Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜ NEDİR? Uluslararası Gençlik Ödülü 14-25 yaş arasındaki gençlerin katılabileceği, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜ NEDİR? Uluslararası Gençlik Ödülü 14-25 yaş arasındaki gençlerin katılabileceği, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine."— Sunum transkripti:

1

2

3

4 ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜ NEDİR? Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabileceği, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen, gönüllülük esasına dayalı bir gençlik programıdır. Uluslararası Gençlik Ödülü yaş arasındaki gençlerin katılabileceği, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine katkıda bulunmayı hedefleyen, gönüllülük esasına dayalı bir gençlik programıdır.

5 Uluslararası Gençlik Ödülü

6 TÜM DÜNYADA 4 4 MİLYON GENÇ MİLYON GENÇ

7 TARİHÇE Dünyada Ödül Programı Türkiye’de Ödül Programı

8 DÜNYADA ÖDÜL PROGRAMI Tarihçesi 50 yıl öncesine; Gordonstoun okulunun kurucusu Dr. Kurt Hahn’ın eğitim felsefesine uzanmaktadır. Hahn 1936’da Gordonstoun Okulunu kurdu. Gordonstoun Okulu / İngiltere

9 Kurt Matthias Robert Martin Hahn ( ) Dr. Kurt Hahn Ödül Programı alman eğitimcinin eğitim felsefesi üzerine tasarlanmıştır. Kurt Hahn’ın eğitim felsefesi, gençlerin eğitimlerinde en az akademik çalışmalar kadar akademik olmayan, sosyal, okul dışı faaliyetlerin de bilinçli olarak göz önünde bulundurulmasını ve gençlerin ilgi duydukları alanlara doğru yönlendirilmesini ön görmektedir. Kurt Hahn aynı zamanda Outward Bound Programının, Türkiye’de bazı okullarca da uygulanan Uluslararası Bakalorya (International Bacheloria) Programının ve dünyadaki ilk uluslar arası üniversite olan Atlantic College’ın kurucusudur.

10 1937’de Hahn ve 150 öğrencisine övgü ile bakılıyordu. Gençlerin fiziksel yeteneklerini geliştirecek Üç aşamalı proje yaratmıştı. Bu aktivitelerin tamamlanması Moray Badge ödülünün verilmesi tavsiyesi ile sonuçlandı ve Moray Badge programı Hahn’ın eğitim prensipleri ile yaşar hale geldi ve “yatılı okul hayatının bir tadı” oldu.

11 1940- Hahn projesini tüm ülkeye yaymak niyetindeydi. Ancak II. Dünya Savaşı nedeni ile program ulusal olamadı Gortunstoun ‘dan ilk öğrencilerinden Edinburgh Dükü Prens Philip’e konuyu açtı. Prens Philip hemfikirdi ancak Sir John Hunt’ın da içinde yer alacağı bir komite tarafından şekillendirilmesini istedi. Birlikte programı şekillendirdiler ve program “Duke of Edinburgh's Award” adını aldı. Basın bildirisi 1956’da duyuruldu ve altı ay sonra “Duke of Edinburgh's Award Scheme” Sir John ilk müdür oldu. Henry Cecil John Hunt, Baron Hunt

12 Uluslararası Gençlik Ödülü, ilk olarak 1956 yılında, Birleşik Krallık’ta ‘The Duke of Edinburgh’s Award’ adı ile uygulanmaya başlamıştır.

13 1956 yılından bu güne kadar 100’ü aşkın ülke Uluslararası Gençlik Ödülü Programını gençlerin eğitiminin bir parçası haline getirmiş ve tüm dünyada 5 milyonu aşkın genç Ödül Programını tamamlamıştır. Programa her yıl ortalama genç katılmaktadır. Katılımcı sayısı üzerindedir.

14 TÜRKİYE’DE ÖDÜL PROGRAMI Türkiye, Uluslararası Gençlik Ödülü ile 1995 yılında tanışmıştır yılında Uluslararası Gençlik Ödülünü gündemine alan Türkiye İnsan Kaynakları Vakfı (TİKAV), Türk-İngiliz Dostluk Derneği ile işbirliği içinde Ödül Programını ulusallaştırma çalışmalarını başlatmıştır.

15 Eylül 2003’te, Uluslararası Gençlik Ödülü Programını kendi bünyelerinde uygulayan eğitimciler ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri tarafından Gençlik Ödülü Derneği kurulmuştur. Dernek Tüzüğünde belirtildiği gibi, Derneğin tek çalışma konusu : ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜ’dür.

16 MEB 2003 yılında, Ödül Programının İstanbul ve İzmir illerindeki lise ve dengi okullarda uygulanmasını uygun görmüştür. Gençlik Ödülü Derneği 19 Ekim 2003 tarihinde Uluslararası Ödül Birliğinin üyeliğine kabul edilmiş ve Uluslararası Gençlik Ödülü Programının resmi Türkiye Sorumlusu olarak ilan edilmiştir. Türkiye, 2009 Eylül ayında Uluslararası Ödül Birliği tarafından, Uluslararası Konsey’e kabul edilmiştir. MEB 2003 yılında, Ödül Programının İstanbul ve İzmir illerindeki lise ve dengi okullarda uygulanmasını uygun görmüştür. Gençlik Ödülü Derneği 19 Ekim 2003 tarihinde Uluslararası Ödül Birliğinin üyeliğine kabul edilmiş ve Uluslararası Gençlik Ödülü Programının resmi Türkiye Sorumlusu olarak ilan edilmiştir. Türkiye, 2009 Eylül ayında Uluslararası Ödül Birliği tarafından, Uluslararası Konsey’e kabul edilmiştir.

17 Ödül Programının Bölümleri Beceri Geliştirme Macera ve Keşif Toplumsal Hizmet Fiziksel Gelişim Beceri Geliştirme Macera ve Keşif Toplumsal Hizmet Fiziksel Gelişim

18 Beceri Geliştirme

19 Beceri Geliştirme Bölümü Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Gerekli Koşullar Faaliyet Seçenekleri Süreler Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Gerekli Koşullar Faaliyet Seçenekleri Süreler

20 Amaç ve Hedefler Gençlerin yeteneklerini ve yeni ilgi alanlarını keşfetmelerini sağlamak Bir faaliyete azimle devam etmeyi öğretmek Gençlerin ufuklarını genişletmek ve kendileri ile yarışmalarını sağlamak Takip ettikleri faaliyet ile ilgili derinlemesine bilgi kazandırmak Gençlerin yeteneklerini ve yeni ilgi alanlarını keşfetmelerini sağlamak Bir faaliyete azimle devam etmeyi öğretmek Gençlerin ufuklarını genişletmek ve kendileri ile yarışmalarını sağlamak Takip ettikleri faaliyet ile ilgili derinlemesine bilgi kazandırmak

21 Gençlere Kazandırdkları Yeni ilgi alanları keşfetme Pratiğe dayalı ve sosyal becerilerini geliştirme Yeni insanlarla tanışma ve onlarla çalışmayı öğrenme Zaman yönetimini öğrenme Zorluklarla başa çıkma Yeni kariyer hedefleri yaratma Yeni yeteneklerini keşfetme

22 Faaliyet Seçenekleri Sanat ve El İşleri Koleksiyonculuk ve Araştırma İletişim Müzik Doğa Eğlendirici Beceriler Yeni Girişimler

23 Macera ve Keşif

24 Macera ve Keşif Bölümü Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Süreler ve Koşullar Değerlendirme

25 Amaç ve Hedefler Macera ve keşif ruhunu geliştirme Özgüveni ve azmi artırma, takım çalışması ve işbirliği özellikleri kazandırma

26 Gençlere Kazandırdıkları Bir işi planlama ve yürütme Girişimcilik ruhunu ve hayal gücünü kullanma Takımın bir parçası olmayı öğrenme Zorluklarla başa çıkma Kendine güven kazanma Liderlik becerileri geliştirme Başkalarının güçlü ve zayıf yönlerini görme Karar verme ve verilen kararın sorumluluğunu duyma Doğayı tanıma ve saygı duyma

27 HAZIRLIK VE EĞİTİM Macera ve keşif kampı konusunda bilgilenmek İlk yardım ve Acil durum prosedürleri Gerekli araç gereç ve kullanma talimatları Ulaşım ve Yol Planlama Seyahat sırasındaki teknik becerilerin kullanımı Gözlem becerilerinin kazanılması Ekip oluşturma ve Liderlik becerilerinin ortaya çıkarılması Yemek ya da diğer işler için ekibi oluşturma

28 Süreler ve Koşullar (I) Bronz 2 gün / 1 gece Gümüş 3 gün / 2 gece Altın 4 gün / 3 gece

29 Süreler ve Koşullar (I) Bronz - Çadır veya tesis - Günde en az 6 saat aktivite Gümüş - Çadır veya tesis - Günde en az 7 saat aktivite Altın - Çadır veya tesis - Günde en az 8 saat aktivite

30 GÜNLERGECELEREN AZ AKTİVİTE SÜRESİ ( GÜNLÜK) EN AZ AKTİVİTE SÜRESİ (TOPLAM) BRONZ21612 GÜMÜŞ32721 ALTIN43832 AKTİVİTE SÜRELERİ

31 Toplumsal Hizmet

32 Toplumsal Hizmet Bölümü Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Gerekli Koşullar Faaliyet Seçenekleri Süreler

33 Amaç ve Hedefler Gençleri çevredeki insanlara ve topluma sosyal hizmette bulunmaya özendirmek. Bu bölüm, toplumun bireylerinin birbirlerine ihtiyacı olduğunu vurgulamakta ve bu nedenle gönüllü yardımın önemini göstermeyi amaclamaktadır.

34 Gençlere Kazandırdıkları Kişisel gelişimlerine katkıda bulunma Diğer insanların ihtiyaçlarını anlama ve onlara yardımcı olma Güvenme ve güvenilme Zayıf ve güçlü yönlerini tanıma Özgüvenin artması Önyargılardan ve yersiz korkulardan kurtulma Toplumda olumlu bir etki yaratma Sorumluluk alma

35 Gerekli Koşullar Katılımcıların belirli bir eğitim aldıktan sonra bir toplumsal hizmet faaliyetinde bulunmaları gerekmektedir. Alınacak eğitim katılımcının yapmak istediği toplumsal hizmet faaliyeti ile ilişkili olmalıdır. Eğitim 1 saatlik kısa bir toplantıdan oluşabileceği gibi başlı başına uzun süreli bir kurs da olabilir. Katılımcı seçtiği faaliyete devamında süreklilik göstermelidir.

36 Faaliyet Seçenekleri Bazı örnekler şöyle sıralanabilir: Yardıma muhtaç insanlar Hastane ve bakımevlerinde gönüllü olarak çalışma Gençlik Kolları Toplum ve sağlık eğitimi Çevreyi korumaya yönelik hizmetler Hayır Kurumları Acil Durum Hizmetleri

37 Fiziksel Gelişim

38 Fiziksel Gelişim Bölümü Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Gerekli Koşullar Faaliyet Seçenekleri

39 Amaç ve Hedefler Gençleri spor yapmaya teşvik etmek Kişisel gelişim sağlamak

40 Gençlere Kazandırdıkları Her zaman formda olmanın zevkini yaşama ve fiziksel kapasiteyi artırma Yeni yeteneklerini keşfetme Zorluklarla başa çıkma Başarı hissini tatma Kendine güvenin artması Ömür boyu devam edilebilecek bir ilgi alanı kazanmak

41 Faaliyet Seçenekleri Atletizm ve benzeri aktiviteler Dans Uzakdoğu Sporları Raket Sporları Takım Sporları Su Sporları Diğer

42 ALTIN KATEGORİ Toplumsal Uyum Projesi Gençlerin, evden uzakta en az 5 gün süresince bir grup ile birlikte, bir amaca yönelik gerçekleştirdiği projeler... Gençlerin, evden uzakta en az 5 gün süresince bir grup ile birlikte, bir amaca yönelik gerçekleştirdiği projeler...

43 Toplumsal Uyum Projesi Amaç ve Hedefler Gençlere Kazandırdıkları Süre ve Koşullar

44 Amaç ve Hedefler Gençlerin daha önce hiç birlikte olmadıkları kişiler ile yabancı bir ortamda bir amaca yönelik faaliyette bulunarak yaşam becerilerini geliştirmelerini sağlamak

45 Gençlere Kazandırdıkları Yeni insanlar ile tanışmak Yabancı bir ortamda yaşam tecrübesi edinme Yeni arkadaşlıklar kurma Takımın bir parçası olmayı öğrenme Sorumluluk alma İletişim becerilerini geliştirme İnsiyatif kullanma Başkaları ile birlikte yaşamaktan ve calışmaktan haz alma

46 Süre ve Koşullar Sadece Altın kategori katılımcıları için 5 gün 4 gece üst üste Daha önceden tanımadıkları kişiler ile Evden uzakta bir amaca yönelik faaliyette bulunma

47 KATEGORİLER VE SÜRELER

48 Ödül

49

50 Bronz: 14 yaş ve üzeri, en az 26 hafta ( ~ 6 ay ) 1. Kategori

51 2. Kategori Gümüş:15 yaş ve üzeri, en az 52 hafta ( ~ 12 ay)

52 Altın:16 yaş ve üzeri, en az 78 hafta ( ~ 18 ay) 3. Kategori

53 KATEGORİLER TOPLUMSAL HİZMET BECERİ GELİŞTİRME FİZİKSEL GELİŞİM YENİ KATILIMLAR SÜRE İNDİRİMİ MACERA VE KEŞİF TOPLUMSAL UYUM. BRONZen az 13 hafta ( ~ 3 ay ) en az 13 hafta ( ~ 3 ay ) en az 13 hafta ( ~ 3 ay ) Tüm katılımcılar için TH, BG veya FG faaliyetlerinden yalnızca birini seçip + en az 13 hafta ( ~ 3 ay) Süre indirimine tabi tutulmuyor. 1 gece 2 gün kamp + 24 km doğa yürüyüşü (araziye bağlı olarak) veya eşdeğeri doğa aktivitesi -- GÜMÜŞ en az 26 hafta ( ~ 6 ay ) en az 26 hafta ( ~ 6 ay ) en az 26 hafta ( ~ 6 ay ) Direk Gümüş katılımcıları için TH, BG veya FG faaliyetlerinden yalnızca birini seçip + en az 26 hafta (~ 6 ay) Bronz Kategoriyi bitirip Gümüş Kategoriye başladıysa her faaliyetti en az 26 hafta ( ~ 6 ay) 2 gece 3 gün kamp + 48 km doğa yürüyüşü (araziye bağlı olarak) veya eşdeğeri doğa aktivitesi -- ALTIN en az 52 hafta ( ~ 12 ay ) en az 52 hafta ( ~ 12 ay ) en az 52 hafta ( ~ 12 ay ) Direk Altın katılımcıları için TH, BG veya FG faaliyetlerinden yalnızca birini seçip + en az 26 hafta (~ 6 ay) Gümüş Kategoriyi bitirip Altın Kategoriye başladıysa her faaliyetti en az 52 hafta (~ 12 ay ) 3 gece 4 gün kamp + 80 km doğa yürüyüşü (araziye bağlı olarak) veya eşdeğeri doğa aktivitesi en az 4 gece 5 günlük

54 ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜNÜN 10 TEMEL PRENSİBİ

55 Uluslararası Gençlik Ödülünün dayandığı 10 temel prensip vardır

56 Ödül Programı Yarışa Dayalı Değildir Ödül Programında katılımcı başkaları ile değil, sadece kendisi ile yarışır. Her katılımcının takip ettiği faaliyetler, kendisine ait başlangıç noktalarını yansıtır ve tamamen katılımcının kendisine özgüdür

57 Ödül Programı Herkese Açıktır Ödül Programı katılımcı olmak isteyen, yaşları arasındaki herkese açıktır. Tek katılım şartı belirtilen yaş aralığında olmaktır

58 Ödül Programı Gönüllülük Esasına Dayanır Ödül Programına katılım kararını gençler kendileri vermelidir. Aileleri veya öğretmenleri bu konuda ısrarcı olmamalıdır. Katılımcı faaliyetler için ayıracağı zamanı gönüllü olarak kullanmalıdır.

59 Ödül Programı Esnektir Katılımcı faaliyet programını içinde bulunduğu koşullara göre kendisi belirler. Ödül programına, Kendilerine en uygun olduğunu düşündükleri kategoride başlar ve Programı istediği sürede tamamlar

60 Ödül Programı Dengeli Bir Faaliyet Programıdır Ödül Programının kapsamında yer alan bölümler, katılımcıların var olan yeteneklerini ve ilgilerini dengeli bir faaliyet programı çerçevesinde geliştirmelerini sağlar. Ayrıca gençlerin yeni Beceriler ve deneyimler edinmelerini destekler.

61 Ödül Programı Sürekli İlerlemeye Odaklıdır Ödül Programı, kategoriler ilerledikçe katılımcıdan daha fazla zaman, bağlılık ve sorumluluk bekler.

62 Ödül Programında Başarısızlık Kavramı Yoktur Bir faaliyete başlamadan önce katılımcılar ulaşmak Istedikleri hedefleri belirlerler. Başarı, katılımcıların kendi seçtikleri hedeflere ulaşmalarıdır.

63 Ödül Programı Bir Sürat Koşusu Değil, Maratondur Ödül Programında önemli olan bağlılık ve sürekliliktir. Program kısa süreli bir heves olarak görülmemelidir. Katılımcılar belirli bir faaliyeti öngörülen minimum sürelerden daha uzun süre boyunca yapmayı isteyebilirler.

64 Ödül Programı Kişisel Gelişimi Esas Alır Ödül Programı her şeyden önce kişisel ve sosyal bir gelişim programıdır. Programın değeri katılımcının gösterdiği sürekliliğe, öğrenme sürecine ve edindiği deneyimin niteliğine bağlıdır.

65 Ödül Programı Eğlenceli ve Zevklidir Ödül Programı, yalnızca gençler için değil Ödüle katkısı olan herkes için büyük bir eğlencedir.


"ULUSLARARASI GENÇLİK ÖDÜLÜ NEDİR? Uluslararası Gençlik Ödülü 14-25 yaş arasındaki gençlerin katılabileceği, onların bireysel ve sosyal gelişimlerine." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları