Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi"— Sunum transkripti:

1 Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi
Ahmet GÜNEŞ Çözüm Geliştirme Direktör V. Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi EYLÜL 2014

2 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi
DTS Nedir? Trafik hasarlarında sigortalının, hasar sürecinin başından sonuna kadar kendi sigorta şirketinden hizmet almasıdır. Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

3 Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi
Takas Odası Nedir? DTS kapsamındaki hasar ödemelerinin, şirketler arasındaki mahsuplaşmasını otomatik olarak sağlayan sistemdir. Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

4 Dünya’da DTS Uygulamaları
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Dünya’da DTS Uygulamaları İncelenen Ülkeler BELÇİKA FRANSA Kuruluş Tarihi: 1972 Motor - Şirket Sayısı: 53 Maddi ve Bedeni Hasar < 8,500 € Gönüllülük Esaslı Tek Ortalama RUSYA Kuruluş Tarihi: 1968 Motor - Şirket Sayısı: 103 Maddi ve Bedeni Hasar < 6,500 € Gönüllülük Esaslı Tek Ortalama Kuruluş Tarihi: 2009 Maddi Hasarlar < 3,000 € Gönüllülük Esaslı 30 farklı Ortalama PORTEKİZ Kuruluş Tarihi: 1991 Motor - Şirket Sayısı: 25 Maddi Hasar < 15,000 € Gönüllülük Esaslı Hasar Büyüklüklerine Göre Sınıflanan 3 Grup için Rastlantısal Ortalamalar YUNANİSTAN Kuruluş Tarihi: 2000 Motor - Şirket Sayısı: 31 Maddi ve Bedeni Hasar 50 € < X < 6,500 € Gönüllülük Esaslı Hasar Büyüklüklerine Göre Sınıflanan 3 Grup için Rastlantısal Ortalamalar Teminat - Poliçe Başına 2.20 € İSPANYA İTALYA Kuruluş Tarihi: 1988 Motor - Şirket Sayısı: 46 Maddi Hasar < 100,000 € Gönüllülük Esaslı Tek Ortalama Kuruluş Tarihi: 1978 Motor - Şirket Sayısı: 65 Maddi ve Bedeni Hasar Limiti Yok Yasal Zorunluluk Coğrafi Bölge ve Araç Sınıflandırmasına için Ayrı Ortalamalar Teminat - Primlerin %2’si Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

5 DTS Çalışma Prensipleri
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi DTS Çalışma Prensipleri Üç kategori üzerinden hesaplama Kategori sınır değerlerinin rassal olarak belirlenmesi Kategori ortalamalarının aritmetik olarak belirlenmesi Hasar ödemelerinin ortalama üzerinden değerlendirilmesi DTS Özellikleri DTS Otomasyon Tamamen Inhouse geliştirilen yazılım Tüm DTS sürecinin yazılım tarafından gerçeklenmesi Takas Odası ile yoğun entegrasyon Simülasyon modu Takas Odası’na gönderilecek veriler için onay mekanizması Takas Odası Tamamen Inhouse geliştirilen yazılım Etkin borç/alacak ilişkisi Güvenilir ve denetlenebiir ortam Ters hareket imkanı DTS dışında da kullanılabilme Simülasyon ekranı Banka entegrasyonları Etkin Raporlama Özet yönetici raporları Şirketlere özel detay raporlar Sektörel raporlar Özet istatistik çıktıları Esnek raporlama Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

6 DTS İş Mantığı Kuralları - I
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi DTS İş Mantığı Kuralları - I Sigortalı İş Mantığı Kuralları Kaza durum tespitinin yapılması Kaza tespit tutanağının imzalanması Kaza kusur oranının %0 veya %50 olması Aynı poliçe dönemi içerisinde en fazla 3 kaza olması Sigortalı Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

7 DTS İş Mantığı Kuralları - II
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi DTS İş Mantığı Kuralları - II Kaza İş Mantığı Kuralları Zorunlu trafik sigortası genel şartları kapsamındaki 2 aracın dahil olması Maddi hasarlı kaza olması Kazanın KTT ’ye konu olması ve kusur oranlarının belirlenmiş olması Sigortalı Hasar tutarının 100–7000 TL aralığında olması Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

8 DTS İş Mantığı Kuralları - III
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi DTS İş Mantığı Kuralları - III Sigorta Şirketi İş Mantığı Kuralları Sigorta şirketlerinin anlaşmaya dahil olması Teminatın geçerli olması KTT kusur oranlarının onaylanmış olması Sigortalı Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

9 DTS Genel İş Akışı Sigortalı Tamirhane Kusursuz Sigortalı 1 6 7 4 5 2
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi DTS Genel İş Akışı Kusursuz Sigortalı Kusursuz Taraf Sigorta Şirketi 1 Takas Odası SBM 6 7 Tamirhane Kusurlu Taraf 4 5 2 3 1 Kaza Tespit Tutanağı doldurulur 2 Şirketler KTT değerlendirmelerini elektronik ortamda SBM’ye iletir. 3 Kusursuz Sigortalı aracı için kendi şirketinin belirttiği servisten hizmet alır 4 Doğrudan Sigortacı Şirket hasar dosyasını SBM’ye bildirir Sigortalı 5 Doğrudan Sigortacı Şirketin yaptığı ödeme karşılığı DTS karşılığı tutar belirlenerek Takas Odasına aktarılır. Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

10 Takas Odası Genel İş Akışı
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Takas Odası Genel İş Akışı Takas Odası SBM BANKA 1 Kusursuz Taraf Sigorta Şirketi Kusurlu Taraf 2 3 Bakiye Yönetimi Onaylanan DTS verilerinin Takas Odası‘na aktarılması 1 2 DTS hasar tutarları üzerinde borç/alacak hareketlerinin işlenmesi ve detayların şirketlere iletilmesi Sigortalı 3 Ödeme işlemleri için banka entegrasyonları Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

11 Hedef ve Kazanımlar Sigortalı Sigortalı kazanımları Hizmet Kalitesi
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Hedef ve Kazanımlar Sigortalı kazanımları Sigortalı Müşteri Memnuniyeti Hizmet Kalitesi Hasar Hizmetinin Hızlanması Anlaşmalı Servis ile Hasar Tazmini Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

12 Hedef ve Kazanımlar Sigorta Şirketi Sigorta Şirketi Kazanımları
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Hedef ve Kazanımlar Sigorta Şirketi Kazanımları Sigorta Şirketi Hasar Takip Giderlerinin Azalması Hasar Maliyet Kontrolü İhtilaflı Durumların Azalması Hasar Tasfiye Sürecinin Hızlanması Hızlı Muallak ve Etkin Karşılık Yönetimi Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

13 Hedef ve Kazanımlar Sigorta Sektörü Sigorta Sektörü Kazanımları
Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi Hedef ve Kazanımlar Sigorta Sektörü Kazanımları Sigorta Sektörü Daha Etkin Takip ve Raporlama İmkanı Suiistimal Riskinin Azalması Sigorta Sektörünün İmaj Değerinin Artması Ahmet GÜNEŞ - Çözüm Geliştirme Direktör V.

14


"Doğrudan Tazmin Sistemi (DTS) Takas Odası Projesi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları