Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 1 Temmuz 2010 Sabancı Üniversitesi / istanbul.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 1 Temmuz 2010 Sabancı Üniversitesi / istanbul."— Sunum transkripti:

1 YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 1 Temmuz 2010 Sabancı Üniversitesi / istanbul YAEM 2010 Endüstri Mühendisliği Bölüm Başkanları Toplantısı

2 Kapsam  Teknoloji / Eğitim Entegrasyonu: e-Dönüşüm  Türkiye’de Açık ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları  Yükseköğretimde e-Dönüşüm ve YAEM

3 Tarım Toplumu Sanayi Toplumu Bilgi Toplumu Ağ Toplumu Küresel Dönüşümler ?

4 ? Eğitimde Dönüşüm

5 21. Yüzyıl Yerleşkesi

6 Teknoloji ve Eğitim  Kapasite  Kalite  Verimlilik  Esneklik  Demokrasi  Katılımcılık  Otantik Öğrenme  Çok Ortamlılık Cheryl Lemke and Ed Coughlin (2009

7 e-Dönüşüm Eğitim kurumlarının bilgi ve iletişim teknolojileriyle bütünleşmesi İdari: e-Yönetim Akademik: e-Öğrenme Eğitimde Dönüşüm

8 Eğitim /Teknoloji Bütünleşmesi : Uzaktan Eğitim / e-Öğrenme Coğrafi olarak farklı mekanlarda bulunan öğrenci ve öğrenme kaynaklarının bilgi ve iletişim teknolojileri yoluyla buluşturulması

9 e-Öğrenme Modelleri Yüz Yüze Eğitim Web Destekli Öğrenme Sanal Sınıf Web Portalı Web Günlüğü (Blog) Wiki Sohbet Anlık Mesaj Tartışma Grupları Podcast/ webcast CD-ROM / DVD Video yayını Anlık Eşzamanlı (Senkron) İstendiğinde Eşzamansız (Asenkron) / Çevrim Dışı (Offline) Çevrim İçi (Online) Videokonferans Basılı Yayın

10 Anadolu Universitesi Açıköğretim Sistemi

11 1982 İki Lisans progamı ğrenci program öğrenci mezun

12 Açıköğretim Sistemi Teknolojik Gelişim Açıköğretim Fakültesi (Uzaktan Öğretim Sistemi) Kuruluş Bilgisayar Teknolojileri Çevrimiçi Araç ve Hizmetler e-Öğrenme Platformu ANAPOD Yunusemre Portali

13 Açıköğretim Sistemi Bileşenleri  Elektronik Ders Kitapları (e-Kitap)

14 (Harmon ve Jones,1999)  Alıştırma Yazılımları Açıköğretim Sistemi Bileşenleri

15  Akademik Danışmanlık (e-Danışman)

16  Ölçme Değerlendirme (e-Sınav) Açıköğretim Sistemi Bileşenleri

17 Anadolu Universitsi Açıköğretim Sistemi YnANAPOD (e-Exam)

18 Anadolu Universitsi Açıköğretim Sistemi

19 Geleneksel Üniversitelerde e-Dönüşüm

20 1.Teknoloji Destekli Eğitim 2.Uzaktan Eğitim

21 Üniversite Geleneksel Üniversite (Kampüs)e-Üniversite (Sanal Kampüs) Yükseköğretimde e-Dönüşüm

22 e-Öğrenme Düzeyleri 1. Bilgi Desteği (Informational) Dersle ilgili tanıtım bilgileri ( ders kitabı,izlence, ödev bilgisi,haftalık ders ve görüşme saatleri, vb ) webde yer alır. 2.İçerik Desteği (Supplemental) Sınıf içinde gerçekleştirilen etkinliklere ait dokümanlar, ders notları ve/veya sunu dosyaları webden yayınlanır, konuyla ilgili ek kaynaklar verilir. 3. Temel Destek (Essential) Yüz yüze eğitim devam etmekle birlikte ders içeriği büyük ölçüde web üzerinden sunulur. Bu düzeyde derste başarılı olabilmek için öğrencilerin düzenli olarak web üzerindeki dersle ilgili bilgilere erişmeleri gerekir. 4. Yaygın Kullanım (Communal) Webe dayalı iletişim temel öğrenme aracıdır. Ders içeriği web ortamı yanında sınıfta da sunulabilir. Ancak öğrenciler dersle ilgili faaliyetleri - asenkron tartışmalar, gerçek zamanlı sohbetler, ve webe dayalı çeşitli aktiviteler- ağırlıklı olarak web üzerinden ve işbirlikli olarak gerçekleştirirler. Öğrenci ve öğretim elemanlarının web becerilerini gerektirir. 5. Yoğun Kullanım (Immersive) Bu düzeyde artık yüz yüze ders yapılmaz. Tüm öğrenme ve öğretme faaliyetleri web üzerinden gerçekleştirilir. Bu düzey oluşturması yaklaşımların uygulandığı sanal öğrenme toplulukları olarak nitelendirilebilir. Öğrenen ve öğretim elemanının öğrenme stratejilerine sahip olmasını bilgisayar ve iletişim teknoljilerine hakimiyetini gerektirir. e-ÖĞRENME DÜZEYLERİ (Harmon ve Jones,1999)

23 e-Dönüşüm : Gerekli Düzenlemeler  Altyapı  ULAKBİM  Elektronik (Akıllı Sınıf)  Organizasyon  E-Dönüşüm Merkezleri (Örn.: ODTÜ Eğitim Teknolojileri Destek Ofisi)  İnsan Kaynakları  Teknoloji  Yönetim  Teşvik  Parasal  Akademik yükseltme  Mevzuat  Tanım  Akreditasyon /Denklik  Ölçme değerlendirme  Öğrenim ücretleri  Ders ücreti

24 Uzaktan Öğretim 29 Üniversite (21 Devlet, 8 Vakıf)  60 Önlisans Programı ( öğrenci)  16 Lisans Programı ( öğrenci)  30 Yüksek Lisans Programı (3.650 öğrenci)  5 Lisans Tamaml. Programı ( öğrenci)

25 Uzaktan Eğitim: Program Sayıları

26 Uzaktan Eğitim: Öğrenci Sayıları

27 Açık Öğrenme Kaynakları Ücretsiz ve açık olarak isteyen herkesin yararlanmasına sunulan, belirli lisans koşulları altında da birleştirme, geliştirme ve yeniden yayınlama olanağı sağlanan eğitim malzeme ve kaynaklarıdır” UNESCO (2002)

28 Açık Öğrenme Kaynakları Dünyada varolan bilgi herkese aittir; teknolojik olanaklar ve özellikle www bu bilgiye herkesin erişmesi, paylaşması, kullanması konusunda muazzam olanaklar sağlamaktadır.

29

30

31 Ulusal Açık Ders Malzemeleri Konsorsiyumu (UADMK )

32 Yüksek Öğretimin teknolojiyle bütünleşmesi stratejik bir zorunluluktur. Yükseköğretim kurumlarımızın gelişen teknolojiler ışığında öğretim sistemlerini gözden geçirmeleri ve kurumlarının bu teknolojilerin sağladığı fırsatlardan yararlanmak için yapı ve işleyişle ilgili gerekli düzenlemeleri beklenmektedir. Son Söz

33 Teşekkür ederim !


"YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim YAEM Bakış Açısı Altında Açık ve Uzaktan Eğitim Ali Ekrem ÖZKUL 1 Temmuz 2010 Sabancı Üniversitesi / istanbul." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları