Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi Sunum: Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner E-posta:

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi Sunum: Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner E-posta:"— Sunum transkripti:

1 Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi Sunum: Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner E-posta: Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner KAÜ, Endüstri Mühendisliği Bölümü Website:

2 Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Bilgi Çağı nedir?

3 Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Çağlar: Tarihçe M M.Ö. 100,000Yontma Taş Devri M.Ö. 6,000 Tarım Çağı M.Ö. 6,000 Tarım Çağı M.S. 1,750 Endüstri Çağı M.S. 1,750 Endüstri Çağı M.S. 1975Bilgi Çağı M.S. 1975Bilgi Çağı

4 Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Bilgi Çağı Nedir Bilgi Çağını farklı kılan?

5 Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Bilgi Çağı Hammadde ve işgücünün Üretim Maliyetlerindeki Payı Endüstriyel Çağ Bilişim Çağı %60 %2 %60 %2

6 Bilgi Çağında..... Ekonomik Güç, hammadde veya içgücü değildir. Ekonomik Güç, hammadde veya içgücü değildir. Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

7 Peki. Bu insanlar için ne anlama geliyor? Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

8 Bilgi Patlaması Son 30 yıl içinde geçmişteki 5,000 yıldan daha fazla bilgi üretildi Bilgi her 5 yılda ikiye katlanıyor Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

9 İş Yetenekleri Yeni işler daha fazla bilgiye dayanmaktadır. Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

10 İş Yetenekleri Bilgisayar kullanabilen işçiler diğerlerine Göre %15 daha fazla kazanmaktadır. Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

11 Sonuç Uluslar ve bireylerin yaşamı artık bilişim yeteneklerine bağlı Çoğu bilişim yetenekleri de elektronik temellidir. Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

12 Bütün bunların eğitimle ne ilgisi var? Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

13 Mevcut Anlayış Tarımsal Tarımsal Endüstriyel Endüstriyel Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

14 Tarımsal Toplumda Eğitim Anlayışı Günde 6.5 saat Günde 6.5 saat Yılda 9-ay okul (yaz aylarında tarlada çalışma) Yılda 9-ay okul (yaz aylarında tarlada çalışma) Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

15 Endüstri Toplumunda Eğitim Anlayışı Önceden belirlenen sıkı bir müfredat Önceden belirlenen sıkı bir müfredat dakika ders saatleri ve arada mola dakika ders saatleri ve arada mola Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

16 Yeni Anlayış (Bilgi Toplumunda Eğitim) Zaman sınırı olmaması Zaman sınırı olmaması Coğrafi bölge sınırı olmaması Coğrafi bölge sınırı olmaması Düşük maliyetli olması Düşük maliyetli olması Teknolojiyi Kucaklama Teknolojiyi Kucaklama Öğrenci odaklı Öğrenci odaklı Etnik dağılımlı Etnik dağılımlı

17 Uzaktan Eğitim nedir? Öğretim ve öğrenim işlemlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak (çoğunlukla internet üzerinde) gerçekleştirildiği bir ortamdır. Öğretim ve öğrenim işlemlerinin bilgi ve iletişim teknolojileri kullanılarak (çoğunlukla internet üzerinde) gerçekleştirildiği bir ortamdır. Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

18 Eğitim kurumları artık şunlara odaklanmak zorunda kalacak Öğrencinin daha iyi öğrenmesi için daha fazla gayret Öğrencinin daha iyi öğrenmesi için daha fazla gayret Kalite ve değerlerini öğrenciye daha fazla kanıtlamak Kalite ve değerlerini öğrenciye daha fazla kanıtlamak Eğiticiler üzerindeki bazı yükleri kaldırmak ve performansa Eğiticiler üzerindeki bazı yükleri kaldırmak ve performansa ait anlayışı değiştirmek ait anlayışı değiştirmek Bilişim teknolojisine en kısa zamanda ayak uydurmak Bilişim teknolojisine en kısa zamanda ayak uydurmak Yeni yöntemler geliştirmek Yeni yöntemler geliştirmek Öğrenci odaklı çözümler, ders araçları geliştirmek Öğrenci odaklı çözümler, ders araçları geliştirmek Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

19 Eğitim kurumları artık şunlara odaklanmak zorunda kalacak KISACA YUKARIDAKİ SAYILANLARI YAPAN DİĞER KURUMLARLA SIKI REKABETE HAZIR OLACAKLAR Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

20 Eğitim kurumları artık şunlara odaklanmak zorunda kalacak Multimedya teknolojileri kullanımı Multimedya teknolojileri kullanımı SANAL EĞİTİM ORTAMLARI KULLANIMI Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner

21 BİR SANAL EĞİTİM ORTAMI NELERE SAHİPTİR? Not verilebilen Etkinlikler Tartışma Forumları Sınavlar Adım adım Dersler Terimler Sözlüğü Proje Çalıştay Ödevler E-portfolio (Journal) Ders Araçları (SCORM) Günlükler (blog) Kalite Ölçüm Araçları Anket Tarama Wiki Diğer Araçlar Her tür kaynak Sohbet (Chat)

22 YAKIN GELECEKTE EĞİTİMDEKİ DEĞİŞİKLİKLER NELER OLABİLİR? Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Şirketler üniversitelerle sıkı bir rekabete girecek Şirketler üniversitelerle sıkı bir rekabete girecek Eğitim kurumları ve teknolojik firmalar arasında önemli ortaklıklar Eğitim kurumları ve teknolojik firmalar arasında önemli ortaklıklar Yeni ortama ayak uyduramayan pekçok üniversite için problem! Yeni ortama ayak uyduramayan pekçok üniversite için problem! Öğrenmenin çoğu internet ortamına kayacak Öğrenmenin çoğu internet ortamına kayacak Öğretmenin rolü değişecek. Yüzyüze eğitim yerine, içerik geliştirme, kaliteki dersler hazırlama, ve rehberlik önem kazanacak. Öğretmenin rolü değişecek. Yüzyüze eğitim yerine, içerik geliştirme, kaliteki dersler hazırlama, ve rehberlik önem kazanacak. Yukarıdaki alanlarda iyi yetişmiş öğretmenler şirketler tarafından istihdam edilecek Yukarıdaki alanlarda iyi yetişmiş öğretmenler şirketler tarafından istihdam edilecek Pek çok öğrenci üniversite diplomalarını internet üzerinde kaliteli eğitim verebilen kurumlardan alacak Pek çok öğrenci üniversite diplomalarını internet üzerinde kaliteli eğitim verebilen kurumlardan alacak Eğitimde ücretler düşecek Eğitimde ücretler düşecek Öğrenciler herbir dersi farklı yerlerden alacak Öğrenciler herbir dersi farklı yerlerden alacak Eğitim kurumları kaliteli öğrenci için yarışacak Eğitim kurumları kaliteli öğrenci için yarışacak

23 Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Örnek sanal bir kurs adresinde düzenlenmiştir. Uzaktan Eğitim Günlüğü Uzaktanegitim.blogspot.com

24 Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Social Constructivism (Sosyal Oluşumculuk) Sosyal oluşumcular öğrenmeyi sosyal bir süreç olarak tanımlamaktadırlar. Davranış değişimi (yani öğrenme) pasif bir süreçle dış güçler tarafından gerçekleştirilemez. Anlamlı öğrenmeler, bireyler sosyal etkinliklere katıldığında gerçekleşir. Beaumie Kim (2001)

25 Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner National Training Laboratories Bethel, Maine Ders Ortalam Öğrenme Oranı Okuma İşitsel-Görsel Demo-Gösterim Tartışma Grubu Yaparak, pratik ederek Kullanma ve Diğerlerine Öğretme %5%5 %10 %20 %30%30 % 50 % 75 % 90 Öğrenme Piramidi

26 Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Eğitimi psikolojisi uzmanı William Glasser’e göre öğrenme: Okuduğumuzun %10’u (sadece okuma) İşittiğimizin %20’si Gördüğümüzün %30’u İşittiğimiz ve gördüğümüzün %50’si (Multimedya) Tartıştığımızın %70’i (Forumlar) Uyguladığımızın %80’i (Aktiviteler) Başkalarına öğrettiğimizin %95’i (hatta öğretmen öğrencisinden bile öğrenebilir)

27 Uzaktan Eğitim Destekli Aktif Öğrenme Paradigması Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi isimli makaleye bakınız... Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner


"Uzaktan Eğitim: Yüksek Öğretimde Paradigma Değişimi Sunum: Doç. Dr. B. Gültekin Çetiner E-posta:" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları