladıklarında Anadili Türkçe olan öğrencilerin velileriyle Hazrlayan: Sebiha Şafak

6 1. toplantı Çocuklarınızın okulda başarılı olabilmesi için neler yapabilirsiniz? Derslerini yapmaya yardımcı olma Okulda yapılan konuları takip etme Okulda neler yaptıklarını sorma Dersin konusunu kendi dilinde konuşma Kitap okuma Veliler cocuklarına bu şekilde yardımcı olabileceklerini sçöylüyorlar Hazrlayan: Sebiha Şafak

7 2. Toplanti : Bir yılda 4 defa 1.sınıfta veliler, daha sonra da okumaya başlayan çocuklar velilerine kitap okuyor Veliler kitap okurken nelere dikkat etmeliler Cocuk bakicisi Velilerin bir araya gelmesi Birlikte hos vakit geçirmeleri Cocuk eğitimi konusunda fikir alış-verişi Hazrlayan: Sebiha Şafak

8 3.toplantı Velilerin okuma-yazma konusunda bilgilendirilmeleri Çocuklara sorumluluk verilmesi konusunda öneriler Velilerin birbirlerinden bilgi alis-verisi Çocuklarıyla birlikte kitap okuyan veliler Hazrlayan: Sebiha Şafak

9 Okul kütüphanesi Okul kütüphanesi boyandı-yenilendi Yeni kitaplar alındı Kütüphane görevlisi %100 çalışmaya başladı Anadilinde okuma saatleri düzenlendi (bok-kafe) Hazrlayan: Sebiha Şafak

10 Projenin devamı Yazılı ve sözlü kitap okumalarının takibi Her iki dili de kullanmaları Ev ödevlerinin yapılması konusunda beklentiler Kitap okuduğunu belirten –özeti yazılı defterler Okudukları kitaplar sayesinde kendi dil ve kültürüne ait kitapların okunması Hazrlayan: Sebiha Şafak

11 Yaptığımız çalışma sonucu Veliler Kitap okumanın çocukların eğitimindeki faydalarını Kendi bilgilerini bildiği bir dilde çocuklarına daha kolay öğrettiklerini Norveç okulkültürünü daha iyi anladıklarını Aynı konumda olan diğer velilerle daha iyi tanışma fırsatı bulduklarını Norveçli öğretmenlerin bu konuda kendilerini desteklediklerini Çocuklarının ilerde daha başarılı olacaklarına olan umutlarını Hazrlayan: Sebiha Şafak

12 Velilerin durum değerlendirmesi Kendilerine güven ve saygı duyulması Kendi dilleriyle gurur duymaları Çocuklarının yanında daha bilgili olduklarını hissetmeleri Okul ve öğretmenlere karşı iyi ilişkiler Çocukların derslerine karşı ilgi ve destek Kendi çocuklarıyla daha iyi iletişim kurmaları Hazrlayan: Sebiha Şafak

13 Öğrencilerden edinilen sonuç Daha iyi okuması Dil gelişimi Anne ve babasıyla daha iyi iletişim kurması Kitap okuma sevgisi Kitap okuma gayreti Hazrlayan: Sebiha Şafak

14 Projenin sevilmesinin nedenleri Velilerin yeterince bilgilenmesi Öğretmenler tarafından düzenli takibi Norveççenin yanında anadilini kullanması Ikidilli öğretmenlerle sık iletişim kurulması Okul kütüphanesinde yeterli kitap olması Okuma gecelerinde çocuk bakıcısının olması Baska velilerle bir araya gelerek sosyalleşme Düzenli ve sistemli çalışma Hazrlayan: Sebiha Şafak


"Familielesing Okul –Aile işbirliğini geliştirmek için yapılan bir proje Hazrlayan: Sebiha Şafak." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları