Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ UYGULAMA 2013 -2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDAN İTİBAREN 6 TEMEL DERS İÇİN 8.SINIFTA DÖNEMSEL OLARAK YAPILAN SINAVLARDAN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ UYGULAMA 2013 -2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDAN İTİBAREN 6 TEMEL DERS İÇİN 8.SINIFTA DÖNEMSEL OLARAK YAPILAN SINAVLARDAN."— Sunum transkripti:

1

2 TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ

3 UYGULAMA EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDAN İTİBAREN 6 TEMEL DERS İÇİN 8.SINIFTA DÖNEMSEL OLARAK YAPILAN SINAVLARDAN BİR TANESİ MERKEZİ OLARAK GERÇEKLEŞTİRİLECEKTİR.

4 MERKEZİ DEĞERLENDİRMEYE ALINACAK DERSLER TÜRKÇE MATEMATİK FEN VE TEKNOLOJİ YABANCI DİL T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇLÜLÜK DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ

5 UYGULAMA NASIL OLACAK ?  Merkezi değerlendirmeler, her dönem iki (2) okul gününe yayılarak yapılacak ve o günlerde okullar tatil edilecek. Her dönem  iki yazılısı olan derslerden birincisi,  üç yazılısı olan derslerden ise ikincisi merkezi olarak uygulanacak.

6 MERKEZİ SINAVLAR DERSLER SINAVLAR ( 1. ve 2. Dönem olmak üzere)Performansı Belirlemeye Yönelik Çalışmaların Ortalaması 123 TürkçeOkulMerkeziOkul MatematikOkulMerkeziOkul Fen Ve TeknolojiOkulMerkeziOkul Yabancı DilOkulMerkeziOkul İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük MerkeziOkul Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi MerkeziOkul

7 Merkezi sınavlar, akademik takvime göre işlenen müfredatı kapsayacak. Sorular çoktan seçmeli ( 4 seçenekli ) olacak. Yanlış cevaplar doğru cevapları etkilemeyecek.

8 Öğrenciler sınavlara olağanüstü haller dışında kendi okullarında girecek ancak görevlendirilecek öğretmenler kendi okullarından farklı bir okulda görev yapacaktır. Geçerli bir mazeret sebebiyle sınava giremeyen öğrenciler önceden belirlenen bir hafta sonunda ve sınav merkezinde sınava girebilecektir.

9 SINAV TAKVİMİ ORTAK SINAVLAR UYGULAMA TAKVİMİ SınıfDönem Sınav Tarihleri Mazeret Sınavı Tarihleri Sınav Sonuçlarının İlanı 8.SınıfI.Dönem Kasım Aralık 2014Ocak SınıfII.Dönem Nisan Mayıs 2015Haziran 2015

10 ORTAK SINAVLAR 1.GÜN OTURUMLARI Ders AdıBaşlama saatiSoru SayısıSüresi TÜRKÇE 09: dakika MATEMATİK 10: dakika DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 11: dakika ORTAK SINAVLAR 2.GÜN OTURUMLARI Ders AdıBaşlama Saati Soru SayısıSüresi FEN VE TEKNOLOJİ 09: dakika T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 10: dakika YABANCI DİL 11: dakika

11 YIL SONU BAŞARI PUANI (YBP) NEDİR ? Not ile değerlendirilen tüm derslerin ağırlıklı yıl sonu puanlarının o dersin haftalık ders saatiyle çarpımının o sınıfa ait haftalık ders saatleri toplamın bölünmesiyle elde edilen puandır.

12 DERSLER HAFTALIK DERS SAATİ AĞIRLIK KATSAYISI YIL SONU NOTU AĞIRLIKLI YIL SONU BAŞARI PUANI TÜRKÇE54905x90=450 MATEMATİK44854x85=340 FEN VE TEKNOLOJİ44804x80=320 T.C. İNKILAP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK 22952x95= 190 YABANCI DİL42904x90=360 DİN KÜLT. VE AHLAK BİLGİSİ x100=200 VATANDAŞLIK VE DEMOKRASİ EĞİTİMİ 1901x90 = 90 GÖRSEL SANATLAR11001x100=100 MÜZİK1951x95=95 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR2902x90=180 TEKNOLOJİ VE TASARIM2902x90=180 TOPLAM YIL SONU BAŞARI PUANI: 2441/ 28 =90,3928

13 AĞIRLIKLANDIRILMIŞ ORTAK SINAV PUANI Ortak sınavlar kapsamında, sınavı gerçekleştirilen derslerden alınan puanlar kendi ağırlık katsayısı ile çarpılır. Çarpımların toplamı, ağırlık katsayısı toplamına bölünür. İki dönemin ortalaması alınır ve 700 üzerinden hesaplama yapılır.

14 ÖRNEK HESAPLAMA DerslerAğırlık Katsayısı Ortak SınavI. DönemII.Dönem Türkçe x4=24070x4=280 Matematik x4=28075x4=300 Fen Ve Teknoloji x4=28080x4=320 Yabancı Dil x2=14085x2=170 İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük x2=12070x2=140 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi x2=14085x2=170 Toplam /18=66, /18=76,6666 I.Dönem Ağırlıklandırılmış Puan : 66,6666/100x700 = 466,6662 II.Dönem Ağırlıklandırılmış Puan : 76,6666/100x700 = 536,6662 Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı : 466, ,6662/ 2 = 501,6662

15 YERLEŞTİRME PUANI( YP) 8.SINIF YBP 90, SINIF YBP80, SINIF YBP85,2365 Ağırlıklandırılmış Ortak Sınav Puanı ( AOSP) 501,6662 Yerleştirmeye Esas Puan ( YEP ) ( 90, , , ,6662)/ 2 = 378, 9077

16 YERLEŞTİRME NASIL GERÇEKLEŞECEK ? Öğrencilerin yaptıkları okul tercihleri puan esasına göre değerlendirilecek ve yerleştirmeler merkezi olarak elektronik ortamda gerçekleştirilecektir.

17 Puan Eşitliği Olması Durumunda Tercih önceliği, Sırasıyla 8.,7. ve 6.sınıflardaki yılsonu başarı puanı yüksekliği Okula özürsüz devamsızlık oranının azlığı dikkate alınacaktır.

18 ORTAK SINAVLARIN UYGULANMASI Ortak sınavlar, ülke genelinde olağanüstü haller dışında öğrencilerin öğrenim gördükleri okulda gerçekleştirilecektir. Her oturum sadece bir dersi içerecek, 20 soru sorulacak ve 40 dk süre verilecektir. Oturumlar arasında 30 dk ara verilecektir.

19 Öğrenciler sınıf sorumlusu tarafından oluşturulan sıra düze3ninde oturacak; oturma düzeni MEB formuna işlenecektir. belirtilen sınıf ve sıra numarasında oturacaktır. Öğrenciler sınav salonlarına saat fonksiyonu dışında özellikleri bulunan saat haricinde, sözlük, hesap makinesi, cep telefonu vb bilgisayar özelliği bulunan cihazlar bulunmaksızın alınacaktır.

20 Öğrenciler cevap kağıdında yazılı olan TC Kimlik Numarası, Adı-Soyadı bilgilerini, dağıtılan sınav kitapçığının sayfalarını kontrol edecek, hata varsa salon görevlilerine söyleyecektir. Sınav bitiminden önce gelen tüm öğrenciler sınava alınacak, sınav bitmeden sınıflarından çıkamayacaktır. Geç gelen öğrencilere ek süre verilmeyecektir.

21 A, B, C ve D olmak üzere dört kitapçık türü bulunacaktır. Kitapçık türü cevap kağıdına doğru bir şekilde işaretlenecektir. Cevap kağıdındaki kodlamalar kurşun kalemle yapılacak ancak imza tükenmez kalemle atılacaktır.

22 Sınav Bitiminden Sonra Sınav bitiminde öğrenciler cevap kağıdını görevliye teslim edecek ve sınav yoklama tutanağına imzasını atacaktır. Sınav kitapçıkları okullarda kalacak, oturumlar tamamlandıktan sonra isteyen öğrencilere verilecektir.

23 Daha ayrıntılı bilgilendirme için okulumuz internet sayfasında “MEB Ortak Sınavlar E- Kılavuzu”na bakabilirsiniz.

24 OKULUMUZDA AKADEMİK BAŞARIYI ARTTIRMAYA YÖNELİK YAPILAN ÇALIŞMALAR Okulumuzun sınav sistemleri ile ilgili öncelikli hedefi her öğrenciyi sınıfının gerektirdiği bilgiler ile yeterli düzeyde donatmaktır. Bu amaç doğrultusunda gerekli etüt çalışmaları, soru çözümler ve takviye dersler yapılmaktadır. Ayrıca öğrencilerimiz ihtiyaç duydukları her an öğretmenlerine ulaşabilmekte, gerekli duydukları konularda yardım alabilmektedir.

25 Etüt Çalışmaları Salı ve Perşembe günleri olmak üzere haftanın iki günü ders saatine ek olarak bir saatlik etüt çalışması yapılmaktadır. Salı: Matematik, Fen ve Teknoloji, Din Kültür ve Ahlak Bilgisi Perşembe: TC İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük, Türkçe ve Yabancı Dil etütleri yapılmaktadır.

26 Kazanım Kontrolü Milli Eğitim Bakanlığı tarafından alınana karar doğrultusunda konu değil kazanım değerlendirmesi yapan bir sınav uygulanmaktadır. Bizler de öğrencilerimizin eksik olan kazanımlarını tespit edip en kısa sürede tamamlamaları içi “Kazanım Takip Formu”nu kullanarak öğrencilerimize gerekli desteği sağlıyoruz.

27 Seviye Grupları Öğrencilerimizin ders bazında konu eksikleri belirlendikten sonra, etütlerden en iyi şekilde yararlanmaları için seviye grupları oluşturularak gerekli akademik destek verilmektedir.

28 Deneme Sınavları Deneme sınavı uygulamaları ile öğrencilerimizin eksik olduklar kazanımları görmeleri, sınav atmosferini yaşamaları, sınav stresini yenme konusunda deneyim elde etmeleri amaçlanmaktadır. Ayrıca sınav sonrasında hatalı yapılan ya da yapılamayan sorular sınıfta çözülerek o konu ile ilgili eksikleri tamamlama çalışmaları yapılmaktadır.

29 Ödev Takibi Verilen ödevlerin yapılıp yapılmadığı; ödevin hangi başarı düzeyinde olduğu öğretmenlerimiz tarafından düzenli şekilde takip edilerek uygun formlara kaydedilmektedir. Böylece eksik çalışmalar en kısa sürede tamamlanmakta; gerekli bilgiler velilerimize daha sağlıklı şekilde iletilmektedir.

30 DERSÖDEV İÇERİĞİTESLİM TARİHİSONUÇ ÖĞRENCİNİN ADI-SOYADI: Ödev takip formu örneği

31 Sınav Takibi Öğrencilerimizin yalnız okul sınav başarıları değil dershane başarıları, yapılan deneme sınav sonuçları ve ek uygulama sonuçları da öğretmenlerimiz tarafından sistematik bir şekilde takip edilmekte; hazırlanan formlara işlenmektedir.

32 Sınav takip formu örneği DERS SONUÇ 1SONUÇ 2SONUÇ 3SONUÇ 4SONUÇ 5 Öğrenci ORTALAMA

33 Akademik Danışmanlık Uygulaması Öğrencilerimizin akademik sorunlarını daha kısa sürede çözebilmek için, her öğrencimizin istediği zaman danışıp bireysel yardım alabileceği akademik danışman öğretmeni bulunmaktadır. Akademik danışman öğretmenlerimiz, danışmanı olduğu öğrencimizin her türlü sınav, ödev ve başarı takibini yaparak gerekli yönlendirmeleri yapmakta; daha sistemli şekilde ilerlemesini sağlamaktadır.

34 Note ME Sistemi Üzerinden Yapılan Paylaşım ve Bilgilendirmeler Öğretmenlerimiz tarafından gerekli görülen bilgilendirmeler ve dersle ilgili paylaşımlar Note Me sistemi üzerinden yapılarak tüm öğrencilere anında ulaşım sağlanmakta, dönüt alınabilmektedir.

35 Rehberlik Desteği Öğrencilerimiz istedikleri zaman bireysel ya da akademik problemlerini rehberlik birimimiz ile paylaşarak gerekli yardımı alabilmektedir. Bunun için öğrencilerimize uygun saatlerde randevu verilmekte ve bireysel psikolojik danışma yapılmaktadır.

36 Rehberlik Uygulamaları Öğrencilerimizin kendilerini daha iyi tanıyabilmeleri, gelecekle ilgili daha sağlam kararlar alabilmeleri adına rehberlik servisimiz tarafından çeşitle envanterler uygulanmaktadır. “Sınav Kaygısı Ölçeği”, “Öğrenme Stilleri Envanteri”, “Akademik Benlik Kavramı Ölçeği” bu uygulamalardan bazılarıdır. Uygulama sonuçları hem öğrenci ile hem de veli ile paylaşılmakta, gerekli destek verilmektedir.

37 Başarılı Bir Eğitim Yaşantısı Dileğiyle… TED ALİAĞA KOLEJİ REHBERLİK SERVİSİ


"TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ UYGULAMA 2013 -2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILINDAN İTİBAREN 6 TEMEL DERS İÇİN 8.SINIFTA DÖNEMSEL OLARAK YAPILAN SINAVLARDAN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları