Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM İdeal Yükleme Alanı Sayı:21 Sayfa 1/2 Nestle iyi uygulamalarına göre yandan yapılacak yüklemelerde yukarıdaki kriterler peron ve.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM İdeal Yükleme Alanı Sayı:21 Sayfa 1/2 Nestle iyi uygulamalarına göre yandan yapılacak yüklemelerde yukarıdaki kriterler peron ve."— Sunum transkripti:

1 İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM İdeal Yükleme Alanı Sayı:21 Sayfa 1/2 Nestle iyi uygulamalarına göre yandan yapılacak yüklemelerde yukarıdaki kriterler peron ve yükleme alanı dizaynında göz önünde bulundurulmalıdır. Tek tek açıklayacak olursak; A (peron uzunluğu) : kullanılan kamyon – tır uzunluğu kadar B (yükleme alanı depo bitişinden itibaren uzunluğu) : en az 30 metre C (yükleme peronu bitişi depo arası mesafe) : en az 1 metre D (yükleme peronu – araçlar önü şoför yaya yolu arası mesafe) : en az 2 metre F (depo kapısından başlayarak sadece forklifte ayrılmış alan) : kamyon kasası veya tır dorsesi bitişiyle son bulacak şekilde genişliği en az 3 metre M (En son forklift hareket alanı ile bariyer arkasına alınmış yaya yoluna olan mesafe) : en az 3 metre N (sadece forklifte ayrılan hareket alanı ile peron arasındaki mesafe) : 2 ila 4 metre arası S (yükleme esnasında şoförün bekleyeceği güvenli nokta) : peronların her 2 baş tarafında 1 – 2 : Kamyonun veya tırın hareket etmesi için manevra güzergahları Stop?? : Depo kapısı – forkliftin kontrollü geçişini sağlayacak sistem Physical Guard : Koruyucu Bariyer Yukarıdaki açıklamalara göre; Her iki peron arası minimum uzunluk : 7 metre, ideal uzunluk 8 metre Son peron ile yaya yolu arası mesafe : 8 metre Depodan uzaklık : minimum 1 metre fakat depolarda her 2 peron arasına kapı düşmediği için forklift geçecek kadar (minimum 3 metre) boşluk Şoförlerin depo kapılarından depo girişlerini engelleyecek peronların sağ veya sol tarafından korunaklı yaya yolu, Araç peronları başlarına şoförleri yaya yoluna geçişlerini sağlayacak yaya şeridi gerekmektedir.

2 İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM Nestle iyi uygulamalarına uyarlanmaya çalışılmış yükleme alanında personel davranışı Samandıra DM - Örneği Sayı:21 Sayfa 2/2 Şoförler; Araçlar peronlara muhakkak geri geri yanaşmalıdır. Şoförler araç yüklenme esnasında (perde açma – kapama ihtiyacı boyunca) kırmızı bekleme noktalarında beklerler. Şoförlerin şoför bekleme odalarına ve/veya fatura irsaliye işlemleri için muhasebe veya sevkiyat ofisine gidişleri peronların önünden geçen yaya şeridi ve sonrasında yükleme alanının yan taraflarında bulunan yaya yolu ile olmalıdır Depo kapıları önünden geçişlerde forklift hareketi kontrol edilerek geçiş yapılmalıdır. Branda açma kapama işlemleri sadece peronlar kenarına çizili yaya şeritlerinden yapılmalıdır. Peronlar arası geçiş yapılmamalıdır, O alan sadece forklifte aittir. Forklift Operatörleri; Araç branda açma işlemleri sırasında kesinlikle 3 metre kuralına uymalıdır. Branda açma işlemi tamamlanıp şoför bekleme noktasına gidene kadar yüklem boşaltma yapılmamalıdır. Forklift şoförün beklemekte olduğu kırmızı bekleme alanlarının geçmemeli, bu alanların arkasından dahi olsa kamyonu diğer tarafına geçmemelidir. (Kamyonun diğer tarafına sadece kamyon arkasından geçilmelidir.) 3 metre kuralında öncelik her zaman yayanındır. Forklift operatörü olarak 3 metre mesafeyi sağlayamadığınız durumlarda durarak yayanın uzaklaşmasını bekleyiniz yada uyararak uzaklaşmasını isteyiniz. Elverişsiz depo koşullarından dolayı, yükleme peronları arasının 7 metreden dar olması durumunda peronlar arasında sadece 1 forklift çalışmalıdır.


"İŞ GÜVENLİĞİ KONUŞALIM İdeal Yükleme Alanı Sayı:21 Sayfa 1/2 Nestle iyi uygulamalarına göre yandan yapılacak yüklemelerde yukarıdaki kriterler peron ve." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları