Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi Ahmet GÜNEŞ Çözüm Geliştirme Direktör V. EYLÜL 2014.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi Ahmet GÜNEŞ Çözüm Geliştirme Direktör V. EYLÜL 2014."— Sunum transkripti:

1 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi Ahmet GÜNEŞ Çözüm Geliştirme Direktör V. EYLÜL 2014

2 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V. DTS Nedir? Trafik hasarlarında sigortalının, hasar sürecinin başından sonuna kadar kendi sigorta şirketi nden hizmet almasıdır.

3 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V. Takas Odası Nedir? DTS kapsamındaki hasar ödemeleri nin, şirketler arasındaki mahsuplaşma sını otomatik olarak sağlayan sistemdir.

4 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V. Dünya’da DTS Uygulamaları Kuruluş Tarihi: 2009 Maddi Hasarlar < 3,000 € Gönüllülük Esaslı 30 farklı Ortalama RUSYA Kuruluş Tarihi: 1968 Motor - Şirket Sayısı: 103 Maddi ve Bedeni Hasar < 6,500 € Gönüllülük Esaslı Tek Ortalama Kuruluş Tarihi: 1972 Motor - Şirket Sayısı: 53 Maddi ve Bedeni Hasar < 8,500 € Gönüllülük Esaslı Tek Ortalama Kuruluş Tarihi: 1988 Motor - Şirket Sayısı: 46 Maddi Hasar < 100,000 € Gönüllülük Esaslı Tek Ortalama Kuruluş Tarihi: 1978 Motor - Şirket Sayısı: 65 Maddi ve Bedeni Hasar Limiti Yok Yasal Zorunluluk Coğrafi Bölge ve Araç Sınıflandırmasına için Ayrı Ortalamalar Teminat - Primlerin %2’si Kuruluş Tarihi: 2000 Motor - Şirket Sayısı: 31 Maddi ve Bedeni Hasar 50 € < X < 6,500 € Gönüllülük Esaslı Hasar Büyüklüklerine Göre Sınıflanan 3 Grup için Rastlantısal Ortalamalar Teminat - Poliçe Başına 2.20 € YUNANİSTAN İTALYA İSPANYA FRANSA BELÇİKA Kuruluş Tarihi: 1991 Motor - Şirket Sayısı: 25 Maddi Hasar < 15,000 € Gönüllülük Esaslı Hasar Büyüklüklerine Göre Sınıflanan 3 Grup için Rastlantısal Ortalamalar PORTEKİZ İncelenen Ülkeler

5 DTS Çalışma Prensipleri Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V. Üç kategori üzerinden hesaplama Kategori sınır değerlerinin rassal olarak belirlenmesi Kategori ortalamalarının aritmetik olarak belirlenmesi Hasar ödemelerinin ortalama üzerinden değerlendirilmesi DTS Özellikleri DTS Otomasyon Tamamen Inhouse geliştirilen yazılım Tüm DTS sürecinin yazılım tarafından gerçeklenmesi Takas Odası ile yoğun entegrasyon Simülasyon modu Takas Odası’na gönderilecek veriler için onay mekanizması Takas Odası Tamamen Inhouse geliştirilen yazılım Etkin borç/alacak ilişkisi Güvenilir ve denetlenebiir ortam Ters hareket imkanı DTS dışında da kullanılabilme Simülasyon ekranı Banka entegrasyonları Etkin Raporlama Özet yönetici raporları Şirketlere özel detay raporlar Sektörel raporlar Özet istatistik çıktıları Esnek raporlama

6 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi DTS İş Mantığı Kuralları - I Kaza tespit tutanağının imzalanması Kaza durum tespitinin yapılması Sigortalı İş Mantığı Kuralları Aynı poliçe dönemi içerisinde en fazla 3 kaza olması Sigortalı Kaza kusur oranının %0 veya %50 olması Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

7 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi DTS İş Mantığı Kuralları - II Kaza İş Mantığı Kuralları Sigortalı Zorunlu trafik sigortası genel şartları kapsamındaki 2 aracın dahil olması Maddi hasarlı kaza olması Kazanın KTT ’ye konu olması ve kusur oranlarının belirlenmiş olması Hasar tutarının 100–7000 TL aralığında olması Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

8 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi DTS İş Mantığı Kuralları - III Sigorta Şirketi İş Mantığı Kuralları Sigortalı Sigorta şirketlerinin anlaşmaya dahil olması Teminatın geçerli olması KTT kusur oranlarının onaylanmış olması Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

9 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi DTS Genel İş Akışı Sigortalı Kusursuz Sigortalı Kusursuz Taraf Sigorta Şirketi 1 Takas Odası SBM 6 7 Tamirhane Kusurlu Taraf Sigorta Şirketi Kaza Tespit Tutanağı doldurulur 2 Şirketler KTT değerlendirmelerini elektronik ortamda SBM’ye iletir. 3 Kusursuz Sigortalı aracı için kendi şirketinin belirttiği servisten hizmet alır 5 Doğrudan Sigortacı Şirketin yaptığı ödeme karşılığı DTS karşılığı tutar belirlenerek Takas Odasına aktarılır. 4 Doğrudan Sigortacı Şirket hasar dosyasını SBM’ye bildirir Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

10 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Takas Odası Genel İş Akışı Sigortalı Takas Odası SBM BANKA 1 Kusursuz Taraf Sigorta Şirketi Kusurlu Taraf Sigorta Şirketi Bakiye Yönetimi Onaylanan DTS verilerinin Takas Odası‘na aktarılması 1 3 Ödeme işlemleri için banka entegrasyonları 2 DTS hasar tutarları üzerinde borç/alacak hareketlerinin işlenmesi ve detayların şirketlere iletilmesi Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

11 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V. Hedef ve Kazanımlar Müşteri Memnuniyeti Anlaşmalı Servis ile Hasar Tazmini Hasar Hizmetinin Hızlanması Sigortalı Sigortalı kazanımları Hizmet Kalitesi

12 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V. Hedef ve Kazanımlar Hasar Takip Giderlerinin Azalması Hızlı Muallak ve Etkin Karşılık Yönetimi Hasar Tasfiye Sürecinin Hızlanması Sigorta Şirketi Sigorta Şirketi Kazanımları Hasar Maliyet Kontrolü İhtilaflı Durumların Azalması

13 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V. Hedef ve Kazanımlar Daha Etkin Takip ve Raporlama İmkanı Sigorta Sektörünün İmaj Değerinin Artması Suiistimal Riskinin Azalması Sigorta Sektörü Sigorta Sektörü Kazanımları

14


"Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi Ahmet GÜNEŞ Çözüm Geliştirme Direktör V. EYLÜL 2014." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları