Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME"— Sunum transkripti:

1 OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME 22.09.2014
YEDEK PARÇA – TEDARİKÇİ – SERVİS SERTİFİKASYON ( BELGELENDİRME ) ÇALIŞMALARI Kapsam Temel Faydalar Süreçler

2 KAPSAM Sigorta şirketleri, doğrudan (anlaşmalı) ya da dolaylı olarak (anlaşmasız) tamirhanelerden hizmet almaktadır. Sigorta şirketleri, doğrudan yedek parça tedarikçilerinden temin etmek suretiyle ya da dolaylı olarak tamirhanelerce temin edilen yedek parçaları kullanmaktadır. 2005/4 Blok Muafiyeti Tebliği ile orijinal parçanın tek kaynağı ana üretici veya distribütör olmaktan çıkmış, eşdeğer parçanın ise temel esasları belirlenmiştir. Blok Muafiyeti Tebliği ile oluşturulan altyapı maliyetlerin düşürülmesinde etkin kullanılabilmelidir. Trafik Sigortası Genel Şartları eşdeğer parça kullanımını serbest kılmaktadır. Dar kapsamlı kasko poliçelerinde de eşdeğer parçalar kullanılabilmektedir. Doğrudan Tazmin Sistemi ile yedek parça ve tamirhane hizmet kalitesi önemini arttıracaktır. Destek Hizmetleri Yönetmeliği ile sigorta şirketlerinin hizmet sağlayıcılar üzerindeki denetim ve yükümlülükleri gündeme gelecektir. Bu bağlamda; KALİTE DENETİMİ VE SERTİFİKASYON ( BELGELENDİRME ) SÜREÇLERİ ÖNEMİNİ HER GEÇEN GÜN BİRAZ DAHA ARTTIRMAKTADIR !

3 KAPSAM Tamirhaneler Yedek parçalar Yedek parça tedarikçileri
SERTİFİKASYON (BELGELENDİRME) NEDİR ? Sertifikasyon, akredite ve/veya akredite olmayan kuruluşlarca yapılan belgelendirme işlemidir. Kişinin, bilgi gerektiren herhangi bir konuda niteliğini gösteren belge sertifikadır. Konu yedek parça gibi bir Ürün olduğunda; ürünün standartlarına (spesifikasyonlarına) uygun olduğunu gösteren belgedir. Konu tamir gibi bir hizmet olduğunda ise sertifikasyon, hizmetin kalite standartlarına uygun yapıldığını göstermektedir. Oto kaza sigortalarında, hasar süreçlerinde üç ana konuda sertifikasyon ihtiyacı doğmaktadır: Tamirhaneler Yedek parçalar Yedek parça tedarikçileri

4 KAPSAM TAMİRHANE SERTİFİKASYONUNUN AMACI
Tamirhanelerin uluslar arası kabul görmüş standartlara göre belgelendirilmesi ve veri tabanına girmesi Oto tamir sektörünün kurumsallaşması Tamirhanelerin bilimsel kriterlere göre tercih edilmesi Tamirhanelerin sürekli gelişimi Haksız rekabetin önlenmesi Verimliliğin artması suretiyle maliyetlerin azaltılması Kalite odaklı çalışılarak kaliteli hizmetin oluşturulması Müşteri memnuniyetinin ve bağlılığının arttırılması

5 KAPSAM TAMİRHANE SERTİFİKASYONUNA KONU HİZMETLER vb… Kaporta Boya
Şasi onarımı Tesis ve ekipman yeterliliği Personel yeterliliği ve yetkinliği Müşteri karşılama, bilgilendirme Otopark, giriş, çıkış, müşteri bekleme alanları vb…

6 KAPSAM YEDEK PARÇA SERTİFİKASYONUNUN AMACI
Yedek parça kalitesinin, uygun laboratuarlarda tespiti ve belgelendirilmesi Orijinal ve eşdeğer parçaların belirlenmesi Haksız rekabetin önlenmesi Yedek parça kalitesinde sürekliliğin sağlanması Orijinal ve eşdeğer parça temininde rekabetin artması ile maliyetlerin düşmesi Yerli üretim yedek parçaların kalite belgelendirmesi ile tüketiminin artması Ülke ekonomisine katkı sağlanması Oto yan sanayi sektörü ve sigortacılık sektörüne duyulan güvenin ve müşteri memnuniyetinin artması

7 KAPSAM SERTİFİKASYONA KONU YEDEK PARÇALAR
Hazine Müsteşarlığı Sigortacılık Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan taslak yönetmelikte aşağıdaki parça gruplarının sertifikasyona tabi olacağı ön görülmektedir: Ön-arka tamponlar, tampon demirleri, paneller Ön-arka çamurluklar Motor kaputları Aydınlatma ekipmanları Klima ve motor radyatörleri Ön-arka kapı, bagaj kapağı vs.. Jantlar, panjurlar Yukarıda sıralanan parça grupları, oto kaza sigortalarında, hasar süreçlerinde yoğun kullanılmakta ve hasar maliyetlerinin önemli bir kısmını oluşturmaktadır.

8 KAPSAM YEDEK PARÇA TEDARİKÇİ SERTİFİKASYONUNUN AMACI
Yedek parça tedarik firmalarında kalite standartlarının belirlenmesi ve kontrolü Tedarikçi seçiminde asgari standartların belirlenmesi Haksız rekabetin önlenmesi Tedarikçi firmaların kalitesinde sürekliliğin sağlanması Toplam kalitenin yükseltilmesi yoluyla hizmet seviyelerinin sürekli iyileştirilmesi Müşteri memnuniyeti

9 Tamirhane Sertifikasyonu
TEMEL FAYDALAR Tamirhane Sertifikasyonu HİZMET KALİTESİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ SİGORTACILIK SEKTÖRÜNE DUYULAN GÜVENİN ARTMASI ETKİN MALİYET YÖNETİMİ Yedek Parça Tedarikçi Sertifikasyonu Yedek Parça Sertifikasyonu

10 TEMEL FAYDALAR HİZMET KALİTESİNİN İYİLEŞTİRİLMESİ
Kalite sertifikasyon çalışmaları neticesinde; kalite belgeli hizmet sağlayıcılar, sunacakları hizmetleri yüksek kalite prensibini gözetmek durumunda olacaklardır. Ayrıca destek hizmetleri yönetmeliğinin yürürlüğe alınması ile birlikte, söz konusu hizmet kalitesi sigorta sektörü tarafından da etkin bir şekilde takip edilecektir. SİGORTACILIK SEKTÖRÜNE DUYULAN GÜVENİN ARTMASI Sigortacılık sektörü; kalite denetim çalışmaları ve bu çalışmaların aktif her platformda tanıtımı neticesinde, tüketiciler nezdinde güvenini pekiştirebilecektir. ETKİN MALİYET YÖNETİMİ Kaliteli özel tamirhanelerin ve kaliteli eşdeğer parçaların tespit edilmesi ve geliştirilmesi, özellikle yetkili tamirhanelerin ve distrübutörler tarafından sağlanan yedek parçaların yüksek maliyetlerine karşı sigorta şirketlerinin ve müşterilerinin tercihi sonucunda maliyet kontrolünü sağlayabilecektir.

11 SÜREÇ Hazine Müsteşarlığı ve Türkiye Sigortalar Birliği konuyla ilgili çalışmalarını ve karşılıklı görüşmelerini sürdürmektedirler. İlgili mevzuat ve belgelendirme esasları bu çalışmalar neticesinde belirlenecektir. Ayrıca doğrudan tazmin sistemi ve destek hizmetleri yönetmeliği de üzerinde çalışılan diğer konulardır. Tüm bu gelişmelerin ışığında; sigorta şirketleri de gerekli düzenlemelerini yapacaklardır.

12 Teşekkürler


"OTO KAZA SİGORTALARI - HİZMET KALİTE İYİLEŞTİRME" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları