Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Hazırlayan : İlhami LEVENT T.C. MERSİN VALİLİĞİ İL SOSYAL HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Hazırlayan : İlhami LEVENT T.C. MERSİN VALİLİĞİ İL SOSYAL HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ."— Sunum transkripti:

1 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Hazırlayan : İlhami LEVENT T.C. MERSİN VALİLİĞİ İL SOSYAL HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ

2 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Bütün Kuruluş idarecileri ve Kuruluş Kalite Yönetim sorumluları sisteme hakim olmaları açısından dokümanları baştan sona gözden geçirmeli ve ilgili prosedürleri okumalılar. Bütün Kuruluş idarecileri ve Kuruluş Kalite Yönetim sorumluları sisteme hakim olmaları açısından dokümanları baştan sona gözden geçirmeli ve ilgili prosedürleri okumalılar. Süreç ancak bu şekilde doğru işler. Süreç ancak bu şekilde doğru işler.

3 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Genel Müdürlüğümüz internet sitesinden Toplam Kalite bölümünden “KYS yeni yazılım” başlığına tıkladığımızda karşımıza “silverlight” adlı bir program yüklemesi çıkacak. Genel Müdürlüğümüz internet sitesinden Toplam Kalite bölümünden “KYS yeni yazılım” başlığına tıkladığımızda karşımıza “silverlight” adlı bir program yüklemesi çıkacak. Dokümantasyon sayfasına girebilmek için bu programı yüklememiz gerekiyor. Dokümantasyon sayfasına girebilmek için bu programı yüklememiz gerekiyor. GENEL MÜDÜRLÜK KYS’NE GİRİŞ

4 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İlgili program yüklemesini yaptıktan sonra karşımıza kullanıcı adı ve şifre isteyen bir pencere çıkacak. İlgili program yüklemesini yaptıktan sonra karşımıza kullanıcı adı ve şifre isteyen bir pencere çıkacak. Bu ekranda kullanıcı adı olarak “33”, şifre olarak da daha önce de kullandığımız şifresini girerek sisteme girebilecek ve dokümanları kullanabileceğiz. Bu ekranda kullanıcı adı olarak “33”, şifre olarak da daha önce de kullandığımız şifresini girerek sisteme girebilecek ve dokümanları kullanabileceğiz. GENEL MÜDÜRLÜK KYS’NE GİRİŞ

5 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Ayrıca burada hem İl Müdürlüğü KYS duyurularını hem de Genel Müdürlük KYS duyurularını görebileceğiz.Örneğin dokümanlarda yapılan revizyonlar gibi. Ayrıca burada hem İl Müdürlüğü KYS duyurularını hem de Genel Müdürlük KYS duyurularını görebileceğiz.Örneğin dokümanlarda yapılan revizyonlar gibi. Onun için bu sayfanın dokümana ihtiyacınız olmasa bile ara ara ziyaret edilmesi gerekiyor. Onun için bu sayfanın dokümana ihtiyacınız olmasa bile ara ara ziyaret edilmesi gerekiyor. GENEL MÜDÜRLÜK KYS’NE GİRİŞ

6 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Her Kuruluşun Oryantasyon Kitapçığı hazır olmalı ve güncel tutulmalıdır. Her Kuruluşun Oryantasyon Kitapçığı hazır olmalı ve güncel tutulmalıdır. Gerek işe yeni başlayan personelin eğitiminde gerekse kuruluşun tanıtımında bu kitapçıktan faydalanılacaktır. Gerek işe yeni başlayan personelin eğitiminde gerekse kuruluşun tanıtımında bu kitapçıktan faydalanılacaktır. ORYANTASYON KİTAPÇIĞI

7 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Her kuruluşa verilecek olan İl Müdürü onaylı Kalite Politikası kuruluşlarda bütün personelin görebileceği bir yere çerçeveli olarak asılmalı ve tüm personel içerikle ilgili bilgilendirilmelidir. Her kuruluşa verilecek olan İl Müdürü onaylı Kalite Politikası kuruluşlarda bütün personelin görebileceği bir yere çerçeveli olarak asılmalı ve tüm personel içerikle ilgili bilgilendirilmelidir. KALİTE POLİTİKASI

8 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Her Kuruluş İl Müdürlüğümüz ve Bağlı Kuruluşlarımızın TKY uygulamasına geçtiği tarihinden tarihine kadar olan dönemi kapsayan İş Programı oluşturmalıdır. Her Kuruluş İl Müdürlüğümüz ve Bağlı Kuruluşlarımızın TKY uygulamasına geçtiği tarihinden tarihine kadar olan dönemi kapsayan İş Programı oluşturmalıdır. Her yılın iş programı 33.TA.01 numaralı talimatta da belirtildiği gibi bir önceki yılın en geç nisan ayına kadar SHÇEK stratejik planı da dikkate alınarak hazırlanmış olmalıdır. Her yılın iş programı 33.TA.01 numaralı talimatta da belirtildiği gibi bir önceki yılın en geç nisan ayına kadar SHÇEK stratejik planı da dikkate alınarak hazırlanmış olmalıdır. İŞ PROGRAMI OLUŞTURULMASI

9 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İl Müdürlüğümüzde TKY dokümanlarında belirtildiği gibi Kalite Birimi oluşturduk. Bu birim; İl Müdürlüğümüzde TKY dokümanlarında belirtildiği gibi Kalite Birimi oluşturduk. Bu birim; Eğitim Sorumlusu : Hüseyin HASDEMİR Eğitim Sorumlusu : Hüseyin HASDEMİR İnsan Kaynakları Sor. : M. Emin ARSLAN İnsan Kaynakları Sor. : M. Emin ARSLAN Kalibrasyon Sor. : Ali İLTER Kalibrasyon Sor. : Ali İLTER Kuruluşlarda da buna benzer birimler oluşturularak İl Kalite Birimi ile koordineli çalışması sağlanabilir. Böylece yapılan çalışmaların daha akıcı hale gelmesi sağlanacaktır. Kuruluşlarda da buna benzer birimler oluşturularak İl Kalite Birimi ile koordineli çalışması sağlanabilir. Böylece yapılan çalışmaların daha akıcı hale gelmesi sağlanacaktır. İL MÜDÜRLÜĞÜ KALİTE BİRİMİ

10 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Kuruluşlar çalışanları için belirledikleri eğitim ihtiyaçlarını SGDB-FR-25 formunu doldurarak Yıllık Eğitim Planını yapması için İl Eğitim Sorumlusuna iletir. Kuruluşlar çalışanları için belirledikleri eğitim ihtiyaçlarını SGDB-FR-25 formunu doldurarak Yıllık Eğitim Planını yapması için İl Eğitim Sorumlusuna iletir. İl Eğitim Sorumlusu Kurum İçi, Kurum Dışı eğitici listesini belirler ve yıllık planı oluşturarak İl Müdürünün onayına sunar. İl Eğitim Sorumlusu Kurum İçi, Kurum Dışı eğitici listesini belirler ve yıllık planı oluşturarak İl Müdürünün onayına sunar. YILLIK EĞİTİM PLANI

11 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Bağlı kuruluşlarımız İl Müdürlüğümüze her altı ayda bir Kalite Yönetim Sistemi Raporu göndermelidir. Bağlı kuruluşlarımız İl Müdürlüğümüze her altı ayda bir Kalite Yönetim Sistemi Raporu göndermelidir. İl Müdürlüğü olarak bizde kuruluşlardan gelen raporlar doğrultusunda oluşturduğumuz Mersin Kalite Yönetim Sistemi Raporunu Genel Müdürlüğe göndereceğiz. İl Müdürlüğü olarak bizde kuruluşlardan gelen raporlar doğrultusunda oluşturduğumuz Mersin Kalite Yönetim Sistemi Raporunu Genel Müdürlüğe göndereceğiz. KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ RAPORU

12 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Kuruluşta bütün odalar tanımlı olmalı. Yani Bütün odaların giriş kapısında veya hemen yanında o odanın ne odası olduğunu belirtir bir yazı olmalıdır. Kuruluşta bütün odalar tanımlı olmalı. Yani Bütün odaların giriş kapısında veya hemen yanında o odanın ne odası olduğunu belirtir bir yazı olmalıdır. Örneğin ambar olarak kullanılan bir odanın kapısında arşiv yazmamalıdır. Aksi halde bu uygunsuzluktur. Bu gibi uygunsuzluklara dikkat edilmesi gerekmektedir. Örneğin ambar olarak kullanılan bir odanın kapısında arşiv yazmamalıdır. Aksi halde bu uygunsuzluktur. Bu gibi uygunsuzluklara dikkat edilmesi gerekmektedir. KULUŞ BİNASI ODA TANIMLAMALARI

13 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Halen Kullanılmakta olan formlar acilen KYS içerisinde bulunan formlarla değiştirilmelidir. Halen Kullanılmakta olan formlar acilen KYS içerisinde bulunan formlarla değiştirilmelidir. Formlar ve destek dokümanları internetten çıktı alınarak kullanılabilir. Bu dokümanlara çeşitli sebeplerle ulaşılamadığında, örneğin sisteme giriş yapılamadığında kuruluşlara İl Müdürlüğü tarafından gönderilen kontrollü kopya kaşeli dokümanları kullanılmalıdır.Bu dokümanlar bu amaçla gönderilmiştir. Formlar ve destek dokümanları internetten çıktı alınarak kullanılabilir. Bu dokümanlara çeşitli sebeplerle ulaşılamadığında, örneğin sisteme giriş yapılamadığında kuruluşlara İl Müdürlüğü tarafından gönderilen kontrollü kopya kaşeli dokümanları kullanılmalıdır.Bu dokümanlar bu amaçla gönderilmiştir. Dokümanların saklandığı klasörler sırtı yazılı klasörler içerisinde dosyalanmalıdır. Örneğin “Sağlık Dosyası”, “Personel Eğitim Kayıtları Dosyası” gibi Dokümanların saklandığı klasörler sırtı yazılı klasörler içerisinde dosyalanmalıdır. Örneğin “Sağlık Dosyası”, “Personel Eğitim Kayıtları Dosyası” gibi Dokümanların kullanımı konusunda personel teşvik edilmelidir. Dokümanların kullanımı konusunda personel teşvik edilmelidir. STANDART FORMLAR

14 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ İl Müdürlüğü ve kuruluşlar uygulamaya geçildiği günden itibaren kendi içinde her hafta, İl Müdürlüğünde de ayda bir kez olmak üzere düzenli periyotlarla toplantı yapmalıdır. İl Müdürlüğü ve kuruluşlar uygulamaya geçildiği günden itibaren kendi içinde her hafta, İl Müdürlüğünde de ayda bir kez olmak üzere düzenli periyotlarla toplantı yapmalıdır. Yılda bir defa veya İl Müdürü gerekli görürse birkaç defa da Yönetimi Gözden Geçirme toplantısı yapılmalıdır. Yılda bir defa veya İl Müdürü gerekli görürse birkaç defa da Yönetimi Gözden Geçirme toplantısı yapılmalıdır. Bütün toplantılarda 33FR115 toplantı duyuru formu, 33FR113 toplantı katılım formu ve 33FR114 toplantı tutanağı formu kullanılmalıdır. Bütün toplantılarda 33FR115 toplantı duyuru formu, 33FR113 toplantı katılım formu ve 33FR114 toplantı tutanağı formu kullanılmalıdır. TOPLANTI TAKVİMİ

15 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Bilindiği üzere Adana Karataş ilçesindeki eğitimimizde her birimize İç Tetkik Sertifikası verilmişti ve bütün birimlerin çaprazlama tetkikler yapacağı söylenmişti. Bu faaliyet ilk olarak bizlere eğitim veren bölgemizden sorumlu eğiticiler tarafından yapılacak ve bizlere de uygulamalı olarak anlatılacaktır. Bilindiği üzere Adana Karataş ilçesindeki eğitimimizde her birimize İç Tetkik Sertifikası verilmişti ve bütün birimlerin çaprazlama tetkikler yapacağı söylenmişti. Bu faaliyet ilk olarak bizlere eğitim veren bölgemizden sorumlu eğiticiler tarafından yapılacak ve bizlere de uygulamalı olarak anlatılacaktır. Ancak bunun öncesinde faaliyetleri yerinde kontrol ve durum analizi için aylık olarak İl Temsilcisi tarafından denetimler yapılacaktır. Ancak bunun öncesinde faaliyetleri yerinde kontrol ve durum analizi için aylık olarak İl Temsilcisi tarafından denetimler yapılacaktır. İÇ TETKİK

16 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Her kuruluşta yeterli büyüklükte mantar “iletişim panosu” olmalı ve bu panonun üzerine İletişim Panosu yazılmalıdır. Her kuruluşta yeterli büyüklükte mantar “iletişim panosu” olmalı ve bu panonun üzerine İletişim Panosu yazılmalıdır. Bu pano haftalık/aylık toplantı karar tutanakları, duyurular, nöbetçi listesi vb. tüm iletişimler için aktif olarak kullanılmalıdır. Bu pano haftalık/aylık toplantı karar tutanakları, duyurular, nöbetçi listesi vb. tüm iletişimler için aktif olarak kullanılmalıdır. İLETİŞİM PANOSU

17 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Kuruluşlardan revizyon talebi yapılan dokümanlar İl Kalite Temsilcisi tarafından ilgililerle görüşülerek değerlendirilecek ve uygun görülmesi halinde sisteme dahil edilecektir. Kuruluşlardan revizyon talebi yapılan dokümanlar İl Kalite Temsilcisi tarafından ilgililerle görüşülerek değerlendirilecek ve uygun görülmesi halinde sisteme dahil edilecektir. Kuruluşlara gönderilen kontrollü kopya kaşeli revizyon geçirmiş evrak yenisiyle SGDB- FR-09 nolu doküman teslim formu kullanılarak değiştirilir. Kuruluşlara gönderilen kontrollü kopya kaşeli revizyon geçirmiş evrak yenisiyle SGDB- FR-09 nolu doküman teslim formu kullanılarak değiştirilir. REVİZYON TALEPLERİ

18 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Her kuruluş yapılan teknik bakım onarıma tabi cihazların Yıllık Bakım Planı, Cihaz Sicil Kartları oluşturulmalıdır. Her kuruluş yapılan teknik bakım onarıma tabi cihazların Yıllık Bakım Planı, Cihaz Sicil Kartları oluşturulmalıdır. Bakım onarım formu kullanımda olmalıdır. Bakım onarım formu kullanımda olmalıdır. Kalibrasyona tabi cihazı olan kuruluşlar bu cihazların kalibrasyon ölçümlerini yaptırmalıdır. Kalibrasyona tabi cihazı olan kuruluşlar bu cihazların kalibrasyon ölçümlerini yaptırmalıdır. TEKNİK BAKIM ONARIM

19 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Satın alma yapılan kuruluşlarda bulunan satın alma memurlarının KYS dokümanları içerisinde bulunan satın alma bölümündeki SGDB-PR-13 nolu prosedürü okumaları sağlanmalı ve sürecin uygun bir şekilde işlemesi sağlanmalıdır. Satın alma yapılan kuruluşlarda bulunan satın alma memurlarının KYS dokümanları içerisinde bulunan satın alma bölümündeki SGDB-PR-13 nolu prosedürü okumaları sağlanmalı ve sürecin uygun bir şekilde işlemesi sağlanmalıdır. SATINALMA

20 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Kuruluşta varsa eğer sekreter ve güvenlikte bulunan personelin kendileriyle ilgili talimatları okuması sağlanmalı ve ilgili formları kullanmaları teşvik edilmelidir. Kuruluşta varsa eğer sekreter ve güvenlikte bulunan personelin kendileriyle ilgili talimatları okuması sağlanmalı ve ilgili formları kullanmaları teşvik edilmelidir. SEKRETERLİK VE GÜVENLİK

21 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Talimatlardan asılarak sürekli göz önünde bulundurulmasının uygun olacağı düşünülenler çerçevelenerek ilgili yerlere asılmalıdır. Talimatlardan asılarak sürekli göz önünde bulundurulmasının uygun olacağı düşünülenler çerçevelenerek ilgili yerlere asılmalıdır. TALİMATLAR


"TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Hazırlayan : İlhami LEVENT T.C. MERSİN VALİLİĞİ İL SOSYAL HİZMETLER MÜDÜRLÜĞÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları