Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI.  Özel eğitim gerektiren bireylerin, normal gelişim gösteren akranlarıyla beraber eğitim-öğretim almasıdır. Kaynaştırma.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI.  Özel eğitim gerektiren bireylerin, normal gelişim gösteren akranlarıyla beraber eğitim-öğretim almasıdır. Kaynaştırma."— Sunum transkripti:

1 SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI

2  Özel eğitim gerektiren bireylerin, normal gelişim gösteren akranlarıyla beraber eğitim-öğretim almasıdır. Kaynaştırma Nedir ?

3 1.Zihin Engeli 2.Otizm 3.Down Sendromu 4.İşitme Engeli 5.Görme Engeli 6.Öğrenme Güçlüğü 7.DEHB 8.Dil ve Konuşma Sorunları 9.Bedensel Engel 10.Üstün Yetenek 11.Diğer Sorunlar Karşılaşılan Özel Eğitim Durumları

4  Halden Anlamak !!! Neler Yapabiliriz ?

5 1- Kapsamlı Bilgi 2- Akran Eğitimi 3- Ders Planı 4- Ders Esnasında 5- Ölçme Değerlendirme 6- Aile İle İletişim

6 a)Hastane Raporu b)RAM Raporu c)Öğrenci Tanıma Formları d)Performans Belirleme Formları e)Gözlem 1- Kapsamlı Bilgi

7  Tavsiye : Maria Montessori e) Gözlem

8 a)Rehber Öğretmenle İşbirliği b)Özel Eğitim Öğretmeniyle İşbirliği c)Drama d)Sesli, Görüntülü ve Yazılı Materyaller 2- Akran Eğitimi

9  Otizm Tanıtım Videosu  Engelli Çocukların Yarışı  Hollanda’ya Hoş Geldiniz SILVAN RAM’ın Sitesi v.b. d) Sesli, Görüntülü ve Yazılı Materyaller

10  Filmler: Benim Adım Khan Barfi Black Forrest Gump Temple Grandin v.b.

11 a)BEP b)Basitleştirilmiş Amaçlar 3- Ders Planı

12 a) BEP

13 Örnek : Normal gelişim gösteren öğrenciyle 100’e kadar sayma çalışılırken, Özel Gereksinimli öğrenci ile 10’a kadar sayma çalışılır. b) Basitleştirilmiş Amaçlar

14 a)Sınıf Düzenlemesi ve Ders Anlatımı b)Uygun Materyal c)Eşit Değil Adil Davranım d)Konunun Paralel Anlatımı e)Pekiştireç 4- Ders Esnasında

15  Öğrenci ön sıralara oturtulmalıdır. (tüm öğr.)  Yalıtımı sağlamak için sınıfta perde ve pano kullanılmalı. (işitme)  Kullandığı cihaz günlük kontrol edilmeli. (işitme + bedensel) a) Sınıf Düzenlemesi ve Ders Anlatımı

16  Düşme durumuna karşı masa ve sıraların köşelerine sünger takılabilir. (bedensel + epilepsi)  Duvara ve yere kabartma uyarı işaretleri yerleştirilebilir. (görme)  Dikkat köşesi (DEHB + öğrenme güçlüğü)

17  Günlük rutinlerin değişmemesi (otizm)  Okuma yarışı yaptırılmaması (kekeme)  Grup içi oyunlarda aktif görev (otizm + üstün zeka)

18  Büyük puntolu ders notları (görme)  Ses kayıt cihazı (tüm)  Badi sistemi (tüm)

19  Sınıf içi etkin görev (tüm)  Matematik öğretiminde görsel materyal (tüm)  Matematik ödevlerinde yön işaretleri (öğrenme güçlüğü)

20

21  Okuma şeridi (öğrenme güçlüğü + kekeme)

22  Topluluk karşısında konuşma, ezbere şiir okutma (tüm)  Öğrencinin dikkatini dağıtan nesneyi dışarı çıkarmama (tüm)  Öğrencinin güvenini kazanma (tüm)

23  Her ders en az bir kere söz hakkı verme (tüm)  Anlayıp - anlamadığını öğrenmek için « Anladın mı ? » sorusu sorulur, cevap evet ise « Anlat o zaman » denir (tüm)  « Niye » sorusu kullanılır (tüm)

24  Resim Kartları  Hikaye Kitapları  Kelime Kartları  Cümle Kartları  Basit Düzeyde Okuma Metinleri  Dergiler  Kısaca daha çok görsel ve dokunsal materyal  Zeka oyunları b) Uygun Materyal

25 c) Eşit Değil Adil Davranım

26 d) Konunun Paralel Anlatımı

27  Şeker  Çikolata  Aferin  Kalem  Defter  Sinema bileti  V.b. e) Pekiştireç

28  Adil Bir Sınav 5- Ölçme Değerlendirme

29  Öğrencinin gelişimi ile ilgili aile sürekli bilgilendirilmeli,  Aile sürekli motive edilmeli. 6- Aile İle İletişim

30 BIZI SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDİYORUZ KUBRA ERBEK İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENİ MURAT TEKIN ZİHİNSEL ENGELLİLER OGRETMENI


"SINIFTA KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI.  Özel eğitim gerektiren bireylerin, normal gelişim gösteren akranlarıyla beraber eğitim-öğretim almasıdır. Kaynaştırma." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları