Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE BÖLGESEL BİLGİ PAYLAŞIMI 3 Nisan 2012 17.04.2012 BARTIN ÜNİVERSİTESİ BEK TOPLANTISI Yrd. Doç. Dr. Ayşe.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE BÖLGESEL BİLGİ PAYLAŞIMI 3 Nisan 2012 17.04.2012 BARTIN ÜNİVERSİTESİ BEK TOPLANTISI Yrd. Doç. Dr. Ayşe."— Sunum transkripti:

1 ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE BÖLGESEL BİLGİ PAYLAŞIMI 3 Nisan BARTIN ÜNİVERSİTESİ BEK TOPLANTISI Yrd. Doç. Dr. Ayşe ÖZDEMİR

2 Bologna Süreci uygulamaları ülkemizde Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen Bologna Uzmanları Ulusal Takımı Projeleri kapsamında yürütülmektedir dönemi proje çalışmaları bağlamında Bologna Uzmanları tarafından Abant İzzet Baysal Üniversitesi'nde Nisan 2012 tarihlerinde Bölgesel Yerinde Ziyaret gerçekleştirilmiştir.

3 Bölgedeki Yükseköğretim Kurumları BARTIN, BİLECİK, ÇANKIRI KARATEKİN, DÜZCE, KARABÜK, KASTAMONU, ZONGULDAK KARAELMAS ÜNİVERSİTELERİ

4 Bologna Uzmanları Bologna Bilgi Formu Çerçevesinde Bologna uzmanları ulusal takımı Prof. Dr. Metin TOPRAK Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Bologna Uzmanı Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe üniversitesi Prof.Dr. Gönül Akçamete Ankara Üniversitesi

5 Son iki yılda üniversite sayımızdaki artış dolayısıyla Bologna Süreci’nin yükseköğretim kurumlarındaki uygulama düzeyleri farklılık göstermektedir. Proje kapsamında çeşitli bölgesel seminerler, çalıştaylar ve çalışma ziyaretleri gerçekleştirilmektedir ve böylelikle yeni üniversitelerin sürece adaptasyonlarına ve ilgili faaliyetlere uyum sağlamalarına katkıda bulunulmaktadır Bologna faaliyetlerini uygulamalarında gereken motivasyonu kazanmalarına ve geliştirmelerine faydalı olacağı düşünülmektedir. İş piyasası ve yükseköğretim kurumları arasındaki ilişkiyi güçlendirmek için bölgesel konferanslar şeklinde özel toplantılar gerçekleştirilerek ortak bir platform oluşturulacaktır.

6 etkileşimli bilgi paylaşımı Bologna Sürecinin uygulanmasına yönelik süreç iyileştirilmesine yönelik Bologna Süreci ile ilgili çalışmalarındaki yaklaşım, uygulama, yayılım ve iyileştirme süreçlerinin yerinde değerlendirilmesi

7 Önceki dönem proje faaliyetleri kapsamında Bologna Süreci faaliyet ve amaçlarına yönelik önemli bir ilerleme kat edilmesine karşın, bazı alanlarda zayıf noktalarımız mevcuttur. Hayat boyu öğrenme, Yükseköğretim kurumlarında AKTS uygulamaları, önceki öğrenimin tanınması (Recognition of Prior Learning) istihdam edilebilirlik alanlarında eksikliklerin giderilmesini sağlamak için faaliyetler gerçekleştirilecektir.

8

9 Yaygın olarak kullanılan bir Avrupa dilinde, doğru şekilde hazırlanmış Diploma Eki’ni bütün lisans ve yüksek lisans mezunlarına otomatik ve ücretsiz olarak verebilen yükseköğretim kurumlarına Avrupa Komisyonu tarafından verilen belgedir. Diploma Eki Etiketi (Diploma Supplement Label)

10 AKTS Etiketi (ECTS Label) Bütün lisans ve yüksek lisans programlarında AKTS’yi uygun biçimde gerçekleştiren yükseköğretim kurumlarına Avrupa Komisyonu tarafından verilen kurumun prestij ve kalitesini arttıran belgedir.

11 2011’de Avrupa Komisyonu tarafından başvurusu değerlendirilen toplamda 12 üniversite içerisinde Türkiye’den 3 üniversitemiz “AKTS Etiketi” almıştır. “Anadolu Üniversitesi”, “Ege Üniversitesi”, “İzmir Ekonomi Üniversitesi” Avrupa Komisyonu tarafından başvurusu değerlendirilen toplamda 55 üniversite içerisinde 14 üniversitemiz “Diploma Eki Etiketi” Almıştır. Akdeniz Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Çağ Üniversitesi, Fırat Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Karabük Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Koç Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Namık Kemal Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Yaşar Üniversitesi Etiket başvuruları uygun bulunan yükseköğretim kurumlarımızın Etiketleri döneminde geçerli olacaktır.

12 “ Anadolu Üniversitesi” AKTS ETİKETİ İÇİN UYGUN GÖRÜLEN ŞABLON UYGULANMIŞ

13 İçeriklerin hepsinin doldurulması gerekiyor Boş bırakılmayacak Akts etiketi ECTS (European Credit Transfer System) alımı için standart şablon

14

15

16

17

18

19

20 AKTİF VE İNAKTİF ALANLARI DOĞRU BELİRLEMELİ

21 SAYFADA YAZIMLAR İNGİLİZCE TÜRKÇE

22

23

24

25

26 VİRGÜL

27

28

29 PROGRAM YETERLİLİKLERİN 8-12 ARASINDA OLMASI

30 Program çıktıları; öğrencilerin programdan mezun oluncaya kadar kazanmaları gereken bilgi beceri ve yetkinlikleri tanımlayan ifadelerdir. Öğrencinin mezun olduğunda neyi bilmesinin ve neyi yapabilmesinin beklendiği program çıktıları ile açıklanır. Eğitim amaçlarını karşılayan program çıktılarının, programda yer alan derslerin “ ders amaç ve hedefleri ve ders öğrenme çıktıları ” ile sağlanır.

31 Dr. ve yüksek lisans yeterlilik düzeyleri Bilgi, beceri, düzeyinde olmamalı, Hatırlama Basit Anlama Uygulama Analiz Değerlendirme Yaratma Karmaşık DR. ve yüksek lisans

32 Yükseköğretim yeterlilikleri ile program yeterliliklerinin ilişkilendirilmesi Her yıl bilgi paketinin değerlendirilmesi gerekmektedir. Sürekli izleme – iyileştirme Ölçülebilir Değerlendirilebilir Sorgulanabilir Bilgiler olmalıdır

33

34 DOKTORA İÇİN PROGRAM PROFİLİNİ İYİ DEĞERLENDİRMELİ

35

36 Öğrenme çıktıları 5- 8 arasında

37 Öğrenme çıktıları öğretmenin hedeflerinden ziyade öğrencinin hedefine odaklanmaktadır. Öğrenme çıktıları, öğrencinin öğrenme faaliyeti sonucunda neyi yapabildiği üzerinde durmaktadır.

38

39

40

41

42

43 Sayfada türkçe ingilizce yazı!!!!!

44

45

46 YÜKSEKÖĞRETİM ANKETİ BARTIN, BİLECİK, ÇANKIRI KARATEKİN, DÜZCE, KARABÜK, KASTAMONU, ZONGULDAK KARAELMAS ÜNİVERSİTELERİ Uygulanan anket sonuçlarına göre bölgesel olarak ortak sorunların paylaşılması

47 Bartın Üniversitesi ANKET CEVABI HEPSİ 5 PUAN Ulusal yeterlilik Stratejik plan Uluslararasılaştırma AKTS DE ORTAK PROGRAM KALİTE GÜVENCE

48 Bologna Sürecinin uygulanmasına yönelik süreç iyileştirilmesine yönelik etkileşimli bilgi paylaşımı Prof.Dr. Gönül Akçamete Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültelerin program yeterliliklerini ve bilgi paketini çalışmalarını yapmaları gerekiyor Öğrenen merkezli - Öğrenci merkezli Zorunlu ders 4- 5 olmalı Seçmeli ders AKTS değeri ortak verilmeli Ders kazanımları çeşitlendirilmeli; dersin sonunda geri bildirim öğrenci sorumluluk yüklemek Öğrenme kazanımları içeriği oluşturmaktadır Ortak dersler kod tek olmalı Bilgi paketi gözlenebilir; karşılanabilir, sorgulanabilir

49 Bilgi paketi Program yeterlilikleri ders kazanımları ile ilişkilendirilip içsel tutarlılığa bakılacak


"ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE BÖLGESEL BİLGİ PAYLAŞIMI 3 Nisan 2012 17.04.2012 BARTIN ÜNİVERSİTESİ BEK TOPLANTISI Yrd. Doç. Dr. Ayşe." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları