Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OTS Platformu ile Akıllı Kampanyalar & Aktiviteler Elektronik Dağıtım ve Ödemede Öncü ve Yenilikçi Çözümler Nisan 2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OTS Platformu ile Akıllı Kampanyalar & Aktiviteler Elektronik Dağıtım ve Ödemede Öncü ve Yenilikçi Çözümler Nisan 2014."— Sunum transkripti:

1 OTS Platformu ile Akıllı Kampanyalar & Aktiviteler Elektronik Dağıtım ve Ödemede Öncü ve Yenilikçi Çözümler Nisan 2014

2 OTS Platform Modülleri 7x24 Destek ve Operasyon Yönetimi ile Mobiliva OTS Platfomu Modülerdir. Zincir İstediği modülü kullanır, sistem esnektir. Diğer Modüller Kampanya CRM PIN Yönetimi Duyuru Diğer... Gelecekte E-Bilet Satışı Tahsilat Sadakat Kartı.... Duyuru Modülü Mobiliva Hakkında 2005 yılında kurulan Mobiliva, geliştirdiği öncü ve yenilikçi elektronik dağıtım ve ödeme çözümleriyle Türkiye'nin önde gelen zincirlerine Ar-Ge ve İş Geliştirme şirketi olarak hizmet vermektedir.

3 OTS Platformu Her Yeni Zincir Mağaza ile Yaygınlaşmaya Devam Ediyor Ayda 4.3 Milyon Tekil Kişiye Hizmet Ayda 4.3 Milyon Tekil Kişiye Hizmet 81 Şehirde 81 Şehirde 16 Ulusal Zincir ile Gıda Market Zincirinde %63 Pazar Payı Mağazada Yazar Kasada Yazar Kasada

4 Esnek Kampanyalar OTS Platformu Kampanya Modülü ile MARKAYA esnek kampanya yapabilme imkanı sunuyor.

5 Kampanyalar Raporlama OTS ile markaların ürünleri için kurgulanması kolay, maliyeti düşük ancak etkisi güçlü ve ölçülebilir kampanyalar yaratır. Kampanyalar anında izlenir. Ayrıca MARKALAR, müşterilerinin GSM Numaralarını elde eder ve sonra bu numara grubuna istediği başka bir kampayayı yapar. Her kampanya kurgusunda baştan raporlamada istenilen format bildirilir. Önceden formatı belirlenmiş excel raporlar OTS sisteminden otomatik olarak ilgili kişilere istenilen periyotta eki olarak iletilir.

6 Kampanya Modelleri

7 Müşteriyi Zincire Çeken Kampanyalar Internet ve Sosyal Medya Operatör Segmentleri Turkcell (gncturkcell) Vodafone (Vdf Red) Turkcell Kadınlar Klubü Turkcell Profesyoneller Klubü Avea Prime Avea Profesyoneller vb. Marka İşbirlikleri VISA Benzin İstasyonları Cafe, Restoran vb. OTS’in görevi pinlerin doğrulanmasını (validation) gerçekleştirmektir. Mobiliva OTS Promosyon Raftaki bir ürüne indirim Örnek: Cocacola %50 indirim Biskrem %25 indirim Gofret %100 indirim Zincir, bu indirimleri kampanya&barkod (SAP) sistemi yapar. Alışveriş sepetine İndirim Örnek: Zincirde yapılan alışverişe anında 20TL indirim Mobiliva, ilgili pinleri marka için üretebilir, veya markanın vereceği pinlerin kampanyada kullanılmasını sağlar. OTS Bilgi Fişi Mail SMS İndirim Zincir tarafından girilir

8 Zincir Rafından Başlayan Kampanyalar Raftaki markalar/ürünler Örnek : Cocacola Pepsi Ülker Eti Doğadan Cappy Fritolay ….. vb. OTS Flag Kampanya konusu olan ürünler OTS ürünleri olarak işaretlenir. Zincir Mağazalar Mobiliva OTS *OTS Bilgi fişi ile PİN-ŞİFRE verilir. OTS Bilgi fişi ile verilen PİN-ŞİFRE XXXX ‘e SMS yolla kampanyaya katıl. OTS Bilgi fişi ile verilen PİN-ŞİFRE danışmaya göster, hediyeni al. Operatör TL,SMS, Data paketleri Sinema bileti Çekiliş ile telefon, araba vb. Hediyeler Zincir mağazanın sadakat kartına puan Lavazza kahve Danışmadan verilen fiziksel promosyonlar (cd,kitap,bardak,alınan ürünün küçük versiyonu vb. 2 marka ile yapılan kampanyalarda veya dış ortamda verilecek promosyonlar için OTS entegrasyonu yapılması gerekir. Örneğin, Sinema Sunucuları, Operatör Promosyon sunucuları, vb Kasa + OTS Bilgi FişiPromosyonDış Ortam (3.Party Ortamı) *İnternetin kopması durumunda (kasanın offline olması), zincir serverları Mobiliva serverları ile konuşamayacağından OTS bilgi fişi kasadan verilemeyecektir. (NCR tarafında konu geliştirilmekte olup, yakın zamanda çözümlenecektir.)

9 Telekom Operatörü ile Kampanyalar Raftaki markalar/ürünler Örnek: Turkcell Avea Vodafone TTM iTunes vb. Zincir Mağazalar 20 TL ve üzeri Turkcell TL yükleyenlere 50 MMS hediye 5 TL daha yükleyin, gün boyu Vodafone’lularla ücretsiz konuşun Avea 25 TL yükle 100 dk+ 100 SMS kazan vb. Operatör Pazarlama Kurguları* Mobiliva OTS Kasa + OTS Bilgi Fişi Operatör TL,SMS, Data paketleri Sinema bileti Çekiliş ile telefon, araba vb. hediyeler Zincir sadakat kartına puan Lavazza kahve Kampanya kurgusunun sisteme yazılması Promosyon Gerçek anlı promosyon verilmesi ve bilgi fişinde katılımcıya teşekkür edilmesi OTS Bilgi Fişinde basılan PİN-ŞİFRE ile XXXX’ e SMS Gönder hediyeni al. *Zincir’de satılan Sanal TL Ciro artışını sağlamak ve müşteri aktivitesi yaratmak

10 Telekom Müşteri Segmentleri ile Kampanyalar Örnek: Kadınlar Kulübü Turkcell Kadınlar Klübüne Üye olanlar Zincir'de İndirim kazanıyor ! Üyeler markette 2222 ’ye Mesaj atarlar, ve Şifre Ceplerine gelir. Zincir, ürün ve sepet İçin indirim barkodunu kampanya sunucularında tanımlar. + Market + Turkcell İşbirliğiSAP Barkod + OTS Flag Promosyon Tek ürün - indirim, Tek ürün – bedava, Sepete indirim- 20 TL, X TL alışveriş indirimi

11 Kırmızı Avantaja Üye olanlar Zincir’de İndirim kazanıyor ! Üyeler markette 4455’e Mesaj atarlar, ve Şifre Ceplerine gelir. Zincir ürün ve sepet için indirim barkodunu kampanya sunucularında tanımlar. Tek ürün - indirim, Tek ürün – bedava, Sepete indirim- 20 TL, X TL alışveriş indirimi Market + Vodafone İşbirliğiSAP Barkod + OTS Flag Promosyon + Telekom Müşteri Segmentleri ile Kampanyalar Örnek: Kırmızı Avantaj

12 GSM Operatörü Abone Profilleme (Mobil Mecra) Zincir Mağazalarda Her gün TL yükleyen milyonlarca Turkcell Avea Vodafone Prepaid Aboneleri Profilleri OTS veri tabanı: Müşteri davranışlarını analiz eder – CRM Profilleme yapılabilir. Örnek: 1 seferde 50 TL ve üstü yükleyenler Her ay düzenli 25 TL yükleyenler Turkcell TL yükleyenler Son 6 aydır Vodafone TL yükleyenler İstanbul’da ön ödemeli aboneler Akdeniz Bölgesinde Mayıs ile Eylül arasında yükleyenler vb profil sorguları MarketOTS Veritabanı Profil yükleme yaptığında OTS bilgi fişi İstenen profil yükleme yaptığında Zincirdeki markalar, bilgi fişine 240 karakter reklam metni verebilir. Örnek: Yeni ürün lansmanı, Çaykur icetea OMO leke çıkartma yöntemleri Nesfit ile zayıflama sırları Nivea’dan güneşlenme önerileri vb reklam metinleri

13 Yapılmış Kampanyalar OTS Platformu Kampanya Modülü henüz çok yeni ve GSM Operatörleri kendi kampanyalarını yapmaya başladılar. Yapılan kampanyaların katılım oranları ise benzer kampanyalardan oldukça yüksek.

14 Çözümümüz: UCZ, Carrefour ve A101 mağazalarında 20TL ve üzeri Sanal TL yükleyenler, yazarkasa bilgi fişi üzerindeki şifreyi SMS ile XXXX kısa numarasına gönderir ve 50 MMS hediyesini hemen kullanmaya başlayabilir. MMS Kampanyası - Avea MarkalarAvea MecralarUCZ, Carrefour ve A101 Konu Marka memnuniyetini arttırmak Hedef Kitle15-30 yaş grubu Sonuçlar Avea, düşük maliyetli, kolay kurguladığı bir mobil kampanyaya imza attı. Redemption Rate % 7,08 Şubat-2012 Çoklu yerde, ürün satışına bariyerli kampanya örneği

15 Çözümümüz : Zincir perakende mağazadan Sanal TL satın alan müşteri, 5 TL daha fazla yüklemesi durumunda hediye konuşma kazanacağı konusunda bilgilendirilir. Ödeme sonunda aldığı bilgi fişindeki şifreyi kullanarak, ister kendisi ister şifreyi kullanan herhangi biri, hediye konuşma hakkı elde eder. MarkalarVodafone MecralarZincir Mağazalar Konu Vodafone müşterilerine hediye konuşma kampanyası yapılması Hedef Kitle yaş grubu Sonuçlar Zincir mağaza ve Sanal TL satışları kampanya ile arttırıldı. Redemption Rate % 10 Vodafone ile Hediye Konuşma Mayıs-2012 Koşullu Kampanya Örneği

16 Çözümümüz : A101’den, Sanal TL alışverişi yapan Avea’lılara SMS kananlıyla kampanyaya katılmak isteyip istemedikleri sorulur.İsteyenler 2 hafta boyunca yaşam paketinden ücretsiz yararlanır. MarkalarAvea MecralarA101 Konu A101’den Sanal TL satın alan Avea’lılara yaşam paketi (SMS haber servisleri) hediye edilmesi Hedef Kitle yaş grubu Sonuçlar Avea sms servisleri kullanımı daha geniş bir kitleye ulaştı Redemption Rate % 8 Avea – Yaşam Paketi Mayıs-2013 Koşullu ve Servis Kullanım Hediyesi

17 Çözümümüz : Zincir mağazadan, TL yükleyen Vodafone müşterisine hediye mobil promosyonlar yüklenir. MarkalarVodafone MecralarZincir Mağazalar Konu Vodafone müşterilerine promosyon paketi dağıtılması Hedef Kitle yaş grubu Sonuçlar Geniş kitlelere ulaşarak, Data kullanımını yaygınlaştırma stratejisi için önemli bir kazanım elde etti. Redemption Rate % 10,53 Vodafone Hediye Dk/Data/SMS Temmuz Herkese Anında Promosyon Örneği

18 Çözümümüz : Türkiye’nin 40 ilinde 100’lerce mağazası bulunan A101’de 20 TL ve üstü SANAL TL yüklemesi yapan tüm müşteriler, yazarkasadan çıkan bilgi fişinde yer alan promosyon şifresini kazanır. Kendisi veya bir yakını, bu şifreyi XXXX kısa numarasına göndererek, data hediyesini aktive eder. MarkalarAvea MecralarA101 Konu Avea, müşterilerine hediye data kullandırma kampanyası yapılması Hedef Kitle yaş grubu Sonuçlar Düşük-Orta gelir grubunda yer alan ve Anadolu’nun dört yanındaki tüketiciler data kullanımı ile tanıştı. Redemption Rate % 16,53 Vodafone Hediye Dk / Data / SMS Ocak-2012 Koşullu ve İnternet Hediyesi Örneği

19 Çözümümüz : Gençturkcell müşterileri, cep telefonlarından, SMS ile gençturkcell indirim PIN’i isterler. PIN’i alışveriş sırasında kasıyere verir ve indirim kullanırlar. MarkalarGençturkcell, Playstation MecralarCarrefour Konu Gençturkcell müşterilerine Playstation indirim kampanyası yapılması Hedef Kitle15-30 yaş grubu Sonuçlar Gençturkcell müşteri memnuniyeti arttırıldı ve Carrefour’lardaki Playstation satışları arttırıldı Redemption Rate % 5 Gençturkcell Playstation İndirimi Temmuz Verilen PIN’lerin Mağazada ürün alırken indirim verilmesine Örnek

20 Çözümümüz: Müşteri, BP istasyonlarından, alışveriş karşılığında, hediye kuponu alır, Carrefour’a gelir. Ödeme yaparken, kasıyer kuponu okutur ve ardından Cola ürünü geçirilir, indirim uygulanır. Coca Cola BP Kampanyası MarkalarCoca Cola, BP MecralarCarrefour Konu Coca Cola’ya üretim bandı maliyeti olmayan kampanya geliştirilmesi Hedef Kitle yaş grubu Sonuçlar Marka memnuniyetini arttırıcı bir kampanya gerçekleşti Redemption Rate % 0,1 Mart-2013 Verilen PIN’lerin Mağazada ürün alırken indirim verilmesine Örnek

21 Çözümümüz : Carrefour mağazalarından alışveriş yapan Visa müşterisi, 3 defa 50 TL ve üstü alışveriş yaptığında, müşteriye SMS ile indirim PIN’i gönderildi. Müşteri bu PIN’i kullanarak, dilediği Carrefour mağazasından 30 TL indirim hakkını kullandı. MarkalarVisa MecralarCarrefour Konu Carrefour mağazalarından, 3 kez 50 TL ve üzeri alışveriş yapanlara indirim hediye edilir. Hedef Kitle yaş grubu Sonuçlar Visa müşteri memnuniyetini arttırırken, cirosunu da arttırmış oldu. Redemption Rate % 15 Visa – 30 TL İndirim Kampanyası Ekim-Kasım-2013 Verilen PIN’lerin Mağazada ürün alırken indirim verilmesine Örnek

22 Çözümümüz : A101 mağazasından, alışveriş yapan müşteri isterse, Kızılay’a bağış yapabildi. Kızılay, Türkiye’nin 81 ilinde kolaylıkla bağış topladı. MarkalarTürk Kızılayı MecralarA101 Konu A ildeki mağazalarından, yazarkasaları üzerinden Kızılay bağışı toplar Hedef Kitle yaş grubu Sonuçlar Kızılay müşteri memnuniyeti ve bağış rakamlarında artış yakalandı. Redemption Rate ……… A101 – Kızılay Bağışı Ağustos-2013 BAĞIŞ Sosyal Sorumluluk Örneği

23 Çözümümüz : Carrefour mağazalarından herhangi bir Pepsi alışverişi yapan müşterilere kasada bilgi fişi aracılığı ile PIN verildi. Müşteri bu PIN’i kullanarak, trendyol.com’dan yaptığı 50TL ve üzeri alışverişlerde 10TL indirim hakkını kullandı. MarkalarPepsi - Trendyol MecralarCarrefour Konu Carrefour mağazalarından, herhangi bir Pepsi alana trendyol.com’da 50tl ve üzeri alışverişlerinde 10tl indirim Hedef Kitle yaş grubu Sonuçlar Redemption Rate PEPSİ – Trendyol Mart-2014 Verilen PİN’lerin e-ticaret sitesinde kullanılmasına örnek örnek

24 Tüm yapı OTS tarafındaki yazılım ile yönetilir. Alınan bilginin doğrulaması, değerlendirilmesi, sınıflandırılması, dış dünya ile ilişkilendirilmesi ( Operatörlerin TL Satışı, MVNO ürünleri satışı vb ) işlem kontrollerinin yapılması ( hem anlık hem batch olarak) sağlayan yazakasalar ve operasyon Mobiliva OTS Platformu tarafından yapılır. Bilgi fişlerinin tasarlanması, basılması ve bir çok fonksiyon modüller ve katman yapısındaki bir mimari ile gerçekleşir. Raporlama bunlara bağlı olarak çalıştırılır. Raporlama esnek ve ihtiyaca özel yapılır. Mobiliva OTS yapısı ile kod geliştirmeye gerek yoktur. Mobiliva OTS OTS Platform Sonuç

25 Onlarca parakende zinciri ile görüşmeler devam ediyor. Teşekkürler


"OTS Platformu ile Akıllı Kampanyalar & Aktiviteler Elektronik Dağıtım ve Ödemede Öncü ve Yenilikçi Çözümler Nisan 2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları